Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 397 ... 405 406
Gregje

8.6 Mag ook. Wanneer je een team samenstelt rond Kruijswijk is het ook meer dan handig om ook renners in de aanval te sturen....dat ontbrak er deze Giro ook een beetje aan. Je hebt dan nog genoeg die bij Kruijswijk blijven. En mocht de aanval niks worden, dan kan aanvaller z'n kopman mss nog van dienst zijn

aoyen

Enige wat er aan ontbrak deze Giro was toch bochtentechniek van Kruijswijk? Als die jongen beetje had kunnen sturen had hij de ronde met een half uur gewonnen, heeft niets met gebrek van een aanvallende renner te maken.

Gregje

Als er 1 renner voor hem uit had gereden in de kopgroep, dan had hij Kruijssie kunnen helpen na z'n val. Nu moest hij vol en alleen in de ankers. Zelfs toen hij bij Jungels en co kwam moest hij alleen op kop. En dan was een podiumplek een zekerheidje geweest

xistnc

Die ene man vooruit had in principe Tankink moeten zijn. Maar die vond dat Kruijswijk de Giro al gewonnen had.

Dus ja, laten we met zijn allen 'smeken' om contractverlenging voor Tankink.

Timocycling

'@Xist: helemaal mee eens, Tankink is al een paar jaar peletonvulling en voegt niets toe. Is bovendien oud en LTJ is geen liefdadigheidsinstelling die renners zal houden omdat ze zo lekker in de groep liggen mag ik hopen.

kelderfan

'@xistnc
Ik sluit mij in deze bij je aan #smeekbede e/of Tankbede#
Met Tankink erbij heeft TLJ een prima ploeg om op meerdere fronten te kunnen meestrijden. {gezien 't budget}
@Gregje
Die val en dan zonder enige hulp in de buurt, was ook de reden, dat Kruijswijk zijn mond open heeft gedaan en met enig succes.
@aoyen
Zijn bochtentechniek is prima in orde. In dit geval ging om de druk, die Nibali uitvoerde vlak voor de top. En dan ook met de vermoeidheid van 3 weken koersen op je limiet.

Gregje

'@Kelderfan. Nou, dan zijn we er toch uit? :)

S. Morgenstern

Tankink is natuurlijk geen renner die verschil maakt bij het 'mee kunnen strijden op meerdere fronten'. Hij is wat mij betreft nog altijd een uitstekende knecht die ze er volgend jaar nog goed bij kunnen hebben, maar zijn rol kan ook door andere renners overgenomen worden.

Laatst gewijzigd
ghostwriter

Tankink is is nog steeds een goede knecht om er op het vlakke én is het heuvel- en middengebergte bij te hebben. Ik hoop enorm dat hij volgend jaar nog steeds bij LottoNL rijdt want zowel in de klassiekers en in de Giro kan hij nog van enorme waarde zijn. Ik denk dat Lindeman zich ook tot zo'n type knecht kan ontwikkelen die daarnaast ook nog eens zelf in de aanval kan gaan. Met Tankink erbij heeft LottoNL een sterke ploeg in de breedte. Boom, Gesink, Kruijswijk en Groenewegen kunnen allen verzekerd zijn dat ze goed worden ondersteund. Ik hoop dat Kruijswijk weer als kopman in de Giro en Vuelta wordt uitgespeeld en Gesink en Groenewegen in de Tour als kopmannen worden uitgespeeld. Gesink mag van mij zelf beslissen of hij voor een goed klassement gaat of liever voor het winnen van een etappe gaat.

Giro d'Italia: Tankink, Clement, Van Emden, Kruijswijk, Keizer, Roglič, Battaglin, Bennett, Campenaerts

Tour de France: Wynants, Vd Broeck, Wagner, Leezer, Boom, Gesink, Olivier, Roosen en Groenewegen

Vuelta a Espana: Clement, Kruijswijk, Keizer, Lobato, Lindeman, Bennett, Van Hoecke, De Tier en Bouwman

Met zo'n verdeling zou LottoNL relatief aan hun budget gezien een zeer sterke ploeg naar elke grote ronde sturen. Ik kijk vooral uit naar hoe jongens als Roglič, Campenaerts en Groenewegen zich ontwikkelen en hoe nieuwkomers als Lobato, De Tier en Jansen het gaan doen. Hopelijk kan LottoNL de komende jaren de wielrenners die zich goed ontwikkelen houden want ze hebben nu een talentvolle groep.

tendam

'@gregje
Nu moest hij alleen in de ankers? Je vindt dat er een ploeggenoot bij had moeten zijn om voor hem te remmen?

@xistnc
Sjonge, die arme Tankink heeft het wel bij je verbruid door iets te enthousiast een interview te geven... wat een kinderachtig gedoe joh.

xistnc

'@tendam
Zeg nou gewoon eens een keer wat je zelf vindt. Is dat een idee?

Voor mij hoef je dat niet in te vullen. Voor een volledig beeld kun je mijn kritieken mbt Tankink van de afgelopen anderhalf jaar er beter bij pakken. Ook de positieve, al zijn die ruimschoots in de minderheid.

Gregje

Ghostwriter. Vandebroeck gaat geheid mee naar de Giro.

In de beugels, ook goed

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@ghostwriter
Ik ben 't grotendeels met je eens. Alleen Olivier nu al in de TdF - opstelling en Van Hoecke in de Vuelta, dat lijkt mij te snel gaan.
Mijn idee: "Giro d’Italia: Kruijswijk met Battaglin, Bennett, Campenaerts, Clement, Van Emden, Keizer, Roglič, Tankink;"
Mijn idee: "Tour de France: Gesink met Boom, Clement, Groenewegen, Leezer, Martens, Roosen, Van den Broeck en Wynants;"
Clement heeft zich toch goed laten zien in de TdF en Wagner is er niet aan te pas gekomen bij de sprints, die Groenewegen heeft betwist in de TdF.
Mijn idee, al is dat nog een beetje vroeg: "Vuelta a Espana: Kruijswijk, Bennett, Bouwman, De Tier, Keizer, Lindeman, Lobato, Olivier en Van den Broeck;"
Ik zou Jurgen Van den Broeck i.p.v. Van Hoecke en Olivier i.p.v. Clement inzetten.
Dan heb je nog Tolhoek, die toch ook zijn kans moet krijgen.

Gregje

Het is al in het nieuws geweest dat Jurgen Kruijswijk z'n maatje wordt in de grote rondes. Waarom negeren jullie hem zo?

http://www.wielerflits.nl/nieuws/200071/lottonl-jumbo-contracteert-jurgen-van-den-broeck.html/comment-page-1

Laatst gewijzigd
Janjanssen98765

Die selecties van ghostwriter zijn maar matig, waarom Gesink en vdb maar een grote ronde?

kelderfan

'@Gregje
Jurgen van den Broeck ga ik niet negeren hoor. Lijkt mij ook een goed idee om Clement en Jurgen van den Broeck de combinatie Giro met TdF te laten doen. Er zijn natuurlijk vele wegen, die naar Rome leiden.

WieVis

Giro moet je gewoon sterkste renners heen sturen voor een goed klassement.

Dus van Emden, Campenaerts en Boom voor het vlakke
Verder Roglic, Battaglin en Clement voor de heuvels en begin van een berg.
Bennett en VdBroeck voor het hooggebergte

Voor de tour zou ik gewoon sprinttrein en wat rittenkapers als Lindeman, Lobato en Gesink gaan

In de Vuelta weer alles voor Kruijswijk met Gesink, VdBroeck, Keizer, Bouwman, Vermeulen, Castelijns, Martens en Clement

marcinho11

'@Wie vis
Ben het er mee eens date lotto jumbo een sterke opstelling naar de giro moet sturen maar ik denk dat boom beter bij de tour de frances past zeker ook omdat de giro en de klassiekers niet al te ver van elkaar verwijderd liggen. In plaats van boom zie ik liever een keizer in de giro. Ben het wel met je eens dat Lorato naar de tour gestuurd moet worden want hij zou zomaar eens kunnen verassen.
Voor de rest is dit allemaal maar speculatie want de kans dat alles vlekkeloos verloopt zonder blessures etc. Is natuurlijk klein

kelderfan

Gelukkig is 't allemaal speculatie en mag TLJ 't zelf invullen. TLJ is er volgens mij bij gebaat om naast de Giro ook een goede afvaardiging te sturen naar de TdF. Maar om Lobato nu al naar de TdF af te vaardigen, snap ik niet helemaal. Ook Lindeman kan beter in de Giro en/of Vuelta zijn ding doen.
Ook al gaat Gesink voor de aanval, dan nog heeft hij renners nodig, die hem bij kunnen staan. Clement heeft juist laten zien, dat hij 't heel goed doet in de ondersteuning van een aanvaller. Groenewegen kan beter zijn eigen weg volgen in de TdF en met Boom, Leezer, Martens en Roosen kan hij ook voor de zege gaan. {Kirsten Wild laat zien waarom}

jvh93

Ik vraag me toch af waarom het team zo lang wacht met het bevestigen van de transfers. Team joker heeft Jansen bijvoorbeeld al gefeliciteerd met zijn overstap, dan is de verassing er toch wel een beetje vanaf

robertowilco

Kelderfan, denk toch dat Clement de Giro gaat rijden, die twee zijn goede maatjes van elkaar en Kruijswijk kan zijn ervaring en koersinzicht goed gebruiken, daarbij kan hij ook in het gebergte zijn dienst bewijzen.

kelderfan

'@robertowilco
Ik denk, dat Clement zeker de Giro gaat doen. Misschien wel zoals al eerder aangegeven de combi Giro en TdF, want Clement heeft toch een hele goede TdF gereden. Bennett heeft dit seizoen bijv. de TdF met de Vuelta gekoppeld. Misschien gaat Kruijswijk wel na een goede Giro de combi met de TdF doen. Zoals Gregje ´t zegt, dat Jurgen van den Broeck ook in de Giro gaat acteren en ik verwacht, dat Jurgen van den Broeck ook een combi gaat doen.

Uil

'@Kelderfan en Gregje, Kruijswijk zal nooit meer de combi Giro- TdF doen. Het is gewoon niet mogelijk deze te combineren ( Kruijswijk was niet 100% in die Tour). Zelfs Contador lukte het niet om die rondes te combineren.
De combi Tour - Vuelta is makkelijker aangezien er wat meer herstel tijd tussen zit.

S. Morgenstern

Kruijswijk zal nooit meer de combi Giro- TdF doen.

Moet je volgend jaar eens kijken.

gardeyn

'@Uil: Giro voor klassement. Tour voor etappes.
Majka doet het al een paar jaar met succes

1 2 ... 397 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.