Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 398 ... 405 406
Borsje

Groenewegen vandaag prima gereden. Kan toch haast niet anders dan dat hij naar klassiekerniveau toegroeit.

Laatst gewijzigd
jvh93

Ik had al veel respect voor leezer als knecht, maar na zijn race vandaag op het wk is dat alleen maar meer geworden. Wat een klasbak!

ghostwriter

'@Janjanssen98765
Omdat het wielerjaar bestaat uit meer dan alleen maar de grote rondes. Gesink is altijd goed in de Canadese GPs en zou ik daar als kopman opstellen. Vd Broeck heeft nog nooit twee grote rondes in één jaar uitgereden en zou ik zich geheel laten richten op de Tour. Met naast Vd Broeck en Gesink ook jongens als Martens, Roglič, Battaglin, Campenaerts en Olivier heeft LottoNL dan een sterke ploeg voor de (semi-)klassiers in het najaar. Ik zou het mooi vinden als LottoNL voor de Ronde van Lombardije ook de Giro dell'Emilia, Tre Valli Varesine en Milano-Torino in het programma opneemt.

jvh93

Ik snap niet waarom mensen nog steeds denken dat vd broeck alleen naar de tour zou moeten gaan. Het is toch allemaal vrij duidelijk gecommuniceerd dat hij de meesterknecht van kruijswijk gaat worden? Dus hij gaat sws naar de giro mits fit

robertowilco

Groenewegen had net het pech dat hij het gat met de voorste net niet kon dichten, anders was hij erbij geweest, Terpstra kon dat net nog wel.

Netraam

Om nog maar even het vuurtje op te poken: Wie is het er nu mee eens om Leezer eens uit te spelen als vrije man in (semi-)klassiekers? :P

S. Morgenstern

Ik niet, of ik moet een koers over het hoofd zien die iets weg heeft van dit WK.

Laatst gewijzigd
xistnc

In ieder geval een prima vooruitzicht op een leuk blok in bepaalde koersen met Boom, Roosen, Leezer, Wynants en eventueel Van Emden en ook Groenewegen.

jvh93

het lijkt me duidelijk dat leezer meer kan dan alleen knechten, maar bij tlj gebruiken ze hem alleen als knecht

xistnc

'@jvh93
Klinkt alsof je je verdiept hebt in Leezer. Vertel daar eens wat meer over?

Netraam

'@Vlek
Iets winderigs waar normaal gesproken wel eens gesprint wordt: Gent-Wevelgem en vergelijkbare semi-klassiekers? Zoals xistnc opmerkt, ziet eruit als een leuk blok voor die koersen.

S. Morgenstern

Dat soort koersen hebben naast de wind andere elementen waar het verschil kan worden gemaakt. Leezer heeft in het verleden in enkele van de minder zware van die koersen wel toptien gereden, maar heeft als knecht in de koersen die er toe doen veel meer waarde gehad voor zijn ploeg.

Het blok voor die koersen is verder inderdaad zeker niet onaardig. De knechten van Vanmarcke werden wat mij betreft ook vaker zwaar onderschat, dan terecht bekritiseerd. Leezer blijft een belangrijk onderdeel van dat blok (vorig jaar nog de enige van TLJ die zijn niveau haalde in het voorjaar), maar zit zeker niet bij de renner die je als speerpunt aan kunt wijzen.

Laatst gewijzigd
ghostwriter

Dit lijkt me nogal oppertunistisch, Leezer heeft in het verleden laten zien een goede knecht te zijn maar meer niet. Volgend jaar zal hij zijn waarde hebben voor Boom en Groenewegen.

xistnc

Leezer heeft ooit ook een keer kostbare WT-punten gescoord voor Nederland, zodat we toch met een volledige ploeg op het WK konden starten. Je kunt dus op hem rekenen, als het moet. Maar niet als kopman.

Daar heeft hij zelf ook wel eens het een en ander over verteld. Bijvoorbeeld dat hij het moeilijk vindt om een heel jaar als een monnik te leven, wat hij eigenlijk zou moeten doen om het gewicht voor het merendeel van de koersen te hebben/houden. En dat hij daarover afspraken heeft gemaakt met de ploeg, die voor iedereen werkbaar zijn. Daarom ben ik ook zo benieuwd wat jvh93 daar verder voor inzichten aan zou kunnen toevoegen.

jvh93

leezer is wel onze kampioen stokbroden halen hé, dus laten we hem nou niet zo afvlakken ;)

Nee grapje, ik denk dat tom leezer meer zou kunnen dan alleen knechten. Hij kan een redelijke versnelling plaatsen (daarom wordt hij ook vaak ingezet in de sprinttrein tegenwoordig, kijk maar naar het begin van het seizoen waarin hij de laatste man was bij de eerste overwinning van groenewegen). Ik ben van mening dat leezer in koersen als de ronde van drenthe, samyn etc. mee moet kunnen met de eerste groep en dat hij daarin dan een goede uitslag moet kunnen rijden. Misschien niet als sprinter, maar dat hij zijn sprint dus iets eerder inzet (zoals vandaag) en dan de laatste kilometer in zijn eentje naar de streep probeert te rijden.

Natuurlijk is het geen winnaar, maar een aantal top 5/10 plaatsen bijeen rijden moet hij zeker kunnen, waar hij dat dit jaar niet heeft gedaan of heeft hoeven doen.

xistnc

Zijn waarde voor kopmannen in grote koersen is vele malen groter, dan een eventuele hand vol met 7e en 8e plaatsen in kleinere koersen. Vooral omdat de ploeg in die kleinere koersen allicht de sprinttrein op de rails zal willen zetten.

simplex

Allemaal prima dus met die Leezer!
Vlek zag hem trouwens vanmiddag in het volgtopic als eerste (en enige) oranjehemd.
Volgens een andere kenner was het Jos van Emden.
De vraag van jvh93 "wat is Leezer waard" als knecht of vanaf nu af en toe als "beschermd"renner (?) wordt daarentegen door beiden ongeveer hetzelfde beantwoord. Beetje smokkelen met klasseringen uiteraard toegestaan.

StonedCamel

Je ziet in ieder geval wel waarom Gesink graag Leezer bij zich heeft als luitenant: zat als enige van de NL ploeg op de juiste plek toen het op de kant ging. Uitstekend gevoel voor positionering en timing.

Romāns Vainšteins

Leezer is gewoon een hele handige jongen die je op nagenoeg elke boodschap sturen kan, ik vind hem wel wat vergelijkbaar met Keisse, eigen kans rijden niet al te veel maar voor de moeilijkste koersen zit ie er altijd wel bij en dat is niet voor niks.

tendam

Leezer is een goede piloot, heeft er vaak voor gezorgd dat Boom of Vanmarcke op het juiste moment voorin zat voor een kasseistrook. Dat is ook wat er voor heeft gezorgd dat hij in de eerste waaier zat... helaas zat er niemand in z'n wiel ;)

De enige koers waar ik Leezer een dergelijke stunt zie herhalen is Parijs-Roubaix. Het is een prima knecht, dat was al duidelijk, voor wie er oog voor heeft. Maar van 'Vanmarcke heeft geen steun' tot 'Leezer is de nieuwe kopman' gaat wel wat ver in opportunisme.

robertowilco

Tom leezer is jaren altijd de piloot van Gesink geweest in de Tour

Chrys

'@robertowilco
Dat is toch knap van hem. Leezer heeft namelijk (maar) drie keer de Tour gereden. In 2013 met Bau en Lau, toen Gesink ondersteunend was en in 2014 toen Gesink niet meedeed. Alleen vorig jaar heeft hij met Gesink als kopman de Tour gereden. ;)

Romāns Vainšteins

Playstation wielrennen :)

raleigh

'@RV: helemaal mee eens, alsof de kenners hier ganzenbord en Stratego in een spel spelen; eigenlijk wel een beetje triestig soms om te lezen.

Timocycling

Laten we niet overdrijven mensen. Mannen als Korsaeth en Bonnet zaten er bijvoorbeeld ook nog bij.

1 2 ... 398 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.