Haha elstupido.. dat is wel taai hé!
@jort
Ik heb de Ventoux ooit gereden..vrij pittig. In tegenstelling tot de samenstelling van m'n selectie morgen! Die is eindelijk eens vrij gemakkelijk. Dat zal vanaf nu ook wel vaker zo zijn. Jammer dat in de etappe waarin de selectie er echt toe doet alles fout is gelopen.. de fiets wordt nu lastig, maar een mooie klassering blijft mogelijk!
Geen Van Avermaet in mijn team, dus moest putten uit m'n klassementsmannen. Had uiteindelijk Porte ipv Pinot moeten opstellen, blijkt achteraf vanwege de teampunten. Achteraf is het mooi wonen, maar het was misschien wel logischer omdat eerder een BMC'er zou winnen dan een FDJer... maarja....
Gisteren Groenewegen niet opstellen was pijnlijker. Desondanks genoten van zijn 4e plaats.
Te 'lang' getwijfeld waardoor ik nog ben gaan wisselen, zoals vele hier op het forum. Ik bespempel dit maar als mijn incasseer etappe ;-)
Maar gelukkig is de schade beperkt gebleven, hoewel...de nummer 1 in de subpoule is 60+pnt uitgelopen. Het verschil was maar 4pnt.
Morgen gaan de rappe mannen weer mijn team in.
Nasibal en alle andere experts ;-)
Weer mooi dilemma
Ga ik morgen voor:
1: De zekere 8 teampunten voor Porte (Ivm geel GVA) en mogelijk meer als GVA ook even de bergtrui pakt :P
2: Gokken op Sam Bennett
3: Gokken op Gallopins ontsnapping en evt teampunten als Greipel wint
4: Gokken op Dan Martin bij winst Kittel (En 3 schrale teampunten voor Alaphillpes jongerentrui)
1. Lijkt me heel onwaarschijnlijk dat Avermaet de bergtrui pakt. Is totaal niet zijn doel en ook zinloos, want hij heeft zijn gele trui al om de schouders. Daarnaast laat het peleton de gele trui drager niet gaan. Dan moet je uitgaan van sprints bergop, daar zijn velen veel beter in.
2. S. Bennett weet ik niet zoveel over, maar zal me niets verbazen als hij weer niet gaat sprinten.
3. 100% teampunten voor bergtrui. Technisch gezien zou alleen Avermaet hem deze etappe kunnen pakken. Ik denk dat de etappe eindigd in een massasprint/uitgedund peleton. Maar ligt natuurlijk aan jou wat je denkt. Greipel heeft hier een kans om te winnen, maar zoveel andere ook.
4. D. Martin gaat sowieso niets presteren deze etappe, hooguit een Alaphilippe (omdat hij telkens in de top 20 eindigd). Ik vind Kittel persoonlijk niet heel sterk.
Ik zou gaan voor Porte, maar Bennett is ook een gokje waard. Het is maar waar je op wil spelen.
Ik zit met de volgende lastige case:
TJ voor zeker 8 punten of Martin voor 3 tot 19 punten. Dat is mijn enige knelpunt van vandaag. Heerlijk... Na 2 dagen peinzen over gevaarlijke keuzes.
Lekker achterover leunen en genieten maar. Kan nu niks fout doen, ;-).
Ps.... I am all in met D. martin! TJ nog ff banken.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.