Wie Was Ik VIII

« 1 2 3 4 5 6
Rodney

Geboren uit nostalgie en behoefte te mijmeren over een rijk verleden: wie WAS ik?
‘Wie ben ik’ gaat vanaf het jaar 2000, wie WAS ik’ gaat van 1980 t/m 1999. Renners die hun carrière zijn begonnen in de jaren ’70 en in de jaren ’80 nog gekoerst hebben, mogen worden meegenomen evenals coureurs waarvan de staart van hun loopbaan in de nieuwe eeuw lag. Wie het eerst 10 punten haalt, wint de editie.
Net als bij andere spellen geldt dat bij een fout antwoord eerst een poging van een ander forumlid moet worden afgewacht voor je zelf weer een antwoord geeft.

winnaars:
editie I: zacht
editie II: zacht
editie III: Tutu888
editie IV: Pédaleur de charme
editie V: Pédaleur de charme
editie VI: Tutu888
editie VIII: Rodney

Rodney

Als amateur kaapte ik de overwinning in een kleine ronde weg voor de neus van een profploeg die de helft van de etappes in die ronde won.
Als tweedejaars prof kwam ik die ploeg in negatief opzicht tegen in een grote ronde. Dat escaleerde een dag later, maar werd gelukkig eindelijk opgelost.

Laatst gewijzigd
billi

nog geen idee

Jos Schipper?

Rodney

Nee, ik ben geen Beneluxer, de genoemde profploeg is een Nederlandse ploeg.

simplex

Olaf Ludwig?

Rodney

Helaas.
Geen Duitser, geen Fransman, geen Italiaan, geen Belg, geen Nederlander, geen Spanjaard. Ik won zowel als amateur en als prof enkele kleinere etappekoersen.

billi

Pjotr Oegroemov?

Rodney

We komen in de buurt qua land, maar ik won veel minder dan Pjotr. Ik reed vier keer de Tour, verder nooit een grote ronde.

Jacco van Stierop

Dimitri Zhdanov?

Rodney

Dimitri Zhdanov is degene die ik zoek. Won als staats-amateur de ronde van Zweden, voor de neus van Superconfex weg, Raas was niet erg blij met zijn ploeg ondanks de 4 etappezeges.
Zhdanov reed daarna voor de ploeg Post, op het hoogtepunt (lees: dieptepunt) van de strijd tussen Raas en Post. Hij ontsnapte in de 16e etappe van de Tour van 1992 en kreeg een lachende Nijdam mee die niet uit zijn wiel kwam, dat werd dus niets. De volgende dag was het absolute dieptepunt. Een trio was weg, Sergeant en Maassen keken naar elkaar en Colotti was de lachende derde die de etappe won.
De Tourdirectie was het zat, en eiste dat Raas en Post een oplossing vonden. Dat was de aanleiding voor het beroemde nachtelijke gesprek in een Frans bos, ver weg van camera's.
De vete kwam ten einde, net als de ploeg Post aan het einde van het seizoen. Al nam Post Zhdanov nog wel mee naar de Franse ploeg waar hij manager werd.

Laatst gewijzigd
billi

die naam herinner ik me niet meer, het verhaal vaag

weer bedankt voor het verhaal :)

Jacco van Stierop

Het was een beschamende vertoning, volop in beeld. 7 jaar eerder was er dat vergelijkbaar gevalletje met Toontje Manders en Teun van Vliet. Van Zhdanov met Nijdam een dag eerder weet ik niet meer, maar er zullen nog wel meer van dat soort gevallen zijn geweest in die jaren.

1 Jacco van Stierop

Als amateur was ik een zeer grote belofte en heb in die hoedanigheid grote wedstrijden gewonnen. Ik heb zelfs nog een renner verslagen die nog steeds geldt als de grootste wielrenner die zijn land ooit heeft voortgebracht. In een andere koers versloeg ik een vermaarde landgenoot. In tegenstelling tot de laatste heb ik het als prof echter door diverse oorzaken nooit waargemaakt. In de grote ronden die ik heb gereden was ik niet slecht maar ook niet erg opvallend.

Rodney

Michel Laurent?

Jacco van Stierop

Nee, niet goed, heb nooit een akkefietje met Lubberding gehad.

Eh, ik zie in de verte wel een link gloren maar toch geef ik die nog niet.

billi

Jonathan Boyer?

Jacco van Stierop

Nee, ook Jonathan Boyer ben ik niet maar we hebben wel iets gemeen.
Zowel met Laurent als Boyer heb ik aan de start gestaan van wedstrijden.

Tutu888

Eddy Schepers?

Jacco van Stierop

Nee, ik ben niet Eddy Schepers. Maar ook met hem heb ik iets gemeen.

Rodney

Uwe Ampler?

Jacco van Stierop

Nee, Uwe Ampler ben ik niet.

Hint: De landgenoot die ik eerder in een wedstrijd had verslagen werd later mijn kopman en groeide uit tot een groot coureur.

billi

Thierry Claveyrolat?

Jacco van Stierop

Nee, mijn naam is niet Thierry Claveyrolat.

Ik heb wel met hem in het peloton gezeten en ook met hem heb ik een overeenkomst.

Jacco van Stierop

Ik zie jullie erg moeilijk kijken dus nog maar een hint:

Ik heb ook nog diensten verleend in een grote ronde aan een andere kopman. Ook hij was een landgenoot van mij en hij zou zich profileren als een zeer verdienstelijk ronderenner.

billi

ik denk aan een fransman ... maar wacht nog even tot:

billi

wie o wie

« 1 2 3 4 5 6

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.