Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 75 ... 405 406
AndriesW

Reactie van Gesink op Twitter: https://twitter.com/RGUpdate/status/706185174162219008

Twee weken met meer intensieve en gerichte training zal hij wel bedoelen. Komende vijf weken dus in Noord-Spanje en daarna op bezoek in Nederland en België.

kelderfan

'@vlek
Roglic lijkt mij de man voor het klassement met Battaglin als de vrije aanvaller; daarnaast zijn Van Asbroeck, Hofland en Teunissen de mannen voor de mogelijke sprintmogelijkheden, maar ik denk, dat Hofland het op z'n Groenewegens gaat doen.
@AndriesW
Lijkt mij heel verstandig, dat hij gericht gaat trainen, want hij kwam duidelijk te kort in de Strade. Hij had wel de pech, dat zijn ondersteuning door een valpartij en lekke banden wegviel op Lindeman na.

jvh93

Ik denk niet dat we teveel druk moeten leggen op een goed klassement van roglic. Het lijkt erop dat ze als doel hebben om ritzeges te behalen. Om dit te kunnen bereiken gaat de sprinttrein met Hofland mee en zullen battaglin en roglic in de etappes waar het geen sprint wordt voor eigen kansen mogen gaan. Ik ben benieuwd of Hofland meer moraal krijgt van de overwinningen van groenewegen

kelderfan

'@jvh93
Ik denk, dat niemand verwacht, dat Roglic in het klassement gaat meespelen, maar hij maakt stappen en is misschien volgend seizoen mans genoeg om de TA als kopman te rijden. Maar veel sprintmogelijkheden zie ik niet. Het begint met een TTT en eindigt met een ITT en stages 2,3 en 5 zie ik niet in een sprint eindigen. Ik denk dat aanvallers hier meer kunnen uitrichten.

Maar Koen Bouwman doet het als neo toch heel goed, maar van het treintje bleef niets over en toen Wagner ook nog viel, kon Groenewegen het helemaal alleen doen.

tdb

dat van het treintje niets overbleef was voornamelijk omdat ze de verantwoordelijkheid namen om achter de kopgroep aan te rijden

Laatst gewijzigd
simplex

Ik lees af en toe wel mee met deze steeds meer op een NS lijkend forum.
Wielrennen incl. de "massa"sprints gaat vooral bij TLJ fans vooral dit jaar steeds over terugkerende en ook diverse storingen in treinen.
Bij de NS zijn de aankomsten op tijd het belangrijkst voor de klanten.
Bij WF forum komt men te vaak niet verder als de koppelingen van de wagons, het al dan niet op tijd vertrekken of het opblazen van de motor of de zoveelste leidingbreuk of zgn. foutieve lead out

Derhalve toch knap dat ex Roompotter Groenewegen de dienstregeling op orde houdt.

S. Morgenstern

Dronken posts zijn de leukste..

kelderfan

'@tdb
Als Groenewegen goed in orde blijft, dan zullen de treintjes vaker in "dienst" van het terughalen van de vroege vluchters worden gebruikt, denk je niet.

S. Morgenstern

In dit soort koersen zal dat zeker het geval zijn en kun je dan hooguit een man of twee achter de hand houden om de laatste kilometers voor hun rekening te nemen. Dat is de werkelijkheid van het met de hele ploeg rijden voor een sprinter. Wat is het probleem daarmee?

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@vlek
Quote: TLJ Disappointment in West Flanders;"Towards the circuit, it was a bit quiet in the peloton and because of that we perhaps didn’t pay enough attention. Moments later, a group went free without us."
Dus 't heeft niets te maken met het harde werker voor je sprinter van een dag eerder of 't budget.;)

S. Morgenstern

Een koersmoment dat invloed heeft op de resultaten, maakt dat alle andere factoren meteen niets te maken hebben met het rijden van met name het rijden van de zes renners die niet in het peloton eindigen? Sterke logische analyse.

jvh93

als je het hele stukje leest staat er dat het niet slechts 1 moment in de koers was maar dat er ook pech was door het vallen van wynants en de technische problemen bij wagner. laat dit precies 2 van de ervaren mannen zijn die je op het slechte moment kwijt bent. De jonge jongens konden dit niet oplossen en daarom ging het mis vandaag. Dat ze teleurgesteld zijn hierover is alleen maar goed voor het leerproces. niet alleen voor de jonge gasten, maar ook voor de meer ervaren mannen als keizer. Laten we het erop houden dat het niet geworden is wat ze ervan verwacht hadden, maar met een ritzege en een sterke tijdrit mogen we best stellen dat niet de gehele 3 daagse mislukt is of dat ze gefaald hebben.

Scotty

Kruijswijk bijna laatste in de proloog, what happened?

S. Morgenstern

Fietswissel vlak na de start en verder op zijn wegfiets gereden.

jvh93

Gelukkig is kruijswijk hier alleen maar om te trainen en te werken voor kelderman dus het zal geen enorm grote gevolgen hebben

ti-raleigh

Met kansen voor Groenewegen in een sprint en Keizer op een goed klassement is het resultaat van vandaag in de 3-daagse best teleurstellend. Een pluim voor het initiatief, maar ze hebben zich het bord leeg laten eten door de Belgische Lotto. Een wijze tactische les.

Fanny

'@jvh93
Mooi en juist geschreven (ik was nl zelf ter plaatse aanwezig) over de 2e en laatste etappe van de 3daagse van Vlaanderen.
Het was een combinatie van harde wind en dus waaiervorming, pech door valpartij (Wijnants) op ongelukkig moment en een lekke band (Wagner) op de steile Kemmelerberg waar géén volgauto's mogen komen en de onervarenheid en vermoeidheid van sommige jonge renners.
Maar totaal gezien al met al toch een mooie koers gereden met goed gereden proloog door de meeste renners en uitstekend team rijden in de 1e etappe resulterend in een mooie overwinning door Dylan Groenewegen.
Er zullen vaker teleurstellingen komen (ook met de grote ervaren jongens), maar het is zaak om er van te leren.

kelderfan

'@ti-Raleigh
In de eerste waaier zaten een aantal jongens, die ook de finale reden. Maar ja, Wynants zegt ook "zo naar de klote van Le Samyn".

S. Morgenstern

De renners in de eerste waaier en de renners die in de finale het beste waren zijn logischerwijs grotendeels dezelfde renners. Wat heeft die uitspraak van Wynants na Samyn daar echter mee te maken?

kelderfan

'@vlek
Hoe kom je nu aan "grotendeels dezelfde renners"

RainbowJersey

Vanmarcke is ook wel goed in orde, reed keurig vooraan vandaag in Paris - Nice. 7e plaats is goed voor hem, had gehoopt dat hij nog een aanval zou plaatsen maar dat zat er helaas niet in./

Kelderman is de top 10 binnen gekomen en die loopt dus op schema voor zijn doelstelling. Prima dagje

S. Morgenstern

Hoe kom je nu aan “grotendeels dezelfde renners”

Volgens mij zaten in de kopgroep hoofdzakelijk renners die in het eerste uur ook al mee waren met de sterksten. Het werkt inderdaad niet twee kanten op, aangezien de ene groep uit zeven renners bestond en de andere uit een man of veertig. Strekking lijkt me echter duidelijk.

En wat had die uitspraak van Wynants daar nu mee te maken?

Landa1901

will kelderman,kruiswijk and vanmarcke continue in the team in 2017?what do you think?

Netraam

'@Landa1901
I think they will, they do seem to be part of the core team. Until contract extensions are revealed we wont be sure though.

tdb

'@rainbowjersey, volgens mij probeerde Vanmarcke nog aan te vallen net voordat Theuns ging, maar Dumoulin sprong gelijk in zijn wiel. Maar mee eens dat hij een goede rit heeft gereden.

1 2 ... 75 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.