'@jessevdalen
Quote: Bouhanni is er toch wel een om rekening mee te houden.
Met straatvechter Bouhanni moet je zeker rekening houden, want behalve dat hij goed kan sprinten, slaat hij regelmatig om zich heen om vooraan te komen. Hij is niet erg populair in het sprinterspeloton.
Er was destijds in de laatste koers van 2015 tw Putte-Kapelle veel commotie om hem door de andere vnl Belgische teams.
Uiteindelijk werd hij niet door de jury uit de wedstrijd gehaald ondanks de protesten van o.a. TLJ.
Destijds was er na Bouhanni een 2e plaats voor Tom van Asbroeck.
Ik zou zeggen er is nog een appeltje met hem te schillen.
Ik heb de routekaart bekeken, maar eindigt de sprint oplopend of is er nog een heuveltje een kilometer voor de eindstreep. Wie weet hierover meer.
Volgens Victor gaat hij de trein afzetten op 1500 m. Daarna moeten Leezer, Martens en Van Winden Groenewegen in positie brengen. Hopelijk heeft Martens dan nog genoeg kracht om in 't wiel van Groenewegen te blijven om Groenewegen te beschermen. Ik ben ook benieuwd hoe dit uitpakt.
'@Kelderfan niet echt, maar de laatste kilometers waren ook enorm hectisch met enorm veel bochten. Maar Martens zette Dylan in die laatste bocht knap af in het wiel van Bouhanni. En daar bleef hij zitten tot dat deze aanging en hij vanuit zijn wiel mee sprintte. En hij had blijkbaar net nog iets meer over. De ploeg heeft het in ieder geval prima gedaan, dit smaakt naar meer.
Het appeltje is geschild (zie eerder bericht van mij).
Geweldige knappe overwinning van Groenewegen die straatvechter en topsprinter Bouhanni er met een puike en eerlijke sprint erop legde.
Ondanks het feit dat sommige ploegen grotere sprinttreintjes hadden maar er toch op het laatst niet aan te pas kwamen..
De gehele dag ook goed teamwork van deze jonge ploeg(=samenwinnen zoals TLJ altijd uitspreekt).
Hulde aan allen !
Het is goed voor het moraal van het team voor de nog komende 2 etappes w.o de zware rit morgen met finish bergop (laatste 4km 20-22%).
Hier zal het wel beslist worden wb het algemeen klassement.
En dan zondag is er weer een kans voor de jonge Groenewegen.
Ben benieuwd.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.