Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 64 ... 405 406
jvh93

'@hakkie2 dat heb ik zeker door en ik denk ook zeker dat hofland het kan, ik maak me alleen een beetje zorgen over de manier waarop hij nu over heuvels heengaat enzo. Het lijkt me toch van essentieel belang dat hij een heuveltje goed kan verteren want in de tour zal hij de massasprint nog zeker niet winnen

S. Morgenstern

De eerste rit was hij nog een van de eerste sprinters na de heuveltjes in de finale. Volgens mij is dat helemaal niet waar zijn Tourdeelname vanaf gaat hangen.

jvh93

Nja we gaan het zien, ik wacht in spanning af. In Spanje rijden ze trouwens nog heel erg sterk mee met 5 man, positieve hoop op een mooi resultaat voor kelderman vandaag

Hermannmg

Helaas van Kelderman vandaag. Niet dat ik het had verwacht maar toch. Vinden jullie niet dat hij de lat en de verwachtingen wat te hoog legt voorzig zelf. In dit deelnemersveld en na het seizoen van vorigjaar vondt ik zijn uitspraken om voor de eindzege tegaan wat te optimistisch.

tendam

'@hermannmg
Hij stond 2e op 2 seconden, dan mag je wel de ambitie uitspreken om voor de zege te gaan... het lijkt erop dat de 12-jarigen of degenen met het brein van een 12-jarige weer de overhand nemen op deze site.

S. Morgenstern

Ik sta nu tweede in het algemeen klassement op slechts twee seconden achterstand, dus ik ga morgen voor de winst. Als ik me aan het einde van de rit nog goed voel, zal ik alles of niets gaan spelen om het klassement te winnen.

Dit vond ik na gisteren geen vreemde uitspraak. Vandaag is daar weinig aan veranderd.

Hij had ook van te voren kunnen zeggen, dat hij waarschijnlijk realistisch gezien aan het eind van de rit van vandaag niet goed genoeg zou zijn om voor de eindoverwinning te gaan. Dat realisme kan hij volgens mij echter beter aan zijn supporters/volgers overlaten. Zelf geloven in zijn eigen kracht lijkt me namelijk vruchtbaarder en de bijbehorende ambitie uitspreken lijkt me daarom geen probleem. Het verschil tussen een uitgesproken ambitie en de uitkomst van een koers op een gezonde manier verwerken is vervolgens weer aan die supporters/volgers.

Laatst gewijzigd
Wielerfan1987

Het is jammer dat Wilco het niet waar kon maken vandaag.

Hij is gewoon op waarde geklopt, jammer maar helaas.

wolfje

Hermannmg
Ik begin mij vooral af te vragen of Kelderman uberhaupt wel zo'n goede klimmer is als we denken. Misschien is hij toch meer een type Wellens (maar dan met een betere tijdrit) en geen type Gesink. Ik denk dat hij in rondes van een week met tijdrit echt tot de wereldtop kan gaan horen, in de grote rondes betwijfel ik of hij echt die potentie heeft. De 7e plek in de Giro gaf wel dat vermoeden, maar daarna heeft hij dat erg weinig kunnen bevestigen

Hermannmg

'@wolfje Ben het met je eens! Denk dat Kelderman's top ligt bij Eneco tour winnen. Maar hij lijkt er zelf duidelijk anders over te denken refererend aan zijn uitspraken van gisteren.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Zullen we nog even afwachten hoe de rest van het voorjaar loopt. Het is zijn eerste koers van het jaar waar bijna al de anderen in de top 10 al wat koers(jes) in de benen hadden. Hij wist van te voren ook niet hoe goed hij al zou zijn tov de rest en het is niet dat hij hier al moest pieken. Als je in dit veld 4e wordt doe je het echt niet slecht. Om hem nu al af te schrijven als klassementsrenner is wel heel erg vroeg (wanneer heb ik dat vaker gezegd)

kelderfan

Ik denk daar ook duidelijk anders over. Kelderman is met zijn eerste rondje bezig en de ITT zit goed, maar hij heeft net als Tom Dumoulin nog wat te doen.
En als je op de voorlaatste dag 2e. staat, dan is mijn verwachting groot of te. Dus er is nog werk aan de winkel voor de volgende afspraak Parijs - Nice.
Ik denk wel, als ik Mollema zie en hij zou bij Trek moeten vertrekken, dan roep ik als Fan van Mollema, die moet zo snel mogelijk weer terugkomen naar TLJ.
Nu Oman is afgelopen denk ik wel, dat Hofland nog niet klaar is voor zo'n zware koers.

Hermannmg

'@tendam Je opmerking over een "12 jarige brein" vindt ik behoorlijk kinderachtig, een meningsverschil zo "oplossen" vindt ik niet echt getuigen van een geniaal brein .

Gees

'het lijkt erop dat de 12-jarigen of degenen met het brein van een 12-jarige weer de overhand nemen op deze site.'

manman, wat een dedain. Wat een minachting

tendam

'@gees, hermannmg
Dit soort opmerkingen als er een keer niet aan de verwachtingen wordt voldaan vind ik erg kinderachtig. En dat is nu ineens weer veel te lezen. Vandaar. Maar goed, mijn excuses, ieder z'n mening.

Laatst gewijzigd
mooiman

En toch, de balans van deze week voor TLJ opmakend: net niet
Wachten op nieuwe ronde/ nieuwe kansen. Ben benieuwd naar wanneer en waar de 2e komt. Concurrentie is altijd en overal fors. Daarom elke kans grijpen die zich voordoet.

wolfje

'@rahimns
Ik denk dat niet alleen door dit rondje, maar het is meer een algemene inschatting.

Retro Lex

Roglic pakt 5e plek in AK. (Tot voor kort nog nooit van die man gehoord. )

Het echte seizoen moet nog beginnen. Ik heb wel vertrouwen in TLJ. Net niet in voorbereidingskoersen is prima.
Als ze er maar staan als het echte werk begint. Ze hebben de griep epidemie overleeft dit jaar dat scheelt al heel wat !

Gees

Mss was mijn reactie naar jou een beetje overdreven dan, Tendam. Ik ken je verder ook niet. Sorry.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@wolfje vorig jaar was slecht, vooral door een val vroeg in het seizoen en daarna nog eens in de tour. Daardoor had hij vooral veel last van zijn rug. Daarvoor heeft hij toch prima dingen laten zien, juist ook in de grote rondes. Dan is het toch vreemd om een 24-jarige nu al af te schrijven als klassementsrenner.

Je hebt natuurlijk recht op je mening, maar ik vraag me gewoon af waarop je het baseert. Want je vergelijkt hem met Wellens, die juist in het hooggebergte nog niet heeft laten zien dat hij daar met de beste mee kan, terwijl Kelderman dat juist wel al heeft gedaan. Ik bedoel ze zijn beide even oud en als je hun prestaties met elkaar vergelijkt geeft het juist toch een totaal ander beeld. Waar Kelderman meer een klimmer is, met een prima tijdrit.. is Wellens juist meer de renner van de punch en het heuvelwerk. Ik zie totaal geen vergelijking tussen de 2.

Laatst gewijzigd
Wielerfan1987

Als we Kelderman zijn huidige prestatie en vorm afzetten tegen waar hij vorig jaar op dit moment stond staat hij er nu toch wel al beter voor ondanks het uitblijven van de gehoopte overwinning.

Met ook Bennett die een stap gezet lijkt te hebben, en ook Roglic die zijn eerste seizoen WT verdienstelijk aanvangt denk ik dat we niet mogen klagen.

tendam

'@wielerfan1987
Kelderman reed vorig jaar in de Ruta del Sol ongeveer op hetzelfde niveau... daar kun je dus weinig uit concluderen.

kelderfan

Wat mij meer zorgen baart is, dat Gesink nog niet zover is. Want hij laat zich in de voorgaande rit op achterstand rijden met Campenaerts en dat met rede om zich te sparen voor de laatste rit, dan is het nog goed te noemen. Hij heeft nog wat te doen om weer op zijn niveau te komen.

Retro Lex

'@ Rahimns
De overeenkomst tussen beide renners.
Beide zijn nog jong
Beide hebben echt wel talent.
Je analyse over hun klopt wel.

S. Morgenstern

Gesink wil er dit voorjaar twee weken later staan, dan in voorgaande jaren het plan was (Catalunya i.p.v. Tirreno). Zijn eerste 'test' eerder deze week was in dat licht misschien wel boven verwachting, over vandaag conclusies trekken zonder koersverslag is wat lastig. Weten we of hij met alleen maar volgen in het wiel van andere deze uitslag heeft gereden of heeft hij een poging gedaan aan de voet van de klim of eerder in de rit en heeft hij vervolgens gewerkt voor Roglic?

xistnc

Contador rijdt 20s weg van de nummer 2. Daarachter staan 14 renners binnen 20s. Op een steile aankomst als Malhao is dat een kwestie van een paar meter er tussen. Als je ziet dat winst er niet inzit en hij heeft wellicht wat gewerkt voor Roglic, tja, wat zegt dat dan zo'n 14e plek?

1 2 ... 64 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.