Scorito Tour de France 2016 poule

1 2 ... 143 ... 169 170
snoek1974

'@ mardai

Hangt af wat je verwacht , verwacht dat je Froome Geel houdt en misschien de etappe wint of verwacht je dat Majka de bolletjes houdt en Kreuzinger de etappe gaat winnen .

Beide geven op teampunten geen zekerheid, verwacht je de knecht Froome in de top 20 ? Zo Ja Dan zou ik voor knecht Froome gaan , want puur op mogelijke teampunten selecteren zou ik niet doen .

Kan wel de door slag geven in beslissing welke renner je neemt als een renner buiten zijn eigen kwaliteiten ook teampunten kan opleveren

ONCE

Raymankapeens

Ik verwacht zelf Gallopin eigenlijk in de 10e etappe, voor vandaag is toch wel een beetje zwaar voor hem

droomteam

Er komen echt geen grote groep vluchters vooruit de top klassementsrenners zitten al meteen van voren en houden gewoon de controle

LutsenkoFan

Vandaag komt er echt oorlog op de eerste klim hoop ik , net zoals toen in de Giro waar de toppers al wegreden.

Misschien hoop ik te veel.. Tot nu toe is het maar een saaie tour en mijn poules doen het ook bijzonder slecht.

jort101

Opvallend dat er nog maar 1 opgave is..

raymankapeens

'@Once thanks! Zie het alleen nu net pas maar hij staat er dus in weer vandaag. Had anders Izagirre gedaan

ONCE

Nooit naar mij luisteren hoor. Gallopin zit uiteraard mee vandaag

ConINGtador

Nu maar hopen dat de kopgroep het niet haalt. Heb ik die dekselse Gallopin telkens opgesteld met de hoop dat ie in de kopgroep geraakt. Stel ik hem een keertje niet op en dan flikt ie het wel ...

ONCE

Zolang valverde in de kopgroep zit komen ze niet weg. Majka en Pinot waren net al aan het overleggen die proberen zo nog wel weg te komen

pirazzi

Als Froome de etappe wint heeft hij waarschijnlijk ook de bolletjestrui (dubbele punten aankomst bergop is plus 50,) dus dan kan het wel lonend zijn om knechten op te stellen voor teampunten zowel van geel als de bollen van Sky.

Goozbabs

Vandaag wilde ik toch Herrada erin zetten ipv Izagirre. Helaas toen ik dat had gedaan en de pagina gerefreshed had, merkte ik dat ik te laat was. Als de kopgroep het haalt baal ik natuurlijk wel een beetje :P

ivo001

Contador abandon, rip 5m

De combi Bardet + Pinot was beter geweest dan Contador + Costa, dat is nu wel zeker.

Laatst gewijzigd
Moraalridder

Krijg je vandaag eigenlijk nog teampunten voor contador als bijvoorbeeld sagan groene trui pakt? Vanaf morgen uiteraard niet meer, omdat je hem dan niet meer kunt opstellen. Weet iemand dat toevallig?

Filipo

'@ONCE Je bent niet de enige die Gallopin een keer heeft thuis gelaten. 😂

Goozbabs

'@Moraalridder, ik dacht van niet. Een renner moet wel de etappe uitrijden om nog iets te krijgen. Maar teampunten zal hij wsl toch niet krijgen met Pinot

EDIT: "Vanaf de etappe dat een renner is uitgevallen, kun je geen teampunten meer verdienen met deze renner." Zegt scorito. Dus nee je krijgt sowieso geen punten

Laatst gewijzigd
Jelle van der Linden

Ik heb vandaag ook geen Gallopin en Navarro opgesteld!

Moraalridder

'@ Goozbabs Thanks! Toch pinot moeten opstellen ipv contador. Maarja allebei niet echt top tot nu toe.

Kobe

Geen Gallopin en Costa opgesteld.. Hoop dus dat de toppers de groep nog bijbenen.

Momenteel sta ik op plaats +-2200 in de algemene Scorito poule.

Zadelpen

Ik heb mijn AK team opgesteld. Denk dat aanvallers gepakt gaan worden.

ONCE

Er zijn in de kopgroep wel wat betere klimmers atm dan Gallopin dus ik maak me geen zorgen.
Nu ik dit zeg gaat hij waarschijnlijk deze etappe winnen

MrSpeckNeck

Thanks ONCE laten we hopen dat je voor deze ene keer gelijk hebt met je eerste statement ;)

nasibal

Ik heb mijn scorito min of meer opgegeven.

10 renners in de top 11 puntenpakkers met nog her en der een renner in de top 25. Daar kan ik dus niet eens zo ontevreden over zijn. Met het opstellen ga ik echter elke dag de mist in. v. Avermaet beide dagen niet mee. Yates en Poels gister niet mee (terwijl ik Poels juist voor dit soort etappes had), vandaag gallopin en Pinot niet mee. Sagan kopman in etappe 5. 2x Quintana kopman ipv Froome vanwege hoop op winst + geel Valverde etc. etc. Plekje dik in de 4000 op dit moment en zal nog wel verder dalen. Moet ook wel bekennen dat ik er de laatste dagen ook wel minder aandacht in stop. Zo gaat dat bij mij: zodra de top plaatsen weg lijken verliest iets mijn aandacht :P Op naar de Vuelta.

Gelukkig doe ik bij het AD tourspel nog wel in de top 10 mee. Dat helpt ook niet voor mijn focus op scorito :P

Laatst gewijzigd
christidoc

'@nasibal

Ik heb vorige jaren gemerkt dat ik altijd heel veel punten verspil met aanvallers als v. Avermaet en Gallopin. Altijd opstellen als ze een kans hebben kan eigenlijk niet, dat is over de hele tour te weinig punten. En als je op etappes gaat gokken, is het gewoon echt gokken. Daarom heb ik ook heel weinig zulke renners in mijn team en ben puur voor AK/sprint gegaan met mijn dure renners. Werkt tot nu toe best aardig.

Vandaag naast AK renners gekozen voor Pinot>Barguil. Lijkt goed uit te pakken. Al liggen er natuurlijk nog wel erg veel punten te wachten op de laatste beklimming, dat kan alles nog door elkaar gooien.

nasibal

'@Christi

Normaal ga ik dus ook alleen voor dat soort renners als ze in vaste etappes ook kans maken. V. Avermaet had sowieso al 2 logische etappes om hem op te stellen (in mijn ogen) en nog een paar anderen waar het kon zonder hem echt als "aanvaller" te gebruiken. Voor Gallopin geldt in principe hetzelfde en is een perfecte aanvulling mocht je door uit-, of tegenval geen 9 klassementsrenners meer over hebben in de bergen.

Jongens als Pirazzi etc. waag ik me dus ook nooit aan, exact om de redenen die jij geeft.

ONCE

Ik ben ook niet van de aanvallers maar Gallopin meegenomen voor etappe 2 en 5 bv. En een rit als overmorgen waar waarschijnlijk toch een vluchtgroep wegblijft. Daar kun je punten pakken met een renner als Gallopin. Aangezien niemand veel punten zal gaan halen til je je er ook geen breuk aan als ie niet meezit. Alleen zonder een etappe 2 had ik m misschien ook niet meegenomen.

Aanvallers voor de echte bergetappes neem ik niet mee. Pinot als Ak man die misschien door het ijs zakt is dan alweer een aanvulling. Of doekje voor het bloeden gezien z'n prijs

1 2 ... 143 ... 169 170

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.