Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 91 ... 405 406
Fanny

Gesink had duidelijk in de laatste kms zijn dag niet tov van de andere kopmannen van TLJ.
Waarschijnlijk zijn Kruijswijk en ik denk ook Roglic voor hem geëndigd.
Morgen nieuwe kansen voor TLJ in een etappe met 2 cols van de buitencategorie in deze zware koers met vele kopmannen.
Benieuwd wie er morgen gaat winnen.
Daarnaast grote waardering voor Bouwman die voor het eerst in een WT koers rijdt en direct na 10 km met een klein groepje van 7 man ervan door gaat
en pas na 130 km koers en 2 bergen van de 1e categorie door het peloton wordt teruggehaald !

Laatst gewijzigd
SolitaryShell

Als je als ploeg wilt scoren in deze koers, en daar eigenlijk alle ballen op hebt gezet qua opstelling, dan kun je dit onmogelijk een goede dag noemen.

S. Morgenstern

Dat lijkt me ook. De kopmannen voor dit soort koersen hebben er nog weinig van gebakken dit seizoen.

kelderfan

'@Fanny
Teunissen had ook gemeld, dat hij ziekjes was, maar dat weerhield hem niet om de aanval te zoeken. Groenewegen en Wagner eindigde in de groep met Benoot en Jelle Wallays. Dus lijkt Groenewegen wel klaar voor de G/W.
Maar Teunissen en Van Asbroeck hadden de E3 moeten rijden in steun van Vanmarcke. Ik weet eigenlijk niet wat er met Roosen is gebeurd. Hij zegt zelf, dat zijn cassette kapot is gegaan en derhalve einde oefening.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Teunissen en Van Asbroeck zou ik eerder zondag verwachten, dan vrijdag. Dat die eerste twee weken geleden nog wat verkouden was is daarin nu trouwens totaal geen argument meer, daar heeft hij duidelijk geen last meer van. De combunatie is echter een stuk logischer, zeker met nog genoeg renners achter de hand die vandaag niet hebben gekoerst.

En hoeveel zegt eindigen in een groep met renners die zijn terug gezakt na aanvallen en werken voor hun sprinter nu werkelijk? Het is alleen een referentie wanneer je enkel de uitslag bekijkt.

Laatst gewijzigd
stijnlah

'@kelderfan, benoot en wallays hebben zich opgeofferd voor de debusschere zij zaten wel degelijk mee in groep 1 na de heuvelzone. Misschien is naar de koers zelf kijken inplaats van je te baseren op de uitslag.

tendam

LottoNL noemde het zelf hun sterkst mogelijke opstelling voor deze koers, als je dan 22e wordt (met iemand die eigenlijk niet eens kopman is) doe je toch iets niet goed. De malaise zet zich door.

S. Morgenstern

De 'malaise' van de twee kopmannen voor dit soort WT-koersen dan toch. Een andere conclusie van vandaag is dat het rijden van de renners daaromheen (vandaag Teunissen, Van Asbroeck, Roglic en Kruijswijk) een ander beeld laat zien dan die algemene malaise van vorig voorjaar. Dwars door Vlaanderen was toen bijvoorbeeld nog zo'n beetje het schoolvoorbeeld van een ploeg die in de hoek zit waar de klappen vallen.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@stijlah
Hoe kom je erbij dat ik de koers niet heb gevolgd? Voor de duidelijkheid ik heb de finale niet kunnen zien.
Maar ik heb wel gezien, dat Teunissen met Rickaert in de achtervolging gingen op 't groepje Asselman, die ook sterk heeft gereden.
Later sloot Durbridge aan. En ik zag Van Asbroeck in de door jou genoemde tweede groep zitten.
@tendam
Dit wordt weer 't zelfde liedje als vorig seizoen en zijn de kenners weer helemaal blij, als Gesink zich weer in de TdF toont.
Hopelijk gaat Vanmarcke mij en de volgers verrassen; alleen zonder zijn beste ondersteunende renners.
Maar @vlek heeft wel een punt, dat Van Emden, Tankink, Tjallingii en Leezer nog relatief fris zijn.

S. Morgenstern

Voor de duidelijkheid ik heb de finale niet kunnen zien.

Dan verklaart dat je vreemde opmerking over Benoot, Wallays en Groenewegen. Jij hebt ze alle drie niet vooraan gezien, voor degene die de finale wel hebben gezien was dat echter anders.

tendam

'@vlek
Ja, de 'tweede lijn' doet het goed. Maar dat is een niveau dat acceptabel is voor een PCT-ploeg.

kelderfan

'@vlek
Heb ik ergens gezegd, dat ik Benoot, Debusschere en Wallays niet heb gezien. Dat heb je verkeerd begrepen dan en derhalve je vreemde opmerking. Want ook Theuns heeft 't geprobeerd. En uit wat ik net lees hebben Wynants, Wagner en Castelijn geprobeerd om Groenewegen bij de eerste groep te laten aansluiten.

Fanny

Pluspuntje TLJ in de Ronde van Catalunya.
Het goede rijden van vandaag door Neoprof Koen Bouwman die zijn eerste WT koersronde reed wordt nl beloond.
Hij heeft vandaag de 2 tussensprints gewonnen en mag vlgs ploegleider Engels en de organisatie van de Volta Catalunya morgen starten in de tussensprintstrui als leider van het tussensprintklassement net voor Thomas de Gendt.
Leuke beloning voor deze nog jonge renner die vandaag vanaf ongeveer 10 km tot +/- 130 km in een klein ontsnappingsgroepje zat totdat ze werden teruggepakt door een jagend peloton op weg naar de aankomst La Molina.

Yeez

Kruijswijk al verrassend goed in deze koers, beter dan vorig jaar. Na deze koers gaat hij op hoogtestage en dan rijdt hij aansluitend nog yorkshire, hij lijkt dus (samen met roglic) uitstekend op schema te liggen voor de giro.

Romāns Vainšteins

Die Teunissen is een leuke renner , die heeft er echt zin in , beetje Lindeman - achtige drive , misschien belooft dat veel goeds !

S. Morgenstern

'@ tendam; dat is logischerwijs het niveau van de tweede lijn van een ploeg die aan de onderkant van de WT gezocht moet worden. Ik zie de zin er niet van in ze te beoordelen op wat ze niet zijn.

@ kelderfan; je gebruikte het in een groep met Benoot binnenkomen als maatstaf voor de prestatie. Als je werkelijk gezien hebt wat voor koers hij en Wallays reden, dan zou je echter weten dat dat nergens op slaat.

Groenewegen moet in dit soort koersen inderdaad (nog) steeds terug gebracht worden als de schifting is gemaakt. Kuurne was wat minder selectief, waardoor het daar wel lukte. Heel ver zat hij er vandaag uiteindelijk echter ook niet vanaf en in vergelijking met vorig jaar heeft hij een behoorlijke stap gezet.

Laatst gewijzigd
Fanny

'@jessevdalen
Inderdaad, mee eens.

stijnlah

Ik vind het wel vreemd dat Bouwman in de trui mag starten, de Gendt staat voor Bouwman in het klassement en in geval van gelijke punten is dat denk ik dan toch beslissend.

Fanny

'@stijnlah
Dat dacht ik ook.
In het reglement van de organisatie staat het voor mij wat onduidelijk (Engels) wie er in een gelijk aantal punten bovenaan staat en wie daardoor de trui krijgt. Er staat iets van bij een gelijke stand krijgt de hoogste in de stand de trui maar ook staat er vlgs mij dat bij een gelijke stand de renner die de laatste sprint wint de trui krijgt. Dus voor mij onduidelijk en ik ken de UCI regels in deze ook niet precies.

Maar zowel ploegleider Engels als de organisatie geven Bouwman als tussensprinttruidrager voor Thomas de Gendt.
Volgens Addy Engels start Bouwman morgen als leider in deze trui en dat is voor hem als net beginnende profrenner alleen maar leuk.

Laatst gewijzigd
mooiman

Even de balans tot vandaag opmaken: ik zie uiteindelijk weinig verschil met vorig seizoen. Tweede lijn beter, maar wat levert het op? Toppers verzaken tot nu toe. In echte topkoersen komt TLJ er niet aan te pas, logisch zou Cruyff zeggen. Maar de Gendt wint wel vandaag. Dat is wat mij frusteert bij de enige NL WTploeg waar ik fan van ben : opbouw, maar waar naar toe? Ga nou eens voor de winst van vandaag!!! Ronde van Drenthe voor mij een veelzeggend ijkpunt ( tot nu toe)

Yeez

Vanmarcke zijn echte seizoen begint morgen pas, kelderman verzaakt, gesink loopt ook nog niet lekker en kruijswijk is daarentegen prima in opbouw naar de giro, waarin hij een hoger niveau haalt dan vorig jaar om deze tijd.

S. Morgenstern

Ronde van Drenthe als ijkpunt geeft inderdaad exact hetzelfde idee als vorig seizoen (althans, het voorjaar daarvan; duidelijk verschil met de rest van vorig seizoen had ik niet verwacht). Het algemene beeld van die 'tweede lijn' is echter zeker niet zo miserabel als vorig voorjaar. Het resultaat daarvan is dat ze niet meer overal achter de feiten aanlopen en veel dichter bij aansprekende resultaten zitten.

Waar ze wel achter de feiten aanlopen zijn inderdaad in de topkoersen. Punt blijft wat dat betreft dat ze het daarin eigenlijk nog steeds gewoon van vier renners moeten hebben. Kruijswijk en Vanmarcke zijn daarnaast beperkt in het type koers. Wanneer Kelderman en Gesink dan niet in vorm zijn in die koersen, dan krijg je dit beeld.

Thomas trouwens niet tekort doen. Dat soort speciale figuren zijn moeilijk als maatstaf voor andere te gebruiken.

Laatst gewijzigd
Chrys

Ik weet niet waar ik dan naar moet kijken, maar Kruijswijk werd vorig jaar 21e in Paris-Nice en 15e in Catalonië. Dat gaat hem deze week niet meer lukken hoor. Dit seizoen tot nu toe eigenlijk alleen de klassiekerploeg enigszins op niveau maar toch ook nog heel wisselvallig. De klimmers vallen tot nu toe echt tegen vind ik. Natuurlijk zijn ze in opbouw naar de grotere rondes, maar de anderen zijn dat toch ook!

Het valt te hopen dat ze ergens nog een inhaalslag kunnen maken, maar anders zou ik als team maar heel goed gaan overwegen waar het in het totale systeem mis gaat...

S. Morgenstern

Ik kan me niet voorstellen dat Gesink iets anders doet dan wat hij deed op momenten dat hij wel succesvol was. Misschien gewoon accepteren dat de sporters die je intensief volgt ook kunnen falen.

Noud89

Zoals ik al eerder gezegd heb in andere topics: Aanvallen is niet iets wat iedereen zomaar heel goed kan. Als je goed bergop bent betekent dat nog niet meteen dat je een iets mindere klimmer in een ontsnapping gaat kloppen. Mannen als een De Gendt, Visconti, Majka, Rui Costa krijgen het voor elkaar om in kansrijke vluchten vaak op 115% van hun kunnen te presteren, waar anderen langzaamaan leeglopen in zo'n ontsnapping.

Vind dat TLJ het niet uitmuntend doet, maar met de kwaliteit die ze in de ploeg hebben ook zeker niet slecht. Groenewegen doet het boven verwachting goed. Jongeren als Teunissen en Campenaerts laten aardige dingen zien, en Roglic lijkt ook een prima aanwinst. De ''toppers'' die ze uiteraard eigenlijk niet hebben presteren niet boven verwachting, maar realistisch gezien zijn dat sowieso mannen die zelden pieken in deze fase van het seizoen.

1 2 ... 91 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.