Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 378 ... 405 406
Hakkie2

'@kelderfan: ik geef je groot gelijk, Boom is vaak een renner die niet 100% lijkt te geven. Had hij bij Rabobank ook al last van, ik was blij dat hij toen de ploeg verliet.

Borsje

TLJ van 14 e naar 11e plek in WT stand. Voor wat het waard is, maar zeker niet verkeerd.

thombvb

Misschien iets heel raars, maar is Lachlan Morton niet wat voor Lotto? Rijdt twee jaar zeer goed in Amerika en heeft nog geen contract voor volgend jaar.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@thombvb
Het is zeker niet raar, maar ik heb de indruk, dat Van Winden, Tankink en Gijs Van Hoecke nog aanhaken. Dan heeft de ploeg inmiddels 29 renners.
Mocht er nog ruimte zijn of komen, dan lijkt mij een sprinter van toegevoegde waarde.

S. Morgenstern

Groenewegen ook nog behoorlijk binnen gekomen vandaag. Niet direct een openbaring voor dit werk, maar wel een hoopgevend signaal. Het zal volgend jaar in ieder geval niet weer zo zijn dat hij in Kuurne de halve koers teruggebracht moet worden vanuit de achtergrond.

jvh93

'@kelderfan waarom zou van winden contractverlenging krijgen als er straks nog maar 1 pure sprinter is? Ik zie zijn toegevoegde waarde dan niet meer. Enige voordeel is dat hij niet extreem duur zal zijn. Maar toch denk ik dat ze eerder voor een extra snelle man gaan dan voor van winden

Wielerfan1987

'@Vlek,

Dylan heeft natuurlijk ook twee jaar terug de belofteneditie van de Ronde van Vlaanderen gewonnen he... en hij was ooit ook de Enige die in het spoor van van Baarle kon blijven in de koninginnerit door Limburg van Olympia's Tour.
Het was dus al niet zo dat hij geen heuvel over kwam of op de kasseien de gemiddelde renner moest laten gaan.

Maar ik denk inderdaad wel dat hij zowel heuvelop als op de kasseien steeds beter uit de verf komt, en ook in de sprints.

Dylan is volop in ontwikkeling in vrijwel alle disciplines lijkt wel.

kelderfan

'@jvh93
Ik denk dat, omdat Van Winden en Tankink nog niet op de lijst van renners zonder contract staan bij cyclingfever. Nu is dat geen wet, maar ondertussen staan daar een heleboel renners, die geen contractverlenging krijgen bij hun huidige ploeg o.a. Nordhaug. Bovendien lijkt Van Winden erg goed in de markt te liggen bij Vermeulen en wat nog belangrijker is Robert Gesink.
Ik ben 't met je eens, dat Van Winden geen toegevoegde waarde heeft en dat 't voor TLJ beter zou zijn om nog een sprinter te halen. Misschien wordt dat maandag of dinsdag duidelijk. Wat mij betreft hoop ik nog steeds op Amaury Capiot.

S. Morgenstern

Dylan heeft natuurlijk ook twee jaar terug de belofteneditie van de Ronde van Vlaanderen gewonnen he…

Dat is waar inderdaad. Ik weet alleen niet altijd even goed wat zo'n belofteneditie van een klassieker nu werkelijk waard is.

Laatst gewijzigd
Wielerfan1987

'@vlek

Dat is ook een moeilijke inschatting.

Maar ik denk maar zo.

In principe mag je verwachten dat de beste beloften meedoen aan de koers omdat hij volgens mij ook valt onder de nations cup.
En het voert over hetzelfde zware terrein als de echte ronde van Vlaanderen hoewel natuurlijk met een veel kortere afstand en waarschijnlijk ook wel minder minder kasseistroken en beklimmingen.

Maar als je de beste beloften kunt kloppen op Vlaams grondgebied dan denk ik dat je aardig talent hebt voor het voorjaarswerk....

Hakkie2

De Ronde van Vlaanderen voor beloften is 166 km over 14 heuvels, met de Achterberg, Boigneberg en Wolvenberg als laatste dubbele lus. In elk geval de Boigneberg ken ik en is een betonweg, geen kasseien. De Wolvenberg is dacht ik asfalt, maar dat weet ik niet zeker. De Achterberg ken ik niet.

De renners van dit jaar kun je nog weinig van zeggen, maar vorig jaar won Edmondson, voor Moscon. Klimmer Nans Peters werd opvallend 4e. In 2014, toen Groenewegen won, was het een sprint van een grote groep. Die won Groenewegen dus, voor Skjerping, Benoot en Doull. Ook in 2013 een sprint, met Rick Zabel voor Groenewegen, Cort Nielsen en De Bie. In 2012 won Vanbilsen solo, met daar achter een massasprint van De Bie voor Sbaragli. Stuyven werd toen maar 12e. 2011 was de beloftenwedstrijd er niet, maar 2010 won Matthews zelfs de sprint achter de solo winnaar Kump.

Voor 2010 was het geen nationscup en was het deelnemersveld volgens mij veel minder.

In dit rijtje erg weinig kasseitoppers, ik denk dat de beloftenversie onvergelijkbaar is met de Ronde van Vlaanderen voor elite.

Laatst gewijzigd
Hakkie2

Ik heb even nagekeken, volgens klimtijd.nl hebben die drie laatste klimmen die 2 keer genomen worden geen kasseien. Wolvenberg en Achterberg krijgen bij wegdek zelfs de klassering 'goed'. Ze hebben wel alle drie een kort stuk van boven de 10℅. Maar in de laatste 50km dus geen kasseiheuvel.

Edit: ook de Berendries en de Valkenberg zijn natuurlijk asfalt.

Laatst gewijzigd
Gees

Is van Winden dan zo'n leuke knul, Kelderfan? Of woont hij ook in Girona?

Lijkt me beter Dupont te overtuigen dat hij z'n koersen ook prima bij TLJ kan rijden.

Yeez

'@kelderfan ziet waarschijnlijk een foto van vermeulen met gesink en van winden op twitter langskomen die meedoen aan een toertocht in en rond girona. Waarschijnlijk omdat ze daar wonen...

achtpuntzes

'@ mooiman:
ik ben het niet met je eens, dit is geen TLJ-forum. dat je een persoonlijke voorkeur voor de ploeg hebt wil niet zeggen dat het hele forum maar op TLJ gericht moet zijn. er zijn zat flitsers die wat neutraler tegenover de Nederlandse ploeg staan en zelfs buitenlandse favorieten hebben die niet voor TLJ rijden.
dit is dan weer wel een TLJ topic, ik heb in het begin eens aan rahimns gevraagd of dit topic alleen voor de fans was, of dat dit ook voor mensen als mij was die wat kritischer durven zijn. daar had hij toen geen enkel probleem mee, maar de kritiek is hem dan toch teveel geworden, helaas.
misschien was het niet alleen de kritiek, maar werd hij ook horendol van de vele domme vragen die hij voor zijn kiezen kreeg.

Laatst gewijzigd
Yeez

En kritiek die nergens op gebaseerd was, die werd gegeven omdat men verwacht dat 'ze' wel even zouden winnen. Kritiek zonder enige vorm van inhoud. Waar ik mij ook aan erger.

gardeyn

'@8.6: het zegt natuurlijk wel wat dat het Sunweb-Giant-topic al weer uit de lijst verdwenen is. TLJ zorgt op WF voor de hoofdmoot aan reacties en discussies. Maar vooral voor ongenuanceerde kritiek en kalverliefde. ;)

Als TLJ een ENECO-tour had gereden als Giant was de kritiek niet van de lucht geweest en konden ze maar beter stoppen, omdat ze toch geen mentaliteit hebben of enorme kneuzen zijn die random een fiets hebben gekregen.
Ik moet zelf altijd grinniken om het overdreven verwachtingspatroon en de kritiek van sommige personen na wedstrijden waarin TLJ niet meedoet voor de winst. Bijvoorbeeld na wedstrijden als de E3-prijs van dit jaar, waarbij Sagan en Kwiatkowski voorop rijden en iedereen loopt te zeiken op TLJ, terwijl er 20 andere ploegen ook niet meedoen voor de overwinning.

achtpuntzes

ik zie het toch anders. voor veer TLJ fanboys is kritiek op hun favo clubje standaard ongefundeerd. natuurlijk is er wel eens ongefundeerde kritiek, maar meestal is die wel gefundeerd.
volgens mij heb je al 2 soorten TLJ fans. zij die alles voor zoete koek slikken en nauwelijks tot nooit kritisch zijn en TLJ fans die te hoge verwachtingen hebben en teleurgesteld zijn als de hoggespannen verwachtingen niet uitkomen en dan meteen met kritiek komen. die 2 soorten fans kunnen niet echt door een deur. daarnaast heb je nog wielerliefhebbers die niet zo gefocust zijn op TLJ en vaak een meer realistische kijk op de zaken hebben. dan nog een handvol TLJ bashers, waarvan bijvoorbeeld Sooike er een van het eerste uur is.
maar goed, als sommige TLJ fans nu eens leren om niet zo geraakt te worden door kritiek op hun favo clubje dan zijn we al een eind op weg. kijk naar mij, ik best fan van de club, maar ik wordt echt niet geraakt door kritiek van anderen op de club, en durf zelf ook kritisch te zijn.

Laatste man

Stop ten eerste eens met alles en iedereen maar fanboys te noemen. Ten tweede vindt jij misschien dat veel van die kritiek gefundeerd is, maar misschien vinden heel veel mens dat wel niet. Er zit hier gewoon een aantal mensen die alleen maar zeiken om het zeiken op TLJ, net als bij Etixx/Boonen/Astana (maar mindere mate). Dat is gewoon storend en mag best hard aangepakt worden.

Daarnaast 2 soorten fans? Serieus? Er is ook gewoon een middenweg hoor. Er zijn hier heel veel mensen die de ploeg supporteren, best kritisch zijn en niet zo snel de boel afzeiken om het afzeiken. Jammer dat je die grote groep maar gewoon links laat liggen want het is gewoon niet waar.

kelderfan

'@Gees
Quote:"Is van Winden dan zo’n leuke knul, Kelderfan? Of woont hij ook in Girona?" Ja hij woont in Girona. ;)
"Lijkt me beter Dupont te overtuigen dat hij z’n koersen ook prima bij TLJ kan rijden.." Dupont heeft toch duidelijk gezegd, dat hij in een ploeg zijn eigen programma wil rijden en dat lijkt mij met Groenewegen niet te combineren.
@jessevdalen
Quote:"ziet waarschijnlijk een foto van vermeulen met gesink en van winden op twitter langskomen die meedoen aan een toertocht in en rond girona. Waarschijnlijk omdat ze daar wonen…" Dan weet @Gees ook weer waar 't over gaat.

kelderfan

'@gardeyn
Dat klopt toch niet wat je zegt: "Als TLJ een Eneco had gereden als Giant". Dumoulin en Degenkolb heb ik vaak in de aanval gezien en met een 4e. en 16e. plek in de mini Ronde van Vlaanderen is toch niet slecht. De ITT en TTT hebben er voor gezorgd, dat TLJ een duidelijke voorsprong op Giant had genomen.
Dumoulin ging van 21e. naar de 9e. plek in 't AK.

robertowilco

'@laatste man, ik moet je in deze gelijk geven, ik ben zo'n middenweg supporter, ben al fan sinds de Kwantum ploeg in 1984, en er zijn al heel wat verschillenden sponsors langs gekomen, met natuurlijk de Rabobank als verreweg het langste, baal er ook van als niet zo loopt wat ik me had voorgesteld ben dan kritisch maar ga niet iedereen af zitten te zeiken, ook realistisch blijven en proberen ook de positieve dingen er uit te halen. Mijn bewondering gisteren voor Van Emden en ook Groenewegen die toch met de beteren de Muur op ging, en je ziet dat hij het ook uitstraalt, hij geeft alles wat hij heeft ook al weet hij dat het weinig van doen heeft, maar hij investeert zo in zichzelf, mentale hardheid opbouwen, zal me niks verwonderen dat hij ooit een mini uitvoering van Sagan kan worden als hij zich zo blijft ontwikkelen. Jos van Emden kan meer als hij denkt, maar heeft nooit in deze rol gereden dat anderen voor hem werken, misschien voor hem een beschermende rol in RvV samen met Boom, wie weet, zoveel alternatieven heeft TLJ niet voor de kasseien-klassiekers.

tendam

@8.6
Welke fanboys heb je het dan over? Ik zou LottoNL niet 'mijn clubje' noemen, ik ben alleen allergisch voor ongefundeerd gewauwel, en dat gaat op deze site nu eenmaal vooral over LottoNL. Steeds dezelfde kritiek die terugkeert, soms terecht maar vaak ook napraterij. Zo heeft iemand ooit eens gezegd dat renners die weggaan bij die ploeg beter worden. Vervolgens lees je dat hier keer op keer terugkeren als een soort feit, terwijl het werkelijk nergens op slaat. Dan voel ik me niet persoonlijk geraakt, maar ik vind het gewoon domme, ongefundeerde kritiek.

Wielerfan1987

Het is natuurlijk ook niet heel gek dat sommige renners iets beter tot veel beter worden als ze bij TLJ weggaan als je kijkt welke renners men bedoelt.

Verreweg de meesten die gingen presteren nadat zij bij TLJ weggingen waren en zijn jongens die bij TLJ als talent bekend stonden maar nog wel heel erg of nog relatief jong waren toen zij weggingen.

Jongens als Mollema, Slagter, Matthews zijn allemaal nu pas een beetje in de leeftijdscategorie gekomen of aan het komen waarop je logischerwijs van een wielrenner het meest rendement mag verwachten.
Dan is het natuurlijk niet vreemd dat Matthews op zijn 25ste bij Orica meer presteert dan op zijn 20ste bij Rabo, sterker nog je zou niet minder dan dat mogen verwachten.
En dat gaat logischerwijs straks ook gelden voor Kelderman en Teunissen.

Laatst gewijzigd
horsm

…. wat ik ook suf vind: die verongelijkte toon van mensen die vinden dat ze op deze site niets kritisch 'mogen' zeggen, omdat we allemaal gebukt gaan onder het juk van de zgn 'fanboys.' Wat is dat voor paranoïde fantasie? Inderdaad, wie zijn die fanboys dan? Ik kan niemand hier verzinnen. Rahmins? Dat was zo'n beetje het minst agressieve lid hier op de site.

1 2 ... 378 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.