Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 86 ... 405 406
horsm

sympathiek@rahimns. Jammer genoeg zit ik in de UK, maar koers kijken in Pathe klinkt erg leuk.

Laatst gewijzigd
Fanny

'@Rahimns
Haha zondag ! Kan iedereen gebeuren. Maar hoe heb je de tekst nog kunnen veranderen want er stond nmm zondag.
Kun je als ambassador achteraf nog de teksten op het wielerforum aanpassen?

Rahim Vlasblom
admin

'@Fanny dat kan jij ook hoor, naast reactie staat bewerk en als je daar op klikt, kan jij je bijdrage aanpassen ;)

Laatst gewijzigd
Fanny

'@Rahimns
Sorry, dat wist ik niet. Fijn dat ik het nu weet. Dank je.

jvh93

Dames, heren. Hoe schatten jullie d'r kansen van vanmarcke in msr in? Ik heb eerlijk gezegd de verwachting dat hij mee moet kunnen tot het eind en mee kan doen voor het podium maar ik weet niet of ik dit hoop of dat ik t ook echt denk (hopen doe ik altijd natuurlijk)

Rahim Vlasblom
admin

'@jvh93 Hij zou dit moeten kunnen, maar het is een zeer onvoorspelbare koers... ik vrees zelf dat het tot een sprint komt met een klein groepje en dan zijn mannen als Sagan, Kristoff, Swift, Hagen en Matthews toch meer de mannen voor het podium. Als het hem zou lukken op de Poggio samen met bijvoorbeeld Van Avermaet en Cancellare weg te rijden en weg te blijven dan hebben dat soort renners een kans.

Laatst gewijzigd
tendam

Vanmarcke is vooral goed op kasseien, hij zal een selectie op de Poggio wel overleven maar of hij echt meekan als mannen als Cancellara aangaan betwijfel ik.

kelderfan

'@jvh93
Hopen mag altijd, maar liever niet op de stoep. Ik zie Vanmarcke een eind komen in de MSR, maar wat voor hem belangrijk is, dat hij een maatje erbij heeft zitten in de finale. Derhalve hoop ik, dat Martens e/o Van Asbroeck in de finale geraken met hulp van Battaglin.

Yeez

Meekunnen twijfel ik niet aan, maar de anderen eraf rijden zie in hem niet zo snel doen. Vrees ook dat het een sprint van een groep of 25/30 man wordt, Waarin vanmarcke rond plek 10 zal eindigen.

achtpuntzes

inderdaad, Vanmarcke rij je er niet zo maar af. maar zonder kasseien zie ik Vanmarcke er ook niet veel afrijden. rond plek tien zou zeker mogelijk moeten zijn.

kelderfan

In de Strade Bianche reed Vanmarcke vorig jaar keurig naar een 4e. plek en dat heb ik Gesink nog niet zien doen.
Hij maakt volgens mij ook alleen maar kans op de zege, als hij met bijv. Van Avermaet/Cancellare weg kan geraken van de meute.

Netraam

Het ligt er natuurlijk aan hoe het koersverloop zal gaan, maar ik zie liever dat hij op de Cipressa ofzo probeert weg te komen, met bijvoorbeeld een Nibali of een andere renner die niet bang is om van ver aan te vallen dan dat hij na de Poggio in een sprint met 40 man net binnen of buiten de top 10 valt.

Sprint met 40 man omdat de omstandigheden erg goed lijken te gaan zijn, in tegenstelling tot 2013 en 2014. Vorig jaar zaten er net geen 30 man bij, maar zaten de eerste 50 binnen de minuut.

Hermannmg

Wagner ging wel vroeg hoor. Op instructie van groenewegen? "Sprinttrein" met alleen Wagner is wel opnieuw mager, met 1 mannetje meer was het een ander verhaal geweest...

S. Morgenstern

Groenewegen vandaag erg goed afgezet door Wagner. Ik heb geen sprinter in een gunstigere positie aan de sprint zien beginnen, wel eentje die van iets verder moest komen en beter was.

kelderfan

Ja, dat was wederom geen luxe trein. Wagner was goed bezig, maar met 1 mannetje gaat het niet goed komen.
@vlek
Je gaat toch niet zeggen, dat dit de manier is om te winnen; ik dacht even dat Van Winden op kop reed.
Volgende keer treintje vergeten en zorgen, dat er drie man in de finale zitten bij dit soort koersen.

Laatst gewijzigd
stijnlah

Perfect gedaan van Wagner, er was er gewoon eentje sneller vandaag.

Chrys

Natuurlijk is dit de manier om te winnen. Je hebt gezien wat er in de laatste 10 kilometer gebeurde. Alle treintjes met meer dan drie mensen ontspoorden hopeloos vanwege het gedrang en de smalle wegen, inclusief het treintje van TLJ na de lekke band. Wagner als laatste man is dan natuurlijk ideaal. Hij loodst Groenewegen naar de perfecte uitgangspositie. Dat hij dan misschien net iets te vroeg aangaat is jammer. Ik zie in ieder geval de progressie in het treintje!

Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan de ploeg heeft wel weer de achtervolging moeten leiden en dat ze Dylan na die lekke band ook nog moesten terugbrengen, er was er vandaag gewoon 1 sneller. Andere ploegen kregen het ook niet voor elkaar. En die Baska is geen koekenbakker. Het is jammer, ik had het Dylan zo gegund.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Volgens mij bestaat er een wat utopisch beeld over zo'n sprinttrein. De laatste jaren zie je zelden een ploeg langer dan een kilometer op kop van het peloton. Zo'n lange rechte laatste lijn met brede wegen maakt daarnaast dat het peloton constant vanaf de zijkanten naar voren over zichzelf heen valt en de samenstelling op de eerste rij een lappendeken wordt. Wagner en eerder Wynants hebben daarin hun momenten gekozen om naar voren te komen. Wagner deed dat vandaag gewoon erg goed.

Misschien eens interessant om Etixx te volgen vanaf het moment dat ze de 'trein' met Campenaerts op kop voorbij schieten. Een wat breder perspectief op zo'n sprint zou de opvatting over wat een goede sprint voorbereiding precies betekent wel eens goed kunnen doen.
Ik betwijfel echter of het wat dat betreft ooit goed zal komen...

Laatst gewijzigd
Hakkie2

Prima afgezet door Wagner. Heeft Groenewegen een topdag dan wint hij hier. Helaas was Baska nu sneller. Dat kan gebeuren als je met een talentvolle jonge sprinter rijdt. Lotto-Jumbo wil nou eenmaal geen sprinter hebben die per sé zijn hele eigen trein mee neemt en rijdt het liefst met een Nederlander. Alleen maar positief. En dit was een prima koers met een behoorlijk resultaat. Komt Groenewegen een aantal keer in zo'n positie dan komen er ook wel wat zeges.

achtpuntzes

slecht was het in ieder geval niet. niks teveel gedaan, en dan lek (?) op iets meer dan 10 kilometer, netjes worden teruggebracht, toch nog even weggedrumd, en dan een uitstekende wagner, die vervolgens toch net iets te vroeg op kop komt, en Groenewegen van te vroeg gaat. misschien had er meer in gezeten, misschien niet, want Baska reed toch ook wel een indrukwekkende sprint.

Poeksel

Dit is hoe Teletekst het omschrijft: "Even leek materiaalpech Groenewegen de das om te doen. Met nog 10 km te gaan moesten zijn ploeggenoten alle zeilen bijzetten om hem naar voren te loodsen.
Dat lukte aanvankelijk maar moeizaam, vanwege het vele draaien en keren in de slotfase. Maar vooral dankzij ploegmaat Robert Wagner, zelf winnaar in 2010, zat Groenewegen op tijd vooraan. Wel moest hij van ver de sprint aangaan en Baska (nog zonder profzege) profiteerde."

Zo klinkt het als een goede prestatie, toch? Tweede worden als je niet ver van de finish lek rijdt lijkt me in ieder geval niet slecht.

kelderfan

'@vlek
Het moment, dat Wagner aanging, was prima. Wagner kon het niet lang genoeg vasthouden, zodat Groenewegen te vroeg aanging.{de verslaggeving riep ook "komt hij niet te vroeg"}. Met een mannetje meer in de finale had Groenewegen hier gewonnen.
Maar een compliment voor die jonge Bouwman, die met een paar andere jongens de vluchters in 't oog hield.

Hakkie2

Ook met een man meer voor Groenewegen (geen enkele ploeg kon trouwens meer dan 2 man bij elkaar houden) had Baska hier denk ik gewonnen. Die jongen is niet voor niets Europees Kampioen, gewoon een hele goede renner. Daar kun je als Groenewegen van verliezen.

S. Morgenstern

Met een mannetje meer in de finale had Groenewegen hier gewonnen.

Welke basis heb je voor deze aanname? Hij zet hier de sprint op hetzelfde moment aan als de uiteindelijke winnaar, die vervolgens ruim over hem heen gaat. Wat had dat mannetje meer betekent op het moment dat Baska zijn sprint inzet?

een paar andere jongens

Lammertink zou je toch ook bij naam moeten kennen.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 86 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.