Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 48 ... 405 406
tdb

Grote kans dat je ook Martens in dat rijtje kunt zetten en Battaglin zou ook de Ardennenklassiekers rijden toch?

Yeez

Vermeulen en groenewegen zijn wel tot circa november uitgeschakeld geweest met een redelijk grote blessure, misschien dat zij nog een beetje op gang geschoten moeten worden. Ik verwacht hier het meeste van bouwman en campenaerts.

kelderfan

'@WieVis
Als je 't over AGR/WP/LBL hebt, dan staan al op de rol Gesink, Battaglin, Lindeman, Martens, Vanmarcke {AGR}, Kelderman {WP} en Bennett {LBL}. Verder denk ik aan Tankink, Van Asbroeck en Wynants.
@Chrys
Dan heeft TLJ toch een modus gevonden om de drie kopmannen in een ronde op te stellen.

wolfje

'@Fanny
Ik verwacht wel iets meer van Groenewegen dan "een klein resultaatje bij de profs". Hij heeft vorig jaar al meer gepresteerd. Groenewegen is gewoon één van de sprintkopmannen. Gezien zijn leeftijd mag hij nog wisselvallig zijn, maar gezien zijn status mag er soms best wel een goed resultaat/overwinning verwacht worden. Voor Bouwman en Vermeulen is dat anders, die komen ondanks een vergelijkbare leeftijd net kijken.

Campenaerts heeft vorig jaar geen overwinningen gehaald in de individuele tijdrit. Wel won hij de koppeltijdrit Duo Normand en heeft hij een stapel ereplaatsen bij prologen/tijdritten

@WieVis / Kelderfan
Wynants en Van Asbroeck verwacht ik niet in de ardennen. Eerder Keizer en Campenaerts

Hakkie2

'@wolfje: het hangt van het programma van Groenewegen af. Als hij steeds in koersen wordt opgesteld waar ook Kittel, Greipel, Cavendish en Bouhanni mee doen, dan zal het nog lastig worden een resultaat te halen. Maar kan het wel een heel leerzaam jaar worden.

wolfje

'@hakkie2
Dan gaat winnen inderdaad een stuk lastiger worden, maar ik verwacht dat hij een combinatie van grotere en kleinere wedstrijden zal rijden. Hij zal heus niet alleen maar wedstrijden rijden waar alle sprinttoppers aan de start staan. En ik zei ook "goed resultaat/overwinning", een vijfde plek tussen de sprinttoppers in Gent Wevelgem is mij meer waard dan een etappe in de ronde van valencia. Het ging mij ook meer om het sentiment achter de opmerking van Fanny

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan Tankink heeft vandaag zijn programma bekend gemaakt en daar zitten dus niet de heuvelklassiekers bij. Zie mijn eerdere bijdrage.

kelderfan

'@rahimns
Ik heb gezocht naar het progrmma van Bram Tankink; dus ik tast in 't duister.
Maar begrijp ik 't goed, dat die "Belg" Mathieu v.d. Poel direct in 't geel/zwart is te bewonderen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@kelderfan verkeerd begrepen en Bram heeft zijn programma vandaag bekend gemaakt via whatsapp aan de fans.

Laatst gewijzigd
Fanny

'@Wolfje
Met " een klein resultaatje bij de profs" bedoelde ik eigenlijk een plaats bij de eerste 7/8 met de grote profsprinters, sprinttoppers dus.
Wat overigens dan zeker goed is.
Het is zeker niet minachtend of negatief bedoeld.
Sorry Wolfje voor gebruikte tekst !
Ik verwacht wel het e.e.a. van Groenewegen in kleine koersen indien de "sprinttrein" goed is.
Maar, hij is nog erg jong voor een sprinter.
We moeten het dus afwachten.
Ik weet trouwens niet of hij redelijk een heuvel/berg op kan om daarna nog af te sprinten. Weet iemand dat ?
@ Wolfje "Voor Bouwman en Vermeulen is dat anders, die komen ondanks een vergelijkbare leeftijd net kijken".
Ben het met je eens.
Voor Bouwman en Vermeulen zal het veel moeilijker zijn om kort in het ronde/bergetappeklassement te eindigen dan Groenewegen.
Ze moeten dit jaar vooral veel ervaring opdoen tussen de profs en als het even kan de aangewezen kopmannen in de (kleine) rondes zoveel mogelijk knechten. Dat zal dan waarschijnlijk ook hun opdracht zijn voor het TLJ.
Maar misschien kunnen ze ons een keer verrassen keer in een bergetappe.

kelderfan

Groenewegen moet eerst maar kijken of over die heuvels/bergjes in Valencia kan komen. Volgens mij krijgt hij een kans in de 2e. etappe. Tot nu toe en ook in de ZLM kwam hij te kort om in de etappes als Verviers naar La Gileppe bij te blijven. Dat is het verschil met Hofland en Van Asbroeck, die kunnen in goede doen heuveletappes goed verteren.
@rahimns
Sorry heb ik gemist, maar kun jij zijn route aan mij verklappen. Ondanks misschien zijn laatste seizoen, vind ik hem wel altijd een van de jongens, die er voor gaan.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

In de podcast nog wel een duidelijk verhaal van Merijn Zeeman. Er is een duidelijke scheiding gemaakt waar men voor de klassementsmannen/kopmannen rijdt of voor de sprinters. In de Tirenno zal men dus volledig voor een sprinterstrein gaan en zal Roglic het mogen proberen voor zich zelf zonder echte steun. Hofland zal daar de man moeten zijn waar men voor gaat. En eerlijk is eerlijk het parcours biedt absoluut kansen voor het type sprinter als hij. In Parijs-Nice bijvoorbeeld gaat men voor Wilco met Steven Kruijswijk als superknecht. Alleen in de tour gaat nog gekeken worden of men Moreno daar wat extra steun zal gaan bieden. En ook de Vuelta zal wel eens een dubbele insteek kunnen gaan krijgen. Er is in ieder geval toch wel goed over nagedacht.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@kelderfan zoals gemeld:

Dan ook nog het programma van Bram Tankink tot en met de Giro:

Omloop het Nieuwsblad, Parijs-Nice, E3-prijs, Gent-Wevelgem, Ronde van Vlaanderen en Parijs-Roubaix

kelderfan

'@rahims
Dat betekent dat in de TA etappes 3 en 4 kansen liggen om 't treintje van Hofland in gang te trekken. Want in etappe 2 en 5 heeft hij toch Roglic en Battaglin nodig om in de finale mee te kunnen doen.
Want wie krijgt hij mee om succes te halen in de TA?

Yeez

Van asbroeck staat al op de lijst voor de tirreno @kelderfan

wolfje

'@Rahims
Inderdaad goed dat ze een duidelijkere scheiding willen maken en niet van alles een beetje willen in alle koersen. Al heb ik wel mijn twijfels als ze dat vervolgens niet doorvoeren in de belangrijkste koers van het jaar. Ik heb Hofland sowieso liever in de Giro of de Vuelta, daar kan hij echt meedoen voor winst. In de Tour niet

@Kelderfan
Etappe 5 is een klim van een kilometer of 13 a 14. Daar gaat hij met de beste trein van de wereld nog niet meedoen in de finale. En etappe 6 is ook een sprintersetappe

kelderfan

'@jessevdalen
Van Asbroeck zou in deze de leadout moeten zijn en ja hij Roglic en Battaglin staan vermeld bij PCS.
Maar wie gaan er nog meer mee.
@wolfje
Volgens mij zeg ik ook, dat etappe 2 en 5 niet geschikt zijn om een treintje te formeren.
Je kunt gelijk hebben met etappe 6, maar die gaat wel omhoog in de finale. Misschien wat voor Battaglin.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Etappe 2, 3, 4 en etappe 6 moeten voor Hofland de uitgelezen etappes zijn om mee te doen om de overwinning. Ik denk dat mannen als Campenaerts, Van Winden en Teunissen wel eens de mannen kunnen zijn die voor hem in het treintje gaan zitten,

@Wolfje Er word nog gekeken of het in de Tour mogelijk is, ligt ook aan de vorm van Moreno. De Giro is een goedmakertje voor Kruijswijk die een sterke ploeg mee krijgt die volledig in zijn dienst rijd. En dan is de Vuelta voor Hofland waar hij echt uit mag pakken.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Maar wie gaan er nog meer mee.

Negen renner.... Nog vier plaatsen in de selectie... Dit voorjaar in Italië.. Teunissen, Roosen, Keizer, Wynants, Tjallingii, Leezer, Wagner, Van Winden en Van Emden in de grootste vraag die PCS momenteel onbeantwoord laat!

Loek de Rooij

Etappe 6 van de Tirreno is volgens mij juist de etappe waar hij het meeste kans maakt, in een oplopende sprint.

Laatst gewijzigd
wolfje

De zesde etappe heeft de laatste 8 kilometer gemiddeld minder dan anderhalf procent omhoog, daar schrikken de sprinters tegenwoordig niet meer van. Vals plat, meer niet.

@kelderfan
Je hebt het over Hofland die met hulp van Roglic en Battaglin mee kan doen in de finale van etappe 5. Mijn punt was dat het überhaupt onzin is om Hofland daar in de finale te verwachten.

wolfje

De tweede etappe is trouwens inderdaad ook erg interessant voor Hofland. Van kilometer 9 tot 3 gaat het gemiddeld 4,1% omhoog, daar is het nog 3 kilometer dalen en vlak (niet heel goed te zien op het profielkaartje). Mooie etappe trouwens, kan gewonnen worden door een late aanvaller, door een sprinter die eraan is blijven hanger en door een felle puncher.

kelderfan

'@wolfje
Dat is nu net mijn punt, dat het treintje {en daar gaat 't over} hem niet kan afzetten in bijv. etappe 5. Dus kan hij alleen door erbij te blijven en met behulp van Battaglin e/o Roglic nog wat doen; maar ik denk in deze etappe eerder aan Battaglin en Roglic.
@luckyloek
In etappe 6 krijg je voor de finale nog een aantal leuke bulten en als daar hard doorgetrokken wordt, dan moet 't treintje met Van Winden nog proberen erbij te blijven.

wolfje

Want in etappe 2 en 5 heeft hij toch Roglic en Battaglin nodig om in de finale mee te kunnen doen

dat het treintje {en daar gaat ’t over} hem niet kan afzetten in bijv. etappe 5. Dus kan hij alleen door erbij te blijven en met behulp van Battaglin e/o Roglic nog wat doen

Denk je werkelijk dat Hofland ook maar enige rol van betekenis kan spelen in de vijfde etappe? Ze eindigen bovenop een berg van 10 km a 7,6% gemiddeld. Dit is een rit voor Nibali, Pinot, Van Garderen, etc.

Yeez

Een vraagje, Rond hoelaat is de tt in de ronde van valencia bezig?

1 2 ... 48 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.