Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 66 ... 405 406
achtpuntzes

'@ jhv93:
zo was het bij mij ook jaren geleden, maar ik ben in de loop der tijd een stuk neutraler naar het wielrennen gaan kijken. Nederlands succes is leuk, maar een boeiende koers vind ik belangrijker. Nederlandse ploegen hebben licht mijn voorkeur, maar zeker niet meer zo als dat vroeger het geval was.

Wielerfan1987

Bouwman postte vandeweek een foto vanaf El Teide, die lijkt me op hoogtestage voor zijn volgende wedstrijden.
Benieuwd waar hij zal starten.

Yeez

Line-up strade:
Gesink
battaglin
Roglic
Leezer
Lindeman
Roosen
Teunissen
van asbroeck

Sterke selectie met teunissen, battaglin en gesink als speerpunten? Roosen roglic en lindeman moeten btw hier ook wel wat kunnen.

kelderfan

Van Teunissen had ik al gelezen, dat hij in de Strade Bianche zal starten, maar dat Timo Roosen daarvoor geselecteerd is, dan heeft hij toch ook reuze stappen gezet binnen de ploeg. Na de Omloop nu ook de Strade. Wat volgt?
Ik ben benieuwd naar Roglic en Battaglin in deze kraker. Kunnen zij de 4e. plaats van Vanmarcke evenaren of verbeteren.
Maar Leezer staat ook gemeld bij de Driedaagse van West-Vlaanderen. #druk programma

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Meest actuele selectie voor West-Vlaanderen is volgens mij zonder Leezer:
Groenewegen, Van Winden, Wagner, Wynants, Keizer, Lammertink, Bouwman en Castelijns.

Laatst gewijzigd
veld

Van wat ik tot nu toe gehoord en gezien heb denk ik dat Roglic te veel(lichtgewicht zijnde) klimmer is om in de Strade een goede uitslag
te kunnen rijden.Ik denk overigens wel dat hij de beste buitenlandse aankoop is ( naar prijs/prestatie) van TLJ sinds jaren. Ik verwacht
wel wat van hem in het echte klimwerk.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan rustig maar... waar moet die jongen anders koersen. Zo bijzonder is het nou ook weer niet.

Wielerfan1987

Roosen is net als Teunissen een jongen die de heuvels goed aan kan en in principe ook enigszins goed kan aankomen dus in dat opzicht geen verrassingen.

Van Lindeman zou ik niet direct teveel verwachten in de Strade, gezien zijn uitslagen tot nu toe dit nog jonge seizoen denk ik dat hij echt nog aan het begin van zijn opbouw zit.

Ik denk ook dat Lindeman zijn programma zo is ingedeeld dat hij tegelijk met Gesink zal gaan pieken in Catalunya en de waalse klassiekers.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@rahimns
Ik ben rustig hoor. Maar in zijn 2e. jaar als 10-lid De Omloop en daarna de Strade Bianche vind ik voor Timo Roosen toch een mooie stap voorwaarts in zijn ontwikkeling.
Maar wat Wielerfan zegt, dat hij het heuvelwerk goed aankan, ben ik helemaal mee eens.
@vlek; bedankt voor de update.

Wielerfan1987

'@kelderfan,
persoonlijk hoop ik ook dat hij wellicht Milaan San Remo mag rijden, puur om ook eens zo'n klassieker van +/-300 kilometer te rijden.

Ik zie in Timo een renner als Tankink.
Timo is bijzonder veelzijdig en kan op vrijwel alle parcoursen goed meekomen, echt een jongen die van meerwaarde is voor de ploeg.

Verder hoop ik Hofland en Groenewegen ook komende jaren eens in de Strade te zien, het lijkt mij voor beiden wel een wedstrijd waar ze mee moeten kunnen doen voor de winst in de toekomst.

Laatst gewijzigd
tendam

'@veld
Er zijn genoeg klimmers die in Strade Bianche een goede uitslag rijden, dat maakt het ook een leuke koers: zowel Cancellara als de klimmers kunnen er uit de voeten. Maar Roglic heeft nog niet zulke goede stuurmanskunsten, dat lijkt me eerder het probleem te worden.

S. Morgenstern

Roosen reed vorig jaar Catalunya, Baskenland, Amstel, Vuelta (!) en Lombardije. Ik begrijp niet helemaal waarom een opstelling in Strade nu meteen een stap voorwaarts zou zijn? Het is wel interessant dat hij zichzelf mag ontwikkelen in het Vlaamse werk en wat dat betreft is de selectie voor Omloop een duidelijk voorbeeld van die ingeslagen weg. Niet per definitie een stap voorwaarts, maar wel een interessante ontwikkeling om te volgen. Waar hij in het sterk bezette heuvelwerk op WT-niveau waarschijnlijk snel een 'eeuwige' knecht zou worden, heeft hij hierin mogelijk meer kansen om door te groeien tot een subtopper.

Laatst gewijzigd
Kilco Welderman

Waarom rijdt vanmarcke niet in het openings weekend?

S. Morgenstern

Wil later pieken. Blijkbaar gaat dat volgens vele niet samen met het rijden van het openingsweekend. Deelnemersveld leidt steeds meer onder die aanname bij de ploegen.

Scotty

'@vlek, op basis van vorig jaar ook niet zo gek, toch? (of was het het jaar daarvoor?)

edit, even naar de uitslagen gekeken, daar haal ik het zo niet uit. Maar ik meen mij te herinneren dat hij een jaar had waarin hij echt veel te sterk was (op alles en iedereen reageerde etc.), tot RvV en P-R eigenlijk.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Niet te vroeg in vorm willen zijn inderdaad niet, maar of dat werkelijk hand in hand moet gaan met afwezigheid in het openingsweekend?

kelderfan

'@Wielerfan 1987
Dat zou zeker een goede stap voor Timo zijn om Milaan - San Remo te rijden; ik denk eerder aan de TA met Teunissen en Van Asbroeck.
Maar @vlek heeft gelijk, dat hij vorig jaar o.a. de Catalunya, Pays Vasco, AG en Vuelta heeft gereden met verdienstelijke 14e. plaats in Piemonte.
Hij is aardig veelzijdig. Ik dacht eerder aan een 2e. Tjallingii.

Scotty

Misschien een soort van zelfbescherming. Vanmarcke lijkt me wel zo'n renner die als ie meedoet in het openingsweekend, dan toch ook voor de knikkers wil koersen.

tendam

Ik vind het wel leuk eigenlijk, die ploeg zonder Vanmarcke in de Omloop. Anders is het toch alle ballen op Vanmarcke, nu kunnen types als Teunissen en Roosen een beetje uitvinden wat ze daar kunnen.

Een uitslag zullen ze niet zo snel rijden, dus in die zin zal de kritiek dan wel weer niet mals zijn ;)

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Vanmarcke wilt ook nog de AGR rijden dit jaar, dus kan ik me voorstellen dat je iets later wilt pieken. Het is niet dat hij verder niets doet natuurlijk. Ook nog Parijs-Nice en Milaan-Sanremo. Hij rijdt best wel een pittig programma.

S. Morgenstern

Goed punt. Grote kans dat hij in de weken ervoor alsnog meer zou doen dan de bedoeling was.

Ik vind het wel leuk eigenlijk, die ploeg zonder Vanmarcke in de Omloop. Anders is het toch alle ballen op Vanmarcke, nu kunnen types als Teunissen en Roosen een beetje uitvinden wat ze daar kunnen.

Eens. Als volger van dat soort jongens vind ik het ook een interessante selectie.

Laatst gewijzigd
Fanny

'@Wielerfan
Quote: Bouwman postte van de week een foto vanaf El Teide, die lijkt me op hoogtestage voor zijn volgende wedstrijden.
Benieuwd waar hij zal starten.

Zal waarschijnlijk voor de Volta Catalunya zijn.

Wielerfan1987

'@Fanny,

Hij zal niet starten in Tirreno of Parijs-Nice denk je?

LutsenkoFan

'@Scotty

Vorig jaar denk ik dat je bedoelde. In de RVV reed hij lek (?) en probeerde toen van het 2e groepje naar het 1e te rijden op de volgende klim. Maar op de top zat ie kapot.

In de omloop was hij beresterk en had hij ook 2x lek op cruciale momenten. En toch nog bijna teruggekomen.. Sep in topvorm is bijna niet te stoppen maar dan moet hij het niet als vorig jaar doen. Hij doet het iig anders.

Stijnveldrijder

Weet iemand of Primoz Roglic de giro, de tour of de Vuelta rijd.

1 2 ... 66 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.