'@Nasibal,
Wederom eens wat betreft een 3,5-er ruilen voor Alaphillipe, Avermaet etc. Alleen zou ik toch wel een Bennett en/of Groenewegen nemen als aanvulling op de dure jongens zodat je uitkomt op iets meer balans tussen klimmers en sprinters.
Ik doe er zelf trouwens aan mee, maar in vergelijking met de Giro (waar de discussie nog veel op namen ging) wordt er al verdomd veel van de taktiek van een aantal weggegeven. Toegegeven, die discussie is ook interessanter dan de "moet ik Bardet of Pinot nemen" discussie.
'@Sprintgeit
Bennet/Groenewegen had ik al op plek 6 staan. Je bedoelt nog extra op een plek 7? Dat moet best kunnen, neem je een klimmer minder mee.
Wacht maar tot er in zwitserland/zlm straks een verrassing opstaat of iemand tegenvalt. Stel dat Roelandt dit nog even volhoudt. Dan gaat het bij heel veel gewoon weer op de schop hoor! Of veranderingen wat de startlijst betreft. Ik kan bijvoorbeeld niet wachten tot opeens blijkt dat Bonifazio mee gaat doen. Of Modolo toch helemaal niet. Kun je lachen.
Zelf probeer ik vooral wat verschillende balletjes op te gooien. Dat zet mensen aan het denken. Mijn eigen criterium daarbij is wel dat het realistisch moet blijven natuurlijk :P
Zou me niets verbazen als Talansky geen enkel punt gaat pakken op Scorito.
Veel hangt af van je uiteindelijke doelen weer. Scorito winnen ga je niet doen met backuprenners maar met goed gekozen (sub)toppers imo. Als dan iemand tegenvalt of uitvalt is het alles of niets, en er is altijd wel iemand die met (95% van) dat alles speelt zonder de nadelen van jouw uitvallers.
'@WCEendt
Geweldig nummer van Sagan vandaag! Maar zeg eens, hoeveel van dit soort etappes zitten er in de Tour dit jaar? Dit zijn natuurlijk wel de etappes waarin zo'n jongen het verschil maakt t.o.v van de drieenhalvers.
edit:
Overigens, ene Albasini, vandaag ook redelijk van de partij, staat vooralsnog voor 750k op de lijst.
vandaag gekeken naar de ronde van zwitserland ..ik denk dat ik sagan uit mijn team haal,want een keer zal hij tegenslag krijgen al hoop ik dit nooit want het is veruit mijn favoriete renner !!! maar om prijzen te winnen zal je toch een keer risico moeten nemen...mijn gevoel zegt dat froome en sagan de 1ste tourweek niet afmaken dus froome stel ik ook niet op of toch maar wel ??? Wie durft die 2 niet op te stellen
BMC start gewoon met twee kopmannen. Dus zowel Porte als Van Garderen. Als je een van beide wil zul je een keuze moeten maken en dan afwachten of het de goede was.
Volgens de statistieken moet Van Garderen overigens dit jaar weer goede Tour rijden (hij wisselt in de Tour vijfde plaatsen af met slechte eindklasseringen of rijdt niet uit).
2011: 80e
2012: 5e
2013: 45e
2014: 5e
2015: DNF
2016: ??
Ik zeg dus maar dat Tejay weer netjes vijfde wordt.
Mijn voorlopige selectie :
Zal als de startlijst definitief is misschien op 1 of 2 plekken nog veranderen, maar heb besloten om na het debacle van de giro zo veel mogelijk bij mijn eerste keu(ze)s te blijven :)
N. Quintana
A. Contador
T. Pinot
R. Porte
W. Kelderman
J. Alaphilippe
D. Martin
M. Kittel
A. Greipel
A. Kristoff
E. Boasson Hagen
D. Groenewegen
M. Kwiatkowski
T. Gallopin
M. Albasini
S. Vanmarcke
S. Geschke
Captains :
C. Froome
A. Valverde
P. Sagan
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.