Ja klootje, ik herken je verhaal in alle aspecten en opzichten.
Zelfs kontext kan ik uiteraard ook wel plaatsen.
Ik heb me gedurende het bestaan van dit speciale forum enkele malen gemeld als gast in deze omgeving. Moet wel bekennen dat het me nog steeds wel moeite kost om als niet uitgenodigde gast of lid van deze club even in te breken en aan het feestje deel te nemen.
Wisten jullie trouwens dat Van Hoecke vier jaar geleden tijdens de Olympisch Spelen eens ladderzat is geweest? Verder is het volgens mij wel een talentvolle wielrenner die in het Vlaamse voorjaar en in de sprinttrein goed tot zijn recht zou moeten komen. Ik vraag me zelf af of hij zich ook in het tijdrijden zou kunnen ontwikkelen. Geeft zijn baanachtergrond aanleiding om daar potentie voor te verwachten? In zijn uitslagen op de weg zie ik weinig terug van talent voor de tijdritten.
Gelukkig wel Sephiroth. Maar blader maar eens terug.. Niet lang geleden zijn we nog een paar trouwe wf-ers kwijt geraakt omdat.....ja waarom eigenlijk? Over kleuterklas gesproken.
Wil niet de zwakke reactie van een enkeling op wat tegengas als norm stellen voor alle reageerders in dit topic. Maar ook nu weer: verwijs naar een heel opvallend rand-incident van de OS Londen en sommigen doen dan alsof je Gijs zat gevoerd hebt, de kranten gebeld heb en de boel opgeklopt hebt alsof er in eerste instantie niets aan de hand was. Ben ik gek dat ik het gevoel heb dat de defensieve houding van sommigen enkel zo is omdat die jongen naar tlj lijkt te gaan?
En anderen doen alsof door 1 interviewtje aan het einde van het jaar aangetoond word dat de vorig jaar door afwezigheid schitterende meneer Plugge ook in mindere tijden zijn woordje klaar had. We hebben hem niet gezien! Schij toch uit..
Echte managers zijn er in slechte tijden, die halen niet hun gelijk op het moment dat er succes is.
Ach.. Het zal aan mij liggen.
Edit: vlek point taken. Het zou toch echt bij een simpele opmerking zijn gebleven als de reacties anders waren. Maar genoeg er over idd.
Wat mij betreft mag er gerust over worden gesproken. Vervolgens is het echter ook wel interessant om vast te stellen dat het verhaal eigenlijk nooit meer voorbij komt rond koersen waarin hij beeldminuten pakt, maar dat het voor wielervolger (?) Kerckhoffs wel het standaard bijzinnetje blijkt te zijn. Zijn de mensen gek die het gevoel hebben dat dat enkel is omdat die jongen naar TLJ lijkt te gaan? Wat dat betreft vind ik het zelf in ieder geval heel treffend om de reacties op zijn tweet te lezen van mannen die ook in het wielerwereldje bekende gezichten zijn. Maar dat kan aan mij liggen.
Wat een reactie. Hier is rondom zijn aankoop nooit gesproken over zn verleden, tot dat Telegraaf stuk. Dus hoezo verdedigende actie? Vooral dat tlj fanboy gedeelte begint me de strot uit te komen. Zogenaamd de criticaster uithangen en als je dan een weerwoord hebt mensen wegzetten als fanboys die geen kritiek dulden. Dat is wat goedkoop.
Maar goed, ik verbied je niks dus voel je vooral niet bezwaard om tegengas te geven. Waarschijnlijk net als in het echte leven. Bij sommige is het glas vaak half vol en bij andere vaak half leeg.
Die laatste alinea en de opmerking over zwakke reactie ging helemaal niet over jou maar over enkele leden die vertrokken zijn en letterlijk vonden dat hier alleen maar leuke praat over de ploeg mocht zijn. Ik verzin het niet, pas nog gebeurd. Dat zijn tlj-fanboys, zonder twijfel.
Vind je daar dan van? Dat is zeker een halfvol glas, ingeschonken door mensen die heel realistisch zijn en daarom beter in jouw verhaal thuis horen?
En zelf ben je iemand die afwijkende meningen afdoet als allergische reacties omdat je het ergens niet mee eens bent maar vice versa wil je niet als fanboy betiteld worden? Logisch.
Speciaal voor jou: hiep hoi hoezee hulde, vlaggetjes, ballonnen, clowntjes, rozengeur en maneschijn. En Richard Plugge for president. En iedereen die anders denkt moet zijn bek houden. En de wereld is een suikerspin. Behalve diegenen die met hun omgeving wel op de hoogte waren van het lachertje van de OS in Londen. Sorry daarvoor trouwens.
Edit:
Vlek welke (re)tweets. En welke beeldminuten, op welke zender?
Kwanten en vooral Den Braber, beide ook niet onkritisch, lijken het onzin te vinden om de wielrenner Van Hoecke steeds te 'reduceren' tot een incident in 2010. Volgens mij iets wat ook opgaat voor de overgrote meerderheid van de wielervolgers.
Wanneer hij in de kopgroep zit of met de camera wordt gevolgd tijdens een tijdrit. Ik kijk hoofdzakelijk Sporza.
'@Klootje. Ik snap niet dat mensen zich laten wegjagen hier door zgn fanboys. Wie waren dat dan? Ik ben ook wel eens kritisch (oa Kelderman, Lammertink vs de ploegleiding maar ook hopeloze Hofland), en dat vinden sommigen idd niet leuk. Nou, dan bleer ik effe terug en ga weer over tot de orde vd dag. Maar maak het, over het algemeen, niet groter dan het is. Voor mij is TLJ een soort van nationaal 'elftal', een soort Oranje met dispensatiespelers. Goed voor m'n nationale trots gevoel.
'@klootje,
Je reacties worden er niet beter op. Ik heb het het nergens over allergische reacties bij mij. Iets positiefs zorgt bij een bepaald deel van de bevolking structureel voor allergie. Liever overal tegen aan schoppen en zeuren, onder het mom van vrijheid van meningsuiting en een kritische blik op de wereld.
Dat o.a. Rahims (als je die bedoelt, zeg dan gewoon ze naam) hier minder komt kan ik goed begrijpen. Dit topic was op een gegeven een bodem voor ongenuanceerde, gefrustreerde en zeikende reacties over dit onderwerp. Ook op de reacties op de website. Kritiek is prima, onzin is storend. Net als die honderd namen die elke keer gedropt worden van renners na 1 resultaat. Ik snap dat je er dan minder komt, zonder het te verbieden.
Ik heb het idee dat je met van Hoecke van iets kleins nu iets groots aan het maken bent. Vooral om te laten zien dat je hier geen kritiek mag geven of dat er alleen maar TLJ fanboys zitten. Want laten we wel wezen, deze hele discussie gaat om een incident van 5 jaar terug waar op dit forum niet eens over gesproken wordt.
Helemaal niet alleen Rahjmns. En waar heb jij het precies over? Ik heb daar zelf niks van gezien namelijk? Niets gezien dat opvallend anders is dan welk topic of nieuwsartikel dan ook op WF. Werd er gescholden of werden er dingen gezegd die zo erg waren dat je wegloopt? Wat was er aan de hand dan? Helemaal NIETS. Tere zieltjes, boze buitenwereld.
Dit topic is volgens mij juist hoofdzakelijk een plek waar tlj-liefhebbers op een positieve manier informatie delen over de ploeg, vanuit het perspectief van de fan. Vooral dat!
Vlek:
Nee ok Frank Kwanten en John den Braber.. Dan zag ik het ook goed. 2 hele mensen die er zo op gereageerd hebben, niet bepaald een golf van verontwaardiging dus.
Ander argument: je hoort er op sporza nooit iets van... nee gek he! :-o Ik hoor ook nooit iets over dn Greg of over Tommeke. Of over wat dan ook van wie dan ook van Vlaamse afkomst. Wel heel veel kanttekeningen als het om buitenlanders gaat.
Als ik op Twitter, Google, YouTube, waar dan ook zijn naam in tik zie ik toch echt overal dat incident meteen naar boven komen. Ben ik nou gek dan? Dat is vele malen meer representatief natuurlijk.
Maar als je dat dan aandraagt verschuif jij de insteek naar er over door zeuren. Hoe moet ik dat anders interpreteren dan houd gewoon je mond als je niet iets positiefs te melden heb? Flauw, want ik hamer helemaal niet op de waarde van het incident maar op de mate van aandacht dat het gehad heeft!! Omdat de discussie helemaal voor mij niet ging over hoe zwaar moet dat incident wegen, maar simpelweg over of het aandacht heeft gehad en of het kleeft aan die jongen. Wat wel zo is.. Hoe graag je ook hebt van niet. Zie internet.
Maar ik ben er nu ook wel klaar mee. Ik wens die jongen gewoon alle succes en het boeit mij echt evenmin iets hoor. Ben het gewoon oneens met het afdoen alsof er helemaal nooit aandacht voor was en als je me dat wel wilt wijs maken ga ik daar op door. Mag dat? Kennelijk niet. Iets met polonaise.
Het gaat he-le-maal nergens over op deze manier. Frappant is wel dat degene die nu met naam en toenaam wordt genoemd en afgehaakt zou zijn juist iemand was die slecht tegen kritische noten kon/eigenlijk zelf wilde bepalen waar het wel en niet over ging.
@Klootje, er zijn een paar die het niet met je eens zijn de laatste pagina's. Mag dat soms niet? Ik lees terug en zie hele normale reacties mbt Plugge en Van Hoecke. En nu loopt het uit de klauwen. Pfff....mss beter dat ik m'n account hier opzeg. Dit onderwerp keert namelijk structureel terug hier en bevordert de sfeer niet.
Een golf van verontwaardiging? Wat haal je dat vandaan? Ik gaf enkel aan dat ik de opmerkingen van degene die hij ook in persoon rond de koers tegen komt treffend vond.
Van Hoecke en zijn misstap zijn een stuk minder bekend dan die andere twee, dus het zou niet vreemd zijn om het verhaal eens aan te stippen. Ik heb zelf echter nooit dat verhaal voorbij horen komen bij een koers. Ik kende het verhaal van die jonge baanwielrenner in Londen wel, maar dat dat de wielrenner Van Hoecke was wist ik niet.
Natuurlijk is dat op die plekken het enige relevante wat Van Hoecke in zijn leven heeft gedaan. We bespreken hem hier echter vooral in een andere context toch? Wat dat betreft vind ik het opnieuw treffend om het verschil te zien in de manier hoe wielerflits en de wielerredactie van de Telegraaf berichten over de test die hij bij TLJ heeft afgelegd.
Kom op zeg; lees deze pagina anders nog eens rustig terug.
Uiteraard heeft het aandacht gehad. Of het kleeft aan de wielrenner Van Hoecke staat wat mij betreft echter wel ter discussie. Internet geeft dat dat betreft helemaal geen uitsluitsel.
Waar doe ik het af alsof er nooit aandacht voor is geweest? Ik geef enkel aan dat ik het verhaal rond koersen met Van Hoecke nog nooit voorbij heb horen komen.
Zet je eierschaal maar weer af, staat je voor geen meter.
Ik vind dat interview met Plugge eigenlijk een ultiem voorbeeld van wat beeldvorming in de media doet, zelfs bij die media zelf: er wordt gesproken over leegloop en een schrikbewind, misschien moeten ze eens bij het veelgeprezen Giant kijken? Wat is daar allemaal wel niet vertrokken de afgelopen paar jaar!? Helemaal geen aandacht voor. Ongelooflijk zeg, en inderdaad deels in de hand gewerkt door schoolkrantstukjesschrijver Kerckhoffs. Overigens was Plugge zelf als columnist niet veel beter, dus wat dat betreft krijgt hij een koekje van eigen deeg.
Ik kon me dat incident rond Van Hoecke nog wel vaag herinneren, maar het is dat Kerckhoffs erover begint. Van Hoecke heeft pech dat hij niet uit Nederlands Limburg komt, dan was hij namelijk een 'toptalent' geweest die een 'kleine misstap' had begaan :)
'@ tendam; wat betreft veranderingen in het personeelsbestand is dit stuk ook wel weer eens grappig om te lezen. Daar spreekt Kerckhoffs nog over teveel personen die al te lang bij de ploeg zitten (FC Vlijmen) en worden veranderingen in het personeelsbestand nog als een positief gegeven gepresenteerd.
Tuurlijk hakkie. Daarom zijn die mensen die er zo goed tegen kunnen ook boos vertrokken van WF. En wilden ze letterlijk bepalen wat er wel en niet mocht in dit topic. En daarom ga jij vooral niet in op de inhoudelijke argumenten die ik aandraag en gooi je met algemeenheden. Houd het dan zelf ook bij de inhoud als je het over ongefundeerd hebt. Je doet namelijk precies wat je mij verwijt: omdat we verschillen van mening ben ik opeens iemand die jouw mening niet accepteert? Alsjeblieft zeg wat een gelul, wat doe jij dan?
Vlek, ik kijk er idd meer naar vanuit de rol van een buitenstaander en niet die van iemand uit het wereldje. Lijkt me logisch. Ik heb geen belangen en netwerk. Maar 2 mensen die het voor hem opnemen is toch niets op honderden mensen die er niet op reageren? Net zoals bij negatieve reviews van wat dan ook op internet? Tevredenheid en goedkeuren resulteert zelden in reacties, afkeuren wel. 2 in dit geval.
Het is misschien wel degelijk interessant om ook naar te kijken, akkoord. Maar het zegt mij gewoon minder dan een simpele zoekopdracht in een willekeurig platform op internet. Dat er ook nog genoeg andere info te vinden is over van Hoecke is in de vraag of het incident bekend is bij het publiek toch totaal niet relevant? Daar ging het toch niet om en dat ontken ik toch niet? Maar het toont wel aan dat het in tegenstelling tot wat hier kennelijk vooral de opvatting is dat het toch echt wel een ding is (geweest). Ook al lag het niet op ieders netvlies, wat kan maar ook niets zegt an sich.
Los daarvan, er wordt die Kerkhoffs vaak verweten dat hij tot zijn schouder in Giant zit en zo negatief over tlj is. Maar waarom geldt dat andersom dan niet voor wf in dit geval? Want journalistiek gezien dien je de lezer te berichten over afwijkende en opvallende zaken. Jij grijpt dat nu aan als een voorbeeld, terwijl het voor mij toch eerder een gemiste kans is (en misschien zelfs niet moedig genoeg zijn óm er over te berichten).
En waarom als een nrc in dat interview vergelijkbare vragen stelt aan Plugge valt opeens niemand over juist die vragen en stellingen waar er bij Kerkhoffs wel altijd kritiek op is . Wat is het verschil precies?
Edit: Tendam viel het dus ook op.
'@klootje: ik verwijt jou helemaal niks en heb zelf ook best wel eens kritiek op TLJ. Ik geef alleen aan dat het hier met name barst van de mensen die altijd en alleen maar kritiek hebben. Die zie ik hier veel meer dan mensen die nooit kritiek op TLJ hebben.
Daar was jij zelf een paar pagina's terug een mooi voorbeeld van: gelijk keiharde kritiek op dat interview om een paar posts later aan te geven dat het eigenlijk wel een eerlijk verhaal is... Tja, dan heb je dus in de eerste post alleen maar kritiek om het kritiek hebben.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.