Scorito Tour de France 2016 poule

1 2 ... 15 ... 169 170
WCEendT

Kunnen we a.u.b. nog geen selecties plaatsen, die veranderen toch nog wel.

@Nasi
Ik denk vooral dat een Sagan het waard is omdat hij gegarandeert punten pakt en maar 1 plekje inneemt in mijn team, op het moment heb ik vooral moeite met het opmaken van mijn geld dan met het halen van de 20 renners. Vraag me af of een 3,5 en een 1mil en een 500ker een goede ruil is voor een Sagan.

Toch wel raar dat mensen voor Sagan als kopman gaan... denk dat je me langzaam aan het overtuigen bent Nasi.

arviidd

'@WCEeendT: Raar om Sagan als kopman te nemen? leg uit. Er zijn dan wel niet zoveel Sagan etappes maar hij kan hier gewoon 10x top 5 finishen.

nasibal

'@WCeendt

Het punt is een beetje dat in de echte Saganetappes, die er niet zo heel veel zijn, jongens als Hagen, v Avermaet en Alaphilippe ook mee gaan doen. Die zijn samen nog geen Sagan waard maar als je ze alle 3 meeneemt halen ze samen meer punten dan Sagan. Met de overige 500k maak je een Mollema van een Barguil, een Pinot van een Bardet (denk aan de tijdrit) of een Coquard van een Degenkolb.

Daartegenover staat dan weer dat Sagan ook in de vlakke etappes zn mannetje staat en dat van die andere 3 niet gezegd kan worden. Ook zijn de plekken in je team mogelijk een heikel punt inderdaad.

Overigens, als ik Sagan mee zou nemen zou ik hem ook altijd kopman maken. Juist omdat hij er altijd bij is.

Laatst gewijzigd
Kpenty

Ik snap ook niet echt waarom je je selectie en dus ook je tactiek prijsgeeft. Dat is pas interessant om te doen na de deadline.

Ik twijfel zeker niet of ik Sagan neem of niet. Hij levert sowieso wel een redelijk aantal punten op. Toch kies ik andere renners als captains, ook omdat er inderdaad niet zoveel Sagan etappes zijn en de concurrentie daar ook groot is bij die etappes en toch ook om me te onderscheiden van anderen.

arviidd

'@Nasibal: Precies wat jij zegt. Ik heb liever voor het geld van Sagan: Hagen, v Avermaet, Albasini en Alaphilippe. Ik heb het ook geprobeerd maar het past gewoon echt niet in mijn team dus is Sagan toch de beste misschien wel makkelijkste keus. En inderdaad Sagan zie je ook voorin bij de vlakke etappes. Sagan weg laten dat kan gewoon niet zonder goede vervanging voor hem te hebben.

Ik heb net een lijstje geplaatst en om eerlijk te zijn is dat niet mijn precieze team ik ben gewoon benieuwd naar de reactie's op mijn team en zo juist er achter komen wat de andere doen. Maar ik zou hem wel weer verwijderen en gewoon lekker mee discussiëren. Ik vind de voorpret juist zo mooi aan de scorito poules.

Laatst gewijzigd
WCEendT

'@Nasibal
Juist Sagan geen kopman maken lijkt mij. Je kan toch veel beter een toppuncher en een topsprinter kopman maken? Ik noem maar iets een Gerrans-Kittel, Valverde-Cavendish, DMartin-Greipel etc.

Maar ben het helemaal eens met wat Kpenty zegt, stop a.u.b. met selecties prijsgeven.

ONCE

'@ Nasibal

Wie zegt dat ik van mn Barguil een Mollema wil maken :P
Je punt is wel duidelijk en zeker plausibel. Ik heb ook paar opzetjes zonder Sagan gemaakt alleen het geld wat er dan vrijkomt voor een eventuele upgrade kom ik uit bij renners in een prijscategorie die ik al heb of helemaal niet wil.
Ik denk dat ik vooralsnog het spel laat rusten. Totdat de definitieve selecties bekend zijn. Het gaat vooralsnog ten koste van mn eigen inzichten die ik voor de tijd had en alleen maar aan het puzzelen ben met geld en zometeen eindig met duurdere renners waar ik voor de tijd eigenlijk geen vertrouwen had. Ik heb geleerd van Uran en de Giro wat dat betreft :D

nasibal

'@WCeendt

Mag je wel hopen dat je bergkopman niets tegenkomt onderweg. Of je moet Valverde slash D martin als goede backupkopman zien.

Het mooie van Sagan is in mijn ogen juist dat het en een topsprinter en een toppuncheur in één is.

@Once
Ik snap je punt helemaal. Al die strontrenners die je eigenlijk niet wil maar het beste bij je budget passen. Nu zit ik weer met Poels omdat ik anderhalf miljoen over heb voor een klimmer ;p

Laatst gewijzigd
ONCE

'@ WC eendT

Met die gedachte speede l ik ook. Gevaar van Kittel is alleen dat ie er een moelijk sprintje niet bij is?
De rest van de sprinters vind ik (Ja en zelfs Greipel vind ik persoonlijk) te wisselvallig voor een kopmanschap

vasnd

Als je Sagan mee neemt wordt ie toch gewoon altijd kopman...? Anders sowieso de 5m niet waard.
Wat hierboven gezegd wordt, het is een sprinter/puncher in 1 met goede kans op top 5 in die aankomsten. Wil je echt zonder hem, ga dan onvoorwaardelijk voor v Avermaet, toch een Sagan-light.

Laatst gewijzigd
WCEendT

'@Nasibal
Ik wil winnen, dan ga ik niet voor twee AK mannen als kopman. Als ik nou een subpoule wilde winnen had ik sowieso Sagan/Contador/Froome gegaan als drie kopmannen.

@Vasnd
Ja Sagan is top 5 in beide, maar een aparte Puncher en Sprinter als kopman zijn top drie in beide...

Laatst gewijzigd
nasibal

'@WCeendt

Die begrijp ik. Een backupkopman is zonde als je hem niet hoeft te gebruiken. Als je hoofdkopman uitvalt kan het dan weer de sleutel tot succes zijn.

ONCE

Het komt er gewoon op neer dat het 3e kopmanschap nu ineens moelijk wordt omdat de doelen van Valverde een beetje onduidelijk zijn ;)

arviidd

'@WCeendT: Sagan is beide dat is juist het mooie aan hem. Een top sprinter en een top puncher vind ik veel risico, maar als dat goed uitpakt kan je natuurlijk wel het verschil maken. Moet zeggen dat ik zelf ook zit na te denken om is een keer geen 2 klassement mannen als captain te kiezen maar weet nog niet of ik het aan durf.

jort101

WCEendT
Jij zegt dat je bijvoorbeeld een Dan Martin kopman wilt maken, maar waarom?? In de bergen stel je Froome op (ook kopman Neem ik aan) en in de sprintetappes stel je bijvoorbeeld greipel op.. er zijn niet veel etappes voor een Martin zoals de Muur van Huy toch?

vasnd

Dumoulin in de giro was een leuke proefgok dit jaar, is goed uitgepakt toen als 3e kopman. Helaas was het een Nederlander en dus ook door de hype-fans opgepakt.

Idd Jort, zo denk ik ook. Daarbij heeft Froomey ook een aardige punch en drive om voorin l te finishen

Laatst gewijzigd
jort101

'@Vasnd
Kruijswijk was pas een goeie gok ;)

Laatst gewijzigd
ONCE

de mensen die punchers kopman willen maken; Hoe kort denken jullie dat Froome op die jongens gaat eindigen in die etappes? ..... Of sterker nog, ervoor?

edit; vasnd was me al voor ;)

Laatst gewijzigd
jort101

Froomey wint gewoon de Tour Joh.. ;)

Laatst gewijzigd
gavirialaphilippe

Gaat Boasson Hagen als lead-out spelen voor Cav of mag hij op eigen houtje sprinten voor punten voor groen?

Il Mostro

Normaal gesproken probeer ik 7-8 competitieve sprinters in mijn team te frutselen, met wisselende successen. Hoe hard ik dat nu ook probeer, het lukt me niet om een acceptabel klimmersgezelschap te combineren met een sterke sprintploeg. Bij elke mogelijke combinatie baal ik er weer van dan Pinot er niet in zit, of dan weer Contador, of Alaphilippe. Op dit moment neig ik er naar om slechts 5/6 sprinters te selecteren en dat in de vlakke etappes aan te vullen met teampuntenpakkers. Sagan is hierbij overduidelijk zeker van z'n plaats.

Overigens valt me op dat de winnaars van Grote Ronde-poules vaak maar een beperkt gedeelte van hun budget aan sprinters hebben uitgegeven, misschien is dat dan toch wel een goed idee.

Laatst gewijzigd
Jori

'@Gavirialaphilippe: Dat is denk ik de vraag die bijna iedereen hier bezig houdt en waar (nog) geen antwoord op is.
Persoonlijk verwacht ik dat hij nog wel vrij is om zelf zijn eigen pad te zoeken en dat Dimension Data een treintje opbouwt voor Cavendish met Renshaw als lead-out, maar heb hier op het forum ook al andere geluiden gehoord en scorito voor 1.5 miljoen verwacht ook geen vrije Boasson-Hagen (anders was hij minstens 2.5 miljoen geweest)

Zelf heb ik persoonlijk wel een zwak voor Matthews, al begin ik zelf nu nog wel enorm te twijfelen over hem en zijn huidige vorm.

elstupidoloco

Als je sagan moet vervangen voor 4 renners a la avermaet/ gallopin/gerrans/albasini om aan de punten van sagan te komen in de sagan-etappes, houd je nog maar 16 plekken over voor de echte sprintetappes en bergetappes.

Zoals eerder ook al werd gesuggereerd, niet het budget, maar het aantal plekken is denk ik de grootste uitdaging. Met sagan houd je 19 plekken over. Zonder sagan slechts 16. Of zit ik nu te veel in mijn eigen idee?

snoek1974

'@ el stupido

Beetje je eigen idee want je hoeft niet per se die 5 Miljoen investesteren in de heuvel etappes .

Je kan ook 2 punchers ( D Martin en Vuillermoz ) , 2 sprinters ( Groenewegen en Bennet) en 1 Miljoen gebruiken om een klimmer up te graden of gewoon die 5 Miljoen gebruiken om je berg team te versterken . De uitdaging is inderdaad wat is de verdeling onder de 20 renners .

WCEendT

'@Jort
In korte aankomsten berg op stel ik Martin op dan bijvoorbeeld, zoals gister te zien had een Martin/Bardet veel meer punten gepakt als een Froome.

1 2 ... 15 ... 169 170

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.