Peloton Seizoen 14

1 2 ... 10 ... 24 25
BrokenChain

Spanning en sensatie in div 5:7. Het lijkt er op dat ik nu voor het niet eerst alle truitjes mee naar huis neem van een tour. En 4 seconden voorsprong in het Algemeen Klassement.

Naspa

'@BrokenChain Toch wel leuker zo, he? Mits Bartoli -was het toch?- maar niet te veel gaat winnen ;-).

BrokenChain

Inderdaad leuker, nu moet ik wat meer nadenken bij de strategieen. Ik had zelf wat minder tijd dus had mijn team afgesteld p de renners die hij al had. Maar hij heeft er twee bijgekocht voor de tour en die ook ingezet.

Ik denk dat ik nog wel meer blijf winnen voorlopig, hij heeft wat nieuwe renners, maar geen echte toppers (Granger is tot nu toe zijn enige volgens mij).

Hij traint ze nog wel vermoed ik, dus mijn notepad bestanden zullen niet eeuwig geldig blijven ;).

Zelf heb ik ook nog renners gekocht vorige week, alleen die zitten niet in deze race. Durant moet nog fitness laden. Farwell en Dantes heb ik gebruikt tijdens klassiekers en zijn ook meer voor het vlak. (die zijn alle drie bijna of boven de 40 skill punten)

Laatst gewijzigd
Justin Case

Na mijn weeklaag nu goed nieuws. Cinca rijdt in de leiderstrui in Romandië en Van Loncker wint de U21 van vandaag. Qua punten sluit ik weer aan op de nummer 8 en er stroomt weer prijzengeld binnen. Waarschijnlijk kan ik morgenmiddag net genoeg inslaan om mijn supporters van merchandise te voorzien.

Laatst gewijzigd
Naspa

'@Justin... Niet te vroeg juichen. De giro-weken worden zwaar; prijzengeld wordt pas in de derde week uitgekeerd.

BrokenChain

hoe doen jullie de tactieken in langere ritten? Dan ook telkens een aanvaller per stage? die dan op minimale intensiteit staat? Of dan wel eindsprint en algemeen klassement gebruiken ?

Ab Normaal

Geen van drieen. Ligt er een beetje wat je wilt.
Ga je voor het ak, bk, pk, combi of voor bepaalde ritten.

Naspa

'@BrokenChain. Als je voor een AK gaat gematigd aanvallen in ritten die er toe doen en genoeg overhouden voor de beslissende ritten op het eind. Voor een andere trui ongeveer hetzelfde. Als je voor dagzeges gaat, de ritten markeren waar je voluit moet gaan en fitness sparen in de dagen ervoor.

Eindsprint eigenlijk alleen gebruiken in echte sprintritten. "Klassement" is zo goed als kansloos, ik geloof dat niemand dat echt serieus gebruikt.

BrokenChain

ok, dankje.. ik zal eens uitdokteren wat het meeste opbrengt :P

Ook mijn eerste jersey verloren vandaag :( maar goed, kan niet alles hebben he.

Justin Case

Hoppa, rondje in Romandie en ook de puntentrui gewonnen. Geld en punten stromen binnen!

Laatst gewijzigd
mus van de maasstad

Toch best realistisch dit spel. Zelfs hier zijn de motoren een plaag.

Quintas was injured during the last race. He will be out for 3 weeks.
Injured: Concussion
Cause: collided with a motard and fell on his head

Ab Normaal

Jah, heel erg van deze tijd :)

BrokenChain

mhmm na 3 ritten 24,5e minuut voorsprong in de Giro.
Is er een manier om wat defensiever (minder fitness verlies) te rijden maar wel zeker te zijn dat ik niet alle voorsprong op soupeer ?

Wat is normaal voor fitness level aan het einde van een tour voor een captain?

Ab Normaal

Save fitness, maar dat zou ik in de laatste etappe van deze week doen.
Meestal eindig je op 40% of 20%.

Tossboom

Zo de transfermarkt is nu toch echt ingestort. Evcont raakte z'n renners niet kwijt. Ik dacht dat ik een laag bod van 7 ton had staan op De Anda, maar heb m toch. Naspa ook een koopje gedaan.
Zevenbergen zal ook niet voor veel verkocht gaan worden.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Die wil ik wel, Zevenbergen. Maar inderdaad niet voor een hoge prijs.
Ik vond de renners van Evcont ook niet zo goed eigenlijk. Alleen De Anda, maar zulk soort renners heb ik al zoveel.

Bochinsky alleen maar zo goed vanwege zijn mood denk ik.

Tossboom

Nee ze waren ook niet heel bijzonder, maar voor lagere klassen toch goed genoeg en goedkoop.
Bloedzak gaat denk ik flink verlies maken op Zevenbergen.

Ab Normaal

PAN heeft me al overboden. Geen idee wat hij nu precies wil.
Je kunt aan de stand nu al zien dat hij in een niemandsland komt op de 4e plaats.
Groot gat naar de nummer 3 en groot gat naar de nummer 5.
Zevenbergen kost hem dus geld en gaat hem hoegenaamd niet veel opleveren.

In mijn divisie gaat ie met twee vingers in de neus winnen en dus veel geld voor me pakken anderhalf seizoen waarna ik hem met pensioen stuur.
Dat is althans het plan als PAN geen roet in het eten gaat gooien.

Naspa

Twee redenen denk ik dat de transfermarkt nu erg lauw is. Er zijn recentelijk een hoop goede renners vrij gekomen; ik denk dat de meeste ploegleiders verzadigd zijn (of de kas is leeg). Een tweede: de renners die Evcont aanbod waren iha. wat aan de oude kant en wat onderontwikkeld op de sprint; misschien worden de fanatieke ploegleiders te kieskeurig :-).

Maar goed, toch met Sorin Vadim voor 3,3 ton een behoorlijke klimmer kunnen aanschaffen; proberen 'm nog een tikkie sprint mee te geven, dan is een welkome aanvulling op mijn team.

Tossboom

Lijkt me een prima ronderenner voor jou.

Justin Case

Vandaag een gokje gedaan: Dumeez valt aan op 85% zodat hij volgende week ook inzetbaar is in de jeugdronde.

Dat was een goed idee. Hij rijdt weer een toptijd, wint deze wedstrijd en staat volgende week strak voor Strijpen-Strijpen. Daarmee kom ik op plek 4 in mijn divisie, terwijl ik vorige week nog weeklaagde dat ik hopeloos op de 9e plaats stond.

Slayer772004

Altijd leuk als een plan uitkomt :)

Vandaag zelf nog wat TT- en sprintgemis, maar volgende week wil ik van die nul(len) af !

Ab Normaal

EGV is weer ingelogd op het peloton forum.
Goed om hem weer terug te zien. Hoop dat hij weer begint.

Tossboom

Ja ik zag het. Grappig. Ben benieuwd of het weer gaat kriebelen..

Naspa

En de legende, Equipe a grande vitesse, is terug. In 6:2. Gelijk een trainer met 4x15 aangeschaft. Ben benieuwd... Hoe lang is hij er uit geweest, 6 seizoenen? Altijd eerste geworden in elke divisie waar hij actief was. Zal het 'm zwaar vallen, of maakt hij binnenkort gehakt van ons allen?

1 2 ... 10 ... 24 25

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.