Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 87 ... 405 406
Fanny

Tlj prima gekoerst vandaag en vanaf het begin tot ongeveer 130-150km z'n steeds 1 mannetje op kop (vooral Bouwman en Lammertink).
Helaas 10-12km voor het einde een lekke band van Groenewegen waardoor bijna de gehele ploeg zich moest laten zakken, behalve Wagner.
Het daarna terugkomen op de smalle wegen was moeilijk en kost natuurlijk kracht, die de ploeg partte speelde.
Daarom bleef Wagner alleen over met Groenewegen in de laatste 2 km.
Wagner zette daarna Etixx nog vast en ging nmm iets te vroeg van kop waardoor Groenewegen iets van te ver moest sprinten wat hem waarschijnlijk de overwinning heeft gekost.
Ook kan er mee te maken hebben dat de lekke band hem ook net teveel energie heeft gekost.
Ik moet wel zeggen dat Baska veel sneller dan Groenewegen was en ook pas van de 10 plaats kwam.
In mijn ogen een terechte winnaar.
Maar, het TLJ heeft het in mijn ogen goed gedaan en als ze op deze weg doorgaan komt er echt wel nog een overwinning voor Groenewegen.
Met 5 podiumplaatsen waarvan 2 eerste plaatsen is het gewoon erg goed van deze nog jonge sprinter.
Op naar Volta Catalunya , wie weet valt er dan weer wat te vieren.

achtpuntzes

'@ poeksel:
ik heb het gewoon gezien, en kom tot dezelfde conclusie als jouw teletekst.

Fanny

'@Kelderfan
Quote: Maar een compliment voor die jonge Bouwman, die met een paar andere jongens de vluchters in ’t oog hield.
Ik moet zeggen, een groot compliment/chapeau, want hij heeft als invaller voor deze koers driekwart van de race op kop/vooraan voor TLJ in het peloton gereden (en ook nog uitgereden).
Dit ondanks dat hij a.s. maandag alweer moet starten in de voor hem eerste zware WT koers Volta Catalunya.
Hij heeft zich duidelijk niet gespaard/verstopt met het oog op de Volta Catalunya.
Hij heeft zelfs nog op Groenewegen gewacht die lek reed en samen met de andere renners van zijn team Groenewegen naar het peloton terugbracht.
Daarna was het denk ik het teamwerk voor hem en het team gedaan.
Ik denk dat hij een teamrenner is waar men bij TLJ nog veel plezier aan zal beleven.
Ben benieuwd hoe hij vele afgelopen races van de laatste weken heeft verteerd met het oog op de WT Volta Catalunya en WT Ronde van Baskenland.

Chrys

Zo ontzettend veel koersen heeft Bouwman nou ook weer niet gereden hoor. Hij zit nu op 12 koersdagen. Hij heeft nu een kleine periode met wat meer koersen. Lijkt mij dat de ploegleiding gewoon wil zien wat voor effecten dit heeft op zijn lichaam, ook nu hij opgaat voor de wat zwaardere WT-koersen.

Stelvio-fan

Leuk dat Tjallingii weer in de kopgroep zit in MSR. Toch jammer dat hij stopt na dit seizoen. Als motoren missen ze ook Flens al (niks meer van gehoord, wat doettie tegenwoordig? of heb ik dat gemist), en hebben ze nu voor in vlakke ritten vooral Wynants en Van Emden. Campenaerts, Keizer, Lindeman en Tankink zouden ook wel voor het berenwerk in aanmerking kunnen komen, maar zijn toch wat minder dan Wynants en Van Emden denk ik.

Rahim Vlasblom
admin

Dit is Dylans ideale treintje: Wagner, Leezer Tjallingii en Tankink (zijn eigen keus)

achtpuntzes

nog mensen naar pathé geweest? en, was het leuk?
ik heb een mooie finale gezien, en nog wat TLJ van voren ook. helaas verschakelde Vanmarcke zich op een cruciaal moment, waardoor meesprinten voor een verdienstelijke top tien plaats er niet meer in zat.

Gees

Jezus, verschakelde Vanmarcke? Tis altijd wat met die geelhemden

jvh93

Tlj gewoon een prima koers gereden. Helaas verschakeld maar dat kan iedereen overkomen (kijk maar naar bouhanni in de sprint)

achtpuntzes

Vanmarcke zat goed van voren en stond in een keer bijna stil. dat hij zich verschakelde is een aanname, we gaan nog wel horen van de ploeg wat er precies aan de hand was. ik til er niet zo zwaar aan, want winnen kunnen ze toch niet in MSR.

Laatst gewijzigd
jvh93

Ik heb trouwens genoten van de manoeuvre van martens op de poggio waarmee hij in een ruk vanmarcke naar voren reed. Heerlijk hoe hij dat deed

stijnlah

Volgens mij moest hij voet aan grond zetten door een manouvre van een renner van Etixx die voor hem in knalde na een bocht.

kelderfan

'@rahimns
Dat is opvallend met Tjallingii en Tankink in plaats Van Winden en Lammertink, die Flens als voorbeeld heeft gekozen.

kelderfan

Ik heb de MSR helaas gemist. Maar wie zaten er allemaal mee met Vanmarcke, die zich verschakelde in de finale?

jvh93

'@kelderfan volgens mij martens en battaglin

kelderfan

'@jvh93
Dat Martens en Battaglin er nog bij zaten lijkt mij een prima zaak. Jammer dat Vanmarcke niet kon mee sprinten, maar met zo'n 300 km is hij goed voorbereid voor de E3 en RVV.

gardeyn

'@kelderfan: wat loop jij altijd te zeiken op knechten die hun werk gedaan hebben en als ze lossen afstappen? Bekijk je welees de dnf na een eendagskoers? Wat heb je er dan nog aan om helemaal leeg in je eentje de laatste 50 km nog te rijden?

S. Morgenstern

Lammertink rijdt halve koersen op kop van het peloton, koersen die bijna allemaal eindigen op een lokaal rondje. De enige echte Lammertink van dit forum zou bij sommige posts beter een voorbeeld nemen aan zijn evenknie binnen de ploeg.

Van Winden is misschien wel een opmerkelijke afwezige, maar op zijn positie heeft Groenewegen voorlopig meer gezien van Wagner en Leezer. Tjallingii en Tankink hebben een andere rol dan Van Winden in zou kleden binnen zo'n trein.

Verder zal Groenewegen vast genoeg respect hebben voor het werk dat mannen als Bouwman en Lammertink steeds op zich nemen, maar dat valt buiten dat antwoord lijkt me.

Rahim Vlasblom
admin

Dit waren de namen die Dylan zo opnoemde, maar hij zei er ook bij dat andere renners in het team ook belangrijk werk doen in de voorbereiding op een sprint. Daarnaast was het toch ook wel een gemis van die 8e man in de eerste 2 koersen afgelopen week. Heb even met Dylan gesproken na Milaan-Sanremo. Het meest opmerkelijke vond ik toch wel dat hij aangaf dat Holland twijfelt aan een deelname aan de tour en dat hijzelf hoopt om in zijn plaats te mogen starten.

S. Morgenstern

Wanneer ze hoe dan ook een sprinter mee willen nemen en als de komende maand de huidige verhoudingen zich doorzetten, dan zou dat geen onlogische selectie zijn. Ik zou zelf alleen eerder voor de Vuelta kiezen als eerste grote ronde, aangezien daar de kans op goede prestaties wat groter zal zijn en je daar minder kans hebt jezelf 'kapot te rijden'. Hij heeft tenslotte amper ervaring in WT-koersen en om dan nu al degene met het hoogste niveau te rijden...

tendam

'@rahimns
Dat laatste lijkt me niet onlogisch. Hofland heeft niks te zoeken in de Tour, zoals hij dit seizoen rijdt. Groenewegen kan misschien een paar keer top-5 sprinten. Nadeel is wel dat hij nog geen grote ronde heeft gereden.

kelderfan

'@gardyn
Hoezo altijd.;)
@rahimns
Wat is er aan de hand met Hofland? Vanmarcke was ook ziek voorafgaande aan de MSR.
Maar goed van Groenewegen om aan te geven, dat hij wel de uitdaging wil aan gaan en dat is zeker opmerkelijk, gezien zijn leeftijd.
Ik hoop dat Hofland de knop kan omzetten en na de ontboezeming van Groenewegen, dat hij denkt, dat zullen wij eens zien.
Lijkt mij goed, als de heren elkaar opjutten.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

De ene verkoudheid is de andere niet.

Netraam

Zeker met de goede prestaties van Groenewegen de afgelopen paar maanden zullen de verhoudingen op scherp staan, maar de ploeg zal om een reden Hofland als #1 sprinter aangewezen hebben. Als hij in zijn ritme komt en laat zien waarom, dan kunnen we er veel plezier van beleven, maar voorlopig lijkt het veel op vorig jaar bij hem: ziek op de momenten dat hij er wil staan.

Rahim Vlasblom
admin

'@kelderfan wie is groeneveld? Hofland had koorts, dus dan is starten gewoon niet mogelijk. Zeker niet in een koers als deze. Hofland schijnt ook echt een enorm laag vetpercentage te hebben, dat zou ook een reden zijn waarom hij gevoelig is voor ziektes,

Laatst gewijzigd
1 2 ... 87 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.