Scorito Tour de France 2016 poule

1 2 ... 145 ... 169 170
Poeksel

2359 punten, vandaag niet zo'n heel goede dag met 165 punten (en Contador kwijt).

Henao, Daniel Martin, Enger, Alaphilippe en Van Avermaet bleken de goede keuzes in mijn team; geen Cavendish en geen Yates slechte keuzes, Laporte en Mclay had ik achteraf gezien ook wel willen hebben (ik wist wel dat ze punten zouden scoren, maar dat het er zoveel zouden zijn had ik niet verwacht). En Hagen lijkt een miskoop.

Mooie_Mario

Dinsdag zou zomaar een etappe voor onze EBH kunnen zijn! Geef de moed nog niet op. Ook etappe 16 naar Bern lijkt iets voor EBH, maar Van Avermaet heeft daar ook zijn zinnen op gezet, dus neem ze voor de zekerheid allebei me.

wesley1983

2507 punten en opgeklommen tot 139e overall, heel tevreden tot nu en niet echt veel punten mislopen. Enkel Sam Bennett, John Degenkolb, Tony Gallopin en Fabio Aru (voor zijn prijs) lijken miskopen. In de eerste week veel punten gesprokkeld met GVA en Alaphilippe. Voor het verdere verloop ziet het er goed uit met 5 man uit top 6 algemeen klassement (Froome, Yates, D.Martin, Quintana en Bardet) en Porte die ook nog wel gaat stijgen. Thibaut Pinot mag blijven aanvallen voor mij en de bollen nemen in Parijs, terwijl ik hoop dat Barguil de laatste 2 weken er gaat doorkomen en ten strijde gaat voor het wit. In de sprintetappes die nog komen wordt het de schade beperken zonder Greipel/Cocqard/Kristoff in mijn ploeg, heb daar wel Cavendisch, Kittel, Sagan, Theuns en Enger en hopen dat Matthews er gaat doorkomen ook. Voila, dat was een korte samenvatting van mijn 20 renners :-)

fringale

Ik heb (nog) maar 5 klassementsrenners (Froome, Yates, Martin, Quintana en Porte) die naam waardig en één vrijbuiter (Pinot) maar die hielden me vandaag recht.

Poeksel

Wesley, Aru gaat in de laatste week vast nog wel veel punten scoren.

sprintgeit

2439 punten. Met v Garderen Pinot Porte Froome Martin Mollema Bardet Yates Quintana en wissel Barguil nog wel een aardige bergequippe voor de komende dagen.

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Ik vond dit topic voor de start van de Tour een stukje vermakelijker. Het is nu wel een erg individualistische bende helaasch.

Geurtje

Straks komt er een probleem. Met de individuele tijdrit. Da's lastig te voorspellen. Behalve T.Martin en Froome die ik in mijn team heb.

Lage rugpijn

'@ pietje precies: Inderdaad..." Ik heb porte, yates..." Ik heb 200 punten.." Erg saaie verhalen en alleen degenen die toevallig goed scoren melden zich...:-)

ConINGtador

'@Geurtje

Individuele tijdrit wordt inderdaad zeer lastig te voorspellen. Ik heb Froome, Tony Martin en Izagirre (hopelijk mag hij voluit) als zekerheidjes. Ik lees van vele dat zij Pinot meegenomen hebben, mede vanwege de tijdrit. Daar kan menigeen nog wel is bedrogen uitkomen, nu Pinot niet meer voor het AK rijdt. Zou mij niks verbazen als Pinot zich tijdens de tijdrit spaart om in de dagen die volgen weer bergpuntjes bij elkaar te sprokkelen.

Ook de etappe na de rustdag kan alle kanten op. Een zware beklimming in de beginfase van de etappe, maar voor de rest geheel vlak. Gaan de sprinters strijden voor de dagzege? Blijft er een kopgroep vooruit? Of wordt het toch een slijtageslag en gaat een semi klassementsrenner er met de zege vandoor? Ik hoop zelf op mannen als Van Avermaet, Sagan, Gallopin en Alaphilippe (die heb ik tenminste in mijn 20 koppige selectie).

Lage rugpijn

Wel een mooie overwinning voor Tom. Ik vraag me wel af wat we hadden gezegd als een astana renner de ene dag ziek was en de dag erna zou winnen.......

vasnd

Hij zei zelf naar afloop van die etappe dat er wat te veel snelle suikers (gelletjes) naar binnen gegaan waren en zijn maag ging protesteren. Klinkt als 1x braken en weer gaan, niet ziek ofzo.

Een maat van me schiet voor een dagprijsje in de tijdrit en ik moet zeggen dat ik best vrolijk werd van de namen. Stuk voor stuk klasbakken (Kiryenka, Coppel, Dumoulin (c), Bodnar, Cancellara, Martin, Dennis, Barta, Froome). Scoort verder natuurlijk niet veel, maar dat is logisch :).

raymankapeens

Volgens mij had ie gewoon in die camper zitten schijten hoor ;-)
Buikloop

Pietje Precies

Zelf vind ik dat soort deelnames (zeker als het met een extra account is) een tikkeltje flauw, maar ach moet iedereen zelf weten natuurlijk.

De tijdritten worden voor mij een tikkeltje problematisch, aangezien ik er niemand speciaal voor heb meegenomen. Anderzijds verwacht ik dat de GC-renners er ook best prima puntjes gaan scoren en vond ik tijdrijders simpelweg het plekje in de selectie niet waard.

Voor mij gaat dat scenario qua Pinot helaas exact op. Maarja, wie weet gaat ie in het restant van de Tour nog behoorlijk wat puntjes bij elkaar fietsen vanuit de kopgroep, met een hoge eindklassering in het bollenklassement als leuke bijkomstigheid. Wat dat betreft is vooral Contador erg zuur.

Al met al heb ik een prima selectie waar ik best leuk mee ga eindigen. Helaas heeft iemand in mijn sub-poule praktisch hetzelfde team, maar zijn het juist de afwijkers die in mijn nadeel dan wel gevallen zijn of onder verwachting presteren. Ik schat dat hij in de top-250 van Scorito zal eindigen en om de poule dus toch nog te kunnen winnen heb ik wat variatie nodig en lastig te voorspellen etappes. Wat dat betreft is de etappe van dinsdag een uitkomst!

Mooie_Mario

'@Pietje Precies
Het is de rustdag, dus juist een goed moment om te kijken wat we gescoord hebben ten opzichte van elkaar. Ook fijn om misschien te zien welke tips je beter wel of niet kunt opvolgen in de toekomst.
Er zijn er altijd met grote mond voordat de poule begint en dit is het moment om je grootspraak waar te maken of juist accepteren dat het niet zo makkelijk is als je van te voren gedacht had.
Maar we zijn nog niet eens halverwege, er kan nog van alles gebeuren.

Zadelpen

Nou vooruit dan maar lage rugpijn. Ik had een enorm zwakke score en kukel helemaal weg naar wielerflits positie 800....

Had een slechte dag. En het was de mooiste tour dag in jaren, heb op de bank staan springen van geluk. Wat een renner onze Tom.

Wielrenfan3

Eerste deelname; redelijk tevreden met 2315 punten. Balen van keuze van niet opstellen GvA in etappe 7 en Tom Dumoulin etappe 9. Scheelt toch iets van 100punten?

Gelukkige keuze met weglaten van Contador en wel Valverde + Rodriguez. Wel balen dat ik Daniel Martin niet heb gekocht.

WCEendT

'@Wielerfan3
Wel een fout hoor het niet hebben van DMartin (voor 1Mil), maar wat kan ik zeggen met mijn 1800 puntjes ;)... Contador... Greipel...

Laatst gewijzigd
Cormet de Roselend

2349 pt. Enkele, tot op heden, goede keuzes gemaakt met Yates, Henao, Valverde en GvA (en hem dan ook opstellen :-)) en het niet hebben van o.a. Contador en Aru. Mijn sprintersequipe daarentegen is te mager; geen Cavendish, Theuns, McLay, Enger, Laporte.... Wel Bennett en een Greipel die tegenvalt... Maar goed, er zijn nog bijna 2 weken te gaan.

Dinsdag wordt m.i. geen rit voor pure sprinters. Er zal een groep wegrijden (met Gallopin!) en anders zullen mannen als Sagan, GvA en mogelijk de overige Lotto's voor Greipel op dat 3e cat-klimmetje gaan vlak voor de finish. Woensdag op zeker een sprint.

En wat een koning die Tom, geweldige overwinning!

Pietje Precies

Ik heb maar 2 puntjes meer behaald dan iemand die Dan Martin niet heeft....

Mardai

Wat zijn er toch een zure mensen op dit forum..bah!

Het forum gaat toch over de scoritopoule?! Dan is het toch juist leuk om te kijken hoe het gaat???

Te individualistisch pff wat kom je in dit forum doen dan zeurpiet. Volgens mij is een poule invullen iets wat je individueel doet en bespreek je het juist in een forum??

Nou mensen persoonlijk leek het mij een leuk idee om even een update te zien van hoe het iedereen tot nu toe vergaat.

Dit was een 'collectieve' gedachte. Mijn excuses voor de zure mensen dat ik de rustdag wou overbruggen met iets 'leuks' over de scorito poule...

ONCE

Het moet wel heel gek lopen als er morgen geen vluchters voor de dagzege gaan strijden

op 7km van de meet ligt nog een venijnige klim van 1,8km a 6,6% dus ik zie sprintersploegen de koers niet controleren

snoek1974

2448 punten

Het is afwachten hoe bepaalde renners de tweede week in gaan , Bijv Alaphalippe heeft veel punten gehaald maar lijkt er nu door heen te zitten , kan ook zijn dat die beperkt is tot heuvel etappes en moet ik hem morgen weer opstellen . Koopjes D Martin en mc Lay vallen goed uit en ook Purito is goed bezig.

Tegenvallers zijn voorlopig Nibali , Barguil , Richese en Kristoff , maar misschien gaan die in de 2de of 3de week nog wel wat puntjes opleveren , hier had ik dus moeten kiezen voor Aru , Meintjes , Cavendish en Laporte , maar is achteraf makkelijk praten natuurlijk

In ieder geval geen uitvallers (nog niet) waar ik bij mijn giro 11 uitvallers had.

JDL75

'@mardai
Ik vind het juist leuk om te lezen hoe het iedereen is vergaan. Dat is idd de reden dat je van het beginaf met elkaar in het forum zit toch? Of je doet het alleen om je tips eruit te kunnen pikken zodat je zelf niet hoeft na te denken???

iig ben ik niet ontevreden, net onder 2400pnt. Had uiteraard iets beter kunnen zijn als ik niet op het laatste moment Kelderman had 'geupgrade' naar mollema door Cav-->Coquard te wisselen. Maar dat mag de pret niet drukken. Tot 3x toe bij de beste 99+% gezeten en dat maakt mijn Tour al kleurrijk.
Verder gisteren enorm genoten van Tom.

Morgen ga ik voor Galoppin/Vuillermoz en de sterke sprinters aangevuld met wat klassementmannen. Altijd lastige te voorspellen etappes.

ONCE

JDL75

Niet te voorbarig he. Mollema rijdt stukken beter dan Kelderman en of Cavendish de tour gaat uitrijden is nog steeds de vraag. Dus aan het eind van de rit kun je per saldo zomaar de goede keuze hebben gemaakt ( punten 1:1 naast elkaar leggen is niet eerlijk aangezien bijvoorbeeld Cavendish ook punten voor zn groen haalt nu in bergetappes waar je m niet opstelt)

Laatst gewijzigd
1 2 ... 145 ... 169 170

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.