'@ mardai
Hangt af wat je verwacht , verwacht dat je Froome Geel houdt en misschien de etappe wint of verwacht je dat Majka de bolletjes houdt en Kreuzinger de etappe gaat winnen .
Beide geven op teampunten geen zekerheid, verwacht je de knecht Froome in de top 20 ? Zo Ja Dan zou ik voor knecht Froome gaan , want puur op mogelijke teampunten selecteren zou ik niet doen .
Kan wel de door slag geven in beslissing welke renner je neemt als een renner buiten zijn eigen kwaliteiten ook teampunten kan opleveren
'@Moraalridder, ik dacht van niet. Een renner moet wel de etappe uitrijden om nog iets te krijgen. Maar teampunten zal hij wsl toch niet krijgen met Pinot
EDIT: "Vanaf de etappe dat een renner is uitgevallen, kun je geen teampunten meer verdienen met deze renner." Zegt scorito. Dus nee je krijgt sowieso geen punten
Ik heb mijn scorito min of meer opgegeven.
10 renners in de top 11 puntenpakkers met nog her en der een renner in de top 25. Daar kan ik dus niet eens zo ontevreden over zijn. Met het opstellen ga ik echter elke dag de mist in. v. Avermaet beide dagen niet mee. Yates en Poels gister niet mee (terwijl ik Poels juist voor dit soort etappes had), vandaag gallopin en Pinot niet mee. Sagan kopman in etappe 5. 2x Quintana kopman ipv Froome vanwege hoop op winst + geel Valverde etc. etc. Plekje dik in de 4000 op dit moment en zal nog wel verder dalen. Moet ook wel bekennen dat ik er de laatste dagen ook wel minder aandacht in stop. Zo gaat dat bij mij: zodra de top plaatsen weg lijken verliest iets mijn aandacht :P Op naar de Vuelta.
Gelukkig doe ik bij het AD tourspel nog wel in de top 10 mee. Dat helpt ook niet voor mijn focus op scorito :P
'@nasibal
Ik heb vorige jaren gemerkt dat ik altijd heel veel punten verspil met aanvallers als v. Avermaet en Gallopin. Altijd opstellen als ze een kans hebben kan eigenlijk niet, dat is over de hele tour te weinig punten. En als je op etappes gaat gokken, is het gewoon echt gokken. Daarom heb ik ook heel weinig zulke renners in mijn team en ben puur voor AK/sprint gegaan met mijn dure renners. Werkt tot nu toe best aardig.
Vandaag naast AK renners gekozen voor Pinot>Barguil. Lijkt goed uit te pakken. Al liggen er natuurlijk nog wel erg veel punten te wachten op de laatste beklimming, dat kan alles nog door elkaar gooien.
'@Christi
Normaal ga ik dus ook alleen voor dat soort renners als ze in vaste etappes ook kans maken. V. Avermaet had sowieso al 2 logische etappes om hem op te stellen (in mijn ogen) en nog een paar anderen waar het kon zonder hem echt als "aanvaller" te gebruiken. Voor Gallopin geldt in principe hetzelfde en is een perfecte aanvulling mocht je door uit-, of tegenval geen 9 klassementsrenners meer over hebben in de bergen.
Jongens als Pirazzi etc. waag ik me dus ook nooit aan, exact om de redenen die jij geeft.
Ik ben ook niet van de aanvallers maar Gallopin meegenomen voor etappe 2 en 5 bv. En een rit als overmorgen waar waarschijnlijk toch een vluchtgroep wegblijft. Daar kun je punten pakken met een renner als Gallopin. Aangezien niemand veel punten zal gaan halen til je je er ook geen breuk aan als ie niet meezit. Alleen zonder een etappe 2 had ik m misschien ook niet meegenomen.
Aanvallers voor de echte bergetappes neem ik niet mee. Pinot als Ak man die misschien door het ijs zakt is dan alweer een aanvulling. Of doekje voor het bloeden gezien z'n prijs
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.