Scorito Tour de France 2016 poule

1 2 ... 16 ... 169 170
Chris85

Ben ik, met dit budget, helemaal met je eens elstupidoloco! Hoewel ik Nasibal ook snap met zijn redeneringen over Sagan is het geld opzich niet zo'n mega groot probleem. Wel het feit dat er wel 40 renners zijn die ik in mn team zou willen. Je kan met dit budget gewoon een prima gevarieerd team maken maar je zal ergens 2 of misschien wel 3 toppers moet laten vallen uit het rijtje Contador, Froome, Quintana, Aru, Sagan, Kittel, Greipel, Cavendish. Je zelf blind staren op al die goedkope puncheurs moet je al helemaal niet doen. Daar is het gewoon geen Tour voor dit jaar, of je moet denken dat Kittel, Greipel en Cav er in die oplopende finales vanaf gaan dan zijn Boasson, Gallopin en v. Avermaet natuurlijk geweldige en goedkope alternatieven waardoor je weer extra geld in je klimmers kan pompen en opeens wel 'de grote 4' + de gehele subtop kan nemen. Zou ik overigens niet aanraden maar het kan fantastisch uitpakken.

nasibal

'@Elstupidoloco

Het gaat dan ook meer om "de punten vervangen" dan "Sagan" vervangen. Stel:

Sagan haalt 500 punten, van Avermaet 250. Sagan en v Avermaet zijn 1 op 1 in te ruilen en hou je 3,5. Vervolgens gebruik je een deel van dat geld om andere renners te upgraden, wat je vermoed dat nog eens 200 punten extra oplevert. Ook dat kost je geen plekken. Om Sagan helemaal te compenseren en overtreffen ben je er dan nog niet heb je inderdaad extra renners nodig. In praktijk blijkt echter dat "renner 20" en ook "renner 19" zonder pech nauwelijks opgesteld worden. Deze plekken zou je daar voor kunnen gebruiken in je 20 koppige selectie zonder in de knoop te komen.

De enige voorwaarde waar je dan aan moet voldoen is dat het puntentotaal van deze 2 renners verminderd met het puntentotaal van hun alternatieven meer is dan de 50 punten die je nog achterloopt op Sagan. Dat is al een stapje lastiger. Tijdritten en andere etappes waar je vaak toch al niet de perfecte 9 (2 en 5 bijvoorbeeld) voor hebt bieden hier uitkomst.

De truc is dus ten eerste om renners te upgraden. Als het niet volledig op die manier lukt moet je op zoek naar renners die op bepaalde plekken in je etappeselectie een verbetering zijn dan wat er nu staat.

Als dat niet lukt kom je inderdaad in de knel en kan je niet vervangen.

Laatst gewijzigd
Zadelpen

Ik ben al een tijdje aan het meelezen. Ga voor het eerst mee doen met de flits scorito poul.

Mijn team is er al klaar voor. Denk hiermee een vracht aan punten te scoren.

Echter... Dat dacht ik gister ook, met een totaal ander team, en de dag daarvoor ook. Denk dat ik al zeker 15 teams heb gemaakt die toch anders zijn, waarvan ik dacht; laat het nu maar beginnen, haha ;-).

Mooi spel. Mijn team zal vast nog tig keer veranderen.

Maar het duurt nog best lang, en ik zit nu al te tellen en met renners in mijn hoofd terwijl ik met iets anders bezig ben, lol.

Dus laat het nu even rusten tot vlak voor de tour. (Denk ik ;-) )

Laatst gewijzigd
Phoenix0000

Heeft iemand voor mij een link naar de profielen van de etappes?
En dan in zo'n detail dat je echt kan zien hoe de laatste kilometer is qua stijging% in de "vlakke etappes".

ditisdavid

Gewoon officiële site van de Tour.

elstupidoloco

'@nasibal: vooralsnog lijken de upgrade-mogelijkheden mij redelijk beperkt. Daar waar in de Giro en Vuelta vorig jaar voor 500k of 1 miljoen extra een beduidend betere renner geselecteerd kon worden, zie ik nu minder mogelijkheden (kan natuurlijk ook door mijn eigen inschatting komen). bv. Degenkolb --> Kristoff = 1 miljoen extra. Of Degenkolb --> Bouhanni. Coquard --> Bouhanni voor 500k extra? Levert een dergelijk upgrade circa 100 punten extra op? Ik zie in deze upgrades weinig extra zekere punten. Een upgrade Bouhanni/ Kristoff naar Greipel natuurlijk wel. Of Cav naar Kittel. mbt. de klassementsmannen hetzelfde verhaal in de bergen: Bardet --> Aru (1 miljoen extra) of Porte --> Pinot (ook 1 miljoen). Thomas --> Mollema (500k extra). Meintjes --> Kelderman (500k extra).
Natuurlijk is het nog koffiedik kijken wie er over een maand iedereen uit het wiel rijdt en wie niet aan kan haken, maar op voorhand lijken deze upgrades niet onmiddellijk schokkende verbeteringen. Misschien is downgraden juist wel de oplossing deze Tour ;-)

nasibal

'@Elstupido loco. Ja je hebt absoluut gelijk. De enige upgrades die ik voorals.nog zie zijn Barguil naar Mollema, Bardet naar Pinot (vanwege de tijdrit, maar gaat het bergop ook beter zijn?) en Degenkolb naar Coquard.

Het is echter juist dat wat me deed denken dat Sagan misschien wel te omzeilen is. Want zeg eens eerlijk: Is, in het licht van het voorafgaande, Sagan, met dit parcours, ipv Bouhanni/Kristoff een upgrade van anderhalf miljoen? Als je bedenkt wat je daar allemaal mee kan? Meintjes wordt daarmee Bardet. Bennet wordt Degenkolb. Je 500k opvulrenner om aan de 20 te komen wordt opeens een hele nuttige renner.

Misschien niet, Misschien wel. Ik ben er ook nog niet definitief uit hoor. Momenteel hou ik ook geld over,maar omvoldoende om alle 4-5 miljoeners mee te nemen. Daar moeten mensen van gaan sneuvelen.

Laatst gewijzigd
Stefantastisch

Wel of geen Valverde, zeg het maar .. Eventuele kans op afstappen, knechten voor zn kopman Quintana en een giro in de benen zijn in zijn nadeel. Het grote voordeel is dat ALS hij goed is en er bij zit, hij altijd van voren zal finishen en dus punten pakt. Eventuele kans op het geel op dag 2 en die zal hij dan wel even vast kunnen houden.

vasnd

'@nasi: Dé doorslaggevende kwaliteit van Sagan is mijn insziens dat je hem nog wel eens in een aanval kunnen zien. Dat is alweer een extra kwaliteit bovenop sprint/puncheur. Wederom heeft hij dit eerder laten zien.
Een Bouhanni, Matthews, Kristoff zie ik dat tijdens de Tour niet doen. Degenkolb misschien juist wel, maar dan juist vanwege massasprint angst en dat gaat dan ten koste van die punten.

nasibal

'@Vasnd

Klopt helemaal,op papier. Maar met het huidge budget waar je makkelijk 9 goede klimmers mee opstelt, in hoeveel etappes ga jij op de "aanvaller" Sagan inzetten? In de etappes die ik daarvoor zie is inzetten op renners als V Avermaet, Hagen, T Martin en Gallopin net zo plausibel. Als je op een vlucht wil gokken that is. Allemaal renners die je prima kan hebben naast een drienhalver als sprinter, zonder de prijs van Sagan te overschrijden. Daarbij ook stuk voor stuk renners die in andere etappes ook hun puntjes wel gaan sprokkelen.

De enige manier waarop ik Sagan mee ga nemen is door een 5 miljoen klassementstopper op 1 voor hem te ruilen.

Laatst gewijzigd
snoek1974

'@ nasibal

Ook Geschke is een aanvaller die in je rijtje kan zetten bij de aanvallers en kost je maar 500k

Als je op Sagan gaat inzetten als aanvaller , Dan moet je hem dus elke etappe op stellen , binnen je budget kan je idd genoeg klimmers erbij halen om in de berg etappes op te stellen en in de heuvel etappes kan je voor die 5 Miljoen genoeg andere renners op stellen , maar als je Sagan standaard gaat op stellen zal je zeker veel punten behalen

Sagan is de grote favoriet voor de 2de etappe , maar als je voor hetzelfde geld 3 renners binnen de top 10 kan hebben , Dan kom je dus beter uit , heb voorlopig ook nog geen Sagan in mijn team .

Mercatone Uno

Simpel gesteld is één dure renner (Sagan, Kittel etc) uit je team laten een goede tactiek :)

Sagan houd ik er wél in, Kittel niet

Verder focus ik op 10 sprinters & 10 AK-mannen

snellerfietsen

Ik zie sagan in etappe 2 echt niet winnen. Eerder een d martin/alaphillipe, vuilermoz, purito, valverde/moreno, gallopin of zelfs gva. Sagan zal uiteraard wel top10 rijden

denise

Ik ga zeker Sagan als kopman inzetten. Hij kan overal punten pakken, zelfs in bergritten. Greipel zei ooit dat Sagan zelfs op Alpe d'Huez kan winnen.

Starlynk

Het nadeel bij Scorito is dat je je renner wel moet opstellen om die punten te pakken, en als je Sagan op Alpe d'Huez inzet dan gaat er iets niet goed vrees ik ;-)

Maar goed, ik heb vorig jaar de gok genomen om Sagan thuis te laten en toen heb ik gezworen dat nooit meer te doen, zelfs als het profiel in zijn nadeel is en ik volgens mijn berekening beter andere renners kan nemen.. Dus dat is dan iig één zekerheidje in mijn team!

sprintgeit

We hebben het trouwens steeds over dat het profiel Sagan niet ligt. Maar wat denk je van al die downhill finishes voor Froomey. Zou me niks verbazen als Froome ergens een Kruijswijkje doet, Contador gaat sowieso veel aanvallen in afdalingen verwacht ik.

Poeksel

"Sagan op Alpe d’Huez inzet dan gaat er iets niet goed vrees ik ;-)"

Contador in het geel, Sagan in het groen, Majka in de bollen, dan zou ik gewoon Sagan opstellen bij de bergetappes hoor :)

Starlynk

'@Poeksel: Haha ok vooruit dan, dan haalt ie 19 punten en wil ik het ook nog wel overwegen :)

Laatst gewijzigd
elrio

Als ik naar de profielen kijk, denk ik dat er heel veel wedstrijden in de wedstrijden zullen zijn, zeker omdat er relatief veel aankomsten na een afdaling zijn. Dus de echte kopmannen zullen denk ik maar een paar keer echt voor de rit overwinningen strijden (eerste pyreneeën, mont ventoux en bergtijdrit). Persoonlijk denk ik dat Bardet daarom een hele goede koop is. Hij zal verliezen op de grote afspraken, maar met zijn daalcapaciteiten en het feit dat ie misschien wat ruimte krijgt zal ie vaak voor de groep van de favorieten eindigen op de kleine afspraken. Ook denk ik dat veel geld uitgeven aan sprinters meer zal opleveren dan veel geld uitgeven aan bergrijders. De sprints zijn gewoon zekerder dan de bergetappes.

elstupidoloco

'@elrio: goed punt: het kiezen van aanvallend ingestelde klimmers dien te kort komen voor het AK kan een goede strategie zijn om in de bergetappes lekker puntjes te sprokkelen als de meeste mensen slechts 100 a 200 punten pakken

Starlynk

Probleem met aanvallend ingestelde renner is dat je wel de juiste renners moet kiezen en op het juiste moment moet inzetten. Genoeg verhalen van renners die 3x zijn ingezet met 0 punten als resultaat, vervolgens er naast gezet worden en de etappe winnen ;-)

En ook al had je 'm die 4e keer toch opgesteld, dan heeft ie maar 50 punten in 4 bergetappes, minder dan een renner die 4x 14e wordt.

sprintgeit

'@elrio,
Een interessante maar inderdaad lastig uit te voeren taktiek. Vorig jaar bijvoorbeeld hebben Pinot en Bardet op die manier veel punten gescoord, omdat ze de eerste week door het ijs zakten.

Voor dit jaar verwacht ik dat Nibali, Valverde, Purito, Rodriguez en R Costa. Echter zijn dit zeker geen koopjes, en wanneer ze er voor gaan is vaak maar de vraag. Hoewel Costa en Purito zijn ook weer niet zo duur, dus die kun je er als joker nog wel bij hebben.

Laatst gewijzigd
elrio

Het gaat erom wat je wil bereiken met je ploeg. Als je een goede score wilt hebben dan is aanvallende bergrenners misschien een te groot risico. Echter denk ik dat het team dat wint wel degelijk deze renners zal moeten hebben en ze op het juiste moment zal hebben ingezet. Ik ben het met @springgeit eens dat de renners die hij noemt behoorlijk aan de prijs zijn hiervoor. Het blijft gewoon heel lastig. Maar persoonlijk speel ik liever alles of niets en ga wel wat risicootjes nemen, want dat is volgens mij met dit parcours de enige manier om echt bovenaan te eindigen (en ja er is altijd het risico dat je na 2 weken je team niet eens meer gaat invullen omdat je er helemaal naast zat).

Sebaz

Ik heb de naam Rolland nog niet voorbij zien komen. Is daar een reden voor? Hoe verwachten jullie dat Cannondale het gaat doen met Rolland/Talansky?

Niballie

Ook twee kopmannen, net als eerdere jaren met D.Martin en Talansky.

Ik heb nog wel wat dilemma's, wat vinden jullie:
Aru + Kelderman
Aru + Barguil
Pinot + Mollema

Laatst gewijzigd
1 2 ... 16 ... 169 170

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.