Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 388 ... 405 406
xistnc

Zelfs de marge van de marge van de Tour is voor sponsors aantrekkelijker dan een kans op een podium in de Vuelta.

Gees

Dat denk ik niet.

S. Morgenstern

Vorig jaar was zijn laatste week niet 'in de marge' toch?

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon

Tendam, ik stel alleen vast dat het in zijn algemeenheid wel heel vaak gaat over een man die niet serieus genomen moet worden (volgens sommigen). Maar het is toch wel een kwaliteit om nu net altijd over die onderwerpen te schrijven waar zulke uiteenlopende meningen over bestaan. Hij zou volgens mij dan ook zo de koning van de polls kunnen zijn op Wielerflits, mocht dat een baantje zijn.

Wat je zegt over ritzeges/klassementen, vorig jaar in de Tour was volgens mij ook van een hoger niveau dan zijn overwinning in de Vuelta. Maar beide feiten mogen natuurlijk ook apart van elkaar gezien en op waarde geschat worden. Hij heeft al heel wat top-10 plekken en vergelijkbare resultaten in kleiner rondewerk behaald maar had nog geen enkele ritwinst in een grote ronde. Met de overwinning in de Vuelta heeft hij aan een droom van vele volgers gehoor gegeven, en niet onbelangrijk ook een van zichzelf. Nu dat eenmaal gelukt is.. waarom volgend jaar niet weer een ander doel stellen? Een etappe in de Tour bijv. Of toch weer een klassement.

achtpuntzes

ik snap eigenlijk niet waarom de mening van die Kerckhofs zo'n ding is.

horsm

Robert moet doen waar hij zin in heeft, maar ik zelf beleef altijd het meeste plezier aan 'm als hij voor 'n klassement rijdt.

ti-raleigh

'@ tendam
Dat hij vaak interessante dingen zegt, ik zal de laatste zijn om dat te ontkennen. Die stelling klopt. Alleen dat geschop......
En waar en wanneer heb ik níet inhoudelijk gereageerd dan ? Je zult goed moeten zoeken, want schoppen en schelden doe ik niet
Genoeg hierover, er is inmiddels een veel interessanter discussie hier.

ti-raleigh

En wat die discussie betreft ben ik het met je eens eens (goh). Ik zie Robert veel liever 3 weken lang voor een klassement gaan in de Tour. Dat is veel interessanter om te volgen als kijker en als dat goed gaat levert dat élke dag publiciteit op en aan het eind ook nog eens een boel punten.
Maar het is met een Dylan erbij afwegen waar TLJ de nadruk op wil leggen. Kruiswijk zal in ieder geval veel renners en energie opslurpen voor de Giro.

Laatst gewijzigd
Jotto-Lumbo

Is er al een forum voor 2017 ;-)

Giro, klassement:
Kruijswijk
Van den Broeck
Clement
Roglic
Battaglin
Vermeulen
Lindeman
Keizer
van Emden

Tour, Etapes
Gesink
Bennett
Kruijswijk
Clement
Groenewegen
Wagner
Boom
Leezer
Wynants

Vuelta, klassement
Gesink
Van den Broeck
Bennett
Bouwman
Olivier
Martens
Van Emden
Campenearts
Lobato

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Dat is best een mooie verdeling maar je moet eigenlijk per equipe 3 uitvallers (1 geblesseerd, 1 uit vorm en 1 om andere redenen niet vd partij) rekenen.

tdola

Niet onaardig bovenstaande.

Echter, giro geen vermeulen maar eerder bouwman denk ik. En lindeman vervangen door castelijns/campenaerts.

Tour moet echt roosen bij (ipv kruijswijk?).

Vuelta dan evt vermeulen ipv bouwman, evt kruijswijk erbij. Wellicht eerder lindeman dan olivier.

Maar dit is allemaal nog ver weg.
Eerst benieuwd wie de 26 renners aanvullen die nu op pcs staan. Van hoecke lijkt zeker, maar wie dan nog....kijken of er nog een snelle man bij kan komen

xistnc

Met een tijdrit van 13km op de eerste dag van de Tour kan ik me goed voorstellen dat mannen als Van Emden, Boom en Roglic daar worden opgesteld. Met Groenewegen voor de sprints en Gesink/Kruijswijk voor bergritten zijn dan Wynants, Roosen en Leezer een optie.

De steun voor Kruijswijk in de Giro laat zich ook al aardig invullen: Battaglin, Van den Broeck, Clement, Bennett, Campenaerts, Bouwman, Keizer, Lindeman en Martens.

De Vuelta is nog verder weg, dat zien we t.z.t. wel. Wat RV zegt, tegen die tijd zal er allicht weer een lappenmand zijn.

ditisdavid

Ik zie TLJ niet starten met én Roglic én Boom en Van Emden in de Tour, denk dat eerstgenoemde eerder de Giro zal doen dan de andere twee, en dan in plaats van Bouwman, Keizer of Martens.

S. Morgenstern

Van Emden zou meer toevoegen aan bovenstaande selectie van de Giro, dan Roglic. Beide zou we echter ook niet verbazen. Boom lijkt me een 'zekerheid' voor de Tour de France.

Roglic in de Tour de France vind ik wel een interessante gedachte. Ik zou in eerste instantie denken dat hij daarvoor eerst nog een stap zal moeten zetten in het overleven van het gedrang in het peloton. Beetje achterin hangen, focus op de tijdritten en verder aanvallen in de lastige ritten moet echter wel kunnen. Zeker wanneer Gesink samen met Kruijswijk voor ritten zou gaan en er voor die eerste geen knechten meegenomen worden. Roglic zie ik om de een of andere reden eerder kans maken op een rit dan renners als Clement en Bennett. Helemaal wanneer hij in zijn tweede seizoen nog een stap vooruit zou zetten.

Laatst gewijzigd
ghostwriter

Ik zou Wynants, Vd Broeck, Wagner, Leezer, Boom, Gesink, Olivier, Roosen en Groenewegen naar de Tour sturen. Met Wynants, Wagner, Leezer, Boom en Roosen heeft Groenewegen dan een goede sprinttrein mee en Vd Broeck, Gesink en Olivier kunnen een vrije rol krijgen. Als LottoNL liever heeft dat Gesink voor een klassement gaat heeft hij met Vd Broeck en Olivier twee klimknechten. Het is misschien raar om Olivier naar de Tour te sturen maar ik zou in de Giro en Vuelta klimknechten opstellen die niet net terug komen na een jaar niet professioneel te hebben gefietst. Ik zou Tankink, Clement, Van Emden, Kruijswijk, Keizer, Roglič, Battaglin, Bennett en Campenaerts en Clement, Van Emden, Kruijswijk, Keizer, Lobato, Lindeman, Bennett, De Tier en Bouwman naar de Vuelta. Ik denk dat Kruijswijk dan zowel op het vlakke als in het gebergte prima kan worden bijgestaan.

Giro d'Italia: Tankink, Clement, Van Emden, Kruijswijk, Keizer, Roglič, Battaglin, Bennett en Campenaerts

Tour de France: Wynants, Vd Broeck, Wagner, Leezer, Boom, Gesink, Olivier, Roosen en Groenewegen

Vuelta a Espana: Clement, Van Emden, Kruijswijk, Keizer, Lobato, Lindeman, Bennett, De Tier en Bouwman

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Het is misschien raar om Olivier naar de Tour te sturen maar ik zou in de Giro en Vuelta klimknechten opstellen die niet net terug komen na een jaar niet professioneel te hebben gefietst.

Dit heeft meer toelichting nodig voor het mogelijk te begrijpen valt. Je geeft nu namelijk enkel een reden om hem niet naar de Tour te sturen; waarom zou een renner die een jaar niet professioneel heeft gefietst daar tenslotte wel op zijn plaats zijn?

Laatst gewijzigd
jvh93

ik ben vooral benieuwd hoe Olivier zich kan herontdekken/ontwikkelen dit seizoen. Kan hij zijn talent gebruiken om beter te worden dan voorheen?

defietser

Nog een sprinter: Capiot. zo snel mogelijk halen

Hakkie2

Capiot zie ik meer in dan in Dupont. Jong, heeft al een aantal wedstrijden op hoog niveau gereden. Hij heeft aangetoond dat hij dat in principe aan kan.

Alleen: hij wint nog heel erg weinig. De vraag is of hij die laatste stap in een WT team kan zetten, of dat hij die stap naar winnen in een PCT moet zetten om dan de overstap te maken. Dat vind ik lastig, daarvoor weet ik niet genoeg over bijvoorbeeld de ondersteuning die hij dit jaar had. Kon hij niet winnen door zijn ploeg, of ondanks zijn ploeg?

kelderfan

'@Hakkie2
Capiot rijdt nu bij een PCT-ploeg en laat zien, dat hij goed mee kan doen met de WT-mannen. Dus dat lijkt mij geen probleem.
Met een extra sprinter kun je Groenewegen ontlasten en dan vooral bij 1.1. en 1.HC wedstrijden.

Hakkie2

'@kelderfan: Dat hij mee kan komen in grote koersen geef ik juist ook aan, dat dat geen probleem is.

Ik constateer een ander probleem: ik geef aan dat hij niet wint. Hij kan mee doen... Ja, meestal met 5e tot 7e plekken. Voor een sprinter is dat vrij mager. Hoe komt het dat hij niet wint?

Capiot zijn laatste overwinning is van 2011, in een junioren koers.

Laatst gewijzigd
defietser

Dylan Groenwegen won in de periode 2010 t/m 2015 ook niet zoveel. Moet je nu eens kijken.

Netraam

Barry Markus won ook niet zo veel, en dat is nooit meer van de grond gekomen. Ik denk dat Hakkie2 voor zo'n situatie bang is, hoewel Capiot volgens mij al heeft laten zien in meerdere soorten koersen mee te kunnen dan Markus vroeger.

Hakkie2

Ja, Markus inderdaad als voorbeeld. Ik ben in elk geval bang dat Capiot niet meer wint dan Van Asbroeck, en daar was niemand het laatste jaar nog enthousiast over. Dan kun je misschien beter gewoon minder vlakke koersen rijden om Groenewegen te ontlasten. Zo veel Nederlandse koersen, waar TLJ natuurlijk haast wel moet starten, zijn er ook niet.

Maar ik vroeg ook waarom hij niet wint. Raymond Kreder wint bijvoorbeeld ook weinig maar heeft zeker de snelheid, alleen 0 ondersteuning. Als dat bij Capiot ook zo is, kun je er natuurlijk wel een winnaar van maken.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Capiot zou de stap naar een WT-ploeg zeker aan moeten kunnen, maar de vraag is of hij als sprinter goed genoeg is om daarin een van de speerpunten van een WT-ploeg te zijn. Winnen op een lager niveau is wat dat betreft een aardige indicatie; Groenewegen won voor zijn stap naar de WT bijvoorbeeld inderdaad niet veel, maar wist wel ieder jaar een paar koersen te winnen. Capiot lijkt een sprinter van de ereplaatsen en zie ik daarom niet zo snel 'Groenewegen ontlasten' door een paar overwinningen in kleinere koersen te boeken. Dupont had wat dat betreft beter op zijn plaats geweest.

Capiot is echter wel een interessantere en completere wielrenner en mogelijk zit er in de sprints nog voldoende progressie in. Hoe lang is hij bijvoorbeeld al bezig zich daar op te richten? Was hij altijd al een van de sprinters binnen zijn ploeg?

1 2 ... 388 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.