Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 387 ... 405 406
ti-raleigh

Nee hoor, geen logboek en ook geen scheidsrechter want die is elke dag aanwezig. Ik vind het slechts superkinderachtig (en dan druk ik me nog zacht uit) dat er 2 (?) personen zijn die hun frustraties hier komen afreageren.

Komi

Gesink wil kennelijk erg graag voor de vrijbuitersrol gaan in de tour. En denk dat die dat heel goed zou kunnen. Het is gewoon een klasbak die net te kort voor het podium in de tour. Maar denk dat de ploeg hem toch graag voor het klassement ziet gaan.
Maar geeft wel ruimte voor de ploegsamenstelling. Een sprinttrein voor Dylan en wat vrijbuiters.

Netraam

Toch ben ik bang dat, net als dit jaar, de ploegleiding liever inzet op een klassement van Gesink. Historisch gezien veiliger en het kan goed zijn dat ze de WT-punten later nodig hebben, om nog maar niet te spreken over de zichtbaarheid van de sponsor.

Tenzij hij aannemelijk kan maken dat na zo'n Tour hij een nog beter klassement kan rijden in de Vuelta, maar ook dan denk ik dat het afhangt van hoe Kruijswijk's klassement in de Giro gaat...

EDIT: @sephiroth
Meestal zie je dat renners die goed genoeg zijn om voor een klassement te gaan, alsnog voor een klassement gaan ipv voor etappes. Of dat te maken heeft met punten, de ploegleiding of een gevoel van trots (ik ga geen tijd verliezen als ik goed genoeg ben om te kunnen volgen) weet ik niet, en zou best dagelijks kunnen verschillen.
EDIT 2:
George Bennett in de afgelopen Tour/Vuelta natuurlijk! En in 2015 Purito. Al kwamen beide in de Tour een beetje te kort.

Laatst gewijzigd
Gees

'+2 ti-raleigh

tendam

Het interview met Gesink lijkt vooral de eigen mening van Kerckhoffs, zoals die al eerder doordrong in de 'columns' van Gesink. Immers, zei Gesink niet onlangs nog dat zijn kwaliteit juist is dat hij zelden heel goed is, maar ook zelden heel slecht, m.a.w. heel constant? Tevens ziet Kerckhoffs volgens mij z'n held Dumoulin juist wel graag een klassement rijden, is dat niet een mooi duel Gesink-Dumoulin?

Tevens, meneer ti-raleigh, als er nou iemand hier de discussie voert op de inhoud, is het vlek wel. Misschien kun je er nog wat van leren.

Laatst gewijzigd
Niklas

'@jessevdalen het is het jaar van de terugkerende verloren zonen bij TLJ... ;-)

achtpuntzes

op zich leuk om te lezen, die akkefietjes die sommige leden in dit topic uitvechten maar inhoudelijk voegt het natuurlijk niets toe. :p

Hakkie2

Ik lees eigenlijk ook alleen een mening van Kerckhoffs. Laatst hoorde ik hem ergens anders juist zeggen dat hij na deze Vuelta ook weer wil laten zien dat hij ook 3 weken dit niveau kan halen, als reactie op een vergelijkbare vraag.

S. Morgenstern

Gesink heeft eerder dit jaar ook buiten de door Kerkhoffs neergepende column gesproken over de wens om in de Tour of de Vuelta voor ritwinst te rijden. Kelderman was niet voor niets in januari met potlood als kopman voor het klassement van de Tour genoteerd. De wens om volgend jaar in de Tour te rijden voor ritten zal dan ook, zeker na het succes in de Vuelta, dus wel leven bij Gesink. Hij zal daarbij echter zelf wel oog hebben voor de realiteit en beseffen dat het in het belang van de ploeg waarschijnlijk noodzakelijk is om voor een klassement te gaan. Daarnaast zal de gepresenteerde wens inderdaad niet zo zwart wit leven als hij nu wordt neergezet. Het rijden voor een klassement wordt tenslotte door Gesink (en vele anderen) heel hoog aangeslagen en zal nooit met tegenzin gebeuren. De aanloop naar de Tour van dit jaar is wat dat laatste betreft een duidelijk voorbeeld geweest.

kelderfan

Het lijkt mij, dat Gesink gewoon voor 't klassement moet gaan in de TdF. Belangrijk is dan, dat hij voldoende steun krijgt. Met zijn overwinning in de Vuelta weet hij nu gelukkig wel, dat hij een plan B heeft.

Gees

Maar van wie krijgt hij de steun? Verder dan Bennet en wellicht Clement die na de Giro ook een TDF doet, kom ik niet.

S. Morgenstern

Kruijswijk en Clement of Bennett. Ik denk niet dat hij qua klimmers meer ondersteuning zal krijgen. Daarnaast nog een loods als Martens of Lindeman. De ondersteuning van Groenewegen zal natuurlijk ook weer om een man of vier vragen, dus Gesink zal het er mee moeten doen.

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon

Tering jantje wanneer gaat eens niet over everybody hates Raymond?

Zou de beste man dan toch regelmatig de vinger op de juiste plek leggen?

Nee vast niet.

ghostwriter

Hebben jullie het interview wel gezien? Daarin lijkt het me duidelijk wat Gesink wil, voor etappes gaan.

tdb

TLJ wil juist inzetten op het winnen van touretappes met Dylan Groenewegen. Daar zal de volledige sprinttrein dus heengaan. Daardoor blijft er maar weinig ondersteuning voor Gesink over. In de tour zijn bijna alle klassementsrenners top, in de Giro en de Vuelta maakt TLJ veel meer kans om een goed klassement te rijden. Daarom verwacht ik dat daar de 'klassementstreinen' worden ingezet.
Inzetten op ritwinst voor Gesink in de tour lijkt me daarom gerechtvaardigd. In de Giro of de Vuelta kan hij dan voor een klassement gaan.

Gees

Tenzij Kruijswijk de Vuelta wil rijden, Vlek. Maar echte ondersteuning in de bergen zal hij niet krijgen, nee.
Martens vind ik trouwens elk seizoen weer een beetje minder worden.

Romāns Vainšteins

Kerckhoffs is een kwatsbal maar dat neemt niet weg dat ie vaak genoeg gelijk/goede info heeft.

Zowel het artikel als de daarin verwerkte ambities lijken me prima maar ik heb dan ook weinig op met taai doorharken voor een top 15-5.\
Dan liever YOLO in de tour + de bowlingbal striken en fitte AK-renners in giro en vuelta.

S. Morgenstern

Tenzij Kruijswijk de Vuelta wil rijden, Vlek.

Ik kan me dat niet voorstellen eerlijk gezegd. Kruijswijk verwacht ik sowieso in de Tour de France.

gardeyn

Er staat mij iets van bij dat Kruijswijk de Giro voor het klassement wilde rijden en vervolgens de Tour in de rol die Gesink dit jaar in de Vuelta had.
Het wordt wel een beetje druk als Gesink en Kruijswijk dezelfde ritjes gaan omcirkelen. Of een paar keer een 1-2-tje ;)

Aan de andere kant, wanneer lukt het Gesink en Kruijswijk nu om precies hun gewenste programma te rijden? Kuilen, bochten, botten, organen en sneeuwmuren gooien nogal eens roet in het eten.

Qua ondersteuning in Giro en Tour: onze vriend Jurgen Vandenbroeck natuurlijk!

Laatst gewijzigd
Wielerfan1987

Met wat er nu aan renners gehaald is en word ontstaan er ook wel weer meer mogelijkheden voor Kruijswijk en Gesink.

Stel bijvoorbeeld voor de Giro te doen met de volgende opstelling:

Kruijswijk
Clement
Van den Broeck
Campenearts
Bouwman
Battaglin
Roglic

En naast deze 7 nog twee mannen voor op het vlakke en in de heuvels zoals bijvoorbeeld Keizer en Castelijns.

Dan kun je naast Groenewegen en een treintje van vijf man nog Gesink, Lindeman en bijvoorbeeld Vermeulen meenemen.

Of misschien juist Castelijns meenemen naar de Tour omdat hij ook in het treintje goed zijn werk zou kunnen doen en Battaglin als vrijbuiter naast Gesink.
Je zou in die laatste scenario's Battaglin en Castelijns hun plaats door anderen in laten nemen.

Wat mij sowieso opvalt is dat als je kijkt naar de ploeg voor 2017 zoals hij er nu uit lijkt te gaan zien dat de gemiddelde leeftijd weer iets lager wordt in de ploeg.

Veel jongens zijn of worden gehaald waarvan je mag verwachten dat zij zullen gaan debuteren in een grote ronde al was het maar voor hun ontwikkeling.

Jongens als Olivier, Vermeulen, de Tier, Tolhoek.

Het wordt opeens dringen geblazen in de selecties voor de grote ronden.

xistnc

In de Tour hopelijk alleen Tour-waardige renners, dus geen types als Lindeman, Wagner en zeker geen Vermeulen, Castelijns. In de Giro wordt vol de kaart Kruijswijk getrokken. Dat beperkt de mogelijkheden nogal. Hooguit dat voor de Vuelta op papier veel renners in aanmerking komen, maar richting het eind van volgend seizoen zal de praktijk allicht weer anders zijn.

Gees

Waarom dan niet, Vlek? Dat deed hij dit jaar toch ook?

tendam

'@klootje
Welke zere plek gaat het dan in dit geval over? Gesink zegt het inderdaad zelf, maar een ritzege levert amper WT-punten op, en als LottoNL straks onderaan bungelt in de WT-stand, drie keer raden wie daar dan weer een vilein columpje over schrijft ;)

Rijden voor ritzeges boeit mij persoonlijk niet, ik vind de Tour van Gesink vorig jaar veel mooier dan z'n Vuelta dit jaar, maar dat is een mening. Ik gebruik alleen geen krant om die mening steeds proberen door te drukken.

S. Morgenstern

Kruijswijk is qua status binnen de ploeg, bekendheid bij het publiek en daarmee belang voor de sponsoren een stuk belangrijker geworden ten opzichte van een jaar geleden.

Gees

In de marge een TDF rijden met her en der een ontsnappingspoging of een Vuelta waarin hij voor een podium kan rijden. Ik had het als sponsor wel geweten.

1 2 ... 387 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.