Scorito Tour de France 2016 poule

1 2 ... 148 ... 169 170
Geurtje

En Froome natuurlijk ook.

Mooie_Mario

'@Geurtje
In welk scenario denk jij punten te gaan pakken met D. Martin en Valverde?

ONCE

Cyclingquotes zit er wel vaker naast. Dylan zegt net ook dat het morgen voor hem waarschijnlijk te zwaar zal zijn.

Toch hou ik denk ik Greipel en Kittel in m'n team. Richeze twijfel ik over

Geurtje

Het scenario laatste klimmetje op 5km van de eindstreep van 6,6% dat ze gaan punchen. Is zo'n gek scenario toch niet. Wie haalt ze bij? Sky misschien, maar die denken laat dat de sprinters ploegen maar doen, als die er nog zijn met hun sprinters.

PeterPaprika

Wil voor morgen zo'n beetje 15 renners van men ploeg wel opstellen, keuzes...

christidoc

'@Geurtje/Mario

De klim is te vergelijken met de klim in etappe 2. Het is te makkelijk voor renners als Valverde/D.Martin. Je moet er van uit gaan dat er een kopgroep bij de finish komt of een groep van zo'n 50 man. Ik heb Martin er ook bij staan, omdat hij vaak redelijk vooraan rijdt en top 20 er wel in zit en mogelijk kun je Valverde ook zo zien. Martin heb ik er ook in zitten omdat bij elk mogelijk scenario er een renner van Etixx kan winnen. Als het heel traag gaat Kittel anders Richeze anders Alaphilippe. Ook T. Martin zou goed kunnen in de vlucht. Als de vlucht het haalt is de winnaar een goede tijdrijder.
Zelf heb ik ook nog Kittel erbij maar Greipel niet. Huidige vorm en teampunten spelen een belangrijke rol in deze keuze.

Icon

Zijn er voorbeelden van eerdere rondes waar in het begin van de etappe ook zo'n puist lag? Ik vind het erg lastig in te schatten hoe groot de achterstand van de sprinters is op de top (als die er überhaupt al is) en wat dat betekent voor de kansen van de kopgroep.

Zadelpen

Ik heb de knoop doorgehakt. Stel mijn hele sprintploeg op. Met froome en D martin er bij.

Dus kittel, greipel, coquard en groenewegen. (Ik zag hem net ook in de avond etappe) Maar als je dan toch op een sprint gokt, dan maar hem erbij. Pinot zou een vervanger kunnen zijn, maar die haalt morgen slechts 8 punten. Bovendien, cav gaat net zo 'goed' bergop als Dylan, en dimension gaat er natuurlijk alles aan doen om cav terug in de grote groep te krijgen. Daar moet dylan dan maar op mee liften.

D martin en alaphillipe erin. Allebei redelijk kort op een vlakke sprint. Beslist toch een punch het, zitten zij er bij. En mocht t martin winnen uit een ontsnapping, dan heb ik de bonus nog. Geldt ook voor als kittel wint. Als etixx morgen wint, dan zal dit een prima keuze blijken.

Gva en kopman Sagan maken mijn dagploeg compleet.

Kan best eens de mist in gaan zo, ;-).

Geurtje

'@christidoc

Ik snap je uitleg helemaal. Maar als je mijn renners bekijkt moet ik kiezen. En ik heb zo'n team dat ik bijna niet verkeerd kan gokken. Altijd prijs morgen met Sagan,Allaphippe,T.Martin,GVA,Vuillermoz,Gallopin,D.Martin,Kittel,Greipel,Coquard,Stuyven,Valverde,Purito,Froome,Pinot,Izagirre,Aru,Quintana,Bardet en McLay. Zeg het maar. 9 alstublieft. Nee dit wordt een hels karwei waarbij je nooit tevreden kunt zijn. Morgen hoor je de afloop ......pffff.

Gids05

ik hoorde dylan net ook zeggen dat er nog 1 rit overmorgen en mischien als hij het red parijs 2 sprints nog zijn maar zaterdag is toch ook zo goed als vlak ? en de rit naar bern mort hij toch ook kunnen ? dus ik tel er nog 4 voor de ras sprinters en mischien morgen er nog bij ?

stephano

'@icon Hushovd heeft ooit een etappe gewonnen die begon met de beklimming van de Tourmalet. (Als ik me niet vergis)

Mooie_Mario

'@Gids05
Rit naar Bern staat op het verlanglijstje van Van Avermaet, dus je moet ook meer dat soort mannen daar verwachten en niet de pure sprinters. (beetje etappe 2)
@Stephano
Hushovd was dan ook gewoon de Sagan van zijn tijd. Met wat meer dedication had hij nog veel meer uit zijn carrière kunnen halen.

WCEendT

'@Mooie_Mario
Denk dat je Hushovds grootste concurrent vergeet, de man die drie keer wereldkampioen wist te worden? Inderdaad, Freire! Al kon die natuurlijk wel wat minder over de kasseitjes, maar toch zeker niet slecht.

MorenoHofland38

Het is geen rustdag meer, maar toch nog even mijn score: 2313 punten en daarmee sta ik net in de top 2000. Één 'als' van mijn kant: als ik zondag Pinot en Costa had opgesteld ipv Barguil en Meintjes (Aru had minder punten, maar hem had ik er toch nooit uitgelaten) had ik gewoon in de top 1000 gestaan. Ik had echt vol op een top 10 van klassementsmannen ingezet.

Maar goed, ik ben best tevreden met m'n team en ook wel over m'n selectiebeleid. Helaas op de laatste dag van de 1e week dus zo'n fout gemaakt (of was het pech?). S. Bennett en EBH zouden het enige weggegooide geld kunnen zijn, ik verwacht Costa, Pinot en Aru nog vaak vooraan te zien in de Alpen.

Morgen is inderdaad zeer moeilijk in te schatten, maar mijn team is eerder een team van de armoede dan dat ik niet kan kiezen uit 15 renners. In ieder geval Froome erin voor de zekere truipunten. Ik verwacht in ieder geval niet dat het peloton vol gaat rijden op de klim en dat er een vlucht gaat winnen, wellicht met een aantal sprinters erin.

Platje

Altijd lastig om een etappe zoals vandaag te voorspellen..
Als ik naar de giro van dit jaar kijk waren er ook 2 van die ritten waarbij achteraf de verkeurde keuzes waren gemaakt en er vooraf op dit forum veel besproken werd.

Eerst was er rit 4 waarbij er 2 colletjes van de 3e categorie beklommen moesten worden waarna er nog 50 km gereden moest worden. Op 5 km voor de finish lag er nog een 'heuvel' van 1,8 km tegen 7,7%. Hierin kreeg Demare vooraf bijvoorbeeld ook 2 sterren als kanshebber maar kwam op bijna 3 minuten binnen en was er geen sprinter in de top 50 te bekennen.

Rit 11 had op 23 km voor de finish een klimmetje van 2,9 km met een gemiddeld percentage van 7,9% en de laatste kilometer liep bijna 10% omhoog. De favorieten waren geen sprinters maar Nizzolo werd 4e en Modolo werd 7e.

Ik denk dat het aan ook puur aan het verloop van de koers ligt

Op dit moment trouwens net boven de 2300 punten waarbij ik helaas, net zoals vele anderen, in verschillende etappes de verkeerde renners heb opgesteld en ik vooral baal van het niet opstellen van Yates en het toch nemen van Boasson Hagen. Wel ben ik blij dat ik Contador (en Aru) niet heb meegenomen.

Laatst gewijzigd
fringale

'@Platje : je had in rit 4 wel een Colbrelli die door een haperende ketting niet als tweede maar als laatste van de kopgroep over de streep bolde. Colbrelli is de Italiaanse Coquard. Dus deze verwacht ik zeker in het scenario "vluchters worden gegrepen", net als Sagan, Matthews en EBH. Kristoff en Enger dat wordt kantje boordje, maar Kittel, Greipel en Cavendish zullen eraan zijn voor de moeite. In die wetenschap zijn Etixx en DMD gebaat bij een (grote) vlucht die overleeft en de punten wegpakt, maar dan mag Peterke Sagan uiteraard niet meezijn. Sportbestuurder lijkt mij toch wel een boeiende job.

sprintgeit

Er moet ook nog een km of 6 vol met wind op kop doorgetrokken worden na die klim hè. Voordeel voor Sagan is dat hij nu eindelijk wel wat man tot zn beschikking heeft, maar er mag daar niet meer getwijfeld worden.

Eigenlijk zie ik trouwens ook weer grote kans dat Hagen Cav mag proberen terug te brengen voor groen. Hoewel me dat een kansloze missie lijkt..erg zonde dat hij weer vol in zn knechtrol zit deze Tour.

Laatst gewijzigd
Mardai

Ik ga gewoon volle bak gokken op Kittel (tegen beter weten in...)

Dit wordt een alles of niks om nog iets te maken van mijn poule. Wat zei onze Louis ook alweer altijd? De dood of de gladiolen ;-).

Aanklampen

Ik verbaas me over hoeveel verwachten dat alles na 22km klimmen bij elkaar komt.

Ik denk dat zelf dat Tony Martin samen met Alaphilippe in de beklimming wegrijden, samen met Pinot, Majka, Sagan, Costa, Pantano, Dumoulin, Gallopin, een zooi Fransen, wellicht Clement, Bennett erbij....

22km is echt lang, als het vanuit de start los gaat kan het zo maar zijn dat de laatste op de klim 10min achterliggen. Indien een kopgroep van 15 man vooruit is, zie ik die niet meer teruggepakt worden..... Boasson Hagen gaat ws ook mee, samen met Berhane, Tekle of Cummings.

Ik zie niet wie dat gat gaat dichtrijden. Ik denk niet dat Lotto Soudal gaat gokken op Greipel. Voorwaarde is wel dat DD en Etixx mensen mee hebben in de vlucht. Sagan gaat er sowieso bijzitten. Die wil die 20 punten pakken..

JDL75

Ik kan niet kiezen
Gisteren was ik nog redelijk overtuigd van een kopgroep die overleven met een late aanval op het laatste heuveltje.

En nu....

Twijfel twijfel twijfel.

Ik moet 100pnt goed maken in mijn poule om bovenaan te komen. Gokken op dichtrijden en sprinters lijkt me het meest op te leveren, maar kan ook helemaal nat gaan.
Nu: sagan(c) Kristoff, Coquard, matthews, Alaphilppe, Gallopin, EBH, enger, D Martin (miss wisselen voor Kittel?) Daniel mag toch niet weg

fringale

Recept voor vandaag : men rangschikke de sprinters naar klimvermogen en neme de eerste 6. Vervolgen voegt men er twee punchers/vluchters aan toe en kruidt het geheel met één zekerheid van punten. Dit 4 uur laten rusten...tot na de deadline. Smakelijk.

Laatst gewijzigd
sprintgeit

Haha heerlijk recept fringale ik denk dat ik toehap!

jort101

Craddock is tot nu toe ook een miskoop geweest... Misschien dat hij het vandaag probeert vanuit de vlucht?

Poeksel

Klinkt als een goed recept ja.

@aanklampen: zondag kwam het ook weer bij elkaar na een vergelijkbare klim.

Wicky

Wat baal ik van contador, op het laatste moment Yates en aru ingeruild voor contador en vakoc. Een onvoordelige ruil, net zo onvoordelig als kristoff vs cavendish. Ik heb een ongelukkige hand mbt wisselen in de laatste momenten voor de poule :)

1 2 ... 148 ... 169 170

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.