Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 47 ... 405 406
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan die startlijsten worden nog wel aangevuld. De beheerder zit nu ook op Mallorca en zal dus nog niet alles hebben bijgewerkt.

kelderfan

'@rahimns
Ok, maar goed geregeld met Dennis.
Als je iets weet over Kruijswijk, dan zie ik de info graag tegemoet.
Want ik vind 't opvallend, dat hij zijn programma nog moet bekend maken; terwijl Gesink en Kelderman dat wel keurig hebben gedaan voor de fans.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Robert en Wilco hebben dan iets meer prijs gegeven, maar ook Steven is heel duidelijk geweest. Het hele seizoen zal in het teken staan van 2 grote rondes: De Giro en de Vuelta. Voor beide rondes zal hij op een trainingskamp gaan en waarschijnlijk een aantal voorbereidingskoersen rijden. Dus logisch denkend zal dat waarschijnlijk de Ronde van Romandie zijn voor de Giro en de Ronde van Polen vor de Vuelta. Al is het ook mogelijk dat hij richting de Giro toch weer kiest voor Yorkshire alleen weet ik niet of TLJ daar aan de start staat. Verder zijn er niet zoveel geschikte koersen in die periode. Verder zal hij daarvoor nog wel starten of in Parijs-Nice of de Tirreno. Verder is het een beetje inschatten, want ik kan ook niet zo veel hierover vinden.

tendam

'@kelderfan
Alle aandacht gaat nu eenmaal uit naar Gesink, en in mindere mate Kelderman. Kruijswijk zit niet zo op de radar van de pers, dat vind ik ook opmerkelijk aangezien hij als grote ronderenner misschien wel beter is dan die twee.

Hakkie2

'@tendam: Gesink is gewoon de Nederlandse renner met de beste prestaties van alle actieve renners. En Keldermam is toch meer dan Kruijswijk nog het jonge talent dat eens hoge ogen moet gooien. Zo gek vind ik dat niet.

tendam

'@hakkie
Het is inderdaad in zekere zin begrijpelijk, maar Kruijswijk wordt nog altijd wat onderschat terwijl hij zo'n beetje in de remmen moest knijpen op de Alpe d'Huez zodat Gesink z'n wiel kon houden. En hij werd gewoon 5e in de lange tijdrit van de Giro, na Dumoulin de beste prestatie van een Nederlander in het tijdrijden afgelopen jaar (en dat zonder zich de dagen ervoor te sparen).

S. Morgenstern

Ik vind het wat geforceerd om Alpe d'Huez steeds op die manier aan te halen. Kruijswijk heeft vorig seizoen voor de media genoeg relevantere dingen laten zien om naar te verwijzen. Voornamelijk prestaties in de Giro, wat waarschijnlijk meteen de reden is dat daar deze maand ook alle aandacht naar uit ging (en we dus niet weten wat hij verder rijdt). Gesink en Kelderman hebben wat dat betreft wat meer relevantie voor andere koersen. En daarnaast zijn renners die het in de Tour moeten doen in de media nu eenmaal de vooruitgeschoven sporters.

Laatst gewijzigd
wolfje

'@Tendam
Beetje meten met twee maten, toen Gesink het wiel van Kruijswijk niet kon houden had Robert er een Tour op zitten waarbij hij elke dag keihard moest knokken en Steven kon zich regelmatig sparen. En het deelnemersveld in de Tour was ook wel een stuk sterker en toen Van Emden vijfde werd in de tijdrit.

Ik ben het overigens wel grotendeels eens met jouw stelling. In het hooggebergte is hij minstens gelijkwaardig aan Gesink en Kelderman, in de tijdritten hoeft hij ook niet meer onder te doen (misschien een beetje voor Kelderman) en zijn herstelvermogen is alom bekend. Mijn enige twijfel is dat Kruijswijk gewoon minder alert lijkt in de vlakke etappes en overgangsritten.

jvh93

Vannacht weer een 9e plaats voor battaglin. Zal d'r voor hem een overwinning inzitten dit seizoen?

Yeez

Reed echt sterk, zat in een select groepje met niet de minste namen.

kelderfan

Ik ben blij, dat TLJ ook buiten de landsgrenzen is gaan kijken. Die Battaglin laat ieder geval zien, dat hij er voor wil en kan gaan. Maar ik hoop, dat zij volgend seizoen toch ook met Hofland en Roosen naar Australië gaan. Ik denk, dat een Hofland hier ook goed kan meedoen.

Laatst gewijzigd
Fanny

Quote @kelderfan
'Die Battaglin laat ieder geval zien, dat hij er voor wil en kan gaan'.

Hij laat zich inderdaad zien.
Dat moet ook wel want hij heeft slechts een 1 jarig contract.
Dit in tegenstelling tot bv Roglic.

kelderfan

'@quote: "Dit in tegenstelling tot bv Roglic."
M.a.w. Roglic had ook een 1 jarig contract moeten krijgen.
Maar ik ben blij met renners, die er voor willen gaan; dus volgend seizoen nog maar een Italiaan erbij;)
N.B. ik heb er nog wel paar in de aanbieding {nog even geduld tot 1 augustus}

Fanny

'@kelderfan @quote: “Dit in tegenstelling tot bv Roglic.”
M.a.w. Roglic had ook een 1 jarig contract moeten krijgen.

Ik zeg helemaal niet dat Roglic ook een 1 jarig contract had moeten krijgen.
Ik had Roglic ook als voorbeeld genomen. Had net zo goed iemand anders kunnen zijn.
Misschien dus niet goed gelezen gezien het tijdstip. Kan gebeuren.
Alleen Battaglin heeft vlgs mij als enige renner een 1 jarig contract gekregen.
Had van mij ook een 2 jarig contract mogen zijn, maar misschien waren zijn eisen daarvoor te hoog gezien het budget van TLJ.

Hakkie2

Het is heel goed dat Battaglin een eenjarig contract kreeg. Je weet nooit of het werkt, de allereerste Italiaan in je team. Als het dan niet werkt, kun je netjes na een jaar afscheid nemen. Voor beide partijen beter.

Het lijkt trouwens wel te werken. Als het inderdaad goed gaat verwacht ik dat ze dit voorjaar wel gaan praten om het contract open te breken.

kelderfan

'@Fanny
Het lijkt mij niet, dat het om te hoge eisen te gaat. Battaglin was einde contract bij Bandiari en was duidelijk blij met de aanbieding van TLJ.
Want kijk maar bij Mauro Finetto, die ook een paar leuke uitslagen heeft gereden vorig seizoen en ook nog steeds zonder contract zit.
Maar ik denk, dat @Hakkie2 gelijk heeft in deze.

Fanny

'@Hakkie 2 en @ Kelderfan
OK, zou kunnen. We gaan het zien dit seizoen.

@ Kelderfan
Je had er een paar in de aanbieding !! Geen contract ? Stagiaires ? Goedkoop ivm budget ? Wie ?
Waarom dan wachten tot 1 augustus 2016 als Tjallingii al eerder stopt.?

kelderfan

'@Fanny
Ik ben geen wielermakelaar.;) En om Tjallingii te vervangen denk jij toch aan stagiaires.
Maar laten wij nu eerst maar eens kijken hoe Vermeulen, Bouwman, Campenaerts en Groenewegen het gaan doen in Valencia. Ik ben erg benieuwd naar Vermeulen en Campenaerts.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik heb iets meer duidelijkheid over het programma van Steven Kruijswijk:

Ruta del Sol, Parijs-Nice en Catalonië. Dan op hoogtestage in april. Daarna rijdt hij een voorbereidingskoers die nog bepaald moet worden en dan de Giro.

Dan ook nog het programma van Bram Tankink tot en met de Giro:

Omloop het Nieuwsblad, Parijs-Nice, E3-prijs, Gent-Wevelgem, Ronde van Vlaanderen en Parijs-Roubaix

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@rahimns
Bedankt voor het uitzoeken en dan denk ik, dat hij na de hoogtestage in Romandie 26 april - 1 mei 2016
of Trentino 19 - 22 april 2016/ Yorkshire 29 april - 1 mei 2016 gaat koersen om startklaar te zijn voor de Giro.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan dat ligt er aan waar de ploeg een uitnodiging krijgt. Al lijkt mij Romandië op dit moment de meest logische keuze.

Fanny

'@ Kelderfan
Quote: Maar laten wij nu eerst maar eens kijken hoe Vermeulen, Bouwman, Campenaerts en Groenewegen het gaan doen in Valencia. Ik ben erg benieuwd naar Vermeulen en Campenaerts.

De jonkies Vermeulen en Bouwman hebben beiden als beloften goed gereden in de zware Giro della Valle D'Áosta 2015 waarbij Bouwman (SEG Racing) zijn eerste zege als belofte pakte in de laatste etappe op de 2500m hoge berg Gran St. Bernard (17e AK) en jonkie Vermeulen zeer netjes als 12e in AK eindigde.
Ze trainen allebei ook regelmatig mee met Robert Gesink in Girona.
Beiden jonge renners zullen denk ik proberen (denk niet dat ze dat kunnen) met de grote mannen van bv Sky en Astana mee te gaan in de 2 bergetappes met aankomst boven op een berg. De bergen zijn echter wel steil en dus pittig (sommige stukken tot meer dan 20%).
Ik verwacht echter van deze 2 jonge renners dat ze voorlopig nog geen opzienbarende resultaten zullen behalen.
Ze zullen nog moeten wennen aan het prof milieu mbt het klimmen tussen de grote mannen die deze bergetappes wel goed aankunnen.
Ze hoeven voor mij dus dit jaar nog niet te presteren (kort eindigen).
Misschien dit jaar alleen wat knechten voor de aangewezen kopmannen zoals Gesink, Kruijswijk en Kelderman in de wat kleinere rondes en ervaring opdoen zodat we er de komende jaren er wat aan hebben bij TLJ.
Vwb de vlakke etappes denk ik dat ze voor Groenewegen gaan en die heeft het afgelopen jaar al wat laten zien tw 1e Brussel Cycling Classic en Arnhem-Veenendaal Classic. Knap resultaat !
Er doen niet veel echte sprinttoppers mee in deze ronde , dus wie weet kan er een mooi resultaat uitrollen. Er ligt echter geen druk op deze renner die nog moet groeien. Maar ik verwacht dit jaar 2016 wel een klein resultaat bij de profs. Kan een goede sprinter worden voor TLJ.
Campenaerts en Lammertink zullen voor de tijdrit gaan. Waarbij ik Campenaerts hoger inschat als Lammertink (SEG Racing) die overigens wel Europees Kampioen Tijdrijden bij de U23 is (2015). Campenaerts ken ik echter niet zo goed maar heeft vorig jaar met ITT al wat 1e plaatsen gehaald.
Zal echter in deze ronde niet gebeuren.
Lammertink heeft vorige week nog wel speciaal getraind voor deze tijdrit.
De andere etappes zullen beiden denk ik rijden voor Groenewegen.
We zullen zien.
Ik hoop dat er een (klein) succesje in deze koers geboekt kan worden want dat is goed voor het moraal deze nog jonge profwielrenners.

Chrys

Dat wordt wat in Catalonië, want ook Gesink en Kelderman hebben die op hun programma staan.

WieVis

Rijdt Tankink geen heuvelklasiekers?

Heeft iemand een idee welke renners die wel rijden?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@WieVis is nog niet helemaal duidelijk. Voor de AGR staan tot nu toe Gesink, Lindeman, George Bennett en Vanmarcke op het rooster. De eerste 3 rijden ook de Waalse Pijl en Luik-Bastenaken-Luik.

1 2 ... 47 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.