Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 65 ... 405 406
Wielerfan1987

4e algemeen tegenover 19e algemeen.

Ok, het startveld vorig jaar was iets sterker dan deze editie, maar hij eindigde toen achter mannen die hij op zijn beurt nu weer achter zich laat.
Ik vind dat hij er wel degelijk nu beter voor staat.

S. Morgenstern

Kelderman is dit jaar inderdaad niet gevallen in de eerste rit in lijn. Verder is zijn niveau vergelijkbaar met dat van vorig jaar op dit moment.

wolfje

'@Rahimns
Het is een inschatting, niet gebaseerd op uitgebreide analyse. Bij mij valt hij elke tijdrit weer op, qua klimmen kan ik mij veel minder herrineren. Vaak kan hij best aanhaken bij de tweede of derde groep, maar echt een topklimmer zie ik er gewoon niet in. In kleine ronden met een tijdrit kan hij het verschil maken, echt voor winst meedoen

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Wolfje dan zou ik wat beelden uit zijn 2 Giro optredens er eens bij pakken. Of het een topklimmer wordt dat zal nog moeten blijken, maar hij is nu al meer klimmer dan bijv. Wellens. Hij was vandaag de jongste renner in de top 10 en had nog geen wedstrijdkilometers in de benen. Ik denk echt dat je hem onderschat.

jerteg

Sommige mensen overschatten Kelderman en sommige onderschatten hem. Ik zie hem in de Tour (zonder pech) wel voor plek 5-10 meedoen.

Netraam

Vergeet die ene rit in de Dauphiné niet waar Kelderman als enige Froome en Contador kon volgen

tendam

'@netraam
Dat is wel echt de enige keer dat hij het de top lastig kon maken. Die top kwam toen net van hoogtestage, terwijl Kelderman de Giro in de benen had. In de etappes erna was het ook gelijk afgelopen voor Kelderman.

@wielerfan1987
Hij liep toen ergens onnodig tijdverlies op, maar qua niveau was hij vergelijkbaar.

Janjanssen98765

'@tendam

Volgens mij was Kelderman in de laatste rit toen de beste renner die niet in de vroege vlucht meezat, reed toen iedereen los inclusief Contador.

Hakkie2

Kelderman kwam toen uit de Giro. Dus dat is geen vergelijk. Ik denk ook dat Kelderman zich dit voorjaar moet bewijzen om hem echt het kopmanschap in de Tour te kunnen geven. Voorlopig is hij teveel een vraagteken om de ploeg in de belangrijkste koers in het jaar aan op te hangen, wat mij betreft.

Rhohan

Ik blijf erbij dat Kelderman meer een alleskunner is, dan een echte klimmer. Dat kwam ook altijd naar voren in de jeugd. De echte Nederlandse klimmers op dit moment zijn toch Mollema, Poels en Kruijswijk. Kruijswijk heeft nooit echt kunnen rijden met een sterke ploeg die voor hem reed en heeft juist wel bewezen dat hij een zeer hoog niveau kan halen. Als hij toch eens een hele etappe gewoon zijn krachten kan sparen.

Hakkie2

'@Rhohan: je vergeet een nummer 6 van de afgelopen Tour bij de echte klimmers... Maar ik ben het wel met je eens dat Kelderman zich nog moet bewijzen als klimmer.

kelderfan

Nummer 6 van de afgelopen Tour de France is ook nog niet op dreef en volgens mij heeft Kelderman ook in het verleden laten zien, dat hij wel degelijk goed kan klimmen. Ik kan mij nog herinneren, dat hij met Evans in gevecht was op een lange klim in de Tour of Utah 2014.
En om de TdF te winnen moet je ook kunnen tijdrijden. Ik denk, dat Kelderman na een "rot jaar" weer toe is aan de volgende stap omhoog.

Yeez

'@kelderfan ben het zo waar met je eens over kelderman ;). Alleen denk ik dat gesink wel degelijk goed is begonnen aan het seizoen. Dat hij 40sec verliest op contador en 20 op derest is meer vanwege de korte, steile klim (wat hem niet zo goed ligt). Bovendien is hij aan het begin van zijn opbouw.

S. Morgenstern

Tour of Utah 2014

Jij stelt in ieder geval nooit teleur, daar kunnen die wielrenners nog wat van leren..

F4L

'@ Rhohan, ik ben het wel eens met je lijstje met een kleine kanttekening. Het is niet nodig om een hele ploeg rondom Kruijswijk te bouwen, tenzij het een grote ronde is. Zijn grote kracht is namelijk dat hij een uitstekend herstelvermogen heeft en vooral aan het eind van een grote ronde nog sterk is.

Skedel

Deze Giro krijgt hij dan eindelijk wat goede (meester) knechten mee zoals het er nu naar uit ziet, als hij roglic dan nog kan bijhouden;)

kelderfan

Teunissen heeft ook tipje van de sluier opgelicht. Na de Omloop staat hij ook in de voorselectie van de Strade Bianche en de Tirreno Adriatico. Dus Forza Mike.

tendam

'@rhohan
Als Mollema een echte klimmer is dan is Gesink het ook. Qua stijl vind ik Poels en Kruijswijk de rasklimmers van Nederland.

@f4l
Kruijswijk reed de Giro in feite grotendeels alleen... en dan ook nog eens veel in de aanval vanwege z'n tijdverlies in de eerste week (dat misschien ook kwam omdat hij geen ploeg had). Dat herstelvermogen is inderdaad geweldig, maar bij hem was het beste er op een gegeven moment ook wel vanaf, en dat zou met een ploeg om zich heen wel eens anders kunnen zijn.

S. Morgenstern

Maar buiten de grote rondes is het inderdaad maar de vraag of het het waard is een ploeg rond hem neer te zetten. Rasklimmer of niet, meer dan genoeg 'gemaakte klimmers' die daar bergop een stuk beter uit de voeten kunnen.

Laatst gewijzigd
LutsenkoFan

Zelf vind ik alleen Poels en Gesink echte klimmers. Je moet explosiviteit hebben vind ik, niet zoals Valverde maar een Quintana heeft ook niet de rapste demarrage maar een Kelderman, Kruijswijk of Dumoulin in hetzelfde doen, zouden hem niet kunnen volgen.

Poels is eigenlijk de beste klimmer alleen de vorm vasthouden kan hij niet. Volgend jaar zie ik hem het liefst naar een andere ploeg gaan, Katusha misschien? Daar is meer vrijheid en dadelijk geen kopman meer, Zakarin zie ik het ook niet doen.

Gesink daarentegen heeft het ongeluk dat hij niet heel mager is gebouwd en best groot is. Poels is ook lang maar wel flinterdun, misschien dat een te laag percentage aan vet hem te onregelmatig laat koersen? Laag is goed, maar te laag niet.

De enige Nederlander die ik binnen 10 jaar op het podium zie rijden is daarentegen wel Dumoulin, dan moet er wel een tijdrit in zitten van 50km.

Wielerfan1987

Ik vind het nog allemaal een beetje koffiedik kijken voorlopig.
Op basis van wat Kelderman in 2014 liet zien staat hij al op een vergelijkbaar niveau als Kruijswijk, alleen kunnen we dat nu niet verifieren omdat ze allebei nog in opbouw zijn.
Op welk niveau ze acteren kan pas geconcludeerd worden na de Tour als zij allebei de grote ronde hebben gereden waar hun seizoensfocus op ligt.
Pas dan kunnen we zeggen wie van de twee de betere is.

jvh93

Ik denk dat er door iedereen (waaronder mijzelf) iets teveel verwacht wordt van de Nederlandse renners. Natuurlijk hopen we allemaal op een nieuwe joop zoetemelk maar als je kijkt naar de hoeveelheid Nederlandse overwinningen afgelopen jaren mogen we al hartstikke trots zijn op de renners die we nu hebben.

Wielerfan1987

'@jvh,

We moeten ook trots zijn op onze renners.
Het is van heel lang geleden (van rond mijn geboortejaar 1987) dat wij als Nederland zoveel profwielrenners hadden waardoor ook noemenswaardig gepresteerd en gewonnen werd.

Toen ik begon met het volgen van wielrennen moesten we het hebben van Dekker en Boogerd en een enkele gelukstreffer van iemand anders dan die twee.
Ik kan mij althans niets anders herinneren

tendam

Zelf vind ik alleen Poels en Gesink echte klimmers. Je moet explosiviteit hebben vind ik, niet zoals Valverde maar een Quintana heeft ook niet de rapste demarrage maar een Kelderman, Kruijswijk of Dumoulin in hetzelfde doen, zouden hem niet kunnen volgen.

Wat zeg je nou eigenlijk? Wie kan wie niet volgen?

jvh93

in de tijd dat ik begon met het volgen van wielrenner hadden we inderdaad erik dekker en michael boogerd, maar ik was met name fan van het rabobank team destijds. als mentjov met de beste meeging. dat groepsgevoel dat je ook hebt als het Nederlands elftal speelt. en dat is TLJ voor mij, het voelt als thuis, alsof je onderdeel bent van een groep. En dat is wat je fan maakt. En dit heb ik niet alleen voor TLJ, maar ook bij de andere Nederlandse wielrenners. Zoals in elke sport ben je blij als een Nederlander het goed doet, of een Nederlands team weet te winnen. Het gaat om het groepsgevoel en dat gevoel hebben TLJ en de andere Nederlandse renners mij gegeven. Het maakt mij niet uit of de volgende zoetemelk erbij zit, of dat de klimcapaciteiten van Kelderman beter zijn dan die van Dumoulin. We moeten trots zijn op wat deze jongens presteren en hopen dat ze elkaar tot het uiterste kunnen drijven om nog beter te worden en het op kunnen nemen tegen de wereldtop. Go team Nederland!

Laatst gewijzigd
1 2 ... 65 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.