Modolo is inderdaad degene die vlak voor de rotonde het wiel van Cavendish moet loslaten. Van Asbroeck rijdt op dat moment met Hofland in zijn wiel voorbij Modolo.
Neemt verder niet weg dat ze eigenlijk niet in die situatie terecht hadden moeten komen. Wanneer je zo'n situatie forceert, dan moet de uiteindelijke afwerking niet afhankelijk zijn van het feit of Modolo het wiel van Cavendish kan houden.
De opstellingen voor komende week:
Algarve: Campenaerts, Gesink, Groenewegen, Lammertink, Leezer, Roglic, Vanmarcke, Van Winden
Andalucia: Kelderman, Battaglin, Kruijswijk, Keizer, Lindeman, Martens, Tjallingii
Oman: Van Asbroeck, Hofland, Wynants, Bennett, Castelijns, Roosen, Wagner, Teunissen
Vrijaf: Van Emden, Bouwman, Vermeulen, Tankink
Dit zijn dingen waar nog van geleerd kan worden. Merijn Zeeman heeft ook gezegd dat het tijd gaat kosten. Hofland moet nog wennen aan een trein en de trein aan Hofland. Het is pas de eerste wedstrijd waarin ze het in de praktijk konden testen. Dit is echt een kwestie van geduld.
Ik heb een vraag over Gesink. Geen idee waar ik hem moet stellen dus ik doe het hier maar.
Die bijnaam van Gesink 'de condor van Varsseveld'. Komt die van een reageerder van Wielerflits? Ik meen dat er jaren geleden ooit een discussie is geweest over een goede bijnaam voor Gesink en dat iemand dat noemde. Bedankt!
Als Hofland wel de laatste wagon van zijn treintje was geweest dan had hij ter hoogte van Cavendish en Kristoff aan de laatste 500 meter kunnen beginnen. Dan had hij zich wel alsnog een paar honderd meter zelf moeten positioneren om uit de wind te blijven.
Het is toch een vak apart en best mooi om te zien hoe het positioneren van een sprinter tussen 500 en 200 meter van de streep zeer bepalend is, vooral in de sterker bezette wedstrijden.
Ik wilde al vragen hoe het met de trein van Hofland was gesteld; maar ik lees nu, dat de trein in orde was, maar Hofland nog niet de oude is.
Ik ben 't zomaar eens met @jessevdalen; dat zij heel snel de kaart van Groenewegen moeten trekken voor het opzetten van een trein.
Mijn idee: Trein Groenewegen met als lead-outs Van Winden en Wagner (c), 2 tijdrijders {van Emden, Lammertink} om de trein op 1500 m. van de streep te brengen en nog 2 sterke mannen Castelijns en Leezer om de sprinter uit de wind te houden gedurende de rit.
Van Asbroeck en Hofland hebben gewoon een vaste lead-out nodig, zodat zij op elkaar ingespeeld raken.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.