'@Wielerfan1987
Quote: Bouwman postte van de week een foto vanaf El Teide, die lijkt me op hoogtestage voor zijn volgende wedstrijden.
Benieuwd waar hij zal starten.
Quote: Hij zal niet starten in Tirreno of Parijs-Nice denk je?
Bouwman zal denk ik als jonge renner niet starten in de Tirreno of Parijs-Nice.
Hij zal eerst wel een kleine ronde gaan rijden in België (bv 3 daagse West-Vlaanderen) om daarna waarschijnlijk voor het eerst te starten in de Volta Catalunya (WT).
'@Kelderfan aan zijn bericht op Facebook is niet te merken dat hij niet tevreden is. En waarom zou ontevreden moeten zijn. Zijn prima koersen om als neo-prof te mogen rijden. Ik begrijp je opmerking niet helemaal, of verwacht jij soms meteen dat hij op het hoogste niveau mee gaat doen om de prijzen.
'@kelderfan: dat ze aan Le Samyn mee doen was al een tijd bekend (zie dit bericht van begin januari). Of Groenewegen gaat scoren in deze lastige kasseiwedstrijd met renners als Gilbert en Meersman aan de start durf ik wel te betwijfelen. Ik zou hem niet eens opstellen, eigenlijk...
Le Samyn is trouwens live op tv, bij eurosport 2.
Er zijn wel kasseistroken in deze koers, maar toch eindigt het vaak wel in een sprint met een uitgedund peloton. Op zich moet Groenewegen hier wel kunnen meedoen. Maar aangezien hij 2 dagen later ook alweer aan de bak moet in de 3daagse van WestVlaanderen, denk ik dat hij niet zal rijden.
Van 2500m tot 1800m voor de finish liggen nog 700m kasseien (deze strook), dat lijkt me echt niks voor Groenewegen. Hofland lijkt me wat dat betreft al een stuk beter.
'@Wielerfan1987
Zoals dus al eerder aangegeven gaat Koen Bouwman eerst wat kleinere wedstrijden/etappes rijden in België om daarna op 21-03-2016/27-03-2016 voor het eerst te starten in een UCI WT tw de Volta Cicista a Catalunya.
Hij zal dan waarschijnlijk als klimmer gaan knechten voor voormalig streekgenoot Robert Gesink en evt andere kopmannen na 1,5 week op Tenerife te hebben getraind.
Ik denk dat het andere jonkie tw medeklimmer Alexey Vermeulen er dan ook weer bij is na het vele trainen in en om Girona.
Voor de 3 daagse West-Vlaanderen krijgt Bouwman misschien in de 2e of 3e etappe een vrije rol (1e Etappe is een proloog van 7km).
Zo niet dan zullen alle kaarten denk ik gezet worden op Groenewegen waarmee ze al een wedstrijd gewonnen hebben in de ronde van Valencia.
Ben erg benieuwd hoe de 3 genoemde jonkies van TLJ het gaan doen de komende weken.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.