Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 85 ... 405 406
Netraam

Feit is dat, ook onder 'de grote 4', de concurrentie erg groot is. Gesink (en misschien ook Kelderman) kan daar prima tussen staan, maar een top 10 is nog steeds erg knap en je moet er wel echt voor fietsen.

Yeez

'@lutsenkofan ik had het over de tour, niet over catalunya als je dat bedoelt. Het niveau van gesink in de tour van vorig jaar is zeer waarschijnlijk als het niveau wat hij volgende week laat zien.

LutsenkoFan

Oke, had het verkeerd begrepen. Maar in de Tour is het een ander verhaal ja.

Fanny

Morgen (vrijdag) de Belgische Koers Handzame Classic waarin TLJ ook van start gaat in Bredene (nu met denk ik met 8 renners).
Het team zal ongeveer uit dezelfde renners bestaan aangevuld met Tankink en Campenaerts.
Ze zullen denk ik weer gaan koersen voor Groenewegen.
Keizer is er niet bij en gaat zich voorbereiden voor de op maandag 21-03-2016 te starten Ronde van Catalunya .

Ook Bouwman gaat maandag zijn eerste WT in de Ronde van Catalunya rijden.
Volgens Strava start Bouwman morgen (vrijdag) eerst ook nog als invaller in de Handzame Classic.
Dat wordt dus een druk weekend en weekje voor hem met koersen en reizen.

Ik heb even gekeken op PCS wat hij zoal inmiddels vanaf begin februari 2016 aan koersen heeft gereden.
Dat zijn er inmiddels voor z'n jonge renner van net 22 best veel.
Namelijk, met volgende week meegerekend 7 tw
Ronde van Valencia, Le Samyn, 3daagse v W-Vlaanderen, Ronde v Drenthe, Nokere Koerse, Handzame Classic en de volgende week te rijden WT Ronde v Catalunya en een week later ook nog de WT ronde van Baskenland.
Schijnbaar heeft de ploegleiding heel veel vertrouwen in die jonge renner.
Ben ook erg benieuwd hoe hij dit als pas begonnen prof in 2016 e.e.a. verteerd.
Vermeulen heeft bijvoorbeeld afgelopen week rust gekregen om zich goed voor te bereiden op de Ronde van Catalunya net zoals Keizer.

Hakkie2

Of Bouwman staat juist niet hoog in de rangorde en wordt dus overal als opvulling neergezet. Hij koerst inderdaad al wel veel.

Fanny

'@Hakkie 2
Ik denk niet dat zoals jij aangeeft dat hij overal als opvulling wordt ingezet.
Voor morgen in de Handzame Classic denk ik overigens wel dat hij vooral in het begin op kop moet rijden voor het team en sprinter Groenewegen.

Hij gaat natuurlijk niet als opvulling naar een WT Koers zoals WT Ronde van Catalunya en WT Ronde van Baskenland maar als toekomstig klimmer en tijdritrijder.
Natuurlijk gaat hij daar knechten voor de kopmannen Gesink, Kruijswijk en Kelderman.
Dit zal voor hem ook een goede leerschool zijn waar hij veel kan leren van zijn eerder genoemde leermeesters.

Zie hieronder ook de volgende uitspraak van TLJ op wielerflits.
LottoNL-Jumbo gaat naar eigen zeggen met de sterkst mogelijk opstelling naar de Volta Ciclista a Catalunya. Robert Gesink is de man die het voor de Nederlandse formatie moet gaan doen in het klassement. “We kunnen geen betere ploeg maken voor deze wedstrijd”, vindt Frans Maassen.

Hakkie2

'@Fanny: dat laatste slaat natuurlijk vooral op het feit dat Gesink, Kelderman, Kruijswijk, Roglic en Lindeman mee gaan. De andere 3 horen echt niet bij de sterkste 8 van TLJ. Bouwman wordt veel ingezet, maar dat komt gewoon omdat hij als hardrijder ook multi-inzetbaar is. Ik denk ook dat ze eerder in hem een nieuwe Tankink zien, dan een nieuwe Gesink. Dat blijkt voor mij ook juist uit het feit dat hij zo veel rijdt: een toptalent zouden ze zuiniger op zijn en niet in de Handzame inzetten.

En ook een WT koers heeft opvulling genoeg rond rijden. Knechten voor de eerste kilometers, zijn dat vaak. Renners die worden ingezet omdat er niets beters voor handen is, omdat andere toprenners worden gespaard voor een volgend doel.

Laatst gewijzigd
Fanny

'@ Hakkie2
Ik ben het volledig met je oneens.
Ik denk dat Bouwman in de toekomst (maar misschien nu al) een betere klimmer en tijdritrijder is dan Tankink.
Maar, ik denk niet beter in de toekomst dan Gesink die toch van aparte klasse is waarvan er in Nl weinig zijn en zullen zijn.
Maar wie weet komen er nog klasbakken bovendrijven in de toekomst.
Ook lijkt Bouwman mij in de toekomst geen captain/leider v.d. ploeg te worden zoals Tankink.

Wat betreft de uitspraak dat de andere 3 momenteel niet horen bij de beste 8 van TLJ ben ik met je eens,
maar Maassen zei, we kunnen géén betere ploeg maken voor deze wedstrijd.
Er zijn nl dit weekeinde en volgende week nog andere wedstrijden die TLJ gaat rijden.

Maar, nogmaals Bouwman rijdt tot nu toe opmerkelijk veel wedstrijden, zowel rondes als eendaagse, als nog erg jonge renner van net 22 jaar.
Dus zien ze volgens mij momenteel als ploegleiding wel veel in hem.
Hopelijk wordt het niet teveel voor hem als jonge rijder, maar daar zal de ploegleiding met de medische staf ongetwijfeld wel voor waken.

kelderfan

'@Fanny
Volgens PCS staan voor de Handzame 7 renners gemeld en dat zonder Bouwman. Dus die krijgt ook een paar dagen rust.
Ik denk, dat Van Winden er nog steeds niet bij is of hersteld is.
Wat denk je van Sam Oomen en bij RDT rijdt nu Jan Maas.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Bouwman is in potentie een aardige all-round renner, echter zeker geen toptalent en volgens mij ook niet iemand met een echte specialiteit (in ieder geval niet op WT-niveau). Dat hij morgen als invaller start in Handzame, maakt volgens mij eerder duidelijk dat ze van Vermeulen voor Catalunya meer verwachtingen hebben.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Fanny ook in de Handzame zijn ze maar met 7: Campenaerts, Castelijns, Groenewegen, Lammertink, Tankink, Wagner en Wynants

kelderfan

'@vlek
Bouwman kan klimmen en tijdrijden; dus er zit wel potentie in die jongen en tot nu toe rijdt hij aardig mee. Maar Vermeulen en Bouwman kunnen het laten zien in Catalunya en waarschijnlijk ook in de Pays Vasco.

S. Morgenstern

Deelnemerslijst Handzame

31 CAMPENAERTS Victor
32 CASTELIJNS Twan
33 GROENEWEGEN Dylan
34 LAMMERTINK Steven
35 TANKINK Bram
36 BOUWMAN Koen
37 WAGNER Robert
38 WYNANTS Maarten

Bouwman kan klimmen en tijdrijden; dus er zit wel potentie in die jongen en tot nu toe rijdt hij aardig mee.

Dat zeg ik... een jongen die op WT-niveau best een aardige all-round renner kan worden.

Fanny

'@Kelderfan
Zoals ik al eerder aangaf in het bericht van 17: 48 uur staat op Strava dat Bouwman morgen alsnog moet invallen om nu met 8 renners aan de start te verschijnen en niet zoals in Nokere met slechts 7 renners.
Denk overigens dat hij vooral in het begin op kop zal rijden voor het team en sprinter Groenewegen en dat de anderen het dan moeten gaan doen voor Groenewegen..
Dus rest voor Bouwman slechts 1 rustdag (zaterdag) voordat de ploeg TLJ zondag vertrekt naar Catalunya.
Daar waar Vermeulen al de hele week rust had en Keizer vanaf gisteren rust heeft gekregen.

Fanny

'@Kelderfan
Ik ben met je eens dat Bouwman kan klimmen en tijdrit rijden (19e Valencia en 11e 3daagse W-Vlaanderen) en dus potentie en tot nu toe niet meer dan dat.
We zullen het gaan zien in de toekomst.
@ Vlek
Ben het niet met je eens.
Vermeulen heeft al veel wedstrijden met Bouwman gereden maar is steeds achter Bouwman geëindigd of niet gefinisht.
Dus hebben ze (de ploegleiding) veel vertrouwen in Bouwman dat hij ook volgende week een goede koers als knecht voor de ploeg gaat rijden ondanks dat hij dit weekend slechts een rustdag heeft.
Ik denk dat Vermeulen vermoeid was en nog niet gewend is aan mn Nederlandse en Belgische koersen.
Ook Keizer is vlgs mij vermoeid daar ze hem ook gisteren naar huis hebben gestuurd om zich voor te bereiden op Catalunya en dus niet de Handzame laten rijden.

Loek de Rooij

Ik zie in Bouwman toch veel meer potentie dan in Vermeulen. Het zegt wellicht niet veel, omdat hij niet in de eerste groep meer zat, maar Bouwman reedt gisteren de laatste keer Nokereberg 2 seconden sneller op dan van Asbroeck in 2014, die toen 2e werd en hij pakte daarmee de KOM. Vorig jaar liet hij ook een aantal keren bemoedigende dingen zien. Ik denk dat hij een hele sterke knecht kan worden en wie weet zit er nog wel meer in. Hij doet het toch best goed voor een eerste jaars prof. Ook op de Engelse Eurosport werd hij benoemd tijdens de ronde van Valencia als iemand om in de gaten te houden.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Waar ben je het niet mee eens?

Vermeulen en Bouwman hebben volgens mij enkel in Valencia een koers gehad die je qua parcours met Catalunya kunt vergelijken. Vermeulen was daar niet minder dan Bouwman, ondanks het feit dat hij een half jaar aan de kant had gestaan met een blessure.

Je geeft zelf al aan dat zijn rol in Handzame voornamelijk in de eerste koershelft zal liggen en dat hij daarnaast de minst gunstige voorbereiding op Cataluny zal hebben. Dat klinkt met andere woorden niet als een renner waar ze het nu reeds helemaal in zien zitten en een gericht plan mee hebben.

Ook Keizer is vlgs mij vermoeid daar ze hem ook gisteren naar huis hebben gestuurd om zich voor te bereiden op Catalunya en dus niet de Handzame laten rijden

Huh!? Niemand zou Handzame en Catalunya combineren. Bouwman mag/moet invallen, niet alleen op basis van een relatieve geschiktheid om dat soort koersen te rijden, maar waarschijnlijk ook op basis van een relatieve verwachtingsloosheid rond zijn rijden in Catalunya.

Laatst gewijzigd
Fanny

'@luckyloek
Mooi verwoord luckyloek !

@ Vlek uitspraak: Waar ben je het niet mee eens?
Dat ze van Vermeulen voor Catalunya meer verachtingen hebben dan Bouwman.
Ik ben een andere mening toegedaan. Dat kan toch.

Volgens jou heeft Vermeulen een half jaar aan de kant gestaan.
Volgens mij heeft hij in september 2015 nog gekoerst en is gelijk in januari bij de tweede training mee geweest met TLJ.
Welke blessure heeft hij gehad dan?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Voor aankomende zaterdag heb ik nog een kaartje over voor Milaan-SanRemo in Pathe, als er iemand is die daar belangstelling voor heeft, laat het me dan even weten.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Ik zou het wat vreemd vinden om Bouwman zo'n ongunstige voorbereiding te geven en dan ook nog 'meer' van hem te verwachten in Catalunya. De kans lijkt me groot dat hij daar degene is die als eerst aan het werk moet, mocht dat nodig zijn.
Maar je kunt dat anders inschatten uiteraard..

Vermeulen stond na een valpartij in een Italiaanse koers een hele tijd aan de kant (geen idee wat de blessure was) en liep daardoor alle belangrijke belofte koersen van het najaar en een stageplek mis. Blijkbaar heeft hij in september nog gekoerst, maar een ideale aanloop richting dit jaar was het allerminst.

Laatst gewijzigd
Hakkie2

Bouwman wordt tot nu toe gewoon ingezet als een sport Bulgac, overal waar een extra renner nodig is. Er zit geen logica in zijn programma. Dat kun je moeilijk het klaarstomen van een toekomstig toprenner noemen. Het is gewoon het gebruiken van een goedkope renner met wat hardrijtalent om de kopmannen bij te staan, drinken te halen, wielen af te geven en wat op kop te rijden. Ik zie juist in het programma tot nu toe dat ze blijkbaar lage verwachtingen hebben van Bouwman. Een tijdrit/klimtalent stuur je niet naar Samyn, Nokere-Koerse, Driedaagse van West-Vlaanderen en de Ronde van Drenthe. Daar stuur je een hardrijder heen die prima kan worden opgeleid tot knecht. Een knecht als Tankink.

En over de klimcapaciteiten van Tankink: je onderschat een renner die 6x in de top 60 van een ronde is gefinished als pure knecht. Die kan echt wel een houtje klimmen. Lijkt me nu nog steeds de 8e of 9e klimmer van het team. Na Gesink, Kruijswijk, Kelderman, Roglic, Bennett, Lindeman, Battaglin en vergelijkbaar met Keizer. Als er in de Tour een peloton van 50 man over is, zit Tankink daar gegarandeerd bij. Dat moet ik Bouwman ooit nog maar zien halen.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Ik zou niet teveel waarde hechten aan zijn huidige programma als indicator van zijn toekomst. Genoeg neo's die als klimmer te boek staan rijden in de eerste maanden zo'n soort programma. De toptalenten krijgen misschien een programma op maat, maar daarbuiten zie je dit vaak genoeg (zelfs bij talenten van het niveau van Craddock). Althans, bij ploegen die dat soort koersen rijden. Het alternatief is anders tenslotte om ze meteen in Parijs-Nice of Tirreno op te stellen. Vermeulen rijdt niet voor niets nagenoeg dezelfde koersen.

Bouwman wordt nu duidelijk nog niet gericht ingezet voor een bepaald soort koersen, maar dat wil niet zeggen dat ze in hem niet een type Lindeman voor ogen hebben. Mocht hij daadwerkelijk ook Catalunya, Baskenland, WP en Romandie gaan rijden, dan zou je toch denken dat ze die kant op denken te gaan.

Laatst gewijzigd
Wielerfan1987

Laten we wel wezen,

Hoeveel Klim koersen heeft TLJ tot nu gereden dit seizoen?

Juist ja.. een nihil aantal....
De koersen voor jongens als Bouwman moeten juist nog gaan komen, maarja tot die tijd kun je ze moeilijk enkel en alleen laten trainen...

Fanny

'@Hakkie2
Bouwman is geen Tankink en wordt geen Tankink en daarbij wil ik het laten (zie eerder bericht waarom).
@Rahimns
Ik neem toch aan dat je zaterdag bedoeld ipv zondag anders zit iemand alleen in de zaal maar je kunt proberen het kaartje te slijten op zondag.
Ik denk dat er dan weinig mensen zijn die het kaartje dan van jou willen kopen.
@Vlek
Ben het geheel met je eens.
Bouwman rijd inderdaad Catalunya, Baskenland en de Waalse Pijl.
Dit gaf hij zelf aan in een interview/reportage van TV omroep Gelderland van afgelopen zondag 13-03-2016 die ik eerder hier al noemde.
Romandië weet ik niet.
Bij de beloften bij SEG Racing was hij in bepaalde koersen af en toe ook een aanvaller.
Zie de mooie ritzege in de koninginnenrit op de Gr. St. Bernardo in de Giro della Valle D'Aosta 2015.
Ook was hij een hele goede knecht in de Tour de L'Avenir waar hij toptalent Sam Oomen over de bergen loodste die toen in de moeilijkheden zat voor een goed AK. De bondscoach was er toen lovend over.
MAW Bouwman was als belofte een allround renner met klimmers en tijdritcapaciteiten ( geen sprinter in een peloton) maar jouw vergelijking met Lindeman kan ik enigszins wel begrijpen.
@Wielerfan1987
Je hebt volgens mij gelijk.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Fanny klopt, en ik geef het weg... hoeft niet overgekocht te worden.

1 2 ... 85 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.