Scorito Tour de France 2016 poule

1 2 ... 149 ... 169 170
Mardai

Zit zo erg te twijfelen tussen Kittel of Pantano..

Was er van overtuigd om Kittel te doen maar nu twijfel ik toch weer (mijn concurrent in de poule gaat zeker Pantano opstellen vandaag).

Dus een erg moeilijke overweging. Voor de veiligheid kiezen of een pure gok met eigenlijk 100% zekerheid dat als hij verkeerd uitpakt mijn poule voorbij is...

Mensen geef deze man eens wat advies :P

Starlynk

Lastig te voorspellen etappe. Ik ga, denk ik, ook maar voor het scenario sprint, omdat ik daar het meeste te winnen heb (en het meeste te verliezen als het een sprint wordt en ik de sprinters niet heb opgesteld ;-). Kan ook op de vlucht gokken en mijn veilige puntenpakkers opstellen, dan heb ik 25 punten meer. Nou die 25 punten neem ik dan maar voor lief :-) Hoeft er maar een van mijn sprinters top 8 te rijden om dat te verbeteren!

Aanklampen

Mardai,

Ik zie Pantano vandaag niet winnen (maakt niet echt sterke indruk). Etixx kan o.a. Alaphilippe spelen, of Richeze. Zelfs Tony Martin is een optie.
Mede vanwege feit dat ik Pantano sterk wil tegenvallen, zou ik eerder kittel spelen. Kans dat een Etixx wint lijkt mij groter dan iemand van IAM.

Aanklampen

'@Poeksel.

Ik verwacht dat een grote groep wegrijdt op de 22km klim en dan geen ploeg een groep van 10 of 15 man gaat achtervolgen.
Voorwaarde is dat Tinkoff erbij zit, Etixx en Orica. Iemand DD zit er waarschijnlijk ook bij.

Alleen de bergpunten al zorgt ervoor dat Majka, de Gendt en Pinot wegspringen. Die rijden de klim ws 10min harder op dan Cav.

in de afdaling van 40km verwacht ik niet dat een peleton een gat van 5min dichtrijdt. Daarachter zullen de usual suspects nog zitten die eerst terug moeten komen (Cav, Dylan)

Pingdo

'@Mikay
Misschien vandaag Vakoc opstellen. Hij was gisteren jarig en heel het gezin kwam op bezoek. Altijd een extra motivatie.
Ook nam hij die laatste km in de Brabantse Pijl goed dit jaar.

Poeksel

'@Mardai: stel dat de kans dat Kittel in de finale erbij zit en dat Pantano vandaag in de ontsnapping zit even hoog is. Dan is Kittel nog de betere keuze vanwege derde plek puntenklassement en mogelijke teampunten. Ik schat daarom Kittel als hogere EV in.

@aanklampen: Aanvallers maken een goede kans, maar ik verwacht Cav en co wel terug in het peloton dus. Hoewel die kans weer kleiner is als er flink gejaagd wordt.

Laatst gewijzigd
Mardai

Bedankt voor jullie visie! Ik blijf bij Kittel en ga er gewoon voor ;-). We gaan zien of het een goede keuze is geweest.

Heb echt erg veel zin in deze etappe. Baal er wel stevig van dat het begin niet wordt uitgezonden!

Aanklampen

'@Mardai, volgend jaar wordt schijnbaar alle etappes in de volledigheid aangeboden, dwz dat zenders er voor kunnen kiezen om vanaf km1 het uit te zenden.

Mooie_Mario

Ik neem maar 1 pure sprinter meer, en dat is Greipel. En die neem ik niet mee voor Greipel zelf, maar vooral omdat ik het volste vertrouwen in Gallopin heb. Ik zie gewoon te veel scenario's waarbij de sprinters het niet gaan redden. Als Gallopin, Alaphilippe, Sagan, etc in de eerste groep zitten, wie moet er dan dat groepje terughalen? Direct-Energie?
Lotto Jumbo gokt vandaag op Martens en VanMarcke voor de break en Groenewegen had geen vertrouwen in vandaag.

Aanklampen

'@Mooie Mario,

eens. Daarnaast is morgen een uitgelezen kans voor een massasprint. Ik verwacht dat ze daar liever de krachten voor sparen...

Ambiance

Zou mcclay het kunnen overleven of is het een echte pure sprinter die geen heuvel overkomt?

Jorro97

mcclay overleeft niet

fringale

Ik betrap me erop dat ik eerder hoop dat mijn reserven geen punten pakken dan dat mijn basis er wel pakt. Ben wel blij dat ik op dit forum troost/lotgenoten vind in mijn vele gemiste kansen tot dusver.

Poeksel

Het zou ook heel goed kunnen dat spijtvermijding een invloed speelt bij de keuze wie op te stellen, en dat de frustratie van iemand ten onrechte niet opgesteld hebben groter is dan de vreugde van iemand terecht wel opgesteld te hebben.

Wat doen we onszelf aan!

lnnrt

'@ Mooie Mario, om die reden neem ik Kittel mee, ik gok dat Etixx deze etappe pakt, veel kanshebbers voor uit de vlucht (T. MArtin, Vakoc, Alaphillipe).

fringale

Dus Mclay, Greipel en Groenewegen, gelieve jullie vandaag te sparen voor morgen !

ONCE

Sagan
Kittel
Greipel
Coquard
EBH
Alaphilippe
Gallopin
Froome
Yates

Heb ik nog Richeze, Mclay en Groenewegen eventueel. Toch weer lastig. Misschien Richeze maar erin fietsen voor Froome maar dan heb ik 3 etixx mannen voor 3 verschillende scenario's ;)

Laatst gewijzigd
Jeffrey81

Zo...ik neem lekker Henao en Thomas mee in plaats van Kittel en Greipel. Liever die zekere 8 teampunten voor geel dan gokken op etappewinst van Etixx of Lotto vanuit de vlucht.

Nu alleen nog duimen dat het niet tóch een massasprint wordt.....

Mooie_Mario

'@Jeffrey81
Die 16 punten gaan het verschil niet maken.

Laatst gewijzigd
martbiemans

Het is een dag na de rustdag, ik verwacht dat er vast een aantal klassementrenners de rustdag slecht verteren en er op de eerste klim al doorheen zakken. Anderen zullen dus dan snel doortrekken waardoor de sprinters het niet overleven.

Tourminator

'@Mooie_Mario
Niet HET verschil maar wel een verschil. Als ik nu 16 punten meer had gehad dan stond ik rond plek 850 nu rond 1050. Scheelt toch mooi 200 plekken.

fringale

Ik zou GVA nog snel willen inruilen voor Mclay of Greipel, maar laat het bijgeloof "geen aanpassing aan je opstelling van gisterenavond" zegevieren op het gezond verstand...

Mardai

Kittel gaat winnen lieverds! Dan ga ik echt uit mijn dak!

En ja mensen de kans is extreem klein, dat snap ik heel goed haha. Of ik heb een hele spannende middag (wel/niet) of een baalmiddag van had ik nou maar....

We will see!

Laatst gewijzigd
raymankapeens

Enne Pinot? Die gaat gelijk die bergpunten willen oprapen. maar ja wordt daarna denk ik toch misschien wel bijgehaald

fringale

Van mij mag iedereen winnen...behalve één van mijn reserven. Mijn relativeringsvermogen heeft daarvoor niet genoeg pk. Begaf het zaterdag al toen ik alsnog besloot Alaphilippe kopman te maken ipv Froome.

1 2 ... 149 ... 169 170

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.