Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 58 ... 405 406
kelderfan

'@rahimns
Ik denk ook, dat Zeeman het prima af kan zonder onze adviezen; maar waarom vul jij dan voor hem in, dat Van Asbroeck een lead-out is en dat Groenewegen zijn eigen trein heeft; want Zeeman heeft zelf gezegd, dat de mensen en posities in de trein nog helemaal open staan of zijn.
Wie zitten er volgens jou in de respectievelijke treintjes.

Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan maar op dit moment zijn Groenewegen en Hofland de 2 aangewezen sprinters met ieder hun eigen trein. Dus kijk naar de opstelling in Qatar en die van Valencia en je weet hoe de treintjes zijn samengesteld.

jerteg

'@kelderfan, wat verwacht jij van Van Asbroeck? Hij heeft in de Vuelta bewezen dat hij niet snel genoeg is. Hij werd daar een paar keer perfect afgezet, maar heeft het niet waargemaakt

Scotty

'@kelderfan, de leadout trein van Van Asbroeck werkt prima. Met van Emden en Wagner als eerste twee wagons, zoals je misschien wel gezien hebt in Qatar. Hofland heeft helemaal geen lokomotief nodig in zijn eigen treintje. Voordat hij die op de rails heeft, staan de klassiekers alweer voor de deur. Zeeman kan vinden wat hij wil maar hij moet Groenenwegen zeker niet onderschatten, deze man heeft meer snelheid dan een TGV als hij maar optijd instapt. Ik denk dat we de komende tijd diverse treintjes gaan zien met wisselende samenstellingen, wagons, lokomotieven alles valt vanzelf wel op z'n plek. Nu maar hopen dat iedereen is ingecheckt.

Gees

Is Van Asbroeck nu de laatste lead out geweest in Qatar, voor Hofland? Zeg dat ik me vergis en dat dat Van Emden en/of Wagner was...

kelderfan

'@rahimns
Ok op dit moment; dan ga ik met je mee, maar niet achterop de bagagedrager.
Maar in Valencia werkte het treintje nog niet naar behoren en zonder treintje had Groenewegen bijna zijn 2e. zege binnen. En als zij bij die afdaling niet allemaal bij elkaar hadden gezeten {zie valpartij}, dan had Groenewegen zijn 2e. zege binnengehaald; dus wat dat betreft ben ik met @scotty eens, dat Groenewegen best eens de TGV van TLJ kan worden. En als TLJ verstandig is, zetten zij heel snel alle ballen op Groenewegen wat het treintjesmodel betreft. {alleen zit ik de dubben of 't nu een Trix of Märklin treintje moet worden;)}
@jerteg
Ik verwacht van Van Asbroeck, dat hij dit jaar samen met Teunissen voor een betere ondersteuning gaat zorgen voor Vanmarcke in de Vlaamse klassiekers en Parijs - Roubaix en dat hij daarnaast zijn 1e. zege voor de ploeg binnenhaalt. Hij was er toch soms aardig dicht bij.
Want met de ondersteuning van Vanmarcke ging nog al eens mis en natuurlijk speelt ook de pech mee. Teunissen en Van Asbroeck hebben toch al laten zien, dat zij dat werk goed aankunnen. Wat dat betreft ben ik ook benieuwd naar de ontwikkeling van Castelijns.

Gees

Eens met Kelderfan. Groenewegen is by far de beste sprinter

S. Morgenstern

Groenwegen heeft als pure sprinter waarschijnlijk een stuk meer potentie. Je kunt je echter de vraag stellen of het zinnig is om nu na twee koersjes in februari een plan waar ze deze winter met een grote groep rond twee (en een halve) sprinter mee begonnen zijn, reeds te beperken tot een van die sprinters. Of niet, maar dan val je wat mij betreft niet serieus te nemen..

Maar in Valencia werkte het treintje nog niet naar behoren

Mwa, is dat zo? Volgens mij ging het redelijk goed. Hij zit daar na de laatste bocht op een paar honderd meter van de finish toch echt perfect in het wiel van Bouhanni en de mannen die de voorbereiding voor hun rekenen moesten nemen (wat ze een 'sprinttrein' noemen) hadden daar een heel groot aandeel aan (met name Leezer). Perfect verliep het uiteraard allemaal niet, maar dat zal zelden het geval zijn. En er valt nog van alles te verbeteren (vast ook aan de samenstellingen), maar naar behoren functioneerde de voorbereiding daar in ieder geval wel. Zeker voor dit moment.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@vlek
In de laatste rit in Valencia ging het treintje toch al vroegtijdig tegen de grond en daar had Groenewegen toch een prima kans gekregen om nog eens te scoren of heb ik wat gemist. Je zegt zelf, dat je geen liefhebber bent van sprinttreintjes of is dat ook al niet serieus te nemen. Ik denk, dat Zeeman gelijk heeft door te stellen, dat het enige tijd duurt voor je een trein goed op de rails hebt.
Daarom denk ik, dat het verstandiger is om met een trein van Groenewegen te beginnen en natuurlijk ga je kijken wie er het best in zo'n trein kunnen renderen. Maar daarnaast denk ik, dat je ook renners moet hebben, die in de Vlaamse klassiekers goed uit de voeten kunnen. En dat zijn in mijn ogen nu Vanmarcke met Van Asbroeck, Teunissen, Leezer en Wynants. Of is dat in jouw context ook niet serieus te noemen.;)

S. Morgenstern

In de laatste rit in Valencia ging het treintje toch al vroegtijdig tegen de grond en daar had Groenewegen toch een prima kans gekregen om nog eens te scoren of heb ik wat gemist.

Klopt, maar dat slaat op de tweede deel van je zin (en zonder treintje had Groenewegen bijna zijn 2e. zege binnen), niet op het deel van de zin waar ik op reageerde. Je kunt moeilijk stellen dat het 'treintje' aan zijn werk is toegekomen in die etappe van de valpartij, dus hem daar op zijn functioneren beoordelen heeft weinig zin.

Je zegt zelf, dat je geen liefhebber bent van sprinttreintjes of is dat ook al niet serieus te nemen.

Ik heb weinig met massasprint, dus in die zin ben ik ook geen liefhebber van springtreinen. Wanneer een ploeg er voor kiest om zijn sprinter met een man of twee vooraan af te zetten in het wiel van een sprinter met trein en het hem verder in de laatste kilometers zelf uit te laten zoeken, dan vind ik dat om die reden dan ook prima. Maar wanneer een ploeg er voor kiest wel werk te willen maken van een sprinttrein beoordeel ik ze liever op de uitvoering van die keuze, dan hier constant te blijven herhalen dat ik het ook prima zou vinden wanneer ze dat project overboord gooien. Windmolen bevechters hebben we hier al genoeg.

Ik denk, dat Zeeman gelijk heeft door te stellen, dat het enige tijd duurt voor je een trein goed op de rails hebt.

Ja, dat lijkt me nogal een open deur. Niet dat iedereen zich daar altijd van bewust lijkt te zijn.

Daarom denk ik, dat het verstandiger is om met een trein van Groenewegen te beginnen en natuurlijk ga je kijken wie er het best in zo’n trein kunnen renderen.

Daarom? Waarom? Ik denk dat de argumentatie die aan deze zin vooraf ging is weggevallen.

Maar daarnaast denk ik, dat je ook renners moet hebben, die in de Vlaamse klassiekers goed uit de voeten kunnen. En dat zijn in mijn ogen nu Vanmarcke met Van Asbroeck, Teunissen, Leezer en Wynants. Of is dat in jouw context ook niet serieus te noemen.

Zinnen met woorden, maar wat heeft dit met de sprinttrein te maken?

Laatst gewijzigd
ti-raleigh

'@kelderfan. Het is onzin om nu ineens alle ballen op Groenewegen te spelen. Dat alleen n.a.v. Valencia? Hofland heeft gisteren gezegd dat hij voorlopig de klassiekers laat schieten en zich volledig wil concentreren op het sprinten. Daarmee steekt hij min of meer de hand in eigen boezem, want in Qatar ging het niet goed. Dus is er werk aan de winkel. Hijzelf, maar ook de ploeg gelooft in zijn kwaliteiten. Laat ze voorlopig nog maar een paar maanden werken aan het sprinttreinproject. Met hard werken, vallen en opstaan komen de resultaten wel. Heus wel?

Wielerfan1987

Iedereen..

Vergeet niet dat ook een man als Kittel, hoe groot zijn talent ook was en is, is begonnen in de kleinste wedstrijden en ook daar in het begin niet zomaar alles won.

Ook bij in de begin tijd Skil heeft men lange tijd moeten werken aan een trein, ook die trein is diverse keren qua samenstelling en indeling gewisseld om samen naar het niveau te groeien tot het punt dat de trein met Kittel meerdere Tour etappes kon winnen.

S. Morgenstern

Daarnaast is het, ook als je denkt dat uiteindelijk alleen Groenewegen zo'n trein waard gaat zijn, waardevol om op dit moment in meerdere koersen met meerdere renners bezig te zijn met het werken aan die uiteindelijke trein.

kelderfan

'@t
Ti-Raleigh
Waarom is het onzin om de trein eerst met Groenewegen op te bouwen? Vorig seizoen was hij ook in 2 koersen de sterkste met een Roompot treintje. Toen hij naar TLJ kwam, dacht ik die moet zich eerst maar bewijzen in kleinere koersen. Na Valencia na eerst een treintjesoverwinning en na de bijna winst zonder trein in de 5e. rit denk ik, dat hij van dat treintje TLJ een succes kan maken.
Ik denk, dat Hofland eigenlijk zelf niet echt weet, wat zijn sterke punten zijn. Uit zijn reacties lees ik, dat hij zich heeft laten overhalen om in 't treintjesverhaal mee te gaan.
Mijn punt is, dat je met 2 treintjes renners gaat weghalen bij wedstrijden, waar zij veel beter zouden renderen. Dat zie je al gebeuren bij Kuurne. Je zou verwachten, dat Van Asbroeck, die daar vorig jaar 4e. is geworden en Teunissen daar gaan rijden.

S. Morgenstern

Mijn punt is, dat je met 2 treintjes renners gaat weghalen bij wedstrijden, waar zij veel beter zouden renderen.

Weet je zeker dat dat een gevolg is van het werken aan die treintjes met een grote groep renners rond een aantal mogelijke sprinters? Was het bijvoorbeeld met een volledige focus op een vaste trein voor Groenewegen niet helemaal zo geweest dat hij die in Kuurne mee zou krijgen!? De uitkomst wat betreft de wedstrijden van Van Asbroeck en Teunnissen is nu dat ze niet met hem rijden, maar dat was in jou voorstel toch hetzelfde geweest? Want Van Asbroeck en Teunissen zie jij niet als onderdelen van zijn trein, maar als mannen die alleen rond Vanmarcke moeten rijden. En Groenewegen is de meest logische kopman voor Kuurne, wanneer je in hem de beste sprinter van de ploeg ziet. Dus zouden Van Asbroeck en Teunnissen in dat geval ook alles op de dag ervoor moeten zetten.

Ik denk zelfs dat het met een wat flexibelere aanpak eerder zo zou zijn dat je Van Asbroeck of Teunissen ook gebruikt in een koers waar Groenewegen de man voor de sprint moet zijn. Kijk bijvoorbeeld naar de plannen voor Gent - Wevelgem.

Waarom is het onzin om de trein eerst met Groenewegen op te bouwen?

Waarom is het zinvol om alleen rond Groenewegen met het bouwen van die trein bezig te zijn?
Dat is de vraag, niet of het zinvol is rond hem een trein te bouwen.

Laatst gewijzigd
Janjanssen98765

Ik zie dat in dit topic nog steeds niks is veranderd :D

Borsje

Vanuit de zijlijn wil ik alleen maar melden dat Groenewegen op mij - wielerliefhebber, geen wielerkenner- veel indruk heeft gemaakt. Zoals hij daar bij de sprint, waar hij 2e werd, tot 1 mm van de dranghekken weggedrukt toch nog nog volle bak mee weet te sprinten: dat belooft toch wel wat.

ti-raleigh

'@ kelderfan Wat ik vooral óók bedoel is dat de ploeg nu duidelijke keuzes maakt. Er moet gewerkt worden aan een sprinttrein. Hofland, Groenewegen en misschien Van Asbroeck zijn de afmakers. De puzzel zal dan in de loop vh. seizoen in elkaar vallen. Aan het eind vh. seizoen weten we meer. Nu nog niet.

Wielerfan1987

Het systeem lijkt mij duidelijk.

Bij de ploeg mikt men op een Kittel-Degenkolb systeem.
Wat ik bedoel te zeggen is:

Groenewegen is sneller op een vlakke aankomst terwijl Hofland zijn kracht vooral ligt in de oplopende en hellende aankomsten, het verschil tussen Kittel en Degenkolb werd bij Giant opgevangen door te kiezen voor de sprinter die in de finale de dag en in de race in kwestie het beste tot zijn recht kwam.

Het lijkt mij het meest logisch dat de ploeg ditzelfde beoogd te doen met Groenewegen en Hofland en in mindere mate van Asbroeck.

Beide sprinters lijken daarnaast gelukkig ook talent te hebben voor het klassieker werk met pittige heuveltjes en kasseien wat ze veelzijdiger inzetbaar maakt.

achtpuntzes

ik wilde een reactie plaatsen naar aanleiding van de reacties op deze pagina, maar Wielerfan1987 heeft het hier voor mij al uitstekend verwoordt. +1 voor de beste man. :)

kelderfan

'@ti-raleigh
Dat zij een duidelijke keuze maken voor een sprinttrein lijkt mij een goede zaak, gezien de beelden uit Qatar. En dat zij voor sprinters gaan type Kittel en type Degenkolb/Greipel is eigenlijk wel logisch. Groenewegen heeft zijn rol al aardig goed ingevuld met en zonder treintje; alleen Hofland heeft duidelijk nog moeite met die rol.

Hakkie2

'@kelderfan: hoeveel rechttoe rechtaan sprints hebben Hofland en zijn trein kunnen rijden tot nu toe? En als je daarop het antwoord weet, de volgende vraag: is dat voldoende om hem en zijn trein op te beoordelen? Zelfs de Gianttrein van Kittel liep toch nog regelmatig in de soep...

kelderfan

'@Hakkie2
Dat treintjesverhaal zal hier nog wel een keer ter sprake komen en de sprinttreinen van Hofland en Groenewegen zullen ook regelmatig in de soep lopen en nu Kittel weg is bij Giant zal dat treintje ook wat vaker ontsporen. Bovendien wordt het nog leuker, omdat er nog meer teams met treintjes aan komen zetten. Sorry ik vind 't niks, als er in volle sprintfinale renners onderuit gaan, door dat treintjesgedoe.

Rahim Vlasblom
admin

Steven Kruijswijk rijdt dus Yorkshire als voorbereiding op de Giro.

kelderfan

'@rahimns
Heb ik ook gelezen en hij rijdt dan ook Catalonie en Parijs-Nice. Maar ik vind 't prima dat hij ook Yorkshire in zijn programma heeft opgenomen.
En het zal mij benieuwen, wie er met Kruijswijk de Vuelta gaat doen.
De tenoren laten wel de TA voor wat 't is en ook de Dauphine lijkt in de ban.

1 2 ... 58 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.