Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 395 ... 405 406
ghostwriter

Ik hoop dat Roglič volgend jaar weer de Giro rijdt en dat Campenaerts weer in de Vuelta opgesteld wordt. Ik denk dat beide ook in hun tweede jaar in de WorldTour weer een grote stap in hun ontwikkeling kunnen zetten. Zowel als tijdrijders als klimmers zit er volgens mij nog heel veel rek in de ontwikkeling van deze twee.

Borsje

Jonkie Vermeulen heeft zijn mooie reeks uitslagen knap doorgezet.

Fanny

Benieuwd welke 2e sprinter TLJ na Groenewegen de komende tijd na het WK in Qatar binnen hengelt.
We hebben nog niet gehoord welke 5 renners TLJ allemaal heeft getest behalve o.a. Dupont die niet komt.
Ik denk dat TLJ gezien het beperkte budget op zoek is naar een nog jonge sprinter die ze dan zelf op kunnen leiden tot een sprinter voor het WT niveau.
Een paar weken geleden heeft TLJ volgens mij gescout bij de ritten van Olympia's Tour waar dit jaar veel goede beloften met hun ploeg of met hun landenteams aan deelnamen.
Ik gok en hoop dat TLJ de goede jonge Noor Halvorsen (Joker Biggtorget) contracteert die volgens PCS nog geen contract voor 2017 heeft.
Ook sprinter Latham (Team Wiggins) is geen verkeerde jonge renner voor TLJ en heeft ook nog geen contract voor 2017.

Veel van deze jonge belofterenners (behalve de meeste Nederlanders) starten ook op het WK in Qatar.
Dus een goede gelegenheid voor TLJ om deze beloften live te zien en te beoordelen op het hoge WK niveau.
Het kan ook zijn dat TLJ een van deze renners al getest heeft en hem nog een keer (naast Olympia's Tour) op dit hoge WK niveau wil zien acteren om hem daarna te contracteren.
Waarschijnlijk zullen dat meer ploegen doen.
Ik denk dat het morgen in de koers voor beloften een sprint wordt op dit WK in Qatar.
Dus kan TLJ gelijk bekijken of er nog een goede jonge sprinter voor hun tussen zit, of misschien wel een andere goede betaalbare jonge renner.
Overigens is NK Fabio Jacobsen in deze biljart vlakke koers niet geheel kansloos mocht hij nog in de finale erbij zitten voor de eindsprintoverwinning.

ti-raleigh

'@ ghostwriter
Ik ben ook erg benieuwd hoe ze het volgend jaar allemaal gaan invullen voor Roglic. Hij, Bennett en VDB zullen ongetwijfeld ook als kopman uitgespeeld worden in een WT-koers van een week. Kruiswijk zal, net als dit jaar, in het voorjaar alleen op de fiets gaan zitten als voorbereiding voor de Giro en dus geen uitslagen rijden. En ook Gesink verwacht ik niet vaak te zien. Ik denk dat die pas vanaf mei wil pieken in ToC. De WT-punten t/m april zullen dus van bovengenoemd drietal moeten komen, voor wat betreft de etappekoersen.

Dutch Cycling Fan

'@ Fanny: volgens cyclingnews transfers heeft Halvorsen gisteren verlengd bij team Joker. Wel jammer idd.

jerteg

Ik zou Bennett en Gesink als koppel uitspelen in de Tour. Van den Broeck, Roglic, Clement en Campenaerts voor Giro d'Italia

Fanny

'@Dutch Cycling Fan
Oke, bedankt voor je reactie.
Dat had ik nog niet gezien dat Halvorsen verlengd heeft bij Joker omdat op PCS er nog niets stond/staat.
Was een leuke jonge sprinter voor TLJ geweest.
Voor Latham zal het voor TLJ moeilijker zijn om hem contracteren gezien het beperkte budget.
Hij zal denk eerder kiezen voor een Engelstalige ploeg zoals bv Sky.
Maar wie weet waar TLJ na het WK mee komt want ik ben er bijna zeker van dat ze nog een (jonge) sprinter halen naast Groenewegen.
Want, wat als Groenewegen geblesseerd raakt vanwege bv valpartijen, ziekte enz.
Dan is er wel een sprinttrein maar geen sprinter.
Ja, er is nog een Lobato, maar die zie ik niet als een echte sprinter.

Dutch Cycling Fan

Eens dat er nog een sprinter bij moet wanneer je met een sprinttrein wil werken. Er is echter niet veel keus meer. Pelucci? Viviani? Beide zullen niet komen denk ik. Misschien Amund Groendahl Jansen? Wint ook meerdere sprints. Ken hem niet maar naam is al eerder gevallen.

Ben in ieder geval benieuwd ook wanneer transfer van Asbroeck (uitgaande) en van Hoecke (inkomende) bekend gemaakt worden.

S. Morgenstern

Een renner die er nu eventueel nog bij gaat komen, zal natuurlijk nooit een geblesseerde Groenewegen kunnen vervangen.
Wat als Groenewegen geblesseerd raakt? Dan is het op dat vlak sowieso even behelpen.

Laatst gewijzigd
Kelderman Rules

'@DutchCyclingFan Ook al heeft Halvorsen getekend bij Joker kan hij altijd nog naar TLJ. Hij kan ook kiezen voor garantie dat hij een ploeg heeft en alsnog overstappen naar een WT-ploeg.

Gregje

Gisteren bleek 40 km tijdrijden een drama ivm de hitte. Hoe gaat dat zondag wanneer er 200 km's bijkomen? Zien we dan renners omvallen vd hitte?

Kelderman Rules

'@Gregje Ik begreep dat als het te extreem warm zou worden dat de lengte van de race ingekort zou worden naar 150 kilometer.

Dutch Cycling Fan

'@ keldermanrules ik ben bekend met die regel maar heb niet de illusie dat Halvorsen alsnog komt. Het binnenhalen van zo'n groot talent was sowieso al een hele opgave geweest.

Ik hoop in ieder geval dat er meer nieuws komt na het WK

Netraam

Iemand die verlengt geeft ook niet de intentie om bij een WT ploeg te willen rijden af.

Wat betreft de race in Qatar: hou er rekening mee dat tijdrithelmen maar heel weinig lucht doorlaten, de 'normale' helmen zullen dat beter doen.
Ook is hopelijk de intensiteit lager, maar ik denk dat er inderdaad wel een paar renners ziek langs de weg stil zullen staan ivm het wegwerken van grote hoeveelheden water en sportdrank.

Romāns Vainšteins

Ik begin onderhand te hopen dat LTJ een persbericht uitstuurt waarbij ze officieel aangeven geen 2e sprinter aan te gaan trekken.

jvh93

Hahahaha ik hoop eerlijk gezegd gewoon dat ze de selectie snel rond maken. Of dat nou met 2e sprinter is of niet. Duidelijkheid boven alles, rust bij de fans ;)

Gregje

Maar het is toch een aanfluiting dat we in dit land het WK wielrennen organiseren, los vd temperaturen? Slavenhandel is daar heel erg normaal. Een soort IS kalifaat, al moet ik dan toch SA de eer daarvoor geven. Maar dat is voor ons geen belemmering er zaken mee te doen. Money talks, bs walks. 18 miljoen euro in de pocket voor het UCI, dat is veelzeggend. Veelzeggend dat het wielrennen nog steeds driftig op zoek is naar een goed verdienmodel.

Fanny

'@DutchCyclingFan
Schitterende overwinning van de door mij eerder aangehaalde Noorse topsprinter bij de beloften Kristoffer Halvorsen.
We weten dus niet wat Halvorsen in zijn contract met zijn huidige ploeg Joker heeft staan.
Maar nu hij WK bij de beloften is geworden en daarnaast ook nog goede klasseringen heeft gereden in zware beloftekoersen met zijn huidige ploeg lijkt het mij bijna zeker dat hij niet nog een jaar (2017) bij Joker blijft maar naar een WT ploeg zal overstappen met een meerjarig contract.
Het zal nu moeilijk worden voor TLJ om hem te contracteren.
Of het moet misschien een heel goed 3 jarig contract bij TLJ zijn zodat hij eieren voor zijn geld kiest en dus weggaat bij Joker.
Overigens heeft hij volgens PCS nog steeds een contract t/m 2016.
Ik zou als TLJ er alles aan doen om deze topsprinter te halen.

Laatst gewijzigd
Dutch Cycling Fan

Het aanhalen van Halvorsen is geen hogere wiskunde Fanny (met alle respect). Dat hij tot een van de favorieten behoorde was al duidelijk. Uiteraard zou ik zijn komst toejuichen maar gezien het bericht van contractverlenging lijkt mij dat (persoonlijk) uitgesloten.

S. Morgenstern

Halvorsen heeft natuurlijk al lang met allerlei ploegen gesproken, daar hebben ze dit WK echt niet voor nodig. Hij heeft deze week zijn contract blijkbaar verlengd en voor een extra jaar bij de belofte gekozen.

kelderfan

Maar Jansen is toch mooi 5e. geworden. Dus als sprintvoorbereider lijkt hij mij een prima optie.
Halvorsen lijkt mij nu wel helemaal onhaalbaar. Als hij nog mocht overstappen naar WT, dan lijkt Etixx of Trek wel een optie.

Roelien

Volgens Wielerflits Grøndahl Jansen naar Lotto Jumbo... 😄

jessek21

Ook bevestigt wielerflits van hoecke

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Roelien
Dat is niet verkeerd, maar dat lachje..;)

Gregje

Nice

1 2 ... 395 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.