'@snoek. Dat laatste wat je zegt is een andere vraag dan de vraag die ik stel.
Waarom zou Sagan sommige sprints laten lopen? Ik kan geen reden bedenken.
Ik denk dat er meer klimmers zijn die top 10 kunnen rijden in etappes dan sprinters.
Neig toch steeds meer naar deze wissel. Maar nu knoop doorhakken is eigenlijk onmogelijk aangezien er nog een hoop renners bijkomen
na me zwaar te hebben verkeken op de giro poule begin ik met volle moed aan de tour poule.
ga deze keer meer op de team punten letten denk dat ettix het weer goed gaat doen en ga voor de vlakke sprints dan ook zwaar op hen inzetten dat is wel een gok maar als ie blijft zitten wie kan kittel verslaan?
gesink laat ik zeker thuis mollema groenewegen en kelderman zijn nederlanders die zwz meegaan indien er geen gekke dingen meer gebeuren in de aanloop.
froome contador quintana gaan ook mee pinot gaat ook lekker die maakt dikke kans in me team te komen astana heb ik weinig vertrouwen in denk niet dat ik een renner van hun mee neem.
wie word de verassing deze tour vind ik echt moeilijk daar zal ik later nog wel op terug komen.
'@jort101
Porte is deze Tour beslist niet DE kopman van BMC. BMC start met twee kopmannen: Porte én Van Garderen. Beetje vergelijkbare tactiek als Lotto Jumbo (Belkin) in het verleden hanteerde met mannen als Mollema, Gesink en Ten Dam. Na 1,5 week kijken ze wie er het beste voor staat en wie ze dus uitspelen voor het AK. Wellicht dat Lotto Jumbo dit jaar wederom ook voor deze tactiek kiest met Kelderman en Gesink (indien op tijd herstelt).
Zoals @Ab Normaal al zegt, is Porte wel degelijk is kopman geweest in zijn carrière. Dat was in de Giro. Maar dat is dan weer niet goed afgelopen. Porte staat bekend om zijn slechte dag. Al met al is zowel Porte als Van Garderen opnemen in je team een risico. Beide heren hebben meestal een slechte dag, en daarnaast is het afwachten wie er uiteindelijk als kopman uitgespeeld wordt.
'@Ab; Tejay was anders wel al eens dichtbij het podium. Als je het hebt over winnen ben ik het wel met je eens. Zonder offday kan Porte de Tour winnen, dat zie ik Tejay minder snel doen. Maar de vergelijking gaat wel een klein beetje mank natuurlijk. Porte heeft pas éénmaal echt als kopman een grote ronde aangevangen en werd toen ziek. Als superknecht werd hij eenmaal ziek en eenmaal zwaar gevallen als ik me niet vergis. Tejay is redelijk constant en werd jaren gezien als een superbelofte maar heeft net dat laatste stapje gemist (misschien is dat dat Nederlandse bloed van hem). Tot het moment dat hij podium reed, en wie vergeet die tranen, die sneden door hart en ziel.
Porte is wel een leuke voor de risico's.
1) Op basis van de Dauphine kiezen veel half-wielervolgers hem icm z'n relatief lage prijs.
2) niet kiezen is punten halen met de vervanger
Of
1) Niemand heeft meer vertrouwen in die man
2) Kiezen is bij uitblijven van pech ziekte en vormdip dik scoren met een potentiële podiumplek die anderen niet hebben.
Aru hetzelfde, Pinot hetzelfde, Bardet in mindere mate ook.
Wat is het spelletje toch mooi.
Porte en v Garderen zijn allebei wel een beetje dezelfde types. En ook al hebben ze een offday dan id 1 vd 2 het geld misschien toch wel waard. V garderen haalde ondanks uitvallen vorig jaar bijvoorbeeld 100 punten meer dan Roberto Gesink die 6e werd.
Ik heb zelf ook iets meer vertrouwen in TJ en vind Porte daarnaast een saaie coureur, maar als ik dat halve miljoen voor een andere renner kan gebruiken neem ik die. Verwacht niet dat er honderden punten tussen beide renners zit.
Ach, Het blijft natuurlijk ook een klein beetje gokken deze tour. Je kan zoveel goede klassementsmannen nemen dat je echt bewust moet gaan kiezen. Iedereen zal wel de standaard namen nemen voor het klassement (of juist niet), de kunsr is dus om juist op de 2e rij de juiste keuzes te maken en goed in te schatten wie ook een fatsoenlijke daguitslag kan rijden.
Overigens is het wel echt een marteling dat Nibali en Valverde ertussen staan ..
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.