Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 370 ... 405 406
ghostwriter

'@marchinho11
Het lijkt me sterk dat er binnen nu en twee jaar andere jonge Nederlandse klassementsrenners op zullen staan die dan de concurrentie met Dumoulin, Kelderman en Oomen aan kunnen gaan.

@Chrys
Ik zeg toch nergens dat LottoNL na 2018 afscheid moet nemen van Gesink en Kruijswijk? Alleen dat ze daarna een andere weg moeten inslaan. Dat is een project wat een paar jaar kan duren.

Er zal altijd een betere en een mindere sprinttrein zijn maar de mindere sprinttrein kan nog steeds heel goed zijn en op termijn beter zijn dan de huidige sprinttrein nu is. Het lijkt me in dat opzicht wel handig als ze de komende jaren de meest talentvolle Nederlandse jongens voor de klassiekers en het sprinten naar de ploeg halen. Jongens als Meijers, Bol, Looij en Jakobsen bijvoorbeeld en mocht(en) Gesink en/of Kruijswijk de ploeg na 2018 verlaten dan kunnen ze het vrijgekomen budget misschien gebruiken om jongens als Van Baarle en Van Poppel naar de ploeg te halen.

@vlek
Nee maar er zijn meer talentvolle Nederlandse sprinters en jongens voor de klassiekers dan dat er potentiele top 10 klassementsrenners zijn. Het gaat er ook niet over wie Oomen nu is maar over wie hij over twee jaar kan zijn. Over twee jaar zal hij denk ik een volwaardige kopman kunnen zijn. Ik denk dat als Kruijswijk het de komende twee jaar goed doet bij LottoNL hij daarna wel voor het grote geld zal kiezen. Dan heeft LottoNL een extra klassementsrenner nodig en als hij het niet goed doet dan heeft LottoNL ook een extra klassementsrenner nodig. Olivier zal het misschien kunnen maar ik heb in hem nooit echt een potentiele top klassementsrenner gezien en dat zie ik dus al helemaal niet in hem nadat hij een tijdje was gestopt.

Laatst gewijzigd
LutsenkoFan

Groenewegen was eigenlijk gewoon heel snel hoor, misschien wel sneller dan Sagan. Getuige zijn laatste 50 meter. Hij durfde gewoon niet in het gat waar Sagan wel in ging. Anders had hij sowieso al Van Poppel verslagen.

kelderfan

'@Ghostwriter
Sam Oomen en Jan Maas zijn voor mij de jongens/mannen, die in de toekomst mee gaan doen voor 't AK. Jan Maas is nu ondergebracht SEG Racing.

Hakkie2

En achter de 20 jarige Maas staan dacht ik bij de junioren ook wel wat klimmers klaar. Bijvoorbeeld Eekhoff of Schelling. 3 jaar jonger dan Oomen, dus over drie jaar misschien wel de toekomstige nieuwe kopman van TLJ.

Laatst gewijzigd
ghostwriter

'@kelderfan
Bij Maas moet ik nog maar zien of hij een echte klassementsrijder is. Hij is in ieder geval lang niet zo goed als Oomen op zijn leeftijd was.

Wielerfan1987

'@Hakkie

In de generatie die komend jaar als eerstejaars beloften gaan instromen heb je inderdaad Nils Eekhoff en Ide Schelling als grootste talenten als we het hebben over klim/klassements talent die ook behoorlijk kunnen tijdrijden.

Hoewel Eekhoff ook al wel sprintjes heeft gewonnen van uitgedunde groepjes en ook goed presteerde in het Vlaamse werk dit jaar.

Jarno Mobach is van hun generatie naar het zich laat aanzien weer het grootste talent in het Vlaamse werk.

Al zal natuurlijk veel afhangen ook van hoe die jongens zich ontwikkelen.

Yeez

'@ghostwriter de een komt er nou eenmaal later door dan de ander. Zie kruijswijk.

kelderfan

'@ghostwriter
Nieuw talent is al onderweg en alleen hoe gaan die jongens zich ontwikkelen. Bij Sam Oomen is al bekend, dat hij zich goed ontwikkelt en die zit nu goed bij Sunweb met Kelderman en Dumoulin. Maar Jan Maas heeft zich meermaals laten zien. Dus even wachten nog, hoe hij 't bij SEG gaat doen.

LutsenkoFan

Zelf denk ik dat Eekhoff het nooit gaat waar maken. Ide Schelling zou er een kunnen worden maar er lopen er veel meer rond, ook heel veel die ook nog eens ijzersterk kunnen tijdrijden.

xistnc

Vriendelijk verzoek om Kelderfan geen namen te leren van renners, die nu nog niet in de uitslagen op PCS staan. Daar wordt het hier niet overzichtelijker op.

Hakkie2

Oomen had in 2013 (drie jaar geleden dus) in elk geval geen betere resultaten dan Eekhoff en Schelling. Ik moet toegeven dat ik de junioren niet van nabij volg maar alleen op uitslagen. Wat is een reden dat jij denkt dat ze het niet zouden halen (gaat hier wat offtopic maar ik vind het wel interessant)?

@xistnc: deze namen staan gewoon op PCS en reden zelfs namens Nederland op het EK.

Laatst gewijzigd
Chrys

'@ghostwriter
Natuurlijk hoeven Gesink en Kruijswijk de ploeg niet noodzakelijk te verlaten in 2018. Maar als TLJ zoals jij voorstelt een andere invalshoek gaat kiezen dan zie ik ze niet blijven. Waarom zouden ze in een ploeg gaan rijden waar met twee sprinttreinen wordt gewerkt? Kruijswijk wilde nu meer ondersteuning voor zijn klassementsambities. Die jongens gaan echt niet blijven als er nul komma nul ondersteuning is.

Ik denk dat ze met de huidige ontwikkelingen in de sprinttrein al veel meer aan het veranderen zijn dan in de afgelopen jaren. Een ploeg met twee sprinttreinen is gewoon niet haalbaar. Dan kan je het halve jaar thuiszitten.

Niklas

Ik lees nog niet zo lang mee op dit forum, maar beleef hilarische avonden. Blijkbaar denkt een aantal ploegleiders-op-papier dat de ploegleiding van TLJ hun gedachtenkronkels overneemt en vanaf 2018 met andere ambities verder gaat. Waar is dat op gebaseerd? Ga nou niet af op wat jullie elkaar wijsmaken, maar luister gewoon naar de lijnen die de ploegleiding heeft uitgezet. Die zijn klip en klaar gecommuniceerd: twee 'treinen', een klassements- en sprinttrein. Er zijn meer dan genoeg commerciële en sportieve argumenten om daar niet van af te wijken. Met de huidige aankopen hebben ze voor alle disciplines voldoende gekwalificeerde renners in huis, alleen de kern voor de Vlaamse klassiekers kan nog wat versterking gebruiken.

ghostwriter

'@Chrys
Ik denk dat Gesink na 2018 wel te porren zou zijn voor een andere rol (bijvoorbeeld het richten op de klassiekers en etappe overwinningen in een grote ronde) en dan heeft LottoNL genoegen aan een paar klimknechten voor Kruijswijk. De rest van het team kan dan bestaan aan wielrenners voor de sprinttrein en de klassiekers. Trouwens over je laatste opmerking, de Giant ploeg zat toch ook niet het halve jaar thuis toen ze het zich op de twee sprinttreinen en de klassiekers richten? Ik denk dat het daarbij veel makkelijker is voor een ploeg met een relatief laag budget om zich te richten op de klassiekers en het sprinten dan op het rijden van klassementen én het sprinten. Goede hardrijders kunnen namelijk zowel in de klassiekers als de sprinttrein van belang zijn. In de etappes in kleine rondes waarin er niet wordt gesprint kan zo'n ploeg zich dan richten op het aanvallen. Nogmaals ik denk dat de Belgische Lotto ploeg een voorbeeld kan zijn waar LottoNL heen kan gaan wanneer Gesink en Kruijswijk vertrekken of niet meer meer constant genoeg zijn om in de buurt van de top 5 te komen in het klassement van de grote rondes. Trouwens denk ik dat als Kruijswijk de komende twee jaar goed presteert hij daarna voor het grote geld zal kiezen.

@jessevdalen
Inderdaad, maar we kunnen nu dus niet zeggen dat het lijkt alsof hij in potentie een goede klassementsrenner is. Misschien ontwikkeld hij zich op latere leeftijd maar dat kan niemand nu al inschatten. Zeggen dat Maas in potentie een goede klassementsrenner is lijkt mij vooralsnog nergens op gebaseerd. Talenten als Eekhoff en Schelling zijn goed bezig maar ik vind het op die leeftijd altijd nog te veel nattevinger werk om iets nuttigs over hun potentieel te kunnen zeggen.

Chrys

'@ghostwriter
Precies, áls (!) ze niet meer presteren. Vooralsnog is er geen enkele reden als leiding van TLJ om van zo'n situatie uit te gaan en het roer drastisch om te gooien. Misschien is dat voor jou je ideaalsituatie, maar het gaat gewoon niet gebeuren. Ze combineren nu met voldoende succes het rijden van klassementen met het sprinten en tijdrijden. Tot dit jaar zelfs met Vanmarcke ook gewoon top in de kasseiklassiekers. (Wat dat volgend jaar wordt, is afwachten.) Alleen in de heuvelklassiekers zijn ze niet sterk bezet, maar die rijden ze toch nauwelijks meer naast de verplichte WT koersen.
Ik kan me alleen maar bij @niklas aansluiten. Het is waanzin om af te wijken van de koers die ze nu aanhouden.

Het enige wat belangrijk is voor de ploeg is om te zorgen dat ze met de speerpunten die ze nu hebben een visie moeten ontwikkelen voor na 2018. Dat ben ik met je eens. Dat dat met een halve nieuwe ploeg moet gebeuren niet.

Hakkie2

Die visie voor na 2018 lijken ze wel mee bezig. De Tier, Olivier en Tolhoek zijn 24 eind dit jaar, Van Hoecke 25. Bennett van 26 heeft verlengd. De 23 jarige Groenewegen is één van de speerpunten van de ploeg. Campenaerts is 25. Gesink en Kruijswijk zijn ook zeker nog geen 35, zoals Contador en Valverde bijvoorbeeld. Dit team is bepaald nog niet oud. Wat ouder zijn alleen Wynants en Clement (34) en Martens, Van den Broeck en Wagner (33). Dat lijkt me eigenlijk weinig voor een WT team.

Loek de Rooij

Ik mag ook hopen dat ze dat niet gaan doen. Ik geniet van de sprints met Groenewegen (en ook van van Poppel overigens), maar als de ploeg een Skill/Argos 2.0 zou worden, dan haken er een hoop mensen af, mezelf incluis.

Ik geloof niet dat ze klassementen zomaar zullen gaan laten varen. Het is bijvoorbeeld ook niet uitgesloten dat één van die mannen van Giant of Poels over een paar jaar overstapt naar Lotto-Jumbo. Als de voorwaarden (rol/programma/salaris) maar goed zijn is geen enkel team heilig voor de meeste coureurs. En zoals al gezegd kunnen talenten er ook ineens zijn. Sommigen zijn laatbloeier of beginnen pas laat met fietsen. Wie weet wat de toekomst brengt. Misschien moeten ze wel weer op zoek naar een nieuwe sponsor na 2018. Kijk naar Etixx. Het voortbestaan van die ploeg lijkt ook nog behoorlijk onzeker na 2017, al is die ploeg natuurlijk een stuk duurder voor sponsoren in de huidige vorm.

S. Morgenstern

'@ ghostwriter; welke jonge Nederlandse klassiekerrenners zie jij in 2019 dan als speerpunten van je plan? Van Baarle en Van Poppel? Zijn die tegen die tijd werkelijk beter dan Kruijswijk en Gesink? Of zou je bij nood aan nieuwe speerpunten ook niet net zo goed kunnen gaan voor Oomen en Poels? Of Dumoulin? Of Olivier? Weten wij veel waar die tegen die tijd allemaal staan en welke ploegen op welke wijze door kunnen tot 2020.

Laatst gewijzigd
Netraam

Talent is ook geen continu stroom, als we zodadelijk een periode door gaan maken zoals we in de jaren 90 hadden dan is er geen enkel toekomstplan waarmee de ploeg de Tour gaat winnen

Overigens heb ik het in deze over het gebrek aan klassementsrenners van het kaliber Breukink en de aanwezigheid van enkele sprinters (Van Poppel en Blijlevens) en niet de dopingissues.

AndriesW

Laat ik dan de naam Hartthijs de Vries hier noemen. Hij heeft zich heel goed getoond in de Topcompetitie. Daarnaast heeft hij in vrijwel alle wat vlakkere koersen voorin meegedaan. Recent heeft hij wat kleinere wedstrijden gewonnen. Goed basisniveau dus en in staat om te winnen.
Hij heeft nog weinig langere beklimmingen gereden in competitie. Komend seizoen zal wel duidelijker worden of hij een toekomst heeft als klimmer en klassementsrenner. Daar ligt volgens mij wel zijn ambitie.
Ik zou het zeer leuk vinden als mijn dorpsgenoot over een jaar bij mijn favoriete ploeg tekent.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

'Laat ik dan de naam Hartthijs de Vries hier noemen'

Dan noem je een naam waarvan ik zeg > 'dat moet goeie sh*t geweest zijn waar zijn ouders destijds aan zaten'

AndriesW

'@RV
Of zijn overgrootouders, aangezien hij vernoemd is naar zijn opa.
Ach, een behoorlijke unieke voornaam waar niets mis mee is en wel zo handig in combinatie met een veelvoorkomende achternaam.

kelderfan

'@Nikias
Ik ben 't met je eens, wat betreft Vlaamse voorjaar. Met Lars Boom en Gijs van Hoecke los 't probleem niet op, wat is ontstaan door het opstappen van Sep Vanmarcke, Teunissen, Tjallingii en waarschijnlijk ook Tankink en Van Asbroeck niet op. Dus moet 't team nog op zoek naar een sterke renner voor Lars Boom's treintje. Bij IAM heb je nog Reto Hollenstein voor dit werk; bij Roompot heb je in mindere mate Raymond Kreder; bij TSV heb je nog Capiot en Bora 18 heb je Scott Thwaites. Het voordeel van Kreder en Capiot is, dat zij ook nog ingezet kunnen worden als sprinter om Dylan te ontlasten. Maar Scott Thwaites is bijvoorbeeld goed in de Omloop, Kuurne, Le Samyn en de RVV.

ghostwriter

'@kelderfan
Met Wynants, Wagner, Van Emden, Leezer, Boom, Van Hoecke en Roosen heeft LottoNL nu zeven goede mannen voor de klassiekers. Het zou, inderdaad, mooi zijn als daar nog één goede hardrijder aan toe wordt gevoegd maar persoonlijk hoop ik dat dit Tankink wordt. Ik zou die een contract tot en met het Nederlands Kampioenschap geven en onder andere de klassiekers en de Giro laten rijden. Met Tankink en Van Hoecke erbij komt LottoNL op 28 wielrenners en ik hoop dat ze R. Kreder en Looij de laatste twee posities laten invullen. Ik denk dat R. Kreder, Looij en een half jaar Tankink samen niet veel zullen kosten en hopelijk past dat nog binnen het budget van LottoNL.

Na 2017 lopen de contracten van Martens, Roglic, Campenaerts, Lammertink en Vermeulen af. Ik hoop dat van die vijf Roglic, Campenaerts en Vermeulen hun contracten zo snel mogelijk verlengen.

Laatst gewijzigd
Wielerfan1987

Het is natuurlijk wel weer zo dat het merendeel van die mannen die nu terecht als mannen voor de klassiekers genoemd worden een belangrijke taak hebben in de trein van Groenewegen.

Met andere woorden; als je niet voldoende van dit soort mannen hebt zal Dylan het in zijn koersen zonder trein moeten doen op de dagen dat er (semi) klassiekers verreden worden.

Of de ploeg zou Dylan als ex winnaar van de beloften editie van de Ronde in de klassiekerploeg moeten inpassen (al was het maar voor enkele koersen zoals Het Nieuwsblad, Kuurne, Gent Wevelgem, DDV)

1 2 ... 370 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.