Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 385 ... 405 406
kelderfan

'@Niklas
Dat klopt alleen het is stil bij TLJ ook hoe de status van Tankink is. Zij hebben nu 26 renners ook volgens PCS. Dus met Van Hoecke, Capiot en Tankink heb je al 29 renners en dan is Amund Grondahl Jansen ook nog gelinkt aan TLJ.

Uil

'@Kelderfan, 30 renners is geen optie. Team mag 30 renners hebben mits 2 neo's.
TLJ heeft geen neo's voor 2017 dus mag het team maar 28 renners hebben.
of 1 neo betekend dat er 29 renners onder contract mogen staan weet ik niet.

xistnc

'@Uil
Tellen de neo's van dit jaar in 2017 niet meer als neo? Als ik het goed begrepen heb ben je volgens de regels van de UCI 2 jaar lang neo. Dat zou dan gelden voor Vermeulen, Bouwman, Groenewegen en Lammertink.

Los daarvan doen de sommetjes en het andere giswerk van Kelderfan natuurlijk niet ter zake.

Laatst gewijzigd
Uil

'@Xistnc
Dat zou ik niet weten, ergens wel logisch aan de andere kant zou je dus 2016 twee neo's aan kunnen trekken zodat je in 2017 30 man kan hebben met twee "sterkere" renners ten opzichte van de teams die wel elk jaar neo's aantrekken.

Tja, om elke keer nu dit topic te lezen voor onjuiste rekensommetjes is ook zo'n tijdverspilling denk ik help hem even. (scheelt ook weer twee namen die genoemd hopelijk)

Noud89

Ik ken die regel niet, dus zou kunnen. Maar ben je op PCT niet sowieso ook neoprof? Dan zou dat voor Groenewegen volgens mij in ieder geval dus niet opgaan.

kelderfan

'@Uil
Volgens mij heb ik nergers genoemd, dat er 30 renners zullen komen bij armlastig TLJ. Dus om over onjuiste rekensommetjes te beginnen.
Het zal deels afhangen van wat er nu met Tankink gaat gebeuren. En ik denk ook dat 't om 28 renners gaat.
@xistnc
Giswerk doet niet terzake, leuk gevonden. Rumours wel dan.

ghostwriter

Ik zou het mooi vinden als Van Hoecke en Capiot aan de ploeg voor 2017 worden toegevoegd. Zowel voor de sprinttrein als de (semi-)klassiekers kunnen ze van waarde zijn voor een kopman.

ti-raleigh

'@ xistnc
Ik zit nu zo'n jaar of 2 op dit forum. En al die tijd ben jij samen met jouw kompaan aan het schoppen tegen de schenen van een bepaald persoon. Wat wil je daar nou precies mee bereiken als ik vragen mag ? Moet je iemand bewijzen dat je een hoger iq hebt of zoiets ? Dat is dan in ieder geval mislukt, want als je na 2 jaar nog steeds niet inziet dat jouw pesterijtjes niet aanslaan.....

ti-raleigh

Of Dylan vandaag een DQ had moeten hebben weet ik niet, ik denk het wel. Maar het feit dát hij zo sprint vind ik positief. Het toont wat mij betreft aan dat er een enorme wil in die kop zit. Die jongen is het beste wat TLJ is overkomen dit jaar. Hij heeft enorme stappen gemaakt; naast zijn verbeterde sprint is het een renner geworden met meer inhoud, hij kan steeds zwaardere koersen aan. Mocht hij die lijn volgend jaar doorzetten........... Oei, ik durf er bijna niet aan te denken. Touretappes ? Gent-wevelgem ?

robertowilco

'@ti-raleigh
Ja hij ontwikkeld zich niet alleen tot een topsprinter, maar hij heeft meer in zich dan alleen sprinten, hij laat niet makkelijk lopen en wil er bij blijven, dat zag je in de Uneco tour, hij ging gewoon met de sub-top de muur op, hij heeft die wil, ook in de TTT zag je dat hij één van de betere was, ik heb dit al eens hier gezegd, misschien kan hij ooit een mini uitgave van Sagan worden.

jessek21

'@Robertowilco ik ben het met je eens dat hij meer kan dan alleen sprinten. Maar ik zie er eerder een soort greipel in: sterke sprint, redelijk goed op de kasseien en ook een hele harde werker. Sagan is veel completer.

Hakkie2

Bedenk dan ook dat Sagan en Groenewegen maar 3,5 jaar schelen. 3,5 jaar geleden had Sagan al vele grote zeges op zak. Sagan was op zijn 20e al zo goed en zeer compleet. Won sprints, zat vooraan in heuvelwedstrijden (de sprint tegen Gesink in Montreal, toen was Sagan 20!), haalde 3 top 5 klasseringen in prologen in de WT, werd 8e in de Tour of California. Die is zo compleet, daar Groenewegen mee vergelijken gaat echt niet.

Groenewegen is misschien in potentie meer een Greipel of misschien een Demare of Degenkolb. Maar ik hoop dat hij niet te veel zijn best doet om sterker te worden op zware parkoersen, bij de laatste 2 namen zie je dat die daardoor veel minder snel zijn geworden. En bij Bouhanni zie je het omgekeerde: hij was in 2013/2014 echt goed op heuvels. Maar nu hij daar minder is, zie je dat hij veel sneller is. Dus ik hoop dat Groenewegen zich vooral blijft richten op de sprints. De pure sprints, prachtige wedstrijden zoals de aankomst op de Champs-Elysées. Pure snelheid. Groenewegen hoeft geen klassiekers te rijden.

Ik hoop dat Groenewegen kijkt naar pure snelheidssprinters als Cavendish en ook Ewan.

Laatst gewijzigd
Timocycling

Hoe lang is het contract van Groenewegen nog? Wellicht een jaartje erbij plakken? De meest succesvolle Nederlandse renner momenteel op het gebied van ritzeges en enorm veel potentie.

tendam

De vergelijking met Kristoff ligt meer voor de hand, bij Groenewegen. Dat was lang een B-sprinter, niet zo goed als Groenewegen nu, maar toen hij zich op klassiekers ging richten werd hij ineens ook rapper. M.a.w. het kan dus wel.

Groenewegen hebben ze trouwens voor 3 jaar getekend, een langer contract geven heeft niet zoveel zin als je niet weet of die ploeg dan nog bestaat.

Romāns Vainšteins

Groenenwegen is mijns inziens juist meer een McEwen / Freire, haha, iedereen weet het beter hiero :)

gardeyn

'@RV: en sinds wanneer zijn McEwen en Freire van hetzelfde type? ;)

tendam

'@romans vainsteins
Freire was een absolute topper die puur op talent heel ver is gekomen, trainde half zo veel als de gemiddelde prof. En hij kon ook halve bergetappes winnen. In het huidige peloton lijkt Matthews 'n beetje op hem, Groenewegen bepaald niet.

Gees

Ik vind Groenewegen vooral op een..sprinter lijken.

Wielerfan1987

Freire was natuurlijk in eerste instantie sprinter, maar in de hoogtij dagen van Boonen toen ook jongens als Cavendish en Greipel opkwamen werd het voor hem moeilijker om pure sprints te winnen.
Klasbak als hij is zocht en vond hij toen andere manieren om zijn wedstrijden te winnen zoals ook Hushovd in de laatste jaren van zijn Carriere deed.

Als ik Groenewegen moet inschalen als een bepaald type zie ik op basis van wat hij nu laat zien meer een Kristoff of Hushovd in Dylan dan bijvoorbeeld een Freire, hoewel je natuurlijk nooit kunt voorzien hoe hij zich ontwikkeld en waar hij staat over 5 a 8 jaar.

Als bij Dylan de pure snelheid wat terugloopt en de jongere sprinters hem gaan overklassen kan ook Dylan met een grotere inhoud tegen die tijd wel zijn overwinningen wellicht gaan pakken in de zwaardere wedstrijden en uit kopgroepen.

Als je het mij vraagt is dat ook juist de kwaliteit van fenomenen als Freire en Hushovd, wanneer zij het niet meer op hun oude manier konden vonden zij andere manieren om toch op zeer hoog niveau hun wedstrijden te winnen.
Dan ben je een echte topper.

Netraam

Freire reed top 10 in Ardennenklassiekers, dat zie ik de meeste huidige sprinters (Sagan uitgezonderd) niet doen. (OK, hij was 11e en 14e in LBL en geen top 10 maar goed)
En in 2011, ondanks dat hij teamgenoot was van Greipel, en ondanks dat Hushovd, Boonen, Cavendish, Petacchi en Farrar nog sprinters waren, wist Gilbert ook nog mee te doen in verschillende sprints (al waren die voor het grootste gedeelte niet panvlak).

Om even een punt te maken: Dylan is Dylan. Sommige sprinters zijn veelzijdiger, anderen minder. Sommigen hebben jaren waarin ze alles kunnen (Boonen in 2006, Gilbert in 2011, Sagan) en sommigen lijken alleen mee te kunnen doen als de omstandigheden juist zijn (Kittel, Cavendish arguably).

robertowilco

Het is een zeer interessante discussie, als hij zich maar blijft door ontwikkelen, maar dat hij meer kan dan alleen sprinten weet ik wel zeker, vergeet niet hij rijdt de Tour uit zonder ooit een col te hebben beklommen,denk maar dat hij heeft afgezien en dat is hij in de Tour dan net tekort gekomenvoor etappe overwinningen. Ik ben verder wel benieuwd wat zijn programma voor het volgend jaar zal zijn, en hoe ze het gaan doem met de sprinttrein.

xistnc

Dylan is Dylan

Ja, dit is tot dusver de beste vergelijking volgens mij!

Het feit dat er mensen over hem heen vallen, hem bijnamen geven, hem gaan vergelijken etc. Allemaal signalen dat hij er steeds meer bij begint te horen.

@ti-Raleigh
Niet mee eens. Soms dreigen zin en onzin door elkaar te gaan lopen, dan vind ik het nuttig om die weer even duidelijk van elkaar te scheiden.

Romāns Vainšteins

Luister nou, de bowlingbal is gewoon een type Freire/McEwen die het niet van een treintje maar wiel-naar-wiel huppen moet hebben, zonneklaar, ik weet niet wat er nou nog verder gepraat moet worden.

Niklas

Matti Breschel vertrekt bij Cannondale...

Yeez

'@niklas wat maakt dat hier uit? was dat wel een knecht voor sep? Die rijdt geen platte prijs meer.

1 2 ... 385 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.