Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 60 ... 405 406
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Teunissen ontwikkelt zich en is zich zelf aan het ontdekken. Dat hij nu al lang mee kan in dit soort finales is prima. Maar het is een proces en hij is nog jong. Maar dat hij het talent heeft is wel duidelijk. Hopelijk kan hij in de toekomst op dit soort aankomsten gewoon mee doen om de overwinning.

mooiman

Toch heb ik wat moeite met dat in opbouw enzo. Als TLJ meer overwinningen wil dan moeten ze minder in opbouw zijn maar koersen willen winnen. En ik vrees dat de koersen naar waar ze in opbouw zijn nog veel meer concurrentie hebben. Hoe zien jullie dat?

S. Morgenstern

Ik denk dat het voor degene die nu nog uitgesproken 'in opbouw' zijn (Vanmarcke, Van Asbroeck, Gesink en Kruijswijk) een verdedigbare keuze is. Een groot deel van de renners lijkt dit jaar nu net eerder te willen scoren, dan in voorgaande jaren het geval was (sinds het Blanco-jaar). Daaronder ook 'speerpunten' als Kelderman, Hofland en Groenewegen.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@vlek
Na een prima begin met Dylan Groenewegen in Valencia had ik verwacht, dat Hofland zich in Qatar had gemengd in strijd voor een 1e.plaats., want dat zal in Oman een stuk lastiger worden/zijn. Dylan Groenewegen heeft wederom laten zien, dat hij mee kan doen; helaas door een glijpartij van een Etixx-renner kon hij de sprint vergeten.
Quote: "Hoe heb je dat vastgesteld?" Ik volg zijn blogs
Quote:" Volgens mij zitten de uitslagen die hij hier de eerste twee dagen heeft neergezet, daar namelijk wel heel dichtbij." Ik denk, dat hij beter kan, want Groenewegen heeft echt grote stappen gezet en waarom zou onze Teunissen, dat niet kunnen.
Quote:" Mocht er richting de komende koersen werkelijk nog een grote stap inzitten, dan gaat hij zelfs mijn positieve verwachtingen voorbij."
Laat je verrassen.
@jessevdalen
In 2009 was onze Hofland op een vergelijkbaar parkoers de beste van allemaal en liet o.a. Warren Barguil en Lawson Craddock achter zich en in 2014 won hij toch een mooie rit in Limburg, waar hij o.a. Colbrelli, Boem, Finetto achter zich heeft gelaten en die jongens kunnen zich aardig weren in een heuveletappe.

S. Morgenstern

@vlek
Na een prima begin met Dylan Groenewegen in Valencia had ik verwacht, dat Hofland zich in Qatar had gemengd in strijd voor een 1e.plaats., want dat zal in Oman een stuk lastiger worden/zijn. Dylan Groenewegen heeft wederom laten zien, dat hij mee kan doen; helaas door een glijpartij van een Etixx-renner kon hij de sprint vergeten.

Waar vind ik de bijsluiter?

In 2009 was onze Hofland op een vergelijkbaar parkoers de beste van allemaal

Heb je de percentages van die aankomst?

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@mooiman
Dat gevoel heb ik ook een beetje. Dat zich verbergen achter de opbouw, vindt ik erg mager. Want volgens mij is het grootste gedeelte van het peloton in de opbouwende fase.
Robert Gesink zegt dit; Quote:"1st race of 2016 done, hectic final in #VoltaAlgarve. Worked for our sprinters today. No GC ambitions for me. Tomorrow: Hard stage!" Op deze manier win je natuurlijk geen races.
Kelderman en Kruijswijk hebben gelukkig blij met de eerste koersdag en kijken uit naar morgen.
Ook Groenewegen, Campenaerts en Teunissen denken daar anders over gezien hun prestaties en uitlatingen.
@rahimns
Wat betreft de sprinttrein van Groenewegen lijkt Leezer wel een hele goede kandidaat. Zeker als de aankomst wat moeilijker is.

kelderfan

'@vlek
Waar heb jij een bijsluiter voor nodig?

S. Morgenstern

Om te kunnen achterhalen op welke manier het punt dat je wil maken uit die zinnen te halen zou zijn..

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan wil je nu stoppen om met een uitslag van een juniorenkoers uit 2009 (Moreno was toen 17) je gelijk te halen. Hoe weet je wat voor parcours dat was. Het is geen computerspelletje. Behaalde resultaten uit het verleden ... enz enz enz. Hofland had vandaag geen schijn van kans, en als je daar even over nadenkt dan besef je dat zelf ook wel.

Verder is dit Gesink zijn eerste wedstrijd van het seizoen en hij is net begonnen met zijn opbouw richting zijn eerste piekmoment en dat is niet hier. Morgen gaat hij zich wel testen en voluit die laatste klim op. Maar verwacht hier nog geen wonderen van hem.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@rahimns
Het rondje in Limburg was toch niet in zijn juniorenjaren. Er wordt hier voortdurend gewezen op resultaten uit 't verleden; dus omdat ik het verleden aanhaal is het een computerspel geworden. Ha, ha!
Gesink is net zo lang in training als Kelderman en Kruijswijk of heb ik iets gemist.
Dat hij eerst wil testen hoe hij er voor staat is te begrijpen, want ook Tom Dumoulin is nog niet tevreden met zijn vorm en hoopt die vorm te verbeteren door wedstrijdritme.

S. Morgenstern

Er wordt hier voortdurend gewezen op resultaten uit ’t verleden

Misschien gaat het om de relevantie van de aangehaalde uitslagen voor de huidige koersen? Wat dat betreft valt er gewoon nog veel te leren. Een groepssprint van een man of veertig in een koers met twee WT-ploegen aan de start, is voor een sprinter namelijk moeilijk als referentie te beschouwen voor een aankomst op een klim in een koers met een waaier aan renners die toptien hebben gereden in een grote ronde.

Maar laten we het anders weer over de vijfde rit in Tirreno-Adriatico hebben.....

Laatst gewijzigd
Yeez

Kan iemand @kelderfan verbannen hier? Man man man soms denk ik dat er een pinda bovenin zit ipv hersenen. Zo te zien ben je een te fanatieke tlj fan die allemaal succes wil zien, zonder dat je daar realistisch naar kijkt. Gesink (kruijswijk en vanmarcke trouwens ook) hebben hun piek later liggen. Als Gesink zegt ik heb geen klassements ambities, maar ga morgen volle bak, dan wil dat zeggen dat hij er nog niet veel van verwacht maar zich positief laat verrassen dmv zo hard mogelijk te gaan rijden.

Soms vraag ik me wel eens af of je wielrennen wel echt kijkt, of je opent alleen maar de procyclingstats app/website...

kelderfan

Dat hebben wij lang niet meer gezien 2e. Hofland en 4e. Teunissen.

achtpuntzes

'@ Kelderfan:
'wij'? jullie zijn met meerderen? of heb je een gespleten persoonlijkheid?
netjes van Hofland en Teunissen, maar heeft Mike nu de sprint aangetrokken voor Moreno of hebben ze allebei meegesprint?

Yeez

Ik weet niet, misschien dat hofland op 150m uit het wiel kwam en teunissen vol door is gereden. Denk sws dat er weinig tegen kristoff te doen is.

kelderfan

'@vlek
Die rit in de TA met Laurens Ten Dam, die natuurlijk ook pas later zijn realistische piek heeft, met een mooie 64e. plaats op 15:07 van winnaar Quintana en Bauke Mollema. Die mis ik nog steeds als fanatieke TLJ volger. Oh man oh ban.;)
Maar in de TA 2016 rit 4 naar Foligno en rit 3 naar Montaldo di Castro lijken mij een uitdaging voor Hofland en hopelijk krijgt Teunissen dan ook de kans op om in deze ronde sterker te worden.

Chrys

Teunissen gaat lekker zo! Hoop dat hij in de Strade Bianche mag starten om te zien hoe ver hij daar kan komen.

Netraam

Strade Bianche lijkt me niet waar Teunissen het van moet hebben, te zwaar. Omloop en Kuurne etc. daarentegen

kelderfan

Waarom niet Teunissen de Strade Bianche laten rijden in voorbereiding op de TA. In het heuvel rijden wordt hij steeds beter en het stenenwerk ligt hem ook wel. Vorig jaar moest Vanmarcke het met De Weert, Martens, Flens en Wagner doen.

Laatst gewijzigd
Netraam

'@kelderfan
En dit jaar rijdt bv. Gesink ook.
Vergelijk het met Vlaanderen, maar dan met een finish bergop: sommige heuvelrijders komen er goed tot hun recht en ook de sterkere en beter klimmende klassiekerrenners, maar echt vergelijkbaar zal het nooit zijn.
Teunissen zou als knecht best wel eens zijn ding kunnen doen, maar ik betwijfel of hij als knecht meer waarde heeft dan bijvoorbeeld een Martens, Wagner of Wynants in deze koers.

kelderfan

'@Netraam
Het was toch niet verkeerd, wat Vanmarcke {toch geen finish bergop man} deed met zijn 4e. plaats en ik vind ook dat dit werk prima is voor jongens als Martens, Lindeman en Campenaerts, maar daarom kan dit rondje toch een goede leerschool/moment zijn voor Teunissen. Want kan Gesink in de Strade Bianche ook tot een 4e. plek of beter geraken. Ik denk, dat de TA een betere voorbereiding is voor Gesink, wat zijn plannen betreft.

Netraam

'@kelderfan
Gesink is al confirmed (meende ik), dus die start sowieso.
Vanmarcke is natuurlijk geen klimmer, maar wel iemand die redelijk een heuvel over komt (kijk bijvoorbeeld ook naar Montréal en Quebec). Teunissen lijkt me veel minder iemand die op z'n kracht en inhoud ver kan geraken in de Strade Bianche. Dan kan het wel een leermoment zijn, maar ik denk dat het handiger is als Teunissen vooral leermomenten opdoet waar hij later ook echt iets aan heeft.

Yeez

Kelderman leek vandaag scherp, zat in het groepje van 15/20 man wat weg reed in de afdaling, later sloten battaglin en kruijswijk met een grotere groep aan. Battaglin 9de geworden.

jvh93

Kelderman leek d'r inderdaad heel relaxed en attent bij t zitten. Goed om te zien dat hij al zo scherp is aan t begin van zijn seizoen

jvh93

Nog 4 km in algarve en gesink op kop in een groepje van 4 dus ook gesink is scherp

1 2 ... 60 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.