Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 76 ... 405 406
jvh93

'@tdb klopt ik snapte niet waarom Dumoulin dat deed maar de aanval leek ook niet heel sterk te zijn. Toch goed gereden vandaag door tlj

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Vanmarcke werd wat opgehouden door die motor en kon daardoor ook niet goed doortrekken... verder reed de ploeg attent en heeft het Wilco goed uit de problemen gehouden.

Yeez

'@rahimns stiekem zijn die motoren juist heel handig voor de renners, je wordt letterlijk meegenomen in de zuiging.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@jessevandalen dan moeten ze alleen wel doorrijden ;)

Yeez

'@rahimns ik was sarcastisch ;)

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin
kelderfan

'@rahimns
Leuk interview met Vermeulen. Hopelijk komt er voor hem wat zon bij kijken, als hij in Drenthe moet rijden.

Yeez

Hij rijdt dus baskenland, catalunya, waalse pijl, romandie en california. Mooi programma!

ti-raleigh

Vanmarcke, Bennett of Tjallingii in kopgroep vandaag. In finale kan Wilco net niet met de besten mee. Gilbert of z'n iemand gaat winnen. In TA kleine verrassing met 5e plek.

Yeez

Wilco kan wel mee, en gilbert start niet door ziekte 😉

Yeez

Vind dit juist een goede aankomst voor wilco die heeft laten zien best explosief te zijn

RainbowJersey

Leuk interview @Rahimns
Interviewer heeft alleen een erg vervelende stem om naar te luisteren. Vermeulen daarentegen heeft weer een hele fijne stem.

kelderfan

'@jessevdalen
Dus jij verwacht ook wel iets van mijn favo?
@ti-raleigh
Tjallingii moet diep gaan in de TTT van T/A.
Maar Vanmarcke mag voor mij het nog eens proberen met een vroege vlucht.
@rahimns
Wat mij opvalt bij interview van Vermeulen is, dat 't Vlaamse werk en Drenthe eigenlijk niet zijn ding is; dat hoorde ook al bij Roglic in de Strade Bianche. Zij leren wel zich te goed plaatsen in het peloton en het rijden onder slechte en natte omstandigheden.
Maar is het dan niet beter om, die jongens eerst in die wedstrijden op stellen, die hen goed liggen. Want het is voor beide renners een grote overstap. Misschien iets voor Zeeman om een uitleg te plaatsen op de TLJ-site. Lijkt mij leuk leesvoer.
De Ronde van Drenthe wordt nu ook weer met 7 man gereden, omdat Van Winden nog niet fit is!

Laatst gewijzigd
Tutu888

Kelderman was twee jaar geleden met de besten mee op Mont Brouilly. Als ik me goed kan herinneren kon hij toen net niet aanhaken bij Thomas en Slagter.
Ik verwacht hem vandaag gewoon van voren net als Dumoulin, Westra en Slagter.

gardeyn

'@kelderfan: Volgens mij moeten Vermeulen en Roglic (en alle jonkies) in het begin vooral kilometers maken/ wedstrijdhardheid opdoen.
Ik kan me goed voorstellen dat de ploeg P-N en T-A echter voor andere doeleinden wil gebruiken en er zijn deze dagen nu niet echt andere koersen die het rechtvaardigen om 7 man ergens naar toe af te laten reizen omdat Vermeulen daar net een iets beter parcours voorgeschoteld krijgt.
En Roglic reed natuurlijk gewoon Strade Bianchi omdat hij toch al in Italië moest zijn deze weken, niet omdat ze dachten dat hij daar wel ff zou gaan winnen/ een parcours op zijn maat zou vinden.

Ik zou je willen adviseren om af en toe gewoon iets eenvoudiger te denken. Er zit meestal (vaak/nooit) niet echt een ingenieus plan achter elke start van elke renner. Soms heb je gewoon een bepaalde wedstrijd die 5 van je renners goed aankunnen. Nou, dan heb je nog 2 of 3 jongens nodig om de ploeg compleet te maken. Zo zou ik het starten van Roglic in Strade Bianchi en Vermeulen en Bouwman in 3dagse W-V/ RvDrenthe zien.
Want met het oog op de opstellingen in P-N en T-A zouden Vermeulen en Bouwman daar toch niet thuishoren? Ook al vinden ze daar voor hun capaciteiten een beter parcours.

Laatst gewijzigd
Hakkie2

'@gardeyn: inderdaad. Alleen bij de toppers wordt er zorgvuldig afgewogen waar ze rijden, de rest wordt gewoon ingezet waar ze nodig zijn. En dan zo ingezet, dat de kopmannen er het meeste profijt van hebben. Bij TLJ is dat dus een uitgekiend programma voor Gesink, Kelderman, Kruijswijk, Vanmarcke, Groenewegen, Hofland. En de rest rijdt daar waar ze nodig zijn en kunnen binnen die wedstrijden soms een doel uitkiezen. Maar het is echt niet zo dat ze het programma van de ploeg aanpassen aan de andere renners.

De uitleg is dus simpel: ze hadden een lege plek in Drenthe en met Vermeulen een renner die ruimte had om daar een wedstrijd te rijden. En Vermeulen kan zich best nuttig maken in Drenthe, TLJ zal daar de koers moeten dragen dus hij kan best wat kilometers op kop rijden.

Laatst gewijzigd
Yeez

'@kelderfan ze hadden met 8 kunnen starten in drenthe, maar wynants krijgt rust na veel koersdagen en een (kleine) val

kelderfan

'@jessevdalen
Dat TLJ in Drenthe met 7 man van start gaat is m.i. geen probleem hoor.
@gardyn
Het lijkt mij juist leuk, als Zeeman uitleg zou geven, want dan wordt e.e.a. begrijpelijker voor de volgers.
Want denk eens terug aan de Driedaagse van West-Vlaanderen, toen Keizer na een goede tijdrit toch met lege handen thuis kwam.
Hij baalde verschrikkelijk, dat hij niet kon aansluiten in de finale, omdat zij nog maar met 2 man zaten in de eerste groep.
Maar ja, je kunt 't simpel houden, zoals Hakkie2 zegt.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik denk juist dat het goed is dat Alexey dit soort koersen rijdt, hij kan daar veel leren. Hij geeft het zelf ook al aan. Koersen en hardheid op doen leer je juist in dit soort wedstrijden.

S. Morgenstern

Ik heb net even terug gedacht aan West-Vlaanderen en kan dat iedereen aanraden.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@vlek
Gelukkig heb jij nog humor.;)
Kom je thuis: verrassing geen Parijs - Nice vandaag wauw! Programma een maand opschuiven, dan kan TLJ een maand langer trainen.

LutsenkoFan

Nu dat interview met Vermeulen geluisterd. Wat een enthousiaste jongen!

AndriesW

Ja leuk dat interview met Vermeulen. Zo leer je zo'n renner een beetje kennen. Ik ben benieuwd naar zijn ontwikkeling. Dit jaar is het puur investeren, een leerjaar.

Gesink krijgt op Strava terecht veel waardering voor het delen van zijn trainingen, gegevens en beeldmateriaal. Ook veel mensen uit andere landen die hem volgen en steunen.
Gisteren ging het daar in de reacties over de vermogens die hij trapt en zijn gewicht. Om daar dus nog eens op terug te komen: vóór de Tour gaf hij tegenover Wielerflits aan 70 kg te wegen, en dat gewicht staat ook op de website van TLJ. In januari schreef hij op Strava dat zijn gewicht 72,5 kg was en net iets hoger na een stevige maaltijd... Deze week noemt hij 72,5 kg als gewicht in de Tour en 73,5 kg als actueel gewicht. Hij noemt ook 6,1 w/kg als geleverd vermogen in een trainingsdeel waarnaar werd gerefereerd (450 Watt gedurende 22 minuten) wat dan klopt met lichaamsgewicht.

Het roept bij mij toch weer vragen op. Wat is nu echt zijn wedstrijdgewicht? Hij lijkt het omhoog bij te stellen. En gezien deze cijfers zou hij nu, even los van de andere seizoensopbouw, toch zo'n 4 a 5 kilo zwaarder zijn dan de Gesink die acht jaar geleden op de Mount Ventoux met Evans in zijn wiel naar de gele trui reed in Parijs - Nice. Ben benieuwd naar eens een toelichting van hem en/of zijn trainer over zijn historische ontwikkeling... bijv. hoe zijn geleverde vermogen per kilo en totale vermogen in hedendaagse topvorm zich verhoudt tot zijn eerste profjaren.

Vele renners, waaronder Froome, hebben hun klimvermogen flink kunnen opvoeren door gewicht te verliezen. Blijkbaar heeft Gesink een omgekeerde ontwikkeling meegemaakt en is daardoor zijn grootste kwaliteit (langdurig hard bergop rijden) afgestompt. Is het een normaal en autonoom proces van een verder ontwikkelend sportlichaam van een twintiger?

Qua spierkracht is hij wellicht sterker geworden maar het blijft toch ontzettend jammer dat Robert niet meer zo efficiënt bergop gaat als het geweest is.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Volgens mij is er nog niet zo lang geleden door zijn trainer aangegeven dat zijn effectieve waarden in een recente grote ronde hoger waren dan in dat verleden (waarover de perceptie is dat hij beter was) het geval was. De concurrentie rijdt alleen harder dan toen het geval was.

En die ontwikkeling van Froome (en Wiggins) is er een van een renner die niet altijd een ronderenner is geweest, maar er pas daardoor eetje is geworden. Wanneer je gaat kijken naar de ontwikkeling van het gewicht van ronderenners tussen hun eerste jaren en een jaar of tien later, dan zul je volgens mij bij de meeste een omgekeerde ontwikkeling zien van die van Froome. Ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat bij een Basso, Evans, Valverde, Nibali, JVDB of Rodriguez een soortgelijke ontwikkeling als bij Froome mogelijk zou zijn, om het simpele feit dat zulke ronderenners geen marge hebben voor dat soort gewichtsafname. Je zult eerder een gelijdelijk normale toename van hun gewicht zien gedurende die tien jaar (voor Froome gaat die vlieger over een aantal jaar ook gewoon op waarschijnlijk). Zeker wanneer ze heel jong waren toen ze zich tussen de wereldtop presenteerde als ronderenner.

Laatst gewijzigd
Netraam

Ook kan het gewicht van Gesink wat omhoog zijn gegaan (en zijn streefgewicht ook) om wat extra explosiviteit in te bouwen, voor het jagen naar etappes in de Tour en om zijn kansen in Rio te vergroten.

1 2 ... 76 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.