Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 67 ... 405 406
jerteg

Giro denk ik

Stijnveldrijder

Merci ik hoop dat hij voor het klassement rijd.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

In principe rijdt hij daar in dienst voor Kruijswijk. Hij komt net over van een continentale ploeg en heeft nog nooit een ronde gereden van 3 weken. Lijkt me iets teveel gevraagd om dan meteen een klassement te rijden.

Fanny

'@Wielerfan1987
Quote: Bouwman postte van de week een foto vanaf El Teide, die lijkt me op hoogtestage voor zijn volgende wedstrijden.
Benieuwd waar hij zal starten.
Quote: Hij zal niet starten in Tirreno of Parijs-Nice denk je?

Bouwman zal denk ik als jonge renner niet starten in de Tirreno of Parijs-Nice.
Hij zal eerst wel een kleine ronde gaan rijden in België (bv 3 daagse West-Vlaanderen) om daarna waarschijnlijk voor het eerst te starten in de Volta Catalunya (WT).

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Het programma van Koen Bouwman:

02-03-2016 Le Samyn (UCI 1.1)
04-03-2016/06-03-2016 Driedaagse West-Vlaanderen (UCI 2.1)
12-03-2016 Energiewacht Ronde van Drenthe (UCI 1.1)
16-03-2016 Nokere koerse (UCI 1.1)
21-03-2016/27-03-2016 Volta Cicista a Catalunya (UCI WT)

kelderfan

Daar zal Groenewegen blij mee zijn. Extra kans om te scoren #Le Samyn
Of Koen blij is met zijn programma is een andere vraag.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan aan zijn bericht op Facebook is niet te merken dat hij niet tevreden is. En waarom zou ontevreden moeten zijn. Zijn prima koersen om als neo-prof te mogen rijden. Ik begrijp je opmerking niet helemaal, of verwacht jij soms meteen dat hij op het hoogste niveau mee gaat doen om de prijzen.

Hakkie2

'@kelderfan: dat ze aan Le Samyn mee doen was al een tijd bekend (zie dit bericht van begin januari). Of Groenewegen gaat scoren in deze lastige kasseiwedstrijd met renners als Gilbert en Meersman aan de start durf ik wel te betwijfelen. Ik zou hem niet eens opstellen, eigenlijk...

Le Samyn is trouwens live op tv, bij eurosport 2.

Laatst gewijzigd
tendam

'@hakkie
Ik kan me vergissen, maar Le Samyn is toch die koers die altijd eindigt in een massasprint licht heuvelop? Lijkt me wel iets voor Groenewegen. Kan me weinig kasseien herinneren, eerlijk gezegd.

S. Morgenstern

Sinds vorig jaar is het parcours veranderd. Maar op zich moet Groenewegen ook daar uit de voeten kunnen.

Hakkie2

'@tendam: vorig jaar was het een klein groepje en ze hebben nog meer kasseistroken toegevoegd. Die wedstrijd is echt zwaar geworden.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Er zijn wel kasseistroken in deze koers, maar toch eindigt het vaak wel in een sprint met een uitgedund peloton. Op zich moet Groenewegen hier wel kunnen meedoen. Maar aangezien hij 2 dagen later ook alweer aan de bak moet in de 3daagse van WestVlaanderen, denk ik dat hij niet zal rijden.

Laatst gewijzigd
Hakkie2

Van 2500m tot 1800m voor de finish liggen nog 700m kasseien (deze strook), dat lijkt me echt niks voor Groenewegen. Hofland lijkt me wat dat betreft al een stuk beter.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Ik schat Hofland niet hoger in dan Groenewegen op zo'n vlakke kasseistrook met nerveuze aanloop.

Wielerfan1987

'@Hakkie2

je moet niet vergeten dat Groenewegen wel de Ronde van Vlaanderen voot beloften won...

Met een oplopende aankomststrook zou ik echter de voorkeur geven aan Hofland, maar begrijp ik nu goed dat de aankomst veranderd is??

Fanny

'@Wielerfan1987
Zoals dus al eerder aangegeven gaat Koen Bouwman eerst wat kleinere wedstrijden/etappes rijden in België om daarna op 21-03-2016/27-03-2016 voor het eerst te starten in een UCI WT tw de Volta Cicista a Catalunya.
Hij zal dan waarschijnlijk als klimmer gaan knechten voor voormalig streekgenoot Robert Gesink en evt andere kopmannen na 1,5 week op Tenerife te hebben getraind.
Ik denk dat het andere jonkie tw medeklimmer Alexey Vermeulen er dan ook weer bij is na het vele trainen in en om Girona.
Voor de 3 daagse West-Vlaanderen krijgt Bouwman misschien in de 2e of 3e etappe een vrije rol (1e Etappe is een proloog van 7km).
Zo niet dan zullen alle kaarten denk ik gezet worden op Groenewegen waarmee ze al een wedstrijd gewonnen hebben in de ronde van Valencia.
Ben erg benieuwd hoe de 3 genoemde jonkies van TLJ het gaan doen de komende weken.

Senioralex

HAKKIE 2;

Van deelname van Gilbert aan le Samyn heb ik reeds vernomen.Hij heeft er trouwens
enkele jaren terug nog gewonnen.Wat Meersman betreft,die was er verleden jaar tweede...

Senioralex

HAKKIE 2;

Van deelname van Gilbert aan le Samyn heb ik reeds vernomen.Hij heeft er trouwens
enkele jaren terug nog gewonnen.Wat Meersman betreft,die was er verleden jaar tweede...

kelderfan

'@Fanny
Wat weet je van Steven Lammertink. Dat zadelprobleem zal nu wel opgelost zijn, neem ik aan.

Fanny

'@kelderfan
Lammertink start pas met de Ronde van Drente en zal Le Samyn (volgende week wo) en de driedaagse van West-Vlaanderen (volgende week vr t/m za)laten schieten.
Hij kiest ervoor om te trainen ipv te racen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan Steven is sinds een paar dagen weer aan het trainen in Twente.

Fanny

Alexey Vermeulen en waarschijnlijk Koen Bouwman gaan morgen of vrijdag de gehele dag aerotesten (TT) doen op de wielerbaan in Alkmaar.
Dit doen ze natuurlijk om hun tijdritten en aerodynamica op de fiets flink te verbeteren.
Wie weet of er nog meer renners van TLJ hier gaan testen.

kelderfan

Ik zie op de betreffende sites, dat Vermeulen in plaats van Lammertink Le Samyn en de Driedaagse gaat rijden.

Fanny

'@kelderfan
Quote: Ik zie op de betreffende sites, dat Vermeulen in plaats van Lammertink Le Samyn en de Driedaagse gaat rijden.

Welke sites ?
Op de driedaagse West-Vlaanderen staat een voorlopige deelnemerslijst.
Op de Le Samyn zie ik nog deelnemerslijst van 2016 staan.

Fanny

'@kelderfan
In de laatste zin van vorengaande tekst moet natuurlijk staan:
Op de site van Le Samyn zie ik nog géén deelnemerslijst van 2016 staan.

1 2 ... 67 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.