Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 84 ... 405 406
S. Morgenstern

De doorslaggevende fout leek me inderdaad bij Groenewegen te liggen in deze koers. Zijn ploeggenoten waren zo ongeveer de enige van de WT-renners die de hele dag een sprint voor ogen hadden en uiteindelijk zat zijn lead-out waar hij moest zitten. Groenewegen in de laatste kilometer indrukwekkend, maar daarvoor niet wakker genoeg.

Hermannmg

Alleen Wagner als hulp in de finale is wel erg weinig. Kijk eens naar verrandas en bora met hoeveel man die in de finale zitten. Op dit niveau en als WT team met 'de' favoriet in je team is dit wel heel erg armzalig.

S. Morgenstern

Ploegen die niet de hele dag zijn aangekeken om de koers in handen te nemen. Het werk van Wagner gewoon benutten had gezien zijn laatste kilometer genoeg moeten zijn.

Skedel

Gewoon tactisch weer heel zwak gereden, als je én geen man mee hebt vooraan én weer de hele ploeg opbrand voor de laatste 10km.
Probeer dan op zijn minst nog een andere ploeg op kop te dwingen of ga aanvallen maar dit is al veel te vaak het lot geweest voor TLJ.

-edit
Het lot geweest is eigenlijk niet eens de juiste keuze.. Ze kiezen er zelf voor.

Laatst gewijzigd
Loek de Rooij

Haha, ja, die ploegen hebben idd hetzelfde werk verricht vooraf. Lekker kortzichtig.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Het had vandaag anders moeten lopen, maar op dit moment is de sprinttrein nog gewoon niet op het gewenste niveau. Wel is duidelijk dat er met Dylan een topsprinter in wording binnen de gelederen is gehaald. De man bulkt van het talent. Nu nog de komende maanden werken om hem zo in positie te brengen dat hij niet in de laatste kilometers nog een hele inhaalrace hoeft te doen. Voorlopig is het beter om het positieve eruit te halen en uit te kijken om niet na 3 maanden al heel negatief te doen. Al heb ik ook mijn frustratie op twitter gezet. Er is echt wel een toekomst voor een sprinttrein binnen de ploeg,

Yeez

'@hermanmg erg kortzichtig

Yeez

'@rahimns heeft niks met een sprinttrein te maken. Tlj werkt heel de dag voor een sprint waarin wagner de lead-out is. Als wagner vervolgens goed zit, maar zonder groenewegen dan doe je het als sprinter niet goed op dat moment. Hoe goed je laatste km ook is.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@JessevanDalen natuurlijk sprinter en lead-out hebben beide nog stappen te maken, maar het talent is er. En hopelijk gaat de samenwerking in de komende maanden nog verbeteren.

LutsenkoFan

Sommige hebben hier duidelijk alleen de laatste 10 km gezien.. Helaas

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@lutsenkofan eerlijk is eerlijk het was ook een lastige wedstrijd, zeker om te controleren. En Dylan geeft op twitter ook aan dat het zijn eigen fout was in dit geval en dat de ploeg goed gewerkt heeft.

Laten we ook niet vergeten dat de ploeg met Dennis van Winden ook nog eens een belangrijke pion kwijt is. De ploeg start in de 3 koersen met 7 man en moet dan ook nog eens de wedstrijd controleren en een sprint aantrekken. Dan is het gemis van 1 renner toch net cruciaal.

Laatst gewijzigd
Skedel

'@Rahimns
Maar moet je dan wel de koers willen controleren als het keer op keer hierop neerkomt.
Ik snap niet dat ze op een bepaald moment niet herevalueren en mee gaan aanvallen en zo wat mannen achter de hand houden bijv.

Ook het kwijtraken van het wiel van Wagner bijvoorbeeld, als dit gelijk de doodsteek is zaten ze misschien sowieso al veel te ver van achter en/of hebben ze niet gecommuniceerd.

Laatst gewijzigd
LutsenkoFan

Btw, wie was die blonde van lotto jumbo? Redelijk lang haar.. Achter valpartij in finale 2x meende ik

Klootje Kriekeljon

Google Koen Bouwman.. Denk dat je hem bedoelt.

S. Morgenstern

Keizer en Castelijns zijn in de laatste vijftig kilometer meerdere keren mee gaan aanvallen (op de Post manier). De vraag is echter of dat nu werkelijk energiezuiniger is dan op een andere manier controleren. Uiteindelijk moest het toch een sprint worden en lag de bal hoe dan ook hoofdzakelijk bij TLJ om dat voor elkaar te krijgen.

@ LF: Bouwman.

Laatst gewijzigd
Chrys

Je hebt met Groenwegen overduidelijk de topfavoriet voor de sprint mee in je ploeg. Ik denk dat het heel goed zou kunnen dat niemand TLJ in de vlucht meewilde vandaag. Het duurde tenslotte 50 km voordat de vlucht vertrokken was.

ti-raleigh

Na zaterdag ook vandaag een behoorlijke miskleun. Ik snap niet waarom TLJ de koers wil dragen, ook al hadden ze in Dylan de favoriet. Als de finale begint zijn de meeste knechten opgebrand. Zonder hulp van andere ploegen red je dat nooit. Tactisch niet slim dus. Maar vorig jaar eind maart 5 keer op het podium, dit jaar 10. Vorig jaar eind maart 0 overwinningen, dit jaar 2. Ze zijn aan de beterende hand zullen we maar zeggen.

LutsenkoFan

Ik zag net de selectie van lotto jumbo in de ronde van Catalonië.. Gesink, Kruijswijk, Kelderman en Roglic.

Maar heel dat deelnemersveld is erg sterk, de enige top klimmers die ik mis zijn Pinot, Nibali en Valverde.

Dus ik ben benieuwd hoe de lotto mannen er voor staan tegen dit veld. Denk toch dat Roglic het meest in vorm is. Maar denk niet dat hij nog kan volgen wanneer mannen als Froome of Contador gaan. Dus waarom zien we 2 of 3 van deze LTJ mannen niet gewoon voor etappewinst gaan. Bijvoorbeeld Roglic , Kruijswijk en Gesink. Denk dat ze ver kunnen komen.

Yeez

'@lutsenkofan makkelijker gezegd dan gedaan, hetzelfde als wat gesink wil in de tour. Aanvallen kun je of kun je niet, dat zit in je. Het is niet zo dat je even meespringt met de vlucht vd dag en daaruit even wint wanneer deze stand houdt. Meestal is het een groot gevecht tot de juiste kopgroep waarin de sterkste en degene met een neusje ervoor meezitten.

tendam

Gesink is vooral niet erg geslepen. Als hij ergens in een kopgroepje zit zie je hem 9 van de 10 keer op kop rijden. Dit onder het mom van 'eigen tempo rijden', maar intussen kan iedereen uit z'n wiel springen.

Wat dat betreft kan een ronde als Catalunya een goede testcase zijn, als hij straks in de Tour voor ritwinst gaat alvast oefenen in ontsnappingen.

LutsenkoFan

'@jessevdalen

Ik zeg ook niet dat het makkelijk is, maar als ze proberen zou dat mooi zijn in mijn ogen. En als dat niet lukt kunnen ze nog altijd proberen om zo lang mogelijk aan te haken bij de toppers.

Scotty

'@tendam, ik vraag me nog steeds af of dat zijn doel gaat zijn in de Tour. Met wat geluk is top 5 nog steeds mogelijk. Met heel veel geluk zelfs podium.

Yeez

Ik denk dat gesink met de vorm van afgelopen jaar en het ontbreken van mannen als nibali en een valverde (die in dienst rijdt na de giro) top 5 zeker mogelijk is met een beetje geluk

LutsenkoFan

Van Garderen, Porte, Froome, Poels, Thomas, Contador, Quintana (beide), Rodriguez, Zakarin, Pozzovivo, Bardet, Aru, Lopez, Uran, Hesjedal, Meintjens, Chaves, Dumoulin, Barguil, Martin en Frank...

EN daar moeten onze mannen top 5 in kunnen rijden, ik ben bang van niet.

Scotty

Fixed:

Van Garderen, Porte, Froome, Thomas, Contador, Quintana, Rodriguez, Bardet en Aru..

EN daar moeten onze mannen top 5 in kunnen rijden, dat moet lukken.

Waarbij Porte, Thomas, Van Garderen, Rodriguez en Bardet gewoon een steengoede TdF moeten rijden om een eveneens steengoede Gesink te kunnen verslaan.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 84 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.