Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 373 ... 405 406
defietser

hakkie2@ je zou het zo kunnen zien. Hofland en van Asbroeck zijn weg. In de hiërarchie van TLJ 2e en 3e sprinter. Hiervoor dienen plaatsvervangers te komen. Vandaar deze namen. En zeker geen Looij o.i.d.

Hakkie2

'@defietser: Hofland werd uitgespeeld in de wat zwaardere koersen, daar heeft Dupont niks te zoeken en daarheeft TLJ nu Lobato voor en ook Battaglin is gedurende het seizoen steeds meer gaan sprinten. Dus zou Dupont ipv Van Asbroeck komen en is hij dus kopman in de kleine koersen, waar hij bij zijn huidige team in de PCT kopman in de grote koersen zou zijn. Voor Dupont zou de stap naar de WT qua programma waarschijnlijk een stap achteruit zijn (niet tov dit jaar, maar tov wat hij kan rijden bij zijn huidige team volgend jaar).

Laatst gewijzigd
Yeez

Is het al zeker dat verandas willems pct wordt dan?

S. Morgenstern

Dupont lijkt me een renner voor wie het geen voorbeeld is om naar een WT-ploeg te gaan. Hij zou bij een PCT-ploeg vergelijkbare koersen rijden en in de mooiste koersen van zijn programma wat meer kans maken als kopman uitgespeeld te worden.

tendam

'@ghostwriter
Jij kent de namen bij LottoNL toevallig omdat je ze intensief volgt, maar objectief gezien zitten in de BMC-ploeg natuurlijk veel meer paardenkrachten. Als LottoNL ze weet te verslaan zou dat een zeer puike prestatie zijn (die dan ongetwijfeld weer niet op waarde wordt geschat, want slechts de Eneco Tour).

ghostwriter

'@tendam
Ik volg BMC niet minder intensief dan dat ik LottoNL volg en nogmaals ik denk niet dat LottoNL beter of gelijkwaardig zal zijn maar alleen dat ze niet VEEL minder zullen zijn. Het is een relatief korte TTT van minder dan 21 kilometer en de wielrenners van LottoNL hebben in de korte ITT van minder dan 10 kilometer laten zien goed in vorm te zijn.

S. Morgenstern

De afstand zal de verschillen inderdaad wel beperkt houden.

ghostwriter

Nu het zeker is dat Van Asbroeck vertrekt lijkt de kans mij behoorlijk dat Van Hoecke en/of Capiot binnenkort tekenen. Van Hoecke heeft dit jaar laten zien goed te zijn in de klassiekers en Capiot lijkt mij goed geschikt voor een rol in de sprinttrein. Hij is zelf redelijk explosief maar (net als Van Asbroeck) niet explosief om zelf de sprinter te zijn en kan een hoog tempo relatief lang volhouden. Met deze twee zou LottoNL het vertrek van Van Asbroeck en Teunissen goed hebben opgevangen.

Ik denk dat Groenewegen een zwaarder programma zal krijgen en dat Lobato het programma van Groenewegen over zal nemen. Lobato is namelijk explosief genoeg om als de tegenstand wat minder is veel te kunnen winnen. Ik vraag me af of Lobato een soort treintje zal krijgen want dat lijkt me wel zo handig. Dat hoeft geen volwaardige trein te zijn maar twee of drie hardrijders die hem in de laatste paar kilometer goed van voren afzetten is voor elke sprinter een plus.

Als Van Hoecke en Capiot daadwerkelijk beide komen zou ik Van Hoecke in de sprinttrein van Groenewegen plaats laten nemen. Met Wynants, Wagner, Van Emden, Leezer, Boom, Van Hoecke, Roosen en Groenewegen zou LottoNL dan een sterke sprinttrein hebben. Capiot kan dan één van de mannen zijn die Lobato aan het einde van wedstrijden naar voren rijdt. Misschien samen met Martens en Castelijns die dan ook direct een wat duidelijkere rol in de ploeg hebben.

Gees

Ik heb 2 berichten gehoord de laatste weken, mbt Dupont. 1. Hij zou niet zijn ingegaan op TLJ haar aanbod. 2. Hij heeft 5 opties en nog niet de keus gemaakt. Wat is waar?

ghostwriter

'@Gees
Het tweede lijkt mij waar aangezien hij dat persoonlijk in de media naar buiten heeft gebracht. Ik weet trouwens niet wat ik van Dupont moet denken. Hij lijkt mij een sprinter die een echte trein nodig heeft om goed te presteren en LottoNL zou dus een tweede trein voor hem moeten opzetten.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Ik denk eerder dat nog een sprinter zoeken voor de kleinere koersen (grotendeels het programma van Groenewegen van dit jaar). Een aanbieding aan Dupont wijst in ieder geval in die richting. Lobato lijkt me eerder gehaald als sprinter in WT-koersen als Catalunya, Romandie en de Dauphine, waarmee hij eerder het programma van Hofland over zou nemen.

ghostwriter

'@vlek
Dat zou kunnen maar ik denk dat Lobato dan relatief weinig gaat presteren.

S. Morgenstern

Ik denk dat Lobato geen renner is die je in de koersen waar Groenewegen heeft gescoord bij de grootste kanshebbers moet inschatten. Ik denk dat je wat dat betreft relatief meer van hem mag verwachten in die koersen waar weinig tot geen echte sprinters worden opgesteld.

ghostwriter

'@vlek
De Ronde van Romandie had dit jaar één sprintetappe en die werd door Kittel gewonnen, de Ronde van Catalonie had twee sprintetappes die beide door Bouhanni werden gewonnen en de sprintetappes in de Dauphiné werden door Bouhanni, Boasson Hagen en Aru (voor Kristoff) gewonnen. Ik zie niet in hoe Lobato aan zijn overwinningen moet komen als hij dit soort wedstrijden rijdt. Ik denk dat hij vooral op een lager niveau van waarde kan zijn qua overwinningen. Van zijn 13 overwinningen was er ook maar één op WT niveau en dat was in de Tour Down Under van 2015.

S. Morgenstern

Comolai won dit jaar een rit in zo'n rondje, Meersman won in het verleden sprintjes in dat soort rondjes en meer van dat soort redelijk overlevende sprinters zitten bij een WT-ploeg in de hoop dat ze eens toe kunnen slaan wanneer de beste sprinters er niet (meer) zijn. Ik schat Lobato in als zo'n sprinter en niet als iemand die in kleine koersen vol sprinters van de derde rij het best tot zijn recht zal komen.

ghostwriter

'@vlek
Meersman deed dat in 2013 (geloof) ik een paar keer maar hij was toen in de vorm van zijn leven en heeft volgens mij tussen die tijd en de laatste Vuelta geen WT overwinningen meer gepakt. Dan moet LottoNL gokken dat Lobato in de vorm van zijn leven terecht komt want zoals ik al zei heeft Lobato maar één keer iets gewonnen in de WT.

Klootje Kriekeljon

Ik hoop vooral dat er een goed plan is met Lobato en dat ze nu niet snelle jongens kopen waarvan ze hopen dat die evt goed in een trein passen.

Maar eerlijk is eerlijk, hetgene waar ze op gefocust hebben dit jaar was goed. De gekozen richting verdient daarom wel vertrouwen

S. Morgenstern

Dan moet LottoNL gokken dat Lobato in de vorm van zijn leven terecht komt want zoals ik al zei heeft Lobato maar één keer iets gewonnen in de WT.

Ja, een veelwinnaar gaat hij uiteraard niet worden; dat wordt hij echter ook niet wanneer hij veelvuldig opgesteld gaat worden in de kleine koersen in onze regio.

Laatst gewijzigd
Chrys

TLJ heeft vandaag de volle bingo-kaart gehaald :)
Mooie prestatie vandaag. Ze gingen voor top-drie, dus doelstelling bereikt.

Romāns Vainšteins

Labota is gewoon een leuke gok, veelzijdige renner die bij. de giro - en vueltaselectie kan opleuken. Helemaal niks ergs aan om een paar exoten te hebben en met Battaglin, Roglic & Bennett ging het ook prima afgelopen seizoen. Wat mij betreft allemaal renners die de potentie dragen om in (grote) rondes een rit (in lijn) te pakken, geef ze die vrijheid zou ik zeggen.

defietser

TLJ heeft heel wat kwaliteit verloren tijdens deze transferperiode.

xistnc

TLJ heeft heel wat kwaliteit behouden, deze transferperiode. Een vertrek van Kruijswijk was immers logisch geweest na diens Giro. En er wordt vanuit de rijkere ploegen inmiddels flink getrokken aan enkele sterkhouders met doorlopende contracten, vooralsnog zonder erg.

TLJ heeft ook wat kwaliteit verloren, maar in mijn ogen vooral potentiële kwaliteit die er feitelijk niet of iig te weinig uitkwam. Daarbij is mijn inschatting dat zowel de ontwikkeling van een aantal blijvers als de potentiële kwaliteit van een aantal nieuwelingen hoopgevend is.

tendam

'@defietser
Vind ik eigenlijk wel meevallen. Zeker bergop, er gaat 1 klimmer weg (Kelderman) en er komen er een hele hoop voor terug (Vd Broeck, Olivier, De Tier, Clement als halve klimmer). Vanmarcke vervangen door de goedkopere Boom is ook geen slechte deal, als je kijkt hoe goed Boom reed in Vlaanderen.

marcinho11

Van asbroeck en tennissen hebben dit jaar nou niet veel bijzonders neergezet. De tier en van hoecke zouden ons misschien wel kunnen verassen. En boom tegenover vanmarcke hoeft ook niet per se een stap achteruit te zijn. Wat vanmarcke kan kan boom in principe ook. Vanmarcke is ook niet echt een afmaken gebleken.

sooike

Sinds wanneer tennist Van Asbroeck ?

1 2 ... 373 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.