Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 369 ... 405 406
Hakkie2

'@defietser: ik zie nog steeds niet veel in Dupont. Wint veel op .2 niveau, maar daarvan rijdt TLJ er letterlijk 0 per jaar. Zit nu even in een goede periode, maar is al 30. Komt ook geen heuvel over, dus is geen aanvulling op Groenewegen. Vanspeybrouck is ook al bijna 30. Maar goed, daar hoeven we het niet over te hebben: die is naar Wanty-Groupe Gobert.

Laatst gewijzigd
ghostwriter

'@defietser
Kreder en Capiot hebben dit jaar beide 16 keer een top 10 klassering gehaald. Looij heeft dit jaar het niet geweldig gedaan maar heeft vorig jaar bewezen een zeer talentvolle sprinter te zijn. Het probleem is dat bij de Roompot ploeg de meeste talenten zich niet goed ontwikkelen. Eigenlijk hebben alleen Groenewegen en Tolhoek zich daar goed ontwikkeld maar de rest is eerder minder dan beter geworden. Daarom hoop ik dat Looij naar LottoNL gaat omdat talenten zich daar veel beter ontwikkelen en het zonde zou zijn als Looij nog een jaar stil zou staan in zijn ontwikkeling.

Vanspreybrouck is een 29 jarige wielrenner die geen overtuigende prestaties heeft neergezet. LottoNL kan zich beter richten op wielrenners met meer potentieel.

Wielerfan1987

'@Ghostwriter,

Meen je dat echt over Roompot??

Kijk naar Asselman, B de Vries, van Ginneken.

Stuk voor stuk jongens die afgelopen twee jaar echt wel een stap hebben gemaakt.

Jij doelt waarschijnlijk op jongens als M Kreder die zijn ingeslagen weg maar beneden heeft voortgezet, en een jongen als van Empel die er nergens aan te pas komt.
Tuurlijk heb je die ook, maar om nu te stellen dat buiten Tolhoek en Groenewegen er geen renner beter wordt bij Roompot vind ik wel een erg voorbarige conclusie.

defietser

De leeftijden van de wielrenners Vanspeybrouck en Dupont zijn resp. 29 en 30 jaar. Prima leeftijden om te oogsten en dat blijkt ook uit de resultaten.
Allebei meer dan 20 keer bij de eerste 10. Dupont heeft in de sprint toppers geklopt. De staan resp. in de PCS ranking op 130 en 39. Tsja, wat wil je nog meer ........

Yeez

Dupont is wel de ideale opvolger voor van asbroeck in de lagere wedstrijden. Kan over kasseien en heeft een sprint. Van hoecke erbij voor de voorbereiding en de kasseien en ze zitten al op 28 namen.

Overigens schijnt van Hoecke akkoord te zijn met tlj en heeft Dupont de keuze uit 5 ploegen waaronder Tlj, Wanty, Cofidis en Delko marseille

Fanny

'@Hakkie2
In ben het met defietser eens en heb al een hele tijd geleden aangegeven dat Dupont een versterking kan zijn voor TLJ na het wegvallen Hofland en van Asbroeck.
Het klopt dat hij regelmatig de wat mindere zware koersen rijdt.
Maar hij rijdt behalve 1.1 en 1.2 koersen o.a. ook 1.HC koersen.
O.a. in Nokere koerse (1.HC) bv wint hij gewoon even van Groenewegen ondanks de trein van TLJ.
Ook in 3 daagse van West-Vlaanderen (2.1) wint hij net als Groenewegen een rit.
Dus ben ik het niet helemaal met je eens.

Yeez

Dupont is overigens 28, geen 30

Hakkie2

'@defietser: geen 30 jarigen aantrekken op basis van 1 topjaar zou mijn voorkeur hebben. Talenten die nog kunnen groeien of renners die bewezen hebben een zekerheid van een bepaald niveau te hebben. Die moet je aantrekken. Geen renners die na 10 jaar één keer een topjaar op laag niveau draaien terwijl ze daar voor nooit veel presteerden.

ghostwriter

'@Wielerfan1987
Die jongens zijn misschien iets beter geworden maar over twee jaar gezien is dat nauwelijks een ontwikkeling. Ik heb het trouwens niet over wielrenners als M. Kreder. Ik had het duidelijk over talenten en M. Kreder valt daar volgens mij net zo duidelijk niet onder. De wielrenners van Roompot die ik onder talenten schaar zijn Asselman, M. Lammertink, W. Kreder, Van Goethem, Markus, Vd Lijke, Van Ginneken, Slik, Kerkhof, Van Empel, Tolhoek en Looij. De meeste daarvan staan al sinds hun komst naar de Roompot ploeg bijna stil in hun ontwikkelen. Ook Asselman en Van Ginneken zijn nauwelijks echt beter geworden en hun resultaten tonen dat ook wel aan. M. Lammertink was ik dan nog vergeten als een talent wat wel duidelijk een grote stap in zijn ontwikkeling heeft gezet.

@defietser
Vanspeybrouck heeft helemaal niet meer dan 20 keer top 10 gereden. Hij heeft namelijk 'maar' 17 keer top 10 gereden.

Laatst gewijzigd
Loek de Rooij

'@Fanny, heb je Nokere Koerse gezien? De trein van Verandas Willems functioneerde daar stukken beter dan die van TLJ. Groenewegen had daar alleen nog Wagner die hij kwijt raakte. Dupont won daar juist vanwege zijn trein. Dylan was veruit het snelste en spurtte van onweer de 40e plek naar een 2e plek in de laatste 500m. Moet wel gezegd worden dat TLJ daar al het werk moest opknappen gedurende de koers. Dat er geen trein meer was is dus verklaarbaar.

xistnc

Gaviria
R. Kreder
Van Lerberghe
Donders
Wouters (2x)
Dehaes
Fortin
E. Planckaert
Kanter
Baestaens (2x)
Godrie
Barbier
Van Haverbeke
Leemans (3x)
T. Stevens
Edmonson
Mora Vedri
Grondahl Jansen
Vermeltfoort (2x)
C. Bol
Ackermann
Halvorsen
Groenewegen
De Bie
Politt

Dit lijkt een willekeurig lijstje, maar het zijn de 2e en 3e uit de wedstrijden die Dupont won. Wat zegt dit? Wat mij betreft dat het inderdaad heel weinig zin heeft om naar het grote aantal zeges van Dupont te kijken en al helemaal niet naar de zeges in .2 koersen.

Aan de andere kant lukt het hem ook een aantal keer om 'grotere' namen te kloppen in een .1 en een .HC. Dus hij kan best wat.

Mijn inschatting is, dat we het hebben over het kaliber Kenny Dehaes / Stefan van Dijk, om maar een dwarsstraat te noemen. Zo iemand die af en toe een jaar heeft met een handvol zeges, maar ook gerust jaren kan hebben met een enkel verdwaald podium.

defietser

'@ ghostwriter: wat is een talent? Een Tolhoek die zelden of nooit toptien rijdt? En omdat niemand belangstelling voor de bergtrui heeft in de Ronde van Zwitserland, hij deze kon winnen. TLJ is geen opleidingsploeg. Deze ploeg moet scoren. Ze fietsen in de Eredivisie. Natuurlijk kun je de supertalenten eruit halen. Als ze tenminste te betalen zijn. Zoals een Oomen, Andersen of Kamna. Waarom rijden deze allemaal bij Sunweb en niet bij TLJ? Slechte scouting?? Maar de namen die jij noemt, zijn goede wielrenners maar geen talenten en zeker geen supertalenten. Men moet punten halen. Vandaar de renners, zoals door mij genoemd, die in ieder geval dit jaar garant hebben gestaan voor goede resultaten.

defietser

'@xistnc: Er moet een opvolger voor Hofland/van Asbroeck komen. Noem maar een naam.

Chrys

'@defietser
De door jou genoemde renners hebben bewezen prima mee te kunnen doen in koersen op lager niveau. En wat jij zegt: TLJ fietst in de Eredivisie. Er is met recht enige twijfel of die renners het ook op WT-niveau kunnen doen nu ze na zoveel jaar koersen ineens wat mooie uitslagen gaan rijden.

Hakkie2

'@defietser: als die er moet komen (wat is die gekke transfer van Lobato dan, als dat geen opvolging van Hofland is?), kijk dan naar Nederlanders of wat jongere sprinters (max een jaar of 26 met groeimarge). Halvorsen zou geweldig zijn, maar lijkt me niet haalbaar. Nederlandse opties werden al genoemd: Raymond Kreder en Looij. Buitenlandse opties zie ik niet echt zo snel, maar zijn er vast ook wel.

Laatst gewijzigd
xistnc

Dan zou ik eerder kijken naar jonge NL-ers als André Looij, die kwaliteiten heeft maar bij Roompot stagneert of Fabio Jakobsen, NL-kampioen bij de beloften. Maar die laatste wil nog niet. Prima, Looij dus. Dan wel even Dylan en André vooraf gerust stellen dat ze niet zoals vorig jaar tegen elkaar hoeven te sprinten.

ghostwriter

'@xistnc
Jakobsen is, inderdaad, ook een talentvolle sprinter en net als Bol een verstandige jongen aangezien beide goed begrijpen dat de stap naar een professionele ploeg nu nog te vroeg voor ze komt. Ik zou dit jaar R. Kreder en A. Looij halen en volgend jaar C. Bol en F. Jakobsen. Met D. Groenewegen daar nog bij heeft de LottoNL ploeg dan een aantal (zeer) talentvolle sprinters in huis. Als de ploeg dan in 2018 de trein van Groenewegen helemaal op de rails heeft kunnen ze vanaf 2019 bouwen aan een tweede sprinttrein. Persoonlijk zou ik graag zien dat LottoNL de kant van de Belgische Lotto op gaat en een ploeg voor de klassiekers en het sprinter wordt.

Hakkie2

'@ghostwriter: dat zou wel bijzonder zijn voor een team met 2 van de beste 10/15 ronderenners van de wereld. Zeker omdat het land van herkomst en van de sponsors eigenlijk alleen publiciteit geeft aan ronderenners. Commercieel zou het in elk geval een domme zet zijn, volgens mij.

Yeez

Jammer dat groenewegen de verkeerde kant koos en door sagan de pas werd gesneden. Haalde bouhanni en van poppel bijna bij en leek samen met sagan de snelste.

ghostwriter

'@hakkie2
De komende twee jaar kunnen ze vol voor Gesink en Kruijswijk gaan maar daarna kunnen ze zich beter ergens anders op richten. Ze hebben namelijk geen jonge klassementsrenners die deze twee op kunnen volgen. Dumoulin, Kelderman en Oomen zitten alledrie bij Sunweb en wanneer die beter zijn dan Gesink en Kruijswijk zal LottoNL een stuk minder publiciteit krijgen. Commercieel gezien zou het dus juist verstandig zijn als ze na 2018 een andere richting opslaan.

Chrys

'@ghostwriter
Hoezo kunnen Gesink en Kruijswijk nog maar twee jaar mee? Ze zijn dan 32 en 31 hè ;)

Wat publiciteit betreft is het mogelijk dat Sunweb de komende jaren met Dumoulin, Kelderman en Oomen gaat scoren ja. Moet je dan je sterke punten (klassementen met Gesink en Kruijswijk) laten gaan om vol in te zetten op iets nieuws waar je momenteel geen renners voor hebt? Ze kunnen met geen mogelijkheid een tweede sprinttrein opzetten die net zo sterk is als de eerste. Zowel qua trein als qua afmaker.

marcinho11

'@ghostwriter je praat over een tijdsbestek van 2 jaar wie weet wat er in die tijd gebeurt. Voor hetzelfde geld hebben ze op dat moment andere klassementsrenners in hun ploeg die de taak van gesinterd en Kruiswijk overnemen

S. Morgenstern

Ze hebben namelijk geen jonge klassementsrenners die deze twee op kunnen volgen.

Ze hebben toch ook geen jonge klassiekerrenners die vanaf 2019 speerpunten kunnen zijn binnen een ingeslagen weg waarin de ploeg zich voortaan naast het sprinten op de klassiekers gaat richten?

Laatst gewijzigd
Hakkie2

Voorlopig zijn Kelderman, Dumoulin en Oomen (nog) een stuk minder dan Gesink en Kruijswijk. Ik zie dat in 2 jaar eigenlijk niet veranderen. In 4 jaar misschien wel, maar wie weet hoe goed Olivier dan is. En wie kende Sam Oomen in 2013?

kelderfan

Volgens de verslaggever van de Eneco heeft Gijs van Hoecke getekend bij TLJ.
Het kan niet altijd feest zijn met Dylan Groenewegen. Dit keer was Danny de betere sprinter en op Sagan lijkt geen maat te zetten.
Uithuilen en opnieuw beginnen is dan 't motto.
Maar TLJ is mede verantwoordelijk voor de chaos in de sprint, want TLJ begon wel erg laat met de inhaalslag. Sky deed 't een stuk beter voor hun sprinter.

1 2 ... 369 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.