kelderfan,
Wat ben jij toch kortzichtig zeg.... is al jouw wielerkennis gebaseerd op pcs???
Vorig jaar waa van Emden in het openingsweekend verre van zichzelf omdat hij iets was tegengekomen in de aanloop (ziekte of blessure, exact weet ik het niet meer) daarnaast had hij niet het niveau door de low-carb trainingsmethode die ze in de winter en het vroege voorjaar hanteerden waarvan ze achteraf hebben geconcludeerd dat het niet gebracht heeft wat ze ervan hoopten.
Van Emden is wel degelijk goed in het klassiekerwerk.
Vraag het anders aan Vanmarcke
'@Kelderfan
Of je kijkt naar omstandigheden en niet alleen uitslagen. Van Emden was vorig jaar tijdens de voorjaarsklassiekers ziek. In 2014 had hij ook een DNF tijdens de E3 en de AGR, maar waren zijn tijdritresultaten een stuk minder indrukwekkend dan zijn prestatie bij Parijs Roubaix.
Wat ik bedoel is dat Van Emden zich prima kan richten op tijdritten, maar als knecht (en naar mijn mening ook als renner) de meeste waarde toevoegt aan het team tijdens de voorjaarsklassiekers of als onderdeel van de sprinttrein. In heuvelachtige rondes als Romandië en de Dauphiné heb je wel een tijdrit, maar 1. veel concurrentie en 2. geen andere mogelijkheden voor Van Emden, behalve het halen van bidons tijdens de eerste 100 kilometer. Hij klimt daar gewoon niet goed genoeg voor, ben ik bang.
'@Netraam
Dat hij ziek is geweest vorig seizoen tijdens de E3 en de RVV kan gebeuren, maar hij was niet ziek op 28/2 tijdens de Omloop en kwam niet verder als plek 98.
Daar en tegen heeft hij zich toch een heel stuk verbeterd bij het tijdrijden en dat liet hij zien in het rondje van Qatar.
Hij had een schouder blessure overgehouden aan die valpartij in Dwars door Vlaanderen. Daardoor heeft hij er die weken uitgelegen en is hij meermaals aangehaald als belangrijke ontbrekende pion. De kwaliteiten van Van Emden in het Vlaamse werk lijken me gewoon bekend bij de gemiddelde volger, met Roubaix 2014 als uitschieter.
'@kelderfan 98ste, man wat een slecht resultaat, zeker als je heel de dag een kopman uit de wind moet houden en moet werken. Hij kan veel beter rondjes als normandië gaan rijden. Elke bergrit 108ste worden maar in de proloog 5de, zodat jij weer geil op pcs kan kijken en zeggen "volgens pcs is hij blablabla". It's a f*cking joke.
Toch enkele opvallende keuzes in de selecties voor de vlaamse klassiekers. Geen Hofland en Groenewegen in Gent Wevelgem, zeker Groenewegen had ik hier eigenlijk wel mee willen zien rijden. Bij normaal weer toch de beste kans op een goede uitslag en ik ben gewoon heel erg benieuwd naar hoe Groenewegen zich houdt in de grotere sprintwedstrijden.
Dan Van Emden Parijs Roubaix niet zal rijden snap ik nog minder. Na Vanmarcke de beste man voor Parijs Roubaix in mijn optiek. Als hij zich volledig richt op de proloog van de Giro zou ik het mij nog een klein beetje kunnen voorstellen, maar hij werd in geen enkel voorlopig lijstje voor de Giro genoemd.
Wevelgem selectie is volgens mij nog de voorinschrijving. Meen namelijk dat Groenewegen een tijd terug al genoemd is in verband met die koers.
Van Emden begrijp ik eerlijk gezegd ook niet als het met de proloog van de Giro te maken heeft. Waarom zou Roubaix (waar hij het best tot zijn recht komt) niet kunnen, maar het verdere Vlaamse werk wel? Maakt die ene week werkelijk verschil voor een proloog die vier weken later gereden moet worden?
Bouwman (TLJ) Alaphilippe, Van Zyl, Reza, Duyn, Hirt en Howes hebben inmiddels 12 minuten voorsprong en Bouwman heeft zojuist de sprint gewonnen op de berg Sant Esteve D'Bas op 42km.
De jonge renner Koen Bouwman (22) van TLJ is dus momenteel goed bezig in zijn allereerste WT koers om zich in de kijker te rijden en dus in de aanval te gaan.
Lijkt mij ook geen verkeerde groep om hierin te zitten.
Kijken hoe lang hij dit volhoudt.
Kan misschien later in de koers indien ze teruggepakt worden nog een hulp zijn voor Robert Gesink.
Bouwman (TLJ) wint 2e sprint van de dag in de kopgroep in Ripoll (80km) voor Reza (FDJ) en van Zyl (Dimension Data).
Kennelijk zit er voor hem nog geen pap in de benen.
Kijken hoe lang ze het peloton voor kunnen blijven.
Er komt sowieso een nieuwe leider want Bouhanni zit in 1e groep achter het peloton op 5 minuten.
'@jvh93
Hallo, een goede dag voor TLJ in Catalonia? Of is 't een grapje. Gesink is weer eens spaarstand gegaan. Hij wil graag mee in 't najaar, maar zo gaat 't niet lukken; maar ja Dumoulin heeft 't ook even niet. Bouwman heeft zich in ieder geval getoond.
Gelukkig lieten Van Asbroeck en Teunissen {ondanks een beetje ziekig nog} wel zien, dat zij zich in de debatten wilde mengen.
Maar hoe is 't met Groenewegen gegaan. Is hij al klaar voor G/W als 't doorgaat.
Gesink zo ver onder zijn niveau op een moment waarop hij er wil staan lijkt me eerder een teken van (opkomende) ziekte. Een matige Gesink wordt hier namelijk niet op twee minuten gereden. Zaak er in Baskenland en de klassiekers weer te staan. Kruijswijk en Roglic wel op niveau en op schema voor de Giro.
Groenewegen een vergelijkbare koers als Kuurne gereden, alleen was hier de schifting een stuk groter.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.