Over ruim 1 week (za 1 okt) start voor de 110e keer de laatste zware WT klassieker Il Lombardia.
Met welke renners zal TLJ hier na toe gaan?
Op PCS worden in ieder geval de volgende namen genoemd tw Roglic, Vermeulen, Gesink en Bouwman.
De laatste 2 hebben al aangegeven via sociaal media (RGUpdate en Facebook) hier zeker te zullen starten.
Zal Kruijswijk hier nog starten na zijn vervelende val in het begin van de Vuelta.?
Van Battaglin verwacht ik wel dat hij in zijn thuisland zal starten.
Voor de rest zou ik niet weten wie er van TLJ (8 renners) naar toe gaan.
'@Fanny
Een tweejarig contract lijkt mij te veel van het goede aangezien het op die leeftijd niet ongekend is dat iemand fysiek snel achteruit gaat.
Met Gesink, Roglic, Bouwman en Vermeulen aangevuld met Lindeman, Battaglin, Bennett en Campenaerts kan LottoNL een prima ploeg naar de Ronde van Lombardije sturen. Ik hoop dat Gesink na de Vuelta zijn beste vorm van het jaar heeft gevonden en een geweldige wedstrijd rijdt.
'@kelderfan
Met alle respect, maar dat je doelde op het mogelijk wegvallen van renners was uit je onsamenhangende betoog niet op te maken en ik denk dat 9 op de 10 mensen die die post van jou hebben gelezen er ook alleen maar vraagtekens bij hadden.
Prettig van je overigens dat je het nodig vind om te refereren aan jouw twijfel aan mijn geestelijke vermogens, echter ben ik niet degene van ons twee die geheel of gedeeltelijk onleesbare posts plaatst zonder enige volgorde of feitelijke samenhang.
Soms heb ik echt het idee dat ik met een 14 jarige communiceer als ik jouw post lees en er op reageer, maar in tegenstelling tot jou vind ik het niet nodig om een ander aan te vallen.
P.s. als ik het heb over een overgangsjaar voor Lammertink hoef je je overigens niet op je borst te kloppen, dit geld namelijk voor 70% van de neo's en het feit dat dit voor Lammertink ook zou gelden was reeds door Verhoeven aangekondigd toen hij zei dat het zaak was dit jaar Lammertink zijn belastbaarheid te vergroten.
Niets nieuws dus, en zeker niet van jou gekopieerd of overgenomen.
Laatst werd er gevraagd hoe het zit met de teamspirt in TLJ. Ook ik had hier mijn vragen bij, mede ook door de blog van Alexey die alles wennen vond en vaak alleen stond.
Daarom vond ik deze week de tweet van Alexey al leuk, samen trainend met Groenewegen.
Vandaag een etentje met Gesink en Vermeulen. De derde herken ik niet (misschien Stetina?)
https://twitter.com/RGUpdate/status/779034109406507008
'@vlek
Waarom denk je dat ze niet in de buurt van de toptijd zullen komen? Wynants, Wagner, Van Emden, Leezer, Roglic, Kelderman, Roosen en Groenewegen lijken mij samen niet veel minder dan BMC met Quinziato, Van Avermaet, Oss, Rosskopf, Dennis, Phinney, Kung en Bohli. Van Emden, Roglic, Kelderman en Roosen hebben tijdens de korte ITT in ieder geval laten zien goed in vorm te zijn. BMC is misschien wat sterker maar ik denk dat LottoNL de enige ploeg is die in de buurt kan komen.
Gezien de opmerkingen van Dupont is de kans op hem 1 op 5. Niet heel groot dus.
Van Hoecke is oke, maar absoluut niet beter dan Van Asbroeck. In dat kader zou ik Scott Thwaites nog wel een betere aankoop vinden.
Maar in eerste instantie hoop ik nog steeds op de komst van Duyn, zowel voor Lotto Jumbo als voor Duyn zelf.
Over de TTT vandaag, ik denk dat BMC topfavoriet is en als er niks raars gebeurd winnen zij. Movistar, Etixx en TLJ staan daar dan net onder. Movistar en TLJ hebben alleen iets meer echte hardrijders in hun selectie dan Etixx maar zullen over de gehele lijn vandaag denk ik erg aan elkaar gewaagd zijn.
Daar heb je dan dus je 'vervanger' voor het plekje van Van Asbroeck in het Vlaamse voorjaar.
Waarom denk je dat ze niet in de buurt van de toptijd zullen komen? Wynants, Wagner, Van Emden, Leezer, Roglic, Kelderman, Roosen en Groenewegen lijken mij samen niet veel minder dan BMC met Quinziato, Van Avermaet, Oss, Rosskopf, Dennis, Phinney, Kung en Bohli. Van Emden, Roglic, Kelderman en Roosen hebben tijdens de korte ITT in ieder geval laten zien goed in vorm te zijn. BMC is misschien wat sterker maar ik denk dat LottoNL de enige ploeg is die in de buurt kan komen.
TLJ heeft drie hele goede tijdrijders (Roglic lijkt me in een ploegentijdrit echter nog een vraagteken) met verder aardige mannen om het tempo vast te houden. BMC heeft in zijn geheel een hele goede ploeg voor een ploegentijdrit en is duidelijk een maatje te groot voor hetgeen TLJ daar tegenover kan zetten. Ze starten hier zo'n beetje met de ploeg die vorig jaar wereldkampioen werd en vullen dat aan met renners die bij TLJ bij de betere zouden zitten; Van Avermaet is bijvoorbeeld geen bijzondere tijdrijder, maar zal in een ploegentijdrit een van de motoren zijn.
'@defietser: dat kan hij dan mooi bij zijn huidige team laten zien. Hij gaat bij TLJ echt nooit de eerste sprinter worden, dus koersen als Gent-Wevelgem zitten er bij TLJ niet in. Juist als ik zeg dat hij bij zijn huidige team moet blijven, bedoel ik dat omdat hij dan kan koersen op een hoger niveau.
Van Asbroeck was bij TLJ ook nooit eerste sprinter in de WT of grote .HC koersen.
Wat zijn nog prima versterkingen voor TLJ die in de markt zijn als het aankomt op sprinten en klassiekers? Graag geen namen van roompot en Gijs van Hoecke is mij al bekend (prima vervanger voor van Asbroeck als het aankomt op klassiekers). Volgens mij is er nog erg weinig beschikbaar...
Voor klimploeg, kleine rondes als kopman en evt heuvelklassiekers had ik graag Pozzovivo zien komen 😁
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.