'@hakkie
Er zullen vast wel kleinere rittenkoersen worden gestart op zondagen bijvoorbeeld waarop ook klassiekers worden verreden toch?
En je hebt daarnaast natuurlijk niet alleen de koersdagen zelf, het gaat ook om trainings en rustdagen.
Je loopt natuurlijk het risico dat die jongens die in de trein moeten rijden dubbel belast worden
Als ze ook de klassiekers allemaal moeten doen.
'@wielerfan: Voor RvCatalonië en RvBaskenland hebben ze toch net Lobato aangetrokken?
Ik zie nu alleen niet in wie moet gaan sprinten in de RvDrenthe en de Handzame Classic... (er vanuit gaande dat Groenewegen P-N of T-A rijdt)
Maar dat lijkt me ook geen ramp. Of prima wedstrijdjes voor een renner als Dupont.
Tijdens de Vlaamse klassiekers zijn er niet echt rondjes voor sprinters. En tijdens de AGR-WP-LBL eigenlijk ook niet.
In elk geval geen wedstrijden die TLJ de laatste jaren gereden heeft. Dan kunnen ze prima rust pakken. Eind april krijg je RvRomandië en RvYorkshire pas.
'@wielerfan: nee, de kasseiklassiekers bestaan uit 5 wedstrijden: PR, RvV, E3, Dwars door Vlaanderen en de Omloop. Tijdens geen van die wedstrijden rijdt TLJ normaal gesproken een andere koers. Alleen de Driedaagse de Panne zit tussen die koersen in en evt zou je nog kunnen zeggen dat een deel van de kasseirenners niet beschikbaar is voor Gent-Wevelgem en Kuurne. In De Panne rijdt TLJ lang niet elk jaar mee, trouwens.
Het feit dat het maar om vijf koersen gaat maakt het ook vreemd dat sommigen er een half team op willen inrichten.
Edit: je hebt natuurlijk ook Catalunya nog, maar daar gaat Groenewegen echt niet heen.
'@richi
Daar is LottoNL schijnbaar al nogal veel mee bezig, om die reden is ook oorspronkelijk Merijn Zeeman gehaald: een man die veel bezig is met team spirit, en die alle ploegleiders op cursus bij de Cruyff-academie heeft gestuurd. Het kan altijd beter, natuurlijk, maar ik denk dat ze bij bv. Sky geen beter teamgevoel hebben, het gaat toch in de eerste plaats om het niveau van de renners individueel.
@ghostwriter
Vermeulen heeft nog niet echt iets gedaan waardoor je zegt: zo snel mogelijk het contract verlengen van die jongen... toch?
Terwijl Lammertink toch echt de meest logische aankoop was. Een Nederlandse europees kampioen tijdrijden bij de beloften naar een Nederlands team met een geweldige tijdritfiets, dat kon toch bijna niet mis gaan. Heel veel tijdritten heeft hij trouwens niet gereden dit jaar (maar 4 echte tijdritten incl het EK en 3 prologen maar dat is zijn specialiteit niet), maar het komt er allemaal nog niet echt uit. Hopelijk gewoon een moeilijk overgangsjaar en komt het volgend jaar allemaal goed.
Met Wynants, Wagner, Van Emden, Leezer, Boom, Van Hoecke en Roosen heeft LottoNL nu zeven goede mannen voor de klassiekers.
Groenewegen mag je vanaf volgend jaar daarbij verwachten. Hebben we het 'probleem' van kelderfan voor hem opgelost en in huize Boom kunnen ze ook weer met een gerust hart op de bank in slaap vallen.
Mochten er nog renners bijkomen die ook op kasseien uit de voeten kunnen dan zullen dat waarschijnlijk (jonge) renners zijn die (voorlopig) met Castelijns degene zijn die eventuele blessures van die eerste acht op moeten vangen en geen jongens die direct gehaald zijn voor de ondersteuning van Boom. Dertigplussers lijken me sowieso uitgesloten, of ze moeten Tankink heten.
'@Hakkie2
De ploegleiding had natuurlijk al bij zijn komst aangegeven dat ze eerst Lammertink zijn belastbaarheid zouden moeten vergroten.
Ik zelf ga er een beetje vanuit dat het inderdaad gewoon nog het overgangsjaar is en dat hij volgend jaar wel een vergelijkbaar niveau zal gaan halen als Flens voorheen deed.
Ik zie Lammertink overigens ook echt als vervanger van Flens. Een kilometervreter met een goede tijdrit.
Lammertink heeft voorlopig nog niets laten zien waarmee hij een lang verblijf in de WT zou rechtvaardigen. Hij heeft echter wel een beetje de pech dat hij in zijn specialiteit weinig parcoursen op maat is tegengekomen. Eigenlijk waren enkel het NK en de proloog van de Driedaagse van West-Vlaanderen geschikt voor Lammertink, terwijl de tijdritten en prologen in Valencia, Romandie (2x), de Dauphine en op het EK allemaal een gemiddelde kenden rond de 45 kilometer per uur. De namen van de winnaars van die tijdritten vertellen genoeg: Poels, Izaguirre, Pinot, Contador en Castroviejo.
'@vlek
Voor je gemoedsrust en die van Lars Boom. Lobato kan ook een rol spelen in de Vlaamse trein.
Maar Lobato en Battaglin zijn geen echte sprinters en als Van Asbroeck vetrekt heeft TLJ nog 1 sprinter in dienst.
Kruijswijk bijv. meldt, dat hij weer aan de betere hand is. Dus lijkt 't mij verstandig, dat mocht Tom vertrekken er nog een sprinter bijkomt.
Klopt! Ik zou daarnaast Lindeman ook wel weer eens op dat terrein willen zien. Degelijke selecties opstellen voor Vlaamse koersen zal in ieder geval geen probleem worden met de huidige selectie voor volgend jaar.
Kruijswijk bijv. meldt, dat hij weer aan de betere hand is. Dus lijkt ‘t mij verstandig, dat mocht Tom vertrekken er nog een sprinter bijkomt.
Wow.
'@Kelderfan
Je bent gewoon niet te volgen zo onsamenhangend zijn je posts.
Wat heeft het feit dat Kruijswijk aangeeft dat hij weer hersteld is in godsnaam te maken met het al dan niet vertrekken van Tom (ik neem aan dat je van Asbroeck bedoelt) en hoe heeft dat dan weer te maken met het feit dat Battaglin en Lobato geen 'echte' sprinters zijn en TLJ derhalve maar 1 echte sprinter over houd???
Volgens mij zijn de Vlaamse koersen en de Ardennenklassiekers uitstekend te combineren. Of Lindeman werkelijk meer op zijn plek is in Catalunya en Baskenland durf ik daarnaast te betwijfelen; volgens mij heeft hij in koersen als Dwars door Vlaanderen, E3, Wevelgem en Vlaanderen minstens evenveel mogelijkheden zich te onderscheiden. Wat mij betreft is er in ieder geval voldoende aanleiding om deze winter het programma van Lindeman eens grondig te evalueren.
'@Ghostwriter
Quote: Na 2017 lopen de contracten van Martens, Roglic, Campenaerts, Lammertink en Vermeulen af. Ik hoop dat van die vijf Roglic, Campenaerts en Vermeulen hun contracten zo snel mogelijk verlengen.
Hiermee ben ik het wel met je eens.
Maar ik denk dat je Bouwman vergeten bent want ook van hem loopt het contract na 2017 af.
Van mij mag TLJ het contract in 2017 wel verlengen als je ziet wat voor WT koersen hij dit jaar al gereden heeft en nog rijdt (Il Lombardia) als 1e jaars Neo. prof.
Ik ben ervan overtuigd dat Bouwman (22) volgend jaar, evenals de ook nog jonge Vermeulen (21), nog stappen zullen gaan maken in hun tot nu toe laatste contractjaar 2017.
Lammertink (22) heeft het lastig in het 1e jaar en zal zich zeker moeten verbeteren in 2017 wil hij in 2018 nog voor TLJ rijden.
Voor Martens weet ik het eigenlijk niet of TLJ moet verlengen.
'@Wielerfan1987
Het lezen van posts is moeilijk. Wauw
Voor je begrip renners zijn vaker onderweg met herstel na een val en andere malheur. Voorbeeld: Gesink en nu ook Kruijswijk.
Dus even verder denken. Groenewegen heeft een gevaarlijk beroep en zeker als sprinter. Ik vind 't belangrijk, dat hij eventueel kan worden vervangen en als ook van Asbroeck vertrekt, want dan heeft de ploeg geen back-up voor hun sprinter. Derhalve is een Timothy Dupont in beeld geweest, maar kennelijk heeft hij andere plannen.
Trouwens hoe kom je aan een overgangsjaar voor Lammertink;)
Het wegvallen van Kruijswijk in de Vuelta is nu net een goed voorbeeld van het feit dat je een alternatief voor het weggevallen speerpunt niet noodzakelijk in dezelfde sfeer (klassementsman, sprinter, aanvaller, enz.) moet zoeken.
Het lijkt me overigens duidelijk dat ze nog een derde (!) sprinter zoeken voor de kleinere koersen.
'@Fanny
Ik was Bouwman inderdaad vergeten en ook bij hem hoop ik (natuurlijk) dat LottoNL zijn contract zo snel mogelijk verlengt. Bouwman en Vermeulen zijn beide redelijke klimmers met een redelijke tijdrit en als ze zich op beide vlakken blijven ontwikkelen kunnen ze in de toekomst van grote waarde zijn als knechten van een klassementsrenner. Ik denk dat 2018 het jaar moet worden dat LottoNL echt gaat oogsten in de grote rondes met Gesink en Kruijswijk als kopmannen en mannen als Clement, Roglic, Battaglin, Bennett, Campenaerts, Olivier, Bouwman, Tolhoek en Vermeulen voor in het midden- en hooggebergte. Trouwens denk ik dat Gesink en Olivier in potentie de beste wielrenners zijn die LottoNL voor de heuvelklassiekers en Canadese GPs heeft en ik hoop dat ze daar de komende jaren ook een speerpunt van maken.
Ik was trouwens ook Leezer, Keizer, Castelijns en Lindeman vergeten (heb gisteren waarschijnlijk een glaasje wijn te veel gehad). De contracten van Leezer en Keizer zou ik zo snel mogelijk verlengen maar bij Castelijns en Lindeman zou ik eerst aankijken hoe ze volgend jaar presteren.
'@Senioralex
Wat maakt het uit dat hij begin December 38 jaar wordt als hij dit jaar nog 38e kan worden in de Giro d'Italia? Een wielrenner die aan het einde van zijn Latijn is kan echt niet zo'n prestatie in een grote ronde neerzetten als alleskunner (en dus niet pure klimmer). Daarbij heeft hij ook nog eens de Vuelta uitgereden en was hij van waarde voor zowel Gesink als Bennett. Mensen kijken te veel naar zijn leeftijd en te weinig naar de prestaties die hij dit jaar nog heeft neergezet. Ik denk dat hij volgend jaar nog zijn waarde kan hebben in de voorjaarsklassiekers en Giro. Dan kan hij daarna mooi afscheid nemen tijdens het Nederlands Kampioenschap.
'@Ghostwriter
Inderdaad moet je kijken naar iemands prestaties voor de TLJ ploeg en niet direct naar de uitslagen en leeftijd.
Tankink heeft in mijn ogen dit jaar inderdaad goed gepresteerd en ik zou zijn contract wel graag verlengd willen zien.
Het probleem zal echter voor TLJ zijn (bovenmatige) salaris zijn als knecht.
Daarnaast wil Tankink, wat ik ergens heb gelezen, graag nog een 2 jarig contract ipv 1 jarig contract.
Bij goed presteren, als wegkapitein en knecht voor de ploeg TLJ, heb ik daar geen problemen mee.
Hij verzaakt als knecht bijna nooit voor de ploeg.
Hij is vlgs mij als wegkapitein en knecht de grappenmaker/sfeermaker in het TLJ peloton wat ook belangrijk is voor een ploeg zoals TLJ met verschillende nationaliteiten.
Daarnaast kan hij (als oudste geslepen renner) de jongeren in de TLJ ploeg nog wel wat leren.
Ook is hij goed voor sponsoren omdat hij vaak voor de sponsor in beeld komt voor een praatje op TV in de grote ronden en daarnaast
heel veel sociale media gebruikt (twittert vaak o.a. over LotoNL-Jumbo).
Dus voor mij graag een 2 jarig (eventueel verlaagd) contract geven zodat hij dan in 2018 definitief kan stoppenen misschien dan kan worden opgenomen in de staf of in de PR.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.