Haha Halvorsen aanhalen is echt niet knap gewoon. Samen met Gaudu, Costa en Albanese misschien wel de top-belofte van dit afgelopen seizoen. Halvorsen wil gewoon nog een jaar als belofte rijden, en gezien zijn jonge leeftijd is dat niet gek. Gaudu en Albanese zijn ook heel jong, maar kunnen wel voor een ploeg in eigen land op WT/PCT niveau gaan koersen. Halvorsen kan dat niet, en doet er in mijn ogen goed aan nog een jaar bij Joker te blijven.
Misschien is Jansen goed bevriend met Halvorsen en kan hij een goed woordje voor LottoNL doen zodat ze Halvorsen volgend jaar vast kunnen leggen voor 2018. In ieder geval lijken Van Hoecke en Jansen mij goede aanwinsten voor LottoNL en ik hoop dat ze de komende jaren door blijven gaan met het aantrekken van grote talenten.
Helaas was Halvorsen denk ik onhaalbaar geworden voor TLJ.
Complimenten aan o.a. de scouts en de directie van TLJ dat men toptalent bij de beloften, Grondahl-Jansen, heeft kunnen contracteren.
Dat zal denk ik al voor of tijdens Olympia's Tour zijn gebeurd en niet na de verreden WK voor beloften.
Misschien was hij en van Hoecke wel een van de 5 renners die TLJ heeft getest.
Ook van Hoecke lijkt mij een goede aanwinst voor TLJ.
Overigens zou Grondahl - Jansen gezien zijn 2e naam Nederlandse roots hebben ?
Weet iemand dat ?
Nu nog even Tankink laten bijtekenen. Haha.
Van Hoecke en Jansen zijn naast talentvolle jongens voor het Vlaamse werk, tevens jongens die zich regelmatig hebben getoond als belangrijke schakel in de voorbereiding van een sprint. Lijkt me geen onbelangrijk gegeven. Jansen is daarbij iemand die eventueel ook voor een eigen ereplaats uitgespeeld zou kunnen worden, maar lijkt me bij een massasprint beter tot zijn recht te komen als een van de laatste mannen van een getalenteerdere ploeggenoot (de suggestie van ghostwriter richting 2018 is daarbij trouwens helemaal geen vreemde; natuurlijk spelen dat soort dingen mee).
Ik ben heel blij met Grondahl Jansen en van Hoecke, twee man erbij voor het voorjaar en Grondahl Jansen die als sprinter kan worden ingezet volgend jaar. Kan mooi het pad van Groenewegen bewandelen, of is Grondahl Jansen niet een pure sprinter? Met wie kan je hem een beetje vergelijken? Hopen iig op snelle bevestiging van TLJ. Nog even contract van Tankink verlengen en dan is de selectie rond.
David Tanner voormalig lid Belkin is nu herstellende van een zware crash bij een trainingsrit {te lezen bij Cycling Tips}. Als Tankink niet wil bijtekenen kunnen zij altijd nog Tanner denken. Want die zou een hele goede knecht voor de bergtrein zijn. Maar zijn herstel zal nog wel even duren.
Ik heb David Tanner eerder genoemd als optie, maar hij had toen al 2 nadelen (en 3 als je de blessure meetelt):
Ten eerste heeft LottoNL al een aantal renners die redelijk zijn in het heuvelwerk, en voegt Tanner daar niet bijzonder veel aan toe.
Ten tweede is ook Tanner geen afmaker en is er (behalve Battaglin en Martens toen die nog in topvorm was) op het moment geen echte afmaker beschikbaar om voor te werken.
Tanner werkte toen vooral goed samen met TJ Slagter, en in de AGR heb ik hem ook wel leuke dingen zien doen. Toch denk ik dat Lobato niet naar het niveau gaat groeien dat hij ondersteuning nodig heeft in de Waalse klassiekers, en dat is wel waar Tanner het meeste toe te voegen heeft.
Overigens lees ik zojuist dat Nerz wegens gezondheidsproblemen stopt. Jammer, als hij gezond was was het een goede klimmer die een hoop te bieden had en ook meermaals als mogelijkheid voor TLJ werd genoemd hier.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.