'@kelderfan: na de tweet die jij citeert heeft Ziang ook nog de tweet die ik citeerde de wereld in geslingerd:
"Nice last race"
Maar het was te ambitieus van mijn kant om er vanuit te gaan dat duidelijk was dat een tweet van een Chinees die amper Engels kan praten niet echt gebruikt kan worden als bron voor mogelijke nieuwe renners. Mijn fout.
Beide lijken mij, net als Jos van Emden, meer geschikt voor korte tijdritten. In tegenstelling tot Jos van Emden, lijken beide me ook gebaat bij lastigere parcoursen.
Campenaerts is een beetje een type Clement: erg aerodynamisch en vrij licht voor een tijdrijder, en kan daardoor best redelijk omhoog.
Roglic lijkt meer een type Froome: erg licht en om een of andere reden erg goed in het vasthouden van een hoog vermogen.
Ik denk dat Roglic zijn echte klasse nog niet heeft kunnen tonen dit jaar.
'@Gregje
Brändle was niet 100% in vorm (en is ook meer iemand voor korte ritten, ondanks zijn status als voormalig uurrecordhouder), Cancellara was ziek, Jungels reed in de regen en ondanks een redelijk zwaar parcours werd Van Emden ook 8e, om aan te geven hoe belangrijk die regen uiteindelijk was.
Ondanks dat was het toch een erg knappe overwinning.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.