Scorito Tour de France 2016 poule

1 2 ... 146 ... 169 170
fringale

Ik vind het nu net geen venijnige klim, niet te lang, niet te steil. Sprinters als Sagan, Coquard, Matthews, Enger, Cimolai, Hagen, Kristoff, Laporte maken zeker kans om mee te zijn, wat mij betreft.

Aanklampen

Wat vinden jullie van Cavendish? Die heeft enorm lopen afzien, vooral zaterdag de hele tijd met zijn tween. Gemis van Renshaw gaat ook wel doorwerken.
Ik hoop dat Cav nog afstapt, 3 ritten in de zak. Voorbereiding op Rio kan dan verder opgepakt worden.

Morgen gaat Sagan er weer bijzitten. Ik vermoed niet dat DD gaat rijden, ook Lotto niet (Gallopin mee). Dan blijft Orica over, en wellicht een Lampre (Met Cimolai). Morgen lijkt het een vlucht te worden. Grote groep weg die dan niet meer teruggepakt gaat worden.

Mardai

'@aanklampen.

Sagan zal er inderdaad bijzitten! Ik gok zelfs dat hij de etappe gaat winnen...

raymankapeens

De bookies geven Greipel en Kittel ook veel kans zo te zien. Maar lijkt me toch net iets te veel van het goede die laatste klim

Aanklampen

Kittel lijkt mij een lastig verhaal. Daarvoor is de klim te lang. Tenzij ze in een onrealistisch lag tempo het oprijden... Vanuit de start omhoog 22km omhoog. Dan gaan Cavendish en Kittel gelijk lossen.

Dan wordt alles kapot gereden. Veel zullen wegspringen, goede dalers en sterke renners lijken mij daarna nog terug te kunnen komen. Verwacht dat een groep van een man of 15-20 wegrijden. Geen team gaat dat terugpakken.
1,8% a 6,6% op 7km van de streep.

Laatst gewijzigd
Starlynk

Ik vind het wel leuk om de verhalen van anderen over hun teams en keuzes te lezen! Wat moet je anders tijdens de ronde bespreken hier? Bij Scorito zit natuurlijk de lol en discussie met name in de voorpret. Als het eenmaal begonnen is, wordt meestal vrij snel duidelijk of je keuzes goed zijn geweest en of je mee doet voor de bovenste plekken of niet. Tuurlijk kun je met de juiste dagselecties nog een en ander goedmaken, maar over het algemeen moet je gewoon de grote puntenpakkers hebben en is de rest bijzaak..

Op deze rustdag dus ook maar de tussenstand van mijn teampie! Over het algemeen een prima ronde en sta nu op 2444 punten, waarmee ik in de poule met mijn vrienden een enorme voorsprong heb. In de algemene/wielerflits poule doe ik niet meer mee voor de prijzen na het afstappen van mijn kopman Contador. 5m door de plee, dat maak je niet meer goed. Overigens is dat niet mijn grootste misser (meer pech, want ik denk echt dat Contador mee had gedaan voor de knikkers zonder die val!). Mijn grootste misser was A. Yates inwisselen voor EBH op het laatste moment. Heb me toch iets teveel mee laten slepen door "Cav gaat afstappen, EBH mag voor eigen kans, Yates rijdt alleen voor een ritoverwinning" praat vooraf! Nou ja, wie weet gaat EBH nog wat punten pakken en Yates er doorheen zakken, maar hij zag er erg goed uit gisteren.

Voor morgen verwacht ik eigenlijk gewoon een groepje die voor de overwinning rijdt. Zie de (semi-)sprintersploegen niet volle bak rijden om de kopgroep terug te pakken met die pukkel op het einde.

ONCE

'@raymankapeens

Bij ritten als deze moet je niet al te veel naar bookies kijken. En dan bedoel ik meer in de zin van "wie krijgt de beste odds"
Het groepje sprinters dat om een overwinning rijdt is namelijk veel kleiner dat de potentiele aanvallers. In principe rijden er pak m beet 120 renners die allemaal mee zouden kunnen zitten en rijden om de overwinning. Dat dan usual suspects als Gallopin, Stuyven, GVA, Cummings bijna dezelfde odds krijgen als een Kittel of een Greipel zegt eigenlijk dat de kans op een overwinning uit een vluchtersgroepje groter is. Sagan krijgt de minste odds omdat hij ook nog wel regelmatig mee zit, maar daarna komt coquard met odds van 11/1 en Matthews met 14/1. In echte sprintersetappes liggen die veel en veel lager

Laatst gewijzigd
Mardai

Ik ga gokken op Sagan en Greipel..
Voor de rest heb ik niet zoveel smaken.. Allaphilppe of T Martin misschien?

Laatst gewijzigd
Sunrider

Zijn er meer hier die zich verkeken net als ik door Dumoulin wel te hebben maar niet op te stellen gisteren?
Daarnaast had ik niet Froome maar Quintana kopman gemaakt voor die beruchte afdaling.
Heb evengoed 2262 punten en laat voorlopig meer dan 69000 teams achter me. :D

Mardai

Ik had gelukkig Froome als kopman (terwijl mijn gevoel zei dat ik Quintana moest pakken).

Dumoulin heb ik (helaas) niet opgenomen in mijn team. Normaal altijd de eerste renner op mijn lijst als ik een team maak...

Had dit totaal niet verwacht! Wel super tof natuurlijk :D

robotour

'@sunrider ja, dat is mij nu helaas al 2x overkomen. 1x met Cummings (had hem zo vroeg in de Tour nog niet verwacht) en gisteren met Dumoulin (had verwacht dat deze bergaankomst voor de toppers zou worden), wel Barguil voor de teampunten opgenomen.

raymankapeens

Morgen ga ik denk ik voor:

Froome voor trui punten
GVA
Gallopin
EBH
Greipel
Sagan(c)
Alaphilippe(sprint vaak mee)
Coquard
Jon Izagirre

Denk dat Kittel er echt wel af is

Professor Plof

Ik ga met Raymankapeens mee, maar dan Richeze en Yates ipv Froome en Izaguirre :) Het wordt tijd dat Richeze es wat gaat opleveren...

Laatst gewijzigd
fringale

'@raymankapeens : ik doe mee...met

GVA (vlucht)
Alaphilippe (vlucht)
EBH (vlucht/sprint)
Sagan (c) (vlucht/sprint)
Coquard (sprint)
Kristoff (sprint)
Enger (sprint)
Greipel (sprint)
en...
Yates (8 + 6 en dus meer boni dan Froome, en wie weet wint Matthews de rit ;-))

Awesem

We zitten dicht bij elkaar dan. Ik neem mee:

Froome (gele trui)
GVA
Gallopin
Yates (witte trui)
Sagan(c)
Alaphilippe(sprint vaak mee)
Vuillermoz
Barguil (mag tijd pakken)
Pinot (mag tijd pakken, bolletjestrui)

Aanklampen

'@Awesem,

veel van je keuzes begruip ik wel. Maar je opmerking bij Barguil niet. Die laten ze niet rijden. Ik denk dat mensen die mee zijn op minimal 10 minuten moeten staan, anders wordt erachter gereden.

Nogmaals, het lijkt me sterk dat er gereden wordt achter de kopgroep. 22km klimmen geeft geode klimmers genoeg tijd een redelijke voorsprong te nemen op de rassprinters die lopen te harken. Cav was de laatste 2 dagen vaak de rode lantaarndrager (nadat Pineau en Morkov) afstapten.

Wat denken jullie tav Cav? Renshaw eruit scheelt, gaat ie doorrijden naar Parijs?

lnnrt

Tot nu toe gaat het lekker met mijn team, 7e voorlopig in de WF poule. Komende etappe vind ik echt lastig. Ik heb bv Konrad, nog geen enkele keer opgesteld, maar typisch zo'n renner die een keer in de kopgroep kan zitten die het haalt. Ik heb echter al de volledige top 4 van het AK opgenomen (zekere punten), Sagan, Coquard en Cav voor de sprint van het peloton, Alaphillipe voor sprint van uitgedunde groep en Henao voor de teampunten van Froome.

Konrad zou een gok zijn, maar stel dat hij in de kopgroep zit, dan pak ik wrs veel winst tov de concurrentie. Het is een beetje all-in voor m'n gevoel.

David Walsh

David Walsh

Poeksel, mein gott

De aversie tegen Borat Bozic is ontstaan naar aanleiding van zijn bezoek aan het Pussy Riot-concert in de Ziggo Dome, zonder dat hij Tinkoff daarover ingelicht had. Het werd helemaal een daad van ondoordachthied toen bleek dat Bozic er een geheime afspraak had met niemand minder dan Poeksel, die Tinkoff in dronken toestand beloofde dat hij een stok in het wiel van Froome zou steken.
Tinkoff eiste een verklaring van Poeksel die boutweg reageerde dat hij ‘al jaren groot bewonderaar van de popgroep Pussy Riot is’ en zijn concertgang ‘een privé aangelegenheid’ vond. Waarop Tinkoff in een bulderende lach uitbarstte. Hij voegde er nog enige schampere opmerkingen over Borat aan toe en stuurde de verbouwereerde Poeksel vervolgens weg.
Tinkoff is een fanatiek orgelspeler en heeft alle DVD’s van Liestrong, The armstrong lie en Stop at nothing. Aan naar eigen fulmineren ‘geneuzel’ als Pussy Riot en andere vormen van kunstmatige prestaties heeft hij een vreselijke grafhekel: WE WILL FUCK SKY ANYWAY

POEKSEL, MEIN GOTT , WAS JIJ DAT, COMPLEET IN OUTFIT?

http://www.dumpert.nl/mediabase/6832119/74e31145/chris_froome_geeft_elleboogstoot.html

Sjakie

Morgen wordt een interessante Scorito-dag.

Mijn opstelling op dit moment:

GvA
Alaphilippe
Valverde
Kristoff
Coquard
Sagan (C)
EBH
Degenkolb
Yates

twijfel om Degenkolb in te ruilen voor Froome. Zou Degenkolb weer wat beter zijn? Normaal is dit zijn terrein...
*edit: Toch Froome gekozen.

@lnnrt, zet je Quintana in voor 2 punten, en Dan Martin voor 4? Lees ik dat goed

Laatst gewijzigd
raymankapeens

Sjakie. 6 en 4 is het dan he

Aanklampen

Ik denk dat innrt mensen op het verkeerde been wil zetten... 2 zekere punten ten opzichte van 30+ potentiele punten... dan wist ik het wel...

pirazzi

'@ David Walsh: Heb jij de huisregels wel gelezen? http://www.wielerflits.nl/huisregels

Laatst gewijzigd
David Walsh

Pirazzi
@ David Walsh: Heb jij de huisregels wel gelezen? http://www.wielerflits.nl/huisregels

Nee, ondanks dat alles wat niet mag op mij van toepassing is heb ik ook nog geen PM van dergelijke mod ontvangen.

Desalniettemin wil ik met u delen dat ik teveel GIRO-avonturiers heb opgesteld. Waar ik normaal meespeelde voor plaats 1 in m'n poul klamp ik á la Evans in z'n gloriedagen aan in de middenmoot ;(

@allemaal: Vinden jullie de nieuwe regels (iedereen 20 renners) leuker of minder leuk dan het oude (16 - 20 renners)?

Laatst gewijzigd
WCEendT

Dus wie word de eerste die dit zielige gedrag van Walsh ff meld?

Overigens ga ook ik voor Richeze morgen, als hij nog iets gaat opleveren dan moet het morgen gebeuren!

David Walsh

stam + t

#melddyslexieanoniem

Laatst gewijzigd
1 2 ... 146 ... 169 170

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.