Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 391 ... 405 406
jvh93

aangezien een man als viviani waarschijnlijk onhaalbaar is en dupont niet naar lotto jumbo gaat komen, zou je in dat geval toch uitkomen bij jongens als mclay en capiot, waarvan de laatste afgelopen tijd toch best goede uitslagen weet te rijden en de eerste al het hele seizoen redelijke uitslagen rijd. Ik zou op dit moment geen andere namen weten die als 2e sprinter aan de slag kunnen. Ik zie lobato ook niet echt als 2e sprinter, maar hij mag mij verassen

Laatst gewijzigd
achtpuntzes

'@ jvh93:
wacht met dat verassen nog even tot na je dood of je moet het echt heel graag willen natuurlijk.

Fanny

Dus géén Steven Lammertink aan de start van de sluitingsprijs morgen in Putte-Kapelle.
Zijn laatste wedstrijd was Primus Impanis van Petegem op 17-09-2016.
Is hij ziek of geblesseerd ?
Zoniet, dan vind ik het vreemd dat hij hier niet rijdt, omdat deze jongen al zo weinig gereden heeft en ook nog een contract heeft voor volgend jaar.
Dit itt de andere neo, tw Bouwman die nmm de laatste tijd, gezien de uitslagen, wel iets teveel aan wedstrijden gereden heeft en daarom wel aan de broodnodige rust voor het volgende wielrenjaar 2017 toe is.
In de sluitingsprijs Putte Kapelle starten wel enkele renners die na een lang seizoen na deze wedstrijd vertrekken naar een andere ploeg en onze stagiair Jiang, die natuurlijk nog wel een keer moet rijden voor TLJ.

@jvh93
Misschien een idee.
TLJ zou ook gezien het budget ook voor jonge sprinters kunnen gaan en ze voor de WT opleiden zoals bv NK Fabio Jakobsen, Jan Willem van het Schip of de hele goede jonge Noor Halvorsen die allen goed presteerden in de laatste kwalitatief goed bezette Olympia's Tour 2016.
Natuurlijk kan er dan in het 1e jaar op dit niveau niet gelijk gepresteerd worden met podiumplaatsen.

Jotto-Lumbo

'@ Fanny, ik hoop stiekem ook dat TLJ voor Halvorsen gaat. Nog maar 20 jaar en toch al behoorlijk wat koersen gewonnen dit jaar. Lijkt mij de ideale man om in kleine koersen (in Belgie en Nederland) als sprinter uit te spelen. Dan volgt hij eigenlijk het zelfde pad als Groenewegen, en kan Groenwegen wat meer WT koersen gaan rijden volgend jaar. Een sprinter voor kleine koersen heb je echt nodig voor volgend jaar door het wegvallen van Hofland en van Asbroeck. (Lobato zou ik toch in wat belangrijkere en lastigere koersen uitspelen) Daarnaast wacht ik nog steeds op extra hulp voor in de kasseienploeg, het wordt tijd dat TLJ van Hoecke bevestigd. Wat mij ook een prima aanvulling lijkt.

26 man die nu onder contract staan + talentvolle sprinter (Halvorsen) + kasseienknecht (van Hoecke) + Tankink = 29 man, en een prima selectie voor volgend jaar. Als het zoiets wordt, vind ik dat het een leuke en brede selectie is voor volgend jaar. Ik had er niet veel hoop in na het wegvallen van Vanmarcke, Hofland en vooral Kelderman (op een of andere manier fan van, ik denk door zijn unieke kwaliteiten want zijn presentatievermogen zal ik niet missen), desalniettemin vind ik dat TLJ het redelijk heeft opgevangen en ben ik erg benieuwd naar de nieuwe renners voor volgend jaar.

Hakkie2

Halvorsen zitten alle WT ploegen wel achteraan, maar hij lijkt bij Joker te willen blijven. En geef me voor Halvorsen eens een reden om specifiek voor TLJ te kiezen, voor hem zijn er wel logischere opties. Als je echt zulke hoge verwachtingen (een supertalent als Halvorsen of nota bene McLay, die nu gewoon eerste sprinter in de Tour en andere WT koersen is bij zijn team) hebt zul je al snel worden teleurgesteld, denk ik.

Denk is vanuit de renner: wat wint McLay met een transfer naar Lotto-Jumbo?

Laatst gewijzigd
Netraam

Grote talenten zullen niet haalbaar zijn, en als ze dat wel waren hadden we al meer geruchten gehoord.
Ik denk dat het een combinatie wordt van veel aanvallen in die koersen waar ze nu een sprinter 'missen' en andere renners als snelle man uitspelen. Ik denk daarin bijvoorbeeld aan Van Winden en misschien zelfs Leezer, die in het verleden allebei hebben laten zien op momenten dat ze kunnen sprinten. Ik verwacht geen overwinningen, maar het is een betere ROI dan een extra sprinter aannemen als Van Asbroeck of Hofland (met bijbehorend salaris en verwachtingen)

Fanny

'@Jotto-Lumbo
Ben het met je eens en helemaal gezien de laatste alinea mede ingegeven door het beperkte budget van TLJ.
Het is ook maar afwachten wat er met de ploeg gebeurd qua sponsering na 2018 vandaar ook de genoemde jonge sprinters die men zelf kan opleiden en dus niet duur zijn qua salariëring.
Hopelijk komt er voor de jaren 2018 e.v een grote Nederlandse sponsor bij.
Vwb Tankink, ik hoop dat hij blijft en zijn carrière als wielrenner afsluit bij TLJ en hij toetreed tot het kader van TLJ in bv PR of misschien wel als ploegleider.

Jotto-Lumbo

Daar heb je een punt Hakkie, het enige wat ik me kan bedenken is dat je voldoende kansen krijgt en het volledige vertrouwen om je talent te ontwikkelen. Bij wat grotere WT ploegen zul je toch achteraan in de rij moeten beginnen. Daarnaast kan Groenewegen goed als voorbeeld worden gebruikt als ontwikkelingsplan. Ik had trouwens niet verwacht dat mannen als Halvorsen en Mclay al zo gewild zijn bij WT ploegen. Ploegen als SKY, Trek, Astana, Bahrein etc. lijken mij meer geintresseerd in mannen die zich al wat meer bewezen hebben op WT niveau.

Hakkie2

'@Jotto-Lumbo: ook de topteams hebben vaak wel een aantal talenten. Zo gaan Doull ook naar Sky. En McLay heeft zich natuurlijk al bewezen op Tourniveau, met 4 top 10 klasseringen inclusief een derde plek. Maar voor McLay bedoelde ik vooral dat hij beter zit bij Fortuneo dan dat hij bij Lotto-Jumbo zou zitten. Fortuneo rijdt ook Parijs-Nice, Dauphine, Tour en nog een aantal WT koersen. Daar is McLay dan kopman. Ipv bij Lotto-Jumbo tweede sprinter.

S. Morgenstern

Waarom zouden er voor Halvorsen logischere opties zijn? Welke WT-ploegen richten zich voor een groot deel serieus op de sprint, geven jonge sprinters ruimte zich daar volledig in te ontwikkelen en hebben nog behoefte aan een extra sprinter binnen hun selectie? Giant zou normaal het antwoord zijn, maar die lijken de focus te verleggen. Etixx? Misschien zou hij daar meteen uitspeelt worden als speerpunt?

Ik heb er zelf weinig mee, maar de ambitie om wereldtop te worden in het sprinten lijkt me mede ingegeven door het feit dat je in die discipline misschien nog wel concurrerend kunt zijn bij het halen van toptalent.

Laatst gewijzigd
kelderfan

GRONDAHL JANSEN, Amund {NOR} volgt nog steeds TLJ. Deze jongen heeft ook al wat sprintjes gewonnen in de Tour de L'Avenir. Maar is meer een winnaar {zie ook Jeroen Meijers} zie ook zijn eindzege in de Tour de Gironde.
Maar een sprinter als Capiot, die dit seizoen toch ook goed bezig is geweest, lijkt mij beter in de groep passen.

jvh93

Ik volg tlj ook en fiets af en toe ook een beetje, gaan er nu ook geruchten dat ik ga tekenen bij tlj?

Hermannmg

Duijn verlengt toch niet bij Roompot. Wellicht naar lotto jumbo?

Hakkie2

'@vlek: Halvorsen heeft al een aantal keer aangegeven dat hij Kristoff bewondert, Kristoff volgen zou dus bijvoorbeeld al logischer zijn. Maar ook teams als FDJ en Giant zal hij sneller een kans krijgen in grotere wedstrijden, denk ik. En er zijn natuurlijk teams met goede mentoren en ervaren sprintaantrekkers, Halvorsen kan heel goed bedenken dat hij daar meer van kan leren.

Het gaat me er meer om dat voor Halvorsen TLJ echt niet zo maar de eerste keus is. Dus 'die moeten ze halen anders doen ze het niet goed' en als hij dan niet komt 'hoe kunnen ze die laten lopen, zitten ze weer te slapen' zijn reacties die je wel leest over zulke renners, maar gaan totaal voorbij aan het feit dat zo'n renner zelf te kiezen heeft en dat het helemaal niet onlogisch is dat een renner voor een ander team kiest.

Ook het perspectief: als je door groeit (en van jezelf denkt dat je net zo goed bent als Kristoff bijvoorbeeld) kun je natuurlijk beter bij een groter team zitten, al is het maar qua salaris.

kelderfan

'@jvh93
Af en toe is natuurlijk te weinig om te volgen, lijkt mij. Maar jongens die 't in de Tour L'Avenir goed doen, zijn natuurlijk wel kandidaten voor een volgende
stap.
@Hermannmg
Met Clement en Jurgen van den Broeck heeft 't team toch genoeg "ervaringskundige" renners in dienst voor volgend seizoen.
Ik denk, dat Huub Duyn eerder voor Verandas Willems Cycling Team of Aqua Blue Sport  zal gaan.

S. Morgenstern

'@ Hakkie2; dat het niet onlogisch is wanneer zo'n talent voor een andere ploeg dan TLJ kiest is uiteraard waar. Ik zie echter tegelijkertijd geen redenen om andere ploegen logischere bestemmingen te vinden; genoeg ploegen die om verschillende redenen een uitstekende bestemming kunnen zijn (waaronder TLJ).

Huub Duyn zou een goed alternatief kunnen zijn wanneer ze er met Tankink niet uit weten te komen. Hij heeft natuurlijk een stuk minder ervaring, maar is kwalitatief een redelijk vergelijkbare renner.

Laatst gewijzigd
jessek21

Edit redactie: Ban is uitgedeeld.

Laatst gewijzigd
Kelderman Rules

Edit redactie: Ban is uitgedeeld.

Laatst gewijzigd
tdola

Dat kan ik me niet voorstellen eerlijk gezegd.

stijnlah

Huub duyn wordt gemeld bij de nieuwe ploeg van Nuyens. Denk niet dat hij naar lotto jumbo komt.

Fanny

Vandaag de laatste koers van TLJ tw de sluitingsprijs Putte - Kapellen met onze vertrekkende sprinters Hofland en van Asbroeck.
De sprinttrein van TLJ is niet volledig.
Ik verwacht van deze genoemde renners geen ereplaatsen en ook omdat men in Paris - Tours niet echt mee deed.
Op dit wielerforum is de afgelopen weken veel gesproken en besproken over de sprinters Capiot en Dupont die naar TLJ moeten of hadden gemoeten.
Ze kunnen het vandaag laten zien tegen o.a. de sprinters van TLJ, Etixx (Meersman), Lotto Soudal (van der Sande).
Misschien dat Parkhotel kan verrassen met hun topsprinter Stroetinga.
Ben benieuwd wie deze laatste koers gaat winnen. Ik ga in ieder geval uit van een sprint.

Yeez

Lotto-jumbo stuurt op facebook; laatste wedstrijd op europese bodem. Bedoelen zij dat er ook nog een paar renners in qatar rijden, of dat ze ook nog de japan cycle cup of hainan doen? (Alhoewel ze niet bij hainan en abu dahbi op de startlijst staan, dus dan zal het Japan moeten zijn)

Fanny

'@jessevandalen
Ik heb even op de site van de Japan Cycling Cup gekeken.
Er doen 6 WT teams mee waaronder Trek, Cannondale, BMC, Lampre, Orica en Sky.
Dus tot nu toe heeft TLJ niet ingeschreven.
Ik denk dat ze ook niet meedoen deze UCI 1.HC race omdat het:
a) ver weg is en veel geld kost.
b) einde wielerseizoen is.
c) de fandag van TLJ is op 23 oktober 2016 (de dag van de roadrace van de Japan Cycling Cup).

Overigens lijkt het mij wel een hele mooie koers met veel publiek om deel te nemen.

Laatst gewijzigd
jerteg

Wie is er geband?

On-topic: Ik hoop dat TLJ nog een jonge sprinter haalt.

tdb

jessek21 is geband

1 2 ... 391 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.