Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 49 ... 405 406
diegodon

tussen 15.30 en 16.00

kelderfan

'@wolfje
Ok dan weet jij misschien ook nog van die bergjes in de Ruta del Sol. Etappe 4 naar Fuengirola in 2014, waar Hofland de sprint naar zich toe trok.

S. Morgenstern

Nu is het echt tijd om even te stoppen. Neem gerust de tijd, verwijder je stokpaardjes bestand, verzamel nieuwe ideeën, vlieg zo nodig langs Dagobah en kom vervolgens terug met een helder hoofd. Dit kan echt niet..

Laatst gewijzigd
simplex

Inderdaad@ vlek. Ben blij dat er ook hier eens noodzakelijk gemodereerd wordt ;)

Laatst gewijzigd
AndriesW

Ik zocht informatie over de trainingsideeën van Louis Delahaye en kwam dit interessante artikel van vorig jaar tegen, volgens mij nog niet hier aangehaald: http://www.nrcreader.nl/artikel/9309/drie-weken-herstellen-is-cruciaal

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan ik denk nu echt dat je hier even nog eens goed over moet nadenken, bekijk de profielen nog eens terug.. bedenk hoe het spelletje gespeeld wordt en lees dan nog eens je bijdrage terug. Want zelfs met mijn allerbeste gevoel voor humor kan ik er geen grap in zien. Want op deze manier gaat niemand je meer serieus nemen, zover ze dat al deden.

@AndriesW uiteindelijk doen alle toppers op een of andere manier hetzelfde, zoeken naar legale manieren om net die paar extra procenten winst te pakken. Het is experimenteren met een wetenschappelijke benadering. Zo probeerde TLJ vorig jaar het met trainingen op een lege maag, daar zijn ze nu vanaf gestapt omdat het resultaat tegenviel. Soms pakt een theorie in de praktijk ook wel eens verkeerd uit. Dat was ik denk 2 jaar geleden ook het geval met SKY, toen eigenlijk hun hele voorseizoen na een hoogtestage met ook klassieke renners volledig verkeerd uitpakte.

Maar uiteindelijk zijn het toch de eigen kwaliteiten van de renner die de doorslag geeft. En op dit moment hebben we in Nederland (ondanks de kwantiteit) niet een renner met de kwaliteiten van een Froome, Quintana, Sagan of een Kittel. Misschien dat die er nog komt, of al aanwezig is en de laatste stapjes nog gezet moeten worden, maar de echte winnaar (Dumoulin komt heel erg in de buurt in zijn discipline) hebben we nog niet.

Laatst gewijzigd
Fanny

'@jessevdalen en @diegodon

Betreft starttijd TT (1e etappe) 67e Volta a la Valencia 2016.

De eerste renner start om 12.30 uur en de laatste renner om 16.00 uur.
Weet echter niet welk starttijd de renners van TLJ hebben.

Live TV uitzending via Eurosport 2 (tijd mij niet bekend)of
Streaming via procyclinglive.com (15.30 uur) of cyclingfans.com (tijd nnb).

AndriesW

'@rahimns
Mooie samenvatting waar ik me goed in kan vinden.
Gesink deed vorige week nog wel een 'low carb'-ritje. Ze zijn bij TLJ in elk geval prima bezig met voeding en benutten van wetenschappelijke kennis, dat is me wel duidelijk.

Delahaije lijkt me ook echt goed met zijn vak bezig. Ik heb meerdere interviews met hem gelezen en een recent audiogesprek van hem met een Canadese triathloncoach beluisterd. Best wel interessant voor wie geinteresseerd is in trainingsmethodiek. Paar punten die ik even wil noemen. Hij noemt de tendens van de laatste jaren binnen de sport om meer op kwaliteit en minder omvang te trainen. Dat is niet de lijn die hij volgt want volgens zijn ervaringen en informatie is die omvang toch enorm belangrijk binnen het wielrennen. Training rond het 'omslagpunt' is volgens hem niet erg efficiënt voor wielrennen en dat past hij niet toe in zijn trainingsschema's. Hij kiest meer voor gepolariseerd trainen, dus tegenover het vele duurwerk de intensieve trainingen ook echt intensief maken.
Verder vertelde hij hoe Mathieu Heijboer zich als trainer heeft ontwikkeld binnen het team en dat Mathieu vooral op bepaalde vlakken, zoals vermogensmeting en bewegingsanalyse, heel veel kennis heeft vergaard. En dat Mathieu zijn opvolger is binnen het team.

Laatst gewijzigd
Wielerfan1987

'@Andries,

Wat mij opvalt maar waar je misschien makkelijk overheen leest:

In de passage over Ketonen: "als de drank in november vrij op de markt komt slaat ook Delahaye toe."

Is dat voor zijn Renners? Of voor zijn Triatleten?
Was dat dan afgelopen november?
Dat spul was toch rete duur??

S. Morgenstern

Vorig jaar in de Vuelta haalde hij zijn beste niveau ooit, beter dan in die Tour van 2010.

tendam

'@andriesw
Die Delahaye is wel iemand die goed over z'n vak nadenkt, maar z'n carriere als coach is niet bepaald een aaneenschakeling van successen. Het heeft meer iets van 'god zegene de greep', af en toe lukt het, maar ook heel vaak niet. Het ligt ook aan de sporter natuurlijk, maar wees eerlijk, als jij een wielerploeg opricht, zou je dan Delahaye als trainer aanstellen? Ik kan me vergissen, maar volgens mij is het hem als triatloncoach zowel in Nederland als daarna in Duitsland ook niet gelukt op de belangrijke momenten.

Ze hebben bij LottoNL nu ook de coach van Jurgen VDB. Kijk, dat is nu een coach die uit een (in mijn ogen) niet zeer getalenteerde renner het maximale wist te halen op het belangrijkste moment. Daar heb ik bij Delahaye en Gesink toch wel m'n vragen bij.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Victor Campenaerts houdt de komende 6 dagen een dagboek[/url] bij over zijn ervaringen in de Ronde van Valencia.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Ten Dam ik moet eerlijk bekennen dat ik me nooit heel erg verdiept heb in de trainers van de ploeg en ik pas sinds vorig jaar iets meer inkijk heb gekregen hoe de renners bij TLJ trainen, verder volg ik het triatlon wereldje al helemaal niet, maar zet jij Louis nu niet iets te makkelijk weg. De man is 6 jaar lang bondscoach geweest van de Nederlandse Triatleten en daarna ook nog 6 jaar lang van de Duitse, is nu ook weer aangesteld als hoofdcoach van de Nederlandse Triatleet bond en ook al jarenlang vooral de persoonlijke coach van Robert, die in mijn ogen toch beter heeft gepresteerd in de breedte dan Jurgen. Dan moet die man toch wel iets kunnen, om te zeggen ''dat hij maar wat doet'' dat lijkt me iets te makkelijk.

wolfje

'@AndriesW
Interessant interview, bedankt voor het delen

@Kelderfan
Serieus? Die rit zaten Ivar Slik, Greg Henderson en Kenneth vanbilsen ook nog in de voorste groep, dat ga je toch niet vergelijken met een finish bovenop een berg van 10k... Of verwacht je die renners ook vooraan in de Tirreno? Het advies van Vlek klinkt zo gek nog niet

tendam

'@rahimns
Het loopt ook niet over van de triatlon- en wielercoaches natuurlijk. Dan kom je al gauw weer bij de bekende figuren uit, stel ik me zo voor.

Gesink heeft inderdaad een breder palmares dan JVDB, en hij rijdt gedurende het jaar ook op een hoger niveau rond. Maar in het echte pieken is/was JVDB beter, en dus (naar ik aanneem) z'n coach ook.

Hakkie2

Gesink lijkt ook gewoon een renner met een heel hoog basisniveau, in zijn eerste wedstrijd vaak al goed. Wellicht heeft hij dan minder vermogen om te pieken (hij zit al dichter bij zijn hoogste niveau)?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Tendam dat zou je misschien idd zo denken door die ene 3e plek van Jurgen in de tour. Die hij net zoals Gesink zijn 4e plek behaalde door dat er 2 man uit de uitslag werden gehaald. Anders waren zijn 5e en 6e geworden. Maar als je dus puur naar de uitslagen gaat kijken:

Grote rondes: Jurgen vd Broeck 4x top 10, Robert 5x top 10
Kleinere rondes: Jurgen vd Broeck 13x top 10, Robert 21x top 10

totaal aantal overwinningen als prof: Jurgen vd Broeck 2x, Robert Gesink 13x

Sorry, maar in mijn ogen schijn bedriegt.

StonedCamel

'@rahimns:
Het topniveau van Gesink wasin principe net zo hoog als dat van VDB. Gesink was echter het hele jaar door goed en een paar momenten uitstekend. VDB het hele jaar bagger en een paar momenten uitstekend. Dus VDB heeft een duidelijkere piek, maar zeker geen'hogere'. In die zin klopt het dus wat Hakkie zegt.

Interessant artikel van AndriesW overigens, het gepolariseerd trainen is volgens mij ook iets wat Jac Orie aanhangt.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Delahaye is zelf vast geen wereldtopper, maar dat het met een schot in het donker af en toe lukt en verder vaak niet? En dan is (de trainer van) JVDB het tegenvoorbeeld?

Yeez

Alarm, eerste verkoudheid bij tjl een feit. Martens heeft (na een hele winter lang fit te zijn geweest) een verkoudheidje opgelopen, als dat maar goed gaat 😉😉

Laatst gewijzigd
Fanny

Starttijden van vandaag voor (1e etappe) TT 67e Volta a la Valencia 2016
Team LottoNl-Jumbo

18e Campenaerts 12.47 u
40e Martens 13.09 u
64e Lammertink 13.33 u
85e Groenewegen 13.58 u
114e Leezer 14.23 u
139e v Winden 14.48 u
164e Vermeulen 15.13 u
189e Bouwman 15.38 u.

Andere Nl

7e R Kreder 12.36 u
27e van Empel 12.56 u
30e Poels 12.59 u
51e M Kreder 13.20 u
76e Duin 13.45 u
101e van Ginneken 14.10 u
126e Hoogerland 14.35 u
151e de Maar 15.00 u
176e Weening 15.25 u
178e Terpstra 15.27 u

Fanny

Tijdrittijden
Campenaerts 23.01 min 2e
Poels 22.34 min Momenteel 1e
Bijna een halve minuut verschil met Campenaerts. Veel dus op 16km.

tdb

Fanny, er is een speciaal topic voor het volgen van deze koers. Beter om deze berichten daarin te posten.

AndriesW

'@tendam
Het is mij in elk geval duidelijk geworden dat het zeker niet 'god zegene de greep' is met Delahaije. Ik heb me ook afgevraagd hoe het kan dat de ontwikkeling van veel renners al vrij vroeg in hun carriere lijkt te stokken. En dat bijv. Gesink bijna altijd een hoog niveau haalt en nooit helemaal geparkeerd komt te staan maar net de tempohardheid van de absolute top lijkt te missen. Ook bij andere renners het gevoel dat er meer inzit. Inderdaad alsof die 'piek op de kerstboom' zelden komt.
Echter, je zou dan verwachten dat renners als Mollema, Slagter en Boom bij een andere ploeg een extra stap voorwaarts maken of vaker zouden winnen.
Volgens mij speelt vooral het effect van de schijnwerper een grote rol. Dit team (en haar voorgangers 'Rabello'.) krijgt veel aandacht, en terecht als beste Nederlandse ploeg. De ambities vooraf en de tegenvallers vallen veel meer op dat die van andere teams. Net zoals in het voetbal de optelsom van ambities en van 'punten laten liggen' de werkelijkheid altijd verre overstijgt terwijl/omdat trainers en supporters alleen van hun eigen club uitgaan. Van Gaal is een meester in het opwaarderen van de 'kansen' die zijn ploeg creëerde terwijl de tegenstander slechts 'mogelijkheden' had.

In dit topic worden allerlei hoopvolle verwachtingen uitgesproken over de nieuwe aanwinsten van TLJ. Er is echter beperkt plaats op erelijsten en de bovenste plaatsen van uitslagen en klassementen, terwijl de betreffende renners slechts enkele van de zovele renners van hun ongeveer hun niveau zijn.

Daarnaast hebben bijna alle succesvollere Nederlandse profrenners van de laatste vijftien jaar bij het RaboDev-team gereden, vaak gezien als beste opleidingsteam. Dit kan verklaren waarom diezelfde renners hun grootste stap meestal al vroeg in hun carrière zetten en daarna meer stagneerden. Nederlandse talenten presteren goed voor hun leeftijd maar worden daarna bijgehaald.

Wat betreft ketonen: ik veronderstel dat de prijs aan het dalen is en dat hij het niet meteen volledig gaat toepassen.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Ik heb me ook afgevraagd hoe het kan dat de ontwikkeling van veel renners al vrij vroeg in hun carriere lijkt te stokken. En dat bijv. Gesink bijna altijd een hoog niveau haalt en nooit helemaal geparkeerd komt te staan maar net de tempohardheid van de absolute top lijkt te missen. Ook bij andere renners het gevoel dat er meer inzit. Inderdaad alsof die ‘piek op de kerstboom’ zelden komt.

Een gevoel dat iedereen wel eens zal hebben. Tegelijkertijd inderdaad ook een volledig tasten in het duister. Het is daarom nogal wankel om er een evaluatie van de 'god zegen de greep'-aanpak van Delahaye op te baseren.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 49 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.