Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 5 ... 405 406
wolfje

Natuurlijk zijn ze er qua kwaliteit op vooruit gegaan. Groenewegen ipv Markus is een dikke plus. Castelijns ipv Bulgac ook, Bouwman vs De Weert is natuurlijk een inkopper. Battaglin is beter dan Van der Lijke. Flens en Campenaerts lijken mij redelijk gelijkwaardig. Lammertink en Vermeulen als jonkies erbij. Alleen Roglic als vervanger van Ten Dam is een achteruitgang, want hoewel Laurens een slecht jaar had blijft het natuurlijk wel een goede renner. Roglic is vooral een vraagteken. Het enige jammere blijft dat ze geen renner hebben kunnen halen die zeker een paar zeges haalt, zoals Slagter of Danny van Poppel. Logisch, maar wel jammer

@kelderfan
Het blijft apart dat een 6e of 7e plek in de Piccolo Giro Di Lomabardia zo'n goede prestatie is dat je beeld dient te komen bij TLJ, maar bij Lammertink kom je niet verder dan een slechte wedstrijd in Poitou. Om je geheugen op te frissen: oa 4e in de ZLM voor Van Emden, Kittel, Wellens, Lampaert en nog een aantal, 1e EK u23, 2x NK u23. Ook een paar tegenvallende uitslagen, zoals op het recente WK. Geen zekerheid voor zeges, maar wel iemand die de kans verdient om beschermt te worden in de kleinere rondes die Rahimns noemt.

@tendam
Ja, maar ik denk nog niet goed genoeg om voor het eindklassement mee te doen

kelderfan

'@Wolfje
Lezen aub, want in de Piccolo Giro Di Lombardia heb ik 't over een 3.e. en 4e. plaats voor Tusveld en Hofstede {de jongens, die ik graag bij TLJ had zien komen} en een 6e. plaats voor Jan Maas een jongen van 19 jaar toch. Trouwens Bouwman reed ook mee en werd helaas 19e.
En waarom is Battaglin maar voor 1 jaar gecontracteerd?
Heb jij Lammertink, Steven in de ZLM zien rijden? PCS is niet altijd betrouwbaar, maar ik vind 't wel verfrissend.
Ik had ook liever Nederlands talent gezien; maar Danny van Poppel is helaas weggekaapt door Sky.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik plaats niemand op een voetstuk, ik zeg alleen dat Steven in dit soort rondes in de tijdritten en prologen mee moet kunnen doen om de overwinning. Dat lijkt me geen rare opmerking voor een renner die Europees kampioen onder 23 is geworden. Als hij zijn wedstrijden uitkiest en daar probeert te pieken kan hij meedoen. Ik heb het dan niet over het winnen van die rondes, maar het winnen van de etappes die tegen de klok gaan. En @kelderfan om dan 1 wedstrijd eruit te pikken vind ik een beetje flauw.

Kilco Welderman

en ook nog de hele tijd dezelfde wedstrijd. Hoe vaak ik die wel niet voorbij heb zien komen zeg...

Je moet ook een beetje vertrouwen hebben in de ploeg. Om nu al te suggereren dat er betere opties zijn dan een Koen Bouwman zonder dat de beste man ook nog maar aan zijn eerste volle seizoen bij de ploeg is begonnen vind ik toch behoorlijk voorbarig en onterecht. Ik neem aan dat de namen van Tusveld Maas en Hofstede ook wel voorbij zijn gekomen bij de ploegleiding maar dat er van die vier toch voor Bouwman is gekozen (wellicht betere testuitslagen).

Yeez

'@kelderfan ja en bouwman werd 27e in l'avenir en tusveld 35 ofzo? Kom op zo kun je door blijven gaan!

kelderfan

'@rahimns
Dat ik jongens als Tusveld en Hofstede erbij had willen hebben, betekent niet dat ik Lammertink niet zie zitten. Maar die jongen moet gewoon net als de andere neo's van dit team de tijd krijgen om te groeien naar een goed niveau.
@Kilco Welderman
Volgens mij is Jan Maas 19 jaar en ik heb toch niet gezegd, dat hij nu al gehaald moet worden. Maas is een talent om in de gaten te houden.

Laatst gewijzigd
wolfje

'@Kelderfan
3e en 4e, excuus. Blijft het apart (en inderdaad flauw) om bij de ene renner steeds de betere resultaten eruit te pikken en bij de andere renner te wijzen naar zijn mindere wedstrijden.

Laatste man

Kunnen de transfers die ze hadden moeten halen of nog moeten halen niet in het 2015 topic besproken worden..

ghostwriter

Ik denk niet dat Steven Lammertink in zijn eerste jaar in het profpeleton direct (korte) tijdritten gaat winnen. Dat gezegd hebbende zal hij ook niet geheel kansloos zijn in bepaalde tijdritten in een zwak bezette wedstrijd. Ik vraag me vooral af tot wat voor een type Steven zich zal ontwikkelen. Met zijn tijdrit kwaliteiten kan hij best wel eens een jongen voor korte rondes als de Eneco Tour worden.

mooiman

'@ laatste man

Helemaal mee eens, we moeten het nu gaan doen met/ hebben over de ploeg van 2016

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

@rahimns
Dat ik jongens als Tusveld en Hofstede erbij had willen hebben, betekent niet dat ik Lammertink niet zie zitten.

@Kelderfan waar heb ik het over Tusveld of Hofstede. Ik reageerde op jouw opmerking dat ik Steven op een voetstuk zou plaatsen. En juist dat ik aangeef dat Steven het juist in de kleinere rondes wel eens zou kunnen meestrijden om een tijdrit overwinning is juist die kans om te groeien. Deze jongen heeft specifieke kwaliteiten en dan mag je toch verwachten dat hij daarmee wel eens een uitschieter kan hebben, zeker als hij naar bepaalde wedstrijden kan toewerken.

tendam

'@kelderfan
Tusveld heeft zijn kans gehad als stagiair, heeft blijkbaar niet echt indruk gemaakt. Ze zijn bij LottoNL toch niet van de werkverschaffing?

Als ze nog een Nederlandse klimmer zochten (wat blijkbaar niet het geval is) hadden ze beter voor Ockeloen kunnen gaan.

kelderfan

Quote: @rahimns
"En vanuit de 2e lijn mannen die zouden kunnen winnen:
Enrico Battaglin
Martijn Keizer
Steven Lammertink (tijdritten)
Bert-Jan Lindeman
Primoz Roglic
Mike Teunissen"
Je plaats toch Steven Lammertink meteen als renner van de 2e. lijn {zoals door Plugge aangegeven}?
Dus dan zeg ik, dat je die jongen op een voetstuk plaatst. Of zie jij, dat anders.
Ik geef alleen aan, dat hij net als Vermeulen en Bouwman rustig moet groeien naar het beoogde niveau.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan op zijn specialiteit en met zijn kwaliteiten vind ik dat Steven idd een renner kan zijn vanuit de 2e lijn en nee dat vind ik dus niet op een voetstuk plaatsen.

ghostwriter

Hoewel ik de kans niet groot acht dat Lammertink in 2016 direct een tijdrit in het profpeleton zal winnen vind ik het niet vreemd dat rahimns zegt dat het "zou kunnen". Het laatste EK o23 haalde Lammertink een gemiddelde snelheid van 50.406 kilometer per uur over een parcours van 33.8 kilometer. In een slecht bezet deelnemersveld (qua tijdrijders) zou iemand die zo'n gemiddelde snelheid over zo'n afstand kan halen best een kans maken om te winnen.

tendam

'@ghostwriter
Dat zegt weinig, zonder kennis over het parcours of de omstandigheden. Lammertink haalde die snelheid ook op het NK, maar Kelderman reed gemiddeld 1 km/u sneller, over een veel langere afstand.

ghostwriter

'@tendam
Natuurlijk zegt het niet alles maar het zegt wel veel want zelfs over een totaal vlak parcours is zo'n gemiddelde snelheid behoorlijk hoog voor zo'n afstand. Kelderman reed inderdaad sneller maar die zou dan ook een van de top favorieten zijn in tijdritten in een zwak bezet deelnemersveld.

Laatst gewijzigd
nafnikleb

Gesink over de Ventoux:
"I’ve been asked if the Ventoux is my kind of climb but in the end it’s a hill and you need to ride up it as fast as you can. There’s also going to be a lot of finishes after descents next year and that’s where you can make differences. They’re important to see as well.”

Een heuvel dus :p.

kelderfan

'@rahimns
Ik schat in dat Campenaerts toch wel een stukkie verder is in zijn ontwikkeling als tijdrijder.
Nu Goos voorlopig niet inzetbaar is, lijkt mij, dat zij toch weer renner moeten terughalen; misschien de suggestie van:
@tendam, die kwam met Ockeloen?

tendam

'@ghostwriter
De nummers 2 t/m 6 van het NK reden ook allemaal sneller dan Lammertink, en ook allemaal over een afstand die 20 km langer was. M.a.w. het zegt echt weinig :)

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

(Video) Combinatie Tour-spelen is mogelijk volgens Robert Gesink toegevoegd aan het openingsbericht

ghostwriter

'@tendam
En van die nummers 2 t/m 6 hebben er twee (Van Emden en Dumoulin) dit jaar één of meerdere tijdritten gewonnen en hebben twee andere redelijk vaak top 10 gereden in tijdritten. Zeker met de explosiviteit van Lammertink zou hij best een kans maken om een zwak bezette korte proloog of korte tijdrit te winnen. Laten we niet vergeten dat Teunissen dit jaar een proloog won terwijl Lammertink vorig jaar (veel) sneller was in de tijdritten die zij tegen elkaar reden.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Nu Goos voorlopig niet inzetbaar is, lijkt mij, dat zij toch weer renner moeten terughalen; misschien de suggestie van:
@tendam, die kwam met Ockeloen?

@Kelderfan Plugge weet al een tijdje dat Marc nog niet inzetbaar is, daar heeft hij dus al lang rekening mee gehouden, dus laten we hier over ophouden. De selectie voor 2016 is compleet. Er komt niets meer bij.

kelderfan

'@ghostwriter
Wanneer was dat Teunissen versus Lammertink in een ITT?
@rahimns
Sorry 't kwam eruit.
Maar in feite nu 26,5 renner en dan denk ik aan 't interview met Kittel.

tendam

'@ghostwriter
Ik probeer duidelijk te maken dat je aan die snelheid vrij weinig kunt zien... aangezien de profs 20 km langer (!) reden en even snel of sneller waren. Dat hij wellicht een proloog zou kunnen winnen, wie weet, maar z'n toekomstige ploegmaat Campenaerts toont aan dat een Europees kampioen bij de beloften niet per se een uitblinker bij de profs is.

1 2 ... 5 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.