Zo'n programma is toch niet zo lastig samen te stellen? De gemiddelde forummer hier komt tot 98% en wat je met die laatste 2% doet, maakt feitelijk niet uit. Dan gaan van die 98% misschien enkele koersen niet door ivm geen uitnodiging, dan valt er wat meer te schuiven.
Veel meer dan afgelopen seizoen gaan ze heus niet rijden, want dit jaar moesten ze door griep en andere malheur regelmatig met 6 man en Bulgac starten - of zelfs dat nog niet eens.
'@vlek
Als ik 't goed heb wordt Yorkshire gereden van 1 -3 mei 2016 en het door mij voorgestelde Giro del Trentino wordt gereden van 19 - 22 april 2016.
Dus waarom de vraag of Yorkshire of Trentino?
Wat @xistnc zegt, lijkt mij meer to the point.
@xistnc
Je hebt gelijk en dat heb ik vorig jaar al geprobeerd duidelijk te maken, dat het team met 24/25 renners te vaak onderbemand moet rondrijden door malhuer. Nu is dat met 1.1. koersen niet zo'n ramp, maar bij HC en UWT koersen is dat heel vervelend. Het begon al met de Strade Bianche met 5 man {incl. De Weert en Flens} en dat Vanmarcke er toch nog wat van bakte vond ik echt te gek.
Nu TLJ weer met een sprinttrein wil beginnen, denk ik oh, je.
Waarom Yorkshire? Of waarom Trentino? Of waarom Yorkshire of Trentino? Of waarom niet Turkije? En wat met Frankfurt? Ik weet niet of ik doorslaggevende redenen zie om voor die periode een bepaalde samenstelling van het programma als de enige logische invulling te zien. Dat bepaalde renners ergens in de buurt van een bepaalde koers aardig hebben gepresteerd is daarbinnen een interessant perspectief, maar presenteer het verder niet als een doorslaggevende factor voor de keuze van het programma. Dat is het namelijk niet.
'@kelderfan
Met evenveel malheur als dit jaar gaan ze het ook komend seizoen weer lastig hebben, ondanks de gezinsuitbreiding. Met een normale portie malheur hadden ze dit jaar hooguit een enkele keer onderbemand geweest, kwantitatief gezien.
Hoewel ik vind dat ze dit jaar net iets te vaak een 'driedubbel' programma hebben gereden, lag de onderbezetting toch echt voor 95% aan de malheur en de gedwongen keuzes tussen lood en oud ijzer, die daar het gevolg van waren.
En qua programmering zeg ik volgens mij precies hetzelfde als Vlek, maar dan in andere woorden. Vermoedelijk kun jij voor om het even welke koers op PCS wel een uitslag vinden die moet aantonen dat om het even welke ploeg daar zou moeten starten.
'@xistnc
Goed ga ik doen.
Wat betreft de Malheur kan 't gezien de plannen om voor Groenewegen een treintje te gaan vormen, nog wel eens erger worden.
Gezien het bovenstaande lijkt 't mij niet verkeerd, als Plugge nog eens zijn buidel trekt. Want ik zie, dat Flens nog geen ploeg heeft gevonden.
Misschien een ruil met Roompot om Maurits Lammertink te halen, die ook bij de uitslagen {PCS} terug te vinden is in de rondjes van Noord-Italië.
'@jvh93
Ik zag alleen, dat Flens nog geen ploeg heeft gevonden en na al die jaren van trouwe dienst, lijkt 't mij toch logisch dat @rahimns daar nog een opmerking over maakt naar de ploeg toe.
@rahimns
Volgens mij heeft Giant nog niet gezegd, dat zij compleet zijn; ook TLJ heeft wel via jou dat aangegeven, maar nog niet officieel.
Maar verder heb je gelijk, dat TLJ met de huidige ploeg een betere bezetting kan neerzetten. Alleen zij willen nu toch ook een treintje gaan neerzetten.
Dan wordt de kans om te vallen ook weer groter volgens mij. Ik denk, dat zij met de huidige ploeg niet voor de treintjes moeten gaan.
Giant heeft bij het aantrekken van lunke duidelijk gezegd: "as our last signing" dus voor Giant is het wel duidelijk dat ze compleet zijn. TLJ heeft dit inderdaad nog niet officieel gemeld maar ik ga er eerlijk gezegd niet van uit dat zij nog een renner toevoegen aan de selectie aangezien ze dit duidelijk hebben aangegeven aan rahim en ik denk niet dat het slim is van een ploeg om een ambassadeur voor te liegen ;)
'@jvh93
Als iets niet officieel wordt gecommuniceerd, dan ga ik ervan uit, dat er nog afgeweken kan worden van wat via onze gewaardeerde ambassadeur is binnengekomen.
Dat er voor Flens is gekozen om plaats te maken, begrijp ik wel; maar toch vind ik 't niet leuk, als een renner van TLJ op zo'n manier eruit wordt gezet.
Daarom mijn suggestie van de ruil met Roompot. Want de kans dat TLJ Flens terughaalt is natuurlijk erg klein.
'@rahimns
Begrijp mij nu niet verkeerd, maar als je met een treintje gaat werken, dat weet jij toch ook wel, dat de kans op valpartijen groter worden. Dat kun je checken bij Groenewegen. En wat is daar niet serieus aan? Vorig seizoen begon het team heel slecht en dat heeft Plugge ook aangegeven.
Ik zeg toch niet dat je nu nog 2 renners erbij moet halen. Er staat zo een prima ploeg met 4 kopmannen, 3 sprinters, 4 mannen voor 't heuvelwerk en Teunissen, Roosen, Bennet en Lindeman voor de ondersteuning en het aanvallende werk.
Alleen had ik voor Ten Dam een wat sterkere renner verwacht.
'@kelderfan: waar is het bewijs dat je met een treintje meer kans op vallen hebt? Liggen renners als De Kort, Sieberg of Henderson zo vaak op de grond?
Ik vraag me ook af of ze vaker een trein in gaan zetten. Als het kon voor Hofland of Van Asbroeck (of heel soms Markus) deden ze dat al. Vraag me af of ze het nu vaker gaan doen. Ze hebben nog steeds geen pure sprinter voor grote wedstrijden.
'@Hakkie2
Wil je meer bewijs dan bij de wielrenners Groenewegen en Boeckmans; sorry maar ik heb al heel wat treintjes zien ontsporen met heel vaak valpartijen tot gevolg en elke onnodige valpartij is er een teveel. Die treintjes moeten wat mij betreft beperkt worden {in aantal renners dan}.
Hofland had 't wel over een treintje, maar of hij daarmee beter scoort betwijfel ik.
Misschien dat Van Winden wel de juiste lead-out voor Groenewegen kan zijn. Hofland heeft als maatje Wagner en alleen Van Asbroeck heeft nog een vaste lead-out nodig.
'@Kelderfan
Beide voorbeelden kloppen niet. Groenewegen viel niet door een treintje, maar door een te klein gaatje/debusschere die de deur dicht deed. De treintjes waren toen al weg. Zie beelden hieronder. Boeckmans viel ook niet door een sprinttreintje, want die valpartij was op 50 km van de streep http://www.wielerflits.nl/nieuws/104437/van-garderen-en-boeckman-uit-vuelta-na-zware-val.html/comment-page-1.
https://www.youtube.com/watch?v=51cDsq4bLGc
'@tendam
ROGLIč lijkt mij in ieder geval een prima aankoop, want hij heeft wel potentie, maar is volgens mij nog niet van het niveau van je naamgenoot.
Want in de 30th Settimana Internazionale Coppi e Bartali eindigde hij als 20e. op 10:07 achter o.a. Edoardo Zardini als 16e. op 6:46 {een renner van Bardiani, die ik volg} en net voor Victor Campenaerts als 24e op 14:30 van winnaar Louis Meintjes. Ik zie Campenaerts niet echt als klimmer.
Off topic:
In de 38th Giro del Trentino zag ik op "you tube" toevallig Battaglin met Bongiorno {Bardiani} de aanval voorbereiden voor Zardini. En Zardini kon dat mooi afronden in een bergrit naar San Giacomo di Brentonico.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.