'@tendam @rahimns kelderman viel in de eerste etappe in de ruta del sol, niet hard want hij werd daarna 2de in de tt. Later presteerde hij ook bij de beste 5/6 renners vd koers (met contador en froome). Waar het echter mis ging was etappe 2 in de dauphine, waar hij in de laatste kilometer heel hard viel op zijn gezicht en rug. Hier is eigenlijk de neerwaartse spiraal ingezet. Daarom hoop ik dat hij dit seizoen net zo goed, en waarschijnlijk (en hopelijk) beter dan in 2014 presteert.
Goos is nog steeds bezig met revalideren. Aan het einde van afgelopen seizoen sprak hij zelf de hoop uit dit seizoen weer te kunnen rijden (hij sprak zelf over de giro, maar dat leek mij hopen tegen beter weten in). Vanuit de ploeg of medische staf zijn er volgens mij geen mededelingen gedaan over of en wanneer Goos weer kan rijden. Hoe het er nu voorstaat is niet naar buiten gebracht
Tijdens de afgelopen ploegpresentatie mocht Goos niet op de teamfoto. Een aantal hier kwamen tot de conclusie dat de meest logische verklaring hiervoor is dat Goos nu betaald wordt via een arbeidsongeschiktheidsverzekering die TLJ heeft voor haar renners. De ploegenpresentatie telt dan als arbeid, wat dus voor de verzekering niet mag. Goos zelf was verbaasd en teleurgesteld/boos hierover, de ploeg zegt dit wel gecommuniceerd te hebben
Eergisteren was de enige dag dat er sprake was van een 'sprinttrein' en dat ging volgens mij aardig, maar wel met nog meer dan voldoende ruimte voor verbetering.
Vandaag trokken ze de boel zelf in waaiers binnen de laatste tien kilometer, maar waren ze niet sterk genoeg om de uiteindelijk versnelling van Katyusha te beantwoorden en werden ze er samen met het grootste deel van de waaier afgereden in de laatste kilometer.
Morgen waarschijnlijk de tweede test voor de sprinttrein, want dat is volgens mij normaal een waaierloze rit.
Sorry ik heb niet gekeken en zie dat Moreno 9e is geworden; vandaar mijn vraag over 't treintje.
Maar ik zie, dat zij een waaier hebben getrokken en daarmee BH uit de leiderstrui hebben gereden. Met deze jonge groep en in hun eerste rondje is dat niet verkeerd. Daar worden zij alleen maar sterker van; want anders krijg direct nog de discussie om speciaal een trainer aan te stellen, die het waaierrijden met de jongens moet gaan oefenen. Morgen nog een kans om de sprinttrein {wat een verschrikkelijk woord} uit te testen.
Wat mij betreft zouden zij eerst een treintje met Groenewegen op moeten zetten en Hofland heeft m.i. met Van Asbroeck en Teunissen 2 sterke jongens of lead-outs om hem bij zijn wedstrijden te helpen in de sprint.
'@vlek
Binnen jouw context zou je zeggen op de racefiets.;)
Ik heb op youtube de laatste 5 km terug kunnen zien en wat mij opviel is, dat alles goed liep, totdat bij Teunissen en Roosen het licht uitging. Toen was 't aan Wynants en Van Emden de taak om 't gat te dichten met KAT en dat lukte niet. Daarna zag je, dat de samenwerking tussen Van Asbroeck en Hofland niet goed verliep.
De vraag is toch niet zo moeilijk te beantwoorden? Je hebt er ondertussen een tijd een mening over, dus zul je er ook genoeg over nagedacht hebben. Hoe kunnen Van Asbroeck en Teunissen met Hofland in hun wiel volgens jou het best vooraan in het peloton terecht komen, op zo'n manier dat ze Hofland vervolgens het best kunnen helpen in de sprint?
De Katusha-man laat zich nota bene vanaf de koppositie afzakken dus dat mag al geen excuus zijn.
Op 11:13 raakt de TLJ-man, volgens mij dus Van Asbroeck, het wiel van Cavendish kwijt:
https://www.youtube.com/watch?v=E4AC3iA7d44&app=desktop
Als hij daarvoor flink op kop heeft gereden dan zou dat een tactische fout zijn. Hij was toch de aangewezen laatste man voor Hofland. En op het eind nog een handaflossing willen geven slaat nergens op.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.