Scorito Tour de France 2016 poule

1 2 ... 18 ... 169 170
sjappie

Die laatste 2 zijn idd geen sprinter of klimmer. Ik verklap ze niet want anders verspeel ik mijn scoritowinst ;-)

sjappie

'@snoek. Dat laatste wat je zegt is een andere vraag dan de vraag die ik stel.

Waarom zou Sagan sommige sprints laten lopen? Ik kan geen reden bedenken.

Ik denk dat er meer klimmers zijn die top 10 kunnen rijden in etappes dan sprinters.

Neig toch steeds meer naar deze wissel. Maar nu knoop doorhakken is eigenlijk onmogelijk aangezien er nog een hoop renners bijkomen

Laatst gewijzigd
vasnd

'@sjappie: kunnen, het sleutelwoord. Bergop is de top 10 voorspelling wat minder consistent. Veel sprinters met ploeg aanwezig en dus zal er op die dagen snoeiharde controle zijn..

Edit: dat is denk ik ook wat je bedoelt, pro-Sagan.

Laatst gewijzigd
parravliss

na me zwaar te hebben verkeken op de giro poule begin ik met volle moed aan de tour poule.
ga deze keer meer op de team punten letten denk dat ettix het weer goed gaat doen en ga voor de vlakke sprints dan ook zwaar op hen inzetten dat is wel een gok maar als ie blijft zitten wie kan kittel verslaan?
gesink laat ik zeker thuis mollema groenewegen en kelderman zijn nederlanders die zwz meegaan indien er geen gekke dingen meer gebeuren in de aanloop.
froome contador quintana gaan ook mee pinot gaat ook lekker die maakt dikke kans in me team te komen astana heb ik weinig vertrouwen in denk niet dat ik een renner van hun mee neem.

wie word de verassing deze tour vind ik echt moeilijk daar zal ik later nog wel op terug komen.

Spobi

Bouhanni vervangen door cav?
Of door Degenkolb/modolo en van het resterende geld een klimmer updaten?
Meintjes-->Mollema bijv..

WCEendT

'@Spobi
Ik vind Meintjes -> Mollema geen upgrade, maar dat is mijn mening.

jort101

Snapt iemand waarom Van Garderen duurder is dan Porte?

parravliss

kun jij uitleggen waarom dat niet zo zou zijn dan?
porte zakt al jaren altijd een keer door het ijs in grote rondes....

jort101

Porte is nog nooit zelf kopman geweest, hij reed meestal voor Froomey. En Porte is deze tour toch de kopman voor BMC.. En in de Dauphiné reed hij ook vrij makkelijk met Froome mee.

Ab Normaal

'@jort
Ja hoor Porte is al eens kopman geweest, alleen niet in de tour

vasnd

Drie weken is lang. Kijk procylingstats er nog eens op na. Dat wordt weer heerlijk volgen volgen volgen, en dan 1 a 2 rampdagen. Niet super prettig voor je punten. Van Garderen is wat dat betreft een stuk zekerder voor in de top 6.

Laatst gewijzigd
parravliss

een gelijke waardering was eerlijker geweest.
maar geloof niet dat porte de onbetwiste kopman denk dat ze toch op2paarden wedden denk je niet?>

jort101

'@abnormaal
Ja dat is waar ;)

@parravliss
Zat ik achteraf ook al aan te denken ja, maar van Garderen heeft toch ook nooit echt GEWELDIG gereden..

ConINGtador

'@jort101

Porte is deze Tour beslist niet DE kopman van BMC. BMC start met twee kopmannen: Porte én Van Garderen. Beetje vergelijkbare tactiek als Lotto Jumbo (Belkin) in het verleden hanteerde met mannen als Mollema, Gesink en Ten Dam. Na 1,5 week kijken ze wie er het beste voor staat en wie ze dus uitspelen voor het AK. Wellicht dat Lotto Jumbo dit jaar wederom ook voor deze tactiek kiest met Kelderman en Gesink (indien op tijd herstelt).

Zoals @Ab Normaal al zegt, is Porte wel degelijk is kopman geweest in zijn carrière. Dat was in de Giro. Maar dat is dan weer niet goed afgelopen. Porte staat bekend om zijn slechte dag. Al met al is zowel Porte als Van Garderen opnemen in je team een risico. Beide heren hebben meestal een slechte dag, en daarnaast is het afwachten wie er uiteindelijk als kopman uitgespeeld wordt.

Laatst gewijzigd
parravliss

porte heeft nog geen 3weken zonder enorme ofday gereden zover mijn kennis gaat zonder het op te zoeken van garderen heeft dat veel minder maar als ik het mis heb hoor ik het graag.

Ab Normaal

'@parravliss
Nee, dat heb je niet mis

V Garderen is constanter, maar zal zonder offday nooit podium rijden. Porte kan dat wel.
Risico bij Porte is dus groter, maar daar tegenover staat wel dat hij hoger kan eindigen.

Laatst gewijzigd
jort101

'@ConINGtador
Dan had ik het deels verkeerd begrepen over de kopman(nen) van BMC.
Maar dat risico kan wel heel goed uitpakken ;)

Niballie

Ach jongens, een risico? Ja, Porte en Van Garderen kunnen een slechte dag hebben, maar dat geldt ook voor Pinot, Bardet, Kelderman, Rolland, Mollema, Barguil, Thomas, Talansky en ga zo maar door. Dan kun je alleen niemand meer opnemen in je team. Risico nemen is het hele eieren eten.

Onbekende gebruiker

'@Ab; Tejay was anders wel al eens dichtbij het podium. Als je het hebt over winnen ben ik het wel met je eens. Zonder offday kan Porte de Tour winnen, dat zie ik Tejay minder snel doen. Maar de vergelijking gaat wel een klein beetje mank natuurlijk. Porte heeft pas éénmaal echt als kopman een grote ronde aangevangen en werd toen ziek. Als superknecht werd hij eenmaal ziek en eenmaal zwaar gevallen als ik me niet vergis. Tejay is redelijk constant en werd jaren gezien als een superbelofte maar heeft net dat laatste stapje gemist (misschien is dat dat Nederlandse bloed van hem). Tot het moment dat hij podium reed, en wie vergeet die tranen, die sneden door hart en ziel.

elstupidoloco

'@ allieballie: Met Porte neem je in principe het minste risico, want daarvan weet je sowieso al 100% zeker dat hij een slechte dag heeft ;)

Niballie

Ja, dat is waar. Die is dan alvast ingecalculeerd ;)

ONCE

Ik zie een goede van garderen in de meeste bergetappes rond plek 10 eindigen. Eigenlijk zelden top 5. Het blijft een bandjesplakker. Porte ook maar een goeie porte kan wel met Froome en Quintana mee. Alleen na een weekje zakt ie er doorheen

vasnd

Porte is wel een leuke voor de risico's.
1) Op basis van de Dauphine kiezen veel half-wielervolgers hem icm z'n relatief lage prijs.
2) niet kiezen is punten halen met de vervanger

Of

1) Niemand heeft meer vertrouwen in die man
2) Kiezen is bij uitblijven van pech ziekte en vormdip dik scoren met een potentiële podiumplek die anderen niet hebben.

Aru hetzelfde, Pinot hetzelfde, Bardet in mindere mate ook.

Wat is het spelletje toch mooi.

Laatst gewijzigd
sprintgeit

Porte en v Garderen zijn allebei wel een beetje dezelfde types. En ook al hebben ze een offday dan id 1 vd 2 het geld misschien toch wel waard. V garderen haalde ondanks uitvallen vorig jaar bijvoorbeeld 100 punten meer dan Roberto Gesink die 6e werd.

Ik heb zelf ook iets meer vertrouwen in TJ en vind Porte daarnaast een saaie coureur, maar als ik dat halve miljoen voor een andere renner kan gebruiken neem ik die. Verwacht niet dat er honderden punten tussen beide renners zit.

BergjeopBergjeaf

Ach, Het blijft natuurlijk ook een klein beetje gokken deze tour. Je kan zoveel goede klassementsmannen nemen dat je echt bewust moet gaan kiezen. Iedereen zal wel de standaard namen nemen voor het klassement (of juist niet), de kunsr is dus om juist op de 2e rij de juiste keuzes te maken en goed in te schatten wie ook een fatsoenlijke daguitslag kan rijden.

Overigens is het wel echt een marteling dat Nibali en Valverde ertussen staan ..

1 2 ... 18 ... 169 170

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.